Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6379
lurer på om andre har hatt samme opplevelser som meg..

Prøvde å sniffe luftfrisker for første gang for ca 5 år siden.
Da fikk jeg kun en rusfølelse, ble "borte" og hørte "wom-wom-wom" lyd i hodet.

Par forsøk senere (i løpet av etpar år) begynte jeg å se vesner, hallusinerte om skinnende "spøkelser" som gikk rundt i leiligheten min.
Så jeg på tv eller video mens jeg sniffet, snakket gjerne personene på tven til meg.
De sa ting som at jeg skulle ta vare på meg selv, og gjerne forklarte hva de gjorde på tven. (eks House.)

Altså, ingen negative/skumle virkninger/hallusinasjoner.

Men. en kveld for ca 2 mnd siden, begynte jeg å hallusinere virkelig.
Jeg så et vakkert tre på tven (som var avslått) og syntes det var pent.
en av de skinnende "spøkelsene" satt vedsiden av meg og ba meg slutte å ta mer gass!
Men jeg fortsatte.. var vel på boks 7 når dette skjer:

Plutselig følte jeg fysisk at ene "spøkelset" tok meg i armen, og ropte at jeg skulle slutte.
Lyset i stua ble grønt, og det treet på den avslåtte tven ble grønt, og full av mose og råttne kvister!

Og så ble det skremmende;
Rundt treet hoppet det frem mørkegrønne gnomer, som klatret ut av tven som jenta gjør i "the ring" filmene.
De gjorde ikke annet enn å gå rundt i leiligheten min.
Mine "spøkelses venner" var tydelig skremt, og jeg satt og så på.

så tok jeg en hel flaske til!

de grønne gnomene forvandlet seg til svarte djevler med grå horn og hai tenner, og angrep "spøkelsene."
Jeg satt rolig og så på spøkelsene bli hugget i biter, tilogmed blodsprut over bordet så ganske ekte ut.

Det rare var at spøkelsene ropte til meg om hjelp, men jeg stivnet helt av fasinasjon!
og så på dem bli halshugget av disse små demonene.

Plutselig stod foreldrene mine midt på stuegulvet og snakket til meg, men jeg hørte ikke hva de sa. Så sa ene spøkelset som var veldig blodig og haltet, til dem at det ikke nyttet, de måtte se på skyggen min at jeg var lost.

jeg så på skyggen min, og det var ikke meg! figrene mine var laaange klør, og jeg sverger på at det røde håret mitt var farget svart når jegså fysisk ned på meg selv. (har hår ttil livet)

så ble "foreldrene mine" oppløst i en svart tåke.

og nå blir det værre.

dum som jeg er. så tok jeg mer gass. og grønne lyset ble endret til rødt lys.
i stua har jeg en stor jøtul peis. plutselig sprutet det blod fra den, som oversvømte gulvet, og jeg ble is kald!

Og i døråpningen inn til stua, så jeg dracula. han kom bort til meg, og jeg så på låret mitt, buksa mi var våt avblod, så jeg dro den av, da så jeg alle blodårene mine utenpå huden,og de sprakk. men med blodet kom det ut masse svarte biller!

Dracula trakk seg vekk og sa noe som "herregud" og da merket jeg at rommet ble svartere.
Han ropte "kom deg vekk!" men jeg klarte ikke å gå, bareså på han hoppe ut av vinduet.
skyggen i ene hjørnet i stua bredde seg utover, alt det nå røde lyset ble svart, selvom lyset var på ble det mørkt!

Det lå drepte spøkelsevesner overalt, og en hikstet opp til meg fra gulvet.

så så jeg på gulvet under meg, og så rett på Lucifer ovenfra.
jeg vil ikke gå inn på detaljene, men en så ondskap jeg kjente der, det.. var sykt.

DA ble jeg redd. jeg løp ned trappene for å komme meg ut av huset, men akuratt når jeg åpnet utgangsdøra etter egt, kom jeg på at herregud, det er bare hallunisasjoner.
så gikk opp igjen, og alt var faktisk med det normale.

etter denne opplevelsen har jeg ikke tatt mer før i går kveld.

det freaky nå, var at det skulle ikke mer enn en kvart boks, før jeg så min egen skygge endre seg.
jeg holdt opp fingrene og så på at skyggen av fingrene mine ble lengre, og så tydelige klør på tuppene!

Da turte jeg ikke mer, og gikk å la meg.

Det rare er at før, så så jeg bare disse spøkelsene, og hallusinerte gode ting.
nå virker det som at jeg går over til onde ting med en gang..

Så... noen andre som har hatt ville hallunisasjoner?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://freak.no/forum/showthread.php?t=109188
http://freak.no/forum/showthread.php?t=263293

Om du har eit ønske om å leve, og ha nok hukommelse igjen til å hugse kven andre er, så bør du seriøst legge løsemiddelsniffinga på hylla. Det er livsfarlig, notorisk vanskeleg å dosere, gjev kjapt permanente helseskader, og kortvarig rus.

