Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3644
Hei folkens,

Jeg vil bare først forklare situasjonen min.
Jeg har slitt og sliter fortsatt med sterk PTSD og begynner å bli veldig lei. Jeg har fått alle typer benzoer men jeg kan jo ikke gå på de over lengre tid pga avhengigheten . Men i så fall til spørsmålet mitt.

Jeg begynner VIRKELIG å bli lei nå, jeg er så trist osv for tiden og vet ikke hva jeg skal gjøre for å "roe" PTSD'n. Jeg har lest litt / mye om medisinsk cannabis fra Nederland osv.. og jeg har hørt at det skal ha veldig god effekt på nettopp dette, og ikke minst at man kan bruke det oftere og lengre en benzoer. Kan noen være så snill og hjelpe meg med å finne eller evt finne ut noe mer om hvordan jeg kan få kontakt med en lege i Nederland for å snakke om dette her? for jeg er så lei nå(fortvilet).

Jeg takker og bukker for svar!

Hilsen en sliten og lei PTSD pasient.
Ta en prat med fastlegen din. Gir han deg klarsignal kan du alltids forsøke cannabis lovlig, via Schengen-avtalen samtidig som du går til psykolog. Medikamenter er jo først og fremst der for å dempe symptomene til du har tatt problemet/ene med rota hos en psykolog, men det vet vel du! Lykke til! =)
Trådstarter
44 1
Tusen takk for svar, Relevant.
Jeg nevnte det for fastlegen min sist gang jeg var hos han, men han begynte bare å bable om at det kunne gi depresjoner, schizofreni osv....... Men har dere noen tips om hva jeg kan si til han for at han kanskje kan bli mer "positiv" til det? Siden jeg tror kanskje at han kan bli mer "positiv" til det fordi at han er en utrolig forståelig og god lege å snakke med. Selvfølgelig angår ikke dette dere, men jeg håper dere kan svare på innlegget mitt og evt gi noen tips

Tusen takk for svar
Jeg har ingen tvil om at dersom cannabis lindrer symptomene dine, er det mye bedre enn å bruke benzoer. Jeg vil anbefale deg og be legen lese seg opp rundt emnet, kanksje komme med noen forslag til lesestoff h*n kan benytte seg av, gjerne noe med gode, kjente kilder. I verste tilfelle kan du få skriftlig dokumentasjon på lidelsen din, ta dette med deg til nederland, og få medisinsk cannabis direkte derfra. Det er allerede noen få normenn som gjør dette, kildene kan du finne med et enkelt googlesøk. Legene i nederland vil hjelpe deg med hvilken type cannabis du trenger, og du kan frakte dette lovlig hjem til Norge. Husk dokumentasjon både fra Norge og Nederland.

Hvordan du kan få kontakt med en lege vet jeg ikke, har du prøvd å bare finne et tlfnr til et tilfeldig legekontor? Veldig mange prater engelsk i Nederland, så sjansene er gode for at du møter på noen som kan hjelpe deg. Jeg tenker det er mulig å avtale timer enten som konferanse-time (online) eller via telefon. Dette vil nok koste det samme som en vanlig legetime, men jeg har ikke snøring på prisene. Derfra vil du kanskje få et litt bedre bilde om dette er noe for deg.

Lykke til, hold oss gjerne oppdatert, da slike saker er dårlig dokumentert på nettet. Håper du finner noe som hjelper lidelsene dine.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
44 1
Hei igjen folkens! Tusen hjertelig takk for hjelpen!

Jeg ville bare gi dere en oppdatering. Nå har jeg snakket med en lege i Nederland både på e-mail og telefon, og han har sagt at han vil skrive ut medisinsk cannabis pga min PTSD. Så nå har jeg fått time den 10. August

Ha en fortsatt super kveld/natt!
Cyaa
http://www.ba.no/Cannabis_er_et_sist...5-8-70217.html

Dette er vel ikke deg er det? kunne ikke dy meg med å spørre, så så mange likheter :P

Lykke til med alt.
Som du selv har gjort det, så er det like greit å prøve å få kontakt selv med lege der nede. Og ta med dokumentasjon, så går nok dette bra. Du får med dokumentasjon både fra lege og apotek der nede som henviser til at dette er medisin, og en behøver ikke engang å gå/kjøre på rødt i tollen heller lengre, for det er ingenting å fortolle eller deklarere Det koster endel, men det er også rent samt at du får en forutsigharhet i hver eneste boks at det er ingen ulikheter i styrke osv
Trådstarter
44 1
Takker så myeeee for svar !
Ja, det stemmer det "En deling". Det er meg i avisen Jeg synes at dette er en viktig sak å få frem i media mtp legalisering osv.

