Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1591
Har vært masse om denne sikkerhetsfeilen Heartbleed i media den siste tiden.
Kan noen fortelle hvem som er utsatt og hvilke nettsteder det gjelder?


Media hauser hele greia opp, så da regner jeg med det er en grunn til.
Problemet er at det KAN ha blitt hentet ut brukernavn og passord fra de nettsidene som er rammet.

Ingen vet om det har blitt gjort, og ingen kan med sikkerhet si at du som bruker er trygg.



Slik jeg ser på saken:
Hvorfor skal en tilfeldig person utnytte mine kontoer?
Nå som hullet er tettet, vil de prøve å se hvilke brukere som ikke har endret passord?


Personlig ser jeg ikke på dette som et problem.
Trezpazr's Avatar
Trådstarter
Det jeg egentlig lurer på er hvilke nettsteder som er rammet. Facebook? Youtube?
Det som er, er at hullet har eksistert i to år, har du mistet penger pga. dette? Nei. Har du blitt hacket de siste to årene? Nei. Altså det er lite frykte, eneste er at nå veit hver jævla skiddie der ute at hullet finnes og hvilke nettsider som ikke har patchet seg enda... Så ye.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Bruker uansett 2-faktor på de viktige tingene som facebook og gmail.
Dette betyr ingenting. De kommer som regel inn der de vil komme inn uavhengig av hva media sier...
meh, så noen vil ha tak i facebook accounten min og youruben!? Jaja kjør på... nettbanken har jo kodebrikke, gidder ikke å skifte noen passord, har jo det samme på alt mulig rart
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Dette betyr ingenting. De kommer som regel inn der de vil komme inn uavhengig av hva media sier...
Vis hele sitatet...
Nå er det slik at SSL krypteringa har blitt ansett som noe av det sikreste du kan bruke. Så derfor er det en big deal.