Om du absolutt må ruse deg, så finn noko som er sunnare. Dvs. absolutt alt av tradisjonelle rusmidler.
Dette er ikke svar på det du spør om, men må bare si at jeg håper du slutter med det greiene,
for det virket jo ganske så tydelig som at underbevisstheten din(i form av spøkelsene) prøvde å fortelle deg at det var nå var det nok/på vei til å bikke over.
Du er flink til å skrive om opplevelsene dine. Er forøvrig enig med han/hun over meg angående underbevisstheten som prøver å kommunisere.

Det er mange grader av hallusinasjoner, fra det man forstår er hallusinasjoner til at det føles ekte og at det føles mer virkelig enn virkeligheten selv. Hjernen er et utrolig kraftig verktøy. Den styrer hele showet. Vis deg selv omtanke og styr unna det som aktivt ødelegger den. Det er mange andre ting å utforske innenfor rusmidler og utenfor som kan gi deg opplevelser du er ute etter uten kjipe seinvirkninger. Løsemiddelskader ordner seg ikke og det er kjipt å leve med det.
Dette var rett og slett skikkelig skummelt å lese. Det du holder på med er dritfarlig. Har selv eksperimentert med med dospray som ungdom et par ganger, men hadde ingen peiling på at det i det hele tatt var farlig. Fremdeles brukte jeg aldri mer enn én boks per gang. Rusen i seg selv var for meg kjedelig og jeg fikk hallusinasjoner som ikke gikk an å forstå seg på uansett.

Vær snill med hjernen din og finn noe annet kjekt å bruke. Finnes mange rusmidler som gir bedre effekt, varer lenger og er langt mindre skadelige en dospray. Formålet med innlegget ditt var gjerne ikke noe moralpreken, men eneste svaret jeg kan gi deg er at du kommer til å skade hjernen din og at du kommer til å angre noe jævlig hvis du fortsetter.
Fikk frysninger av å lese dette. Veldig skummelt og veldig interessant samtidig.

Vær så snill og hør på spøkelsene dine: Ta vare på deg selv og slutt å ruse deg på løsemidler.
Det finnes ingenting som er farligere å ruse seg på.

Tenk på spøkelsene som ble drept av gnomene som deler av hjernen din som fysisk ble oppløst av gassen (det er faktisk det som skjer).

Les tråden til twisted_shroom, der er det mange gode beskrivelser av hallusinasjoner og konsekvensene av å sniffe.
Sist endret av fustercluck; 20. september 2015 kl. 23:28. Grunn: elfi
Trådstarter
18 3
takker for svar.
jeg også lurer på om vesnene er underbevisstheten min.
nå er jeg sikker på at hjernen min allerede er ødelagt, hører gjerne stemmer som snakker i stua når jeg ligger i senga, så fort jeg går inn er det stille. men har faktisk hørt litt av "samtalen" og det handler alltid om at jeg blir fort "lost". altså, dette hører jeg uten rus innabords.....
problemet er at jeg på en syk måte hungrer etter mer, hungrer etter å se hva som blir vist neste gang.
nå må det understrekes at på tidligere rus har det vært hyggelige opplevelser, det er nå dette begynner å ta helt av (med demoner og satan) bare lurte på om flere hadde fått lignende hallunisasjoner? (bare så jeg ikke får tanken om at innerst inne er jeg ond eller noe slikt.. siden akyggen min endrer seg til en demon)
Vesenene er garantert underbevisstheten (eller nå er du jo bevisst dem, så kanskje en del av bevisstheten din nå). De er uansett en del av deg, som du kan se/høre fordi du har forandret på hjernen din med løsemidler, og ingenting annet. Det gjelder gnomene og treet og alt det andre også. Dette er bare ting du har sett og tanker du har som blir satt sammen og presentert på nye måter.

Hjernen din er ikke ødelagt før du er død. Men du vil få store problemer om du fortsetter. Ikke "gi opp" og sniff mer som du hungrer etter. Du vil kun ha det fordi du er vant til det og kanskje ikke har så mye annet du liker å gjøre for tiden (hva vet jeg).