Ha en super kveld videre folkens!
Håper alt går igjennom og du skulle få utnytte av planten. Hvis det gjelder behandling av PTSD tror jeg personlig du burde lære litt mer om MDMA, og evt. om det kan hjelpe deg på noen måte. Tror MDMA har mye potensiale i forhold til behandling av angst.
Så bra at du har funnet en lege som kan hjelpe, lykke til!

Litt langt fram i tid ennå, men hadde vert interessant og fått en
oppdateringspost av deg når du er kommet igang med behandlingen,
er ganske nyskjerrig på hvordan medisinsk cannabis med CBD funker, spesielt på sosial angst.
Bare husk det at cannabis kan forverre psykiske tilstander. Driter i folk sin mening om at det ikke gjør det. Prøver du å lage en tråd her og spør om noen har fått forverret tilstand av cannabis så vil du bli overasket over responsen du vil få. Jeg er enig i det at det er bedre en å proppe i seg benzoer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er en ganske stor forskjell på å få medisinsk cannabis med kjente nivå og forhold av cbd/thc, i samsvar med lege. På samme måte som at det er forskjell på å knaske benzo daglig mot å få det på resept og ta doseringen legen foreskrev.

Alt missbruk er skadelig uansett stoff.
Selv bruk av medisinsk cannabis kan gi motsatt effekt om en er skikkelig langt nede... Snakker om egen erfaring, og jeg har en kompleks ptsd-diagnose. Noen ganger er det ikke annet som hjelper enn å ha noe å sove på, og få sovet bort stress og uro. Dette er ikke nødvendigvis ett faktum generelt, men egen opplevelse.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan jeg spørre hvordan du kom i kontakt med legen?
Til dere som har prøvd eller går på medisinsk cannabis - blir man like fjern som gateweed eller er den dyrket på en slik måte at "highness" følelsen er borte?
Sitat av Engangsgrill Vis innlegg
Til dere som har prøvd eller går på medisinsk cannabis - blir man like fjern som gateweed eller er den dyrket på en slik måte at "highness" følelsen er borte?
Vis hele sitatet...
Cannabisen en får på resept i Nederland inneholder som regel THC og CBD i nivåer til at en blir ruset på det. Det er forskjellige forhold THC/CBD i cannabisen til forskjellige lidelser og personer. Du kan få cannabisprepparater i Norge på resept med så lave nivåer virkestoff at en ikke blir høy. Et eksempel er Sativex. For skikkelig cannabis må du foreløpig til Nederland.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fra personelig erfaring i fra en som får 100 xanor, og 100 rivo i måneden, cannabis hjelper lerfoldige ganger bedre enn pillene, og ikke for å snakke om skadene benzoene gjør på hjernen din etter lang bruk, jeg fikk det beskrevet som hjerneskade hvis jeg fortsatte å ta benzoer mot ptsden når eg er sånn 40-50.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Cannabisen en får på resept i Nederland inneholder som regel THC og CBD i nivåer til at en blir ruset på det. Det er forskjellige forhold THC/CBD i cannabisen til forskjellige lidelser og personer. Du kan få cannabisprepparater i Norge på resept med så lave nivåer virkestoff at en ikke blir høy. Et eksempel er Sativex. For skikkelig cannabis må du foreløpig til Nederland.
Vis hele sitatet...
Noe som er UMULIG å få tak i, du har bare en liten sjangse om du har MS. Har leger i familien..
Sist endret av SkittenKanyle; 18. juni 2015 kl. 19:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.