Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1834
Jeg har en Youtube-kanal som jeg har aktivert annonser på. Jeg har hele tiden trodd at man tjente penger utifra hvor mange views man hadde.. Det viser seg at jeg kun får betalt for antall klikk på annonser.

Jeg har lest overalt på nettet at man får en viss sum, alt fra $1 til $10 per 1000 views, men dette blir jo helt feil da det ikke kommer ann på views tydeligvis?


Er det noe jeg ikke har aktivert på Youtube-kanalen min eller Adsense-brukeren min slik at jeg får betalt for views også? Eller er det slik at man faktisk kun får betalt for antall klikk? Isåfall kan man jo ha 1 million views, men bare 1 klikk.. og dermed kun ha tjent 0,47 kr f.eks...

Her er skjermbilde av Youtube-inntektene mine på Youtube:

Jeg har prøvd å gange CPC med antall klikk, og da ender jeg opp med summen på totale inntekter..
Sist endret av Trezpazr; 13. september 2014 kl. 20:59.
Det er ulike typer annonser, noen betaler per view og andre per click. De som er per view gir VELDIG lite per visning.