Du kunne kanskje ha godt av litt hjelp med dette. Du kan gå til noen du kjenner og stoler på eller legen og fortelle ham om det så vil du antagelig få en psykolog å snakke med, kanskje finne ut mer om spøkelsene dine. Luftfrisker er ikke ulovlig, så du vil ikke få noen konsekvenser.
Sist endret av fustercluck; 20. september 2015 kl. 23:51.
Sitat av elayna Vis innlegg
(bare så jeg ikke får tanken om at innerst inne er jeg ond eller noe slikt.. siden akyggen min endrer seg til en demon)
Vis hele sitatet...
Du er ikke ond fordiom skyggen din endrer seg til en demon, eller du hallusinerer om andre 'onde' ting.
Ta det heller som et tegn på at disse onde tingene representerer negativitet,
og det at skyggen din forandrer seg til en demon kan bety at løsmiddelet holder på å ødlegge hjernen din, og gi deg varige negative konsekvenser.
De onde tingene representerer at det er for mye å takle for hjernen din, og den gir deg disse skremmende hallusinasjonene for å uttrykke at den har fått nok løsemiddel.

Det at du hører stemmer nå selvom du ikke har ruset deg, betyr ikke nødvendigvis at hjernen din er ødelagt. Mest sannsynlig er det en rusutløst psykose. Hvis du slutter med helt med løsemiddel nå, og andre rusmiddler om du bruker det, så er det mest sannsynlig at disse stemmene kommer til å forsvinne av seg selv. Kanskje du trenger litt hjelp på veien med antipsykotisk, men de kommer til å forsvinne.

Prøv så godt du kan å stå imot denne hungeren du har etter mere. Ta til deg kommentarene du får her, og lytt på de som vet hva de snakker om.
Kanskje du bør søke hjelp (av lege/psykiatrisk/ruskonsulent) om det er vanskelig å slutte på egenhånd. Det er ikke så lett å gjøre slikt alene.

Lykke til!
Psykoser er bare forordet, slutt før det er for sent. Er ikke moral politi men løsmidler er det siste man burde holde på med, drikk kaffe, røyk gress, skyt heroin. Alt er bedre en det skvipet. Sett requiem for a dream? Hvem hadde det værst?
psykose garantert ikke ta noe mer glade dospray og ta deg en benzo eller antipsykotika om du har og kom deg til lege

minner mye om denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=219328
Sist endret av Dwayne; 21. september 2015 kl. 04:57.
Trådstarter
18 3
jeg må bare spørre; kan man dø av dette?

jeg vil iallefall ta en lengre pause nå
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av elayna Vis innlegg
jeg må bare spørre; kan man dø av dette?

jeg vil iallefall ta en lengre pause nå
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Intoxi...death_syndrome - Utvilsomt dødelig.

Og du bør ikkje ta pause. Du bør kutte ut for godt. For effektane er kumulative over tid.
Trådstarter
18 3
leste linken, Slashdot. det kan jo forklare eks hvorfor jeg ser blodårer som sprekker, da oksygenet i blodet blir mindre.. takk for svar
Trådstarter
18 3
jeg sniffet igjen i kveld.
det ble skikkelig creepy;
fylte en handlepose full og sniffet til det ble tomt.
så kom det 2 spøkelser igjen. den ene satte seg rolig vedsiden av meg, og ba meg holde opp. så ble alt lys rødt igjen, og det andre vesenet stod med ryggen mot meg på stuegulvet. plutselig knakk hun hodet bakover, så hun så på meg med hodet opp ned på ryggen. vesenet vedsiden av meg sa noe som "se hva du har gjort" og plutselig reiste han seg og så på meg med skremt blikk. jeg så nedover meg selv, og satt naken, med hvit hud med lyserøde flekker oppover lårene som i et mønster.
så på skyggen min at den hadde endret seg, jeg hadde hale og klør!
reiste meg rolig opp og gikk ut, ble ikke skremt engang, sikkert siden jeg er vandt med at hallunisasjonene er djevelske.
etter litt luft er alt normalt igjen, jeg har på pysj.

grunnen til at jg forteller dette er ikke for å få flere advarsler eller pekefingre.
vil fortelle hva jg opplever for å advare andre nå, er man ikke sterk når man gjør dette kan man nok bli sprø!
og, spm igjen; noen fler som har opplevd lignende?
Du er en tulling, slutt før hjernen din går i oppløsning.
Det er skrevet mange ganger her, men jeg skriver det jeg og. Slutt med den driften der. Må du absolutt ruse deg fin noe hasj eller annet. En god bekjent av kompisen min døde av og sniffe slike "glade" bokser.
Hei. Har aldri prøvd dette selv, men ingen grunn til å tro at det du har opplevd er utenfor normalen for hva man kan oppleve på løsemidler. Dog, så vil du nok bli sprø av dette, samme hvor sterk du er.

