Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4387
Heisann, har tatt en kjapp kikk på WarZ og syntes det ser helt likt ut som DayZ, men har ikke hatt bry til og kikke noe serlig på det, så lurte på om hva som er forskjellen på DayZ og WarZ?

Er det biler helis fly og alt mulig slikt i WarZ også?
Holder meg til MineZ
Samme konseptet, men WarZ er scam. DayZ er en mod til Arma 2 (som fremdeles er i alpha versjon). Dayz er gratis å spille hvis du har arma 2.


En liten anmeldelse av WarZ.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Samme konseptet, men WarZ er scam. DayZ er en mod til Arma 2 (som fremdeles er i alpha versjon). Dayz er gratis å spille hvis du har arma 2.


En liten anmeldelse av WarZ.
Vis hele sitatet...
DayZ spillet kommer også nå om noen uker
https://forums.playfire.com/_proxy/?...d0724089ded613
Les denne du. Skrevet av en moderator fra War Z, sier litt om framtiden til spillet og hvordan de håndterer hackere etc.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. januar 2013 kl. 15:45.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Samme konseptet, men WarZ er scam. DayZ er en mod til Arma 2 (som fremdeles er i alpha versjon). Dayz er gratis å spille hvis du har arma 2.


En liten anmeldelse av WarZ.
Vis hele sitatet...
Spiller allerede DayZ

Sitat av Claryn Vis innlegg
DayZ spillet kommer også nå om noen uker
Vis hele sitatet...
Er det satt noen dato? skulle jo først komme i slutten av 2012, men ble utsatt pga store forandringer i spillet, gleder meg til Standalone kommer!
Sitat av Claryn Vis innlegg
DayZ spillet kommer også nå om noen uker
Vis hele sitatet...
Har du en bekreftelse på det? Finner ingen info om Release. Trodde det var uavklart enda.
Litt ot.

Men noen som vet vilke forandringer som blir gjort når spillet blir standalone?

evt grafikk?

Vet det kommer hunder som kan brukes til div ting.



Bestilte ny PC i går, specs er

- OCZ ZT SERIES 650 WATT POWER SUPPLY MODULAR
- ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BLACK