Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2791
Hei
Jeg søker etter vitenskap om thaiboxing og stort set grunner til hvorfor dette er ulovelig i Norge.

Jeg har alltid vert interresert i Martial Arts og boxing.

Kan noen gi meg en liten innføring?
MÅ jeg virkelig reise til thailand eller sverige for å lære dette?

Finnes det former for Krav Maga eller effektive kampsport teknikker som er LOV i norge?

Liker ting som tar for seg defensering av våpen og sånt. Slag og spark på klosshold. Altså ikke bare selvforsvar.

Liker veldig godt ninjitsu, vet norge har noen klubber for dette. Kung fu også.

Jeg utelukker såklart thaikwondo og sånne ting som er mest "sporten" sin del av kampsporten. Håper dere forstår

Finner ingen oversikt over hva norge har av sånt.
Det er ikke ulovlig å trene f.eks. thaiboxing/MMA i Norge, kun ulovlig med kamper på profesjonelt nivå.
kan du komme med kilder på dette? ulovelig med klubber som lærer deg dette såvidt jeg har forstått. Nå snakker jeg om THAI boksing og ikke den MMA bølgen som har erobret mange.
Sitat av fjellape Vis innlegg
kan du komme med kilder på dette? ulovelig med klubber som lærer deg dette såvidt jeg har forstått. Nå snakker jeg om THAI boksing og ikke den MMA bølgen som har erobret mange.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Muay_Thai

I Norge finnes instruksjon/trening i thai-boksing, bl.a. i følgende byer/områder:
Sandefjord / Larvik på Valhall Gym
Bergen
Svanøy
Oslo
Strømmen
Grønland
Majorstua
Grünerløkka
AskerBillingstad
Stavanger
Kristiansand
Lørenskog
Vis hele sitatet...
Står altså på Wikipediasiden om thaiboksing. Hvor mye har du prøvd å finne ut selv før du spurte?

Tredje treff på Google: en fin video fra nrk.no hvor en kjent PT anbefaler å gå på treningssenteret og skrive deg opp på thaiboksingtimer.
Sist endret av Realist1; 18. november 2013 kl. 04:58.
Du kan trene det du måtte ønske av kampsport i Norge. Du kan til og med gå kamper. Det eneste som gjelder er knock out-loven, så proffkamper er utelukket; ellers er det fritt fram.
Det finnes en hel haug av klubber i Norge som har Thai på timeplanen, trener det selv sånn sporadisk når jobben ikke passer med MMA-treningen.
Du kan jo begynne her: http://kampforum.no/forum/index.php/topic,8382.0.html
Mange steder i Norge du kan trene alt fra Krav Maga, Thai-boksing, MMA, BJJ osv.
Spørs vel litt bare på hvor i landet du bor hva angår utvalg. Den mest effektive kampsporten jeg selv har vært borti er Gracie Jiu Jitsu, en variant av Brasiliansk Jiu Jitsu, bare enda mer grapling basert. Du kan sjekke de ut her: http://www.gracieacademy.com/ og melde deg opp på online-kurs. Du kan øve teknikkene alene, eller med en venn. Alt du trenger er et godt underlag, matter eller en gressplen er fint. Teknikk er alt, vekt og størrelse har ikke så alt for mye å si, spesielt ikke om motparten ikke kan de samme teknikkene eller vet de rette forsvars-teknikkene Anbefaler å begynne fra scratch, lære det grunnleggende før du begynner å eksperimentere med mer avanserte teknikker. Respekter tapping så blir ingen skadet.
Sist endret av kn^tte; 18. november 2013 kl. 10:33.
Har selv trent både boksing og thai boksing; https://www.facebook.com/stavangermm...18460448229471

Stavanger MMA-Center. Her har de både Thai boksing, Boxing, MMA, BJJ osv..
KRAV MAGA, er lov i Norge. Det er forskjellige klubber rundt om i landet, som tilbyr KRAV MAGA. Men den som er direkte fra han som fant opp KRAV MAGA, går under navnet KMG (KRAV MAGA GLOBAL).
Takk for svar folkens. Har veldig mange kompiser, *fighers* som mener det ikke skal vaere mulig aa finne thaiboxing som gaar paa det grunnleggende teknikkene som stammer fra starten om dere skjQnner.
Jeg tenker kanskje veldig teknisk naa, men naa vet jeg ivertfall norge har litt av hvert aa tilby
Vet ikke hvor du bor hen i landet, men her har du en klubb i Oslo hvor en del bekjente av meg har trent/trener, og har forstått det sånn at det er bra der
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Kan også anbefale Frontline Academy. Jeg kjenner ikke noe til nivået på thai boxing der, men de har MEGET gode trenere i bl.a. submission wrestling.
Sist endret av kosepaa; 20. november 2013 kl. 12:39.
Frontline Academy er gode på det meste. Høyt nivå på trenere og utøvere i alle grener der.
Sist endret av moret; 20. november 2013 kl. 12:57.
Kan anbefale en sport kalt Kali Sikaran. Prøvde det i Spania i to uker og hadde verdensmesteren som "trener". Virket veldig morsomt. Driver mye med selvforsvarsteknikker. Avvæpning, legge folk i bakken raskt osv. Denne sporten er fra Fillipinene.
De har en klubb i Oslo og en i Trondheim AFAIK.
Hadde definitivt startet på det hvis de hadde hatt det her i Drammen.
Noen som vet om non-professional boxing kamper er lov her i norge? Og hva er den nermeste bokseklubben i Sandefjord?
Selv amatørene må vel nå gå kamper utenlands siden det er påbudt med hjelm i norge (google "knockout regelen").

Om det arrangeres kamper med hjelm er jeg vet jeg ikke, men jeg antar jo det. I kickboksing opererer man vel også med såkalt "semikontakt" eller noe i den duren (kampen stoppes for hvert poeng), men tviler på at noe slikt finnes i boksing.