Vil åpenbart anbefale deg å legge sprayen tilbake på hylla. Vil også anbefale deg å gjøre deg selv en tjeneste og ta med innlegget ditt til legen. Han/hun kan hjelpe deg med å få noen å snakke med om dette og andre ting.
Jeg ville gjettet at du føler du er din egen største fiende (djevelen)? Noe som sikkert er sant.. Løsningen på å ha "ødelagt hjerne" er ikke mer spray. En nevnte at det har ikke konsekvenser å få hjelp via fastlege, men du mister nok retten til å ha førerkort. Noe som kanskje ikke er rart? Uansett høres det smart ut å få hjelp.
Kjære Elayna, du ber om at vi ikke gir "pekefingrer"i svarene til deg, men en pekefinger er ikke nok for å vise hvor farlig det du holder på med er. Kan du fortelle oss hvor gammel du er ? Å sniffe ødelegger hjernen din så totalt, skadene blir uopprettelige, det kan ikke fikses senere. Du sier at en må være sterk for å sniffe, for å tåle de en ser av djevler og demoner. Du snur virkeligheten opp ned, når du har et rusproblem må du være sterk for å la være å ruse deg. Dette gjelder ikke bare sniffing, det gjelder alle rusmiddler. Vær sterk Elayna, ta kontakt med helsesøster dersom du går på skolen, eller fastlegen. Legen har taushetsplikt, den gjelder selv om du er under atten år. Lykke til med å få hjelp til å slutte med sniffingen, og lære deg andre måter å avreagere på.
Klem fra Betty

Jeg gikk glipp av det siste svaret til deg
Sist endret av Nurse Betty; 28. september 2015 kl. 11:58.
Om du fortsetter eller ikke, er opp til deg, men du burde ta til vurdering at det kan komme en dag hvor hjernen din bikker over til å se disse tingene hele tiden, og du ikke lenger klarer å skille mellom virkelighet og fantasi. Da blir du hentet av menn i hvite frakker og må mest sannsynlig leve resten av livet innesperret på skjermet avdeling. Grunnen til at jeg sier dette, er rett og slett fordi jeg kjenner en som har gjort noe veldig lingnende, og han ser vi aldri ute i hverdagen igjen. Hender jeg møter pa h*n, men personen kjenner meg aldri igjen, eller sine foreldre for å si det sånn...

Gjør hva du vil, men tegnene "spøkelsene" dine gir deg, burde være en pekepinn på hva du skal gjøre fremover. Liker du fantasiverden, så be my guest, men verdsetter du normaliteten (om så bare et par minutter om dagen), så bør du kutte ut, eller søke hjelp.

Rus skal ikke og bør ikke være en flukt, det burde være en nytelse, tilføye det lille ekstra og alltid være under kontroll

Lykke til med valget du tar, uansett hva du bestemmer deg for
Hvis du vil dokumentere framdriften av hjerneskaden din, skaff deg en blogg. Vi vil ikke ha "tripprapportene" dine, hvor du beskriver hva du ser mens hjernen din renner ut av øra på deg. Den eneste grunnen til at det får stå, er for at folk skal kunne se hvor skada man faktisk blir av det her. Det er ikke opplevelsene dine som er det skumle. Vi er mange her som har hatt langt drøyere opplevelser enn det du beskriver. Det som er skummelt, er oppførselen din. Du vil advare folk mot hallusinasjonene dine, men du står igjen som en advarsel mot å oppføre seg som en komplett idiot, ved å indusere oksygenmangel, løse fettvevet i hjernen, og deretter rapportere om det hele på internett.
Sist endret av mentalmelt; 28. september 2015 kl. 12:28.
Hvordan sniffer man fra disse boksene egentlig?
Trådstarter
18 3
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hvordan sniffer man fra disse boksene egentlig?
Vis hele sitatet...
rister boksen, tar brødpose eller handlepose rundt så tuten på boksen er inni posen uten luft, og sprqyer til posen er fylt opp med ønsket mengde gass. så puster du inn gassen via nese eller munn.
nb;
les hva jeg opplever. ikke sniff dette.
Klarer ikke å holde meg unna pekefingeren jeg heller, slik som du har drivet på (Og fremdeles gjør) er helt utrolig. Jeg kan ikke fatte og begripe at du ikke klarer å innse selv hvor mye du øldelegger hjernen din. Jeg syns synd ikke bare på deg, men de irundt deg som er glad i deg. Fortsetter du slik er det ikke lenge til du ender opp på mentalen eller i graven. Du tror kanskje ikke at dette er noe gale ettersom du ikke klarer å se det selv, men når du kommer til ett visst punk så er det for sent; Hodet ditt vil bli ditt helt egne forvrengte pinekammer som du aldri vil komme deg unna. Skjerp deg før det er for sent, om det ikke allerede er det. Du er mest sannsynlig i en psykose, så dra til fastlege og hjelp deg selv!

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Du sier at en må være sterk for å sniffe, for å tåle de en ser av djevler og demoner. Du snur virkeligheten opp ned, når du har et rusproblem må du være sterk for å la være å ruse deg.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt meg mer enig, det er helt sykt at du, #elayna, mener at man må være sterk for å drive med sniffing. Det er så skremmende å lese om synspunktet ditt på saken etter å ha opplevd alt dette at jeg har nesten ikke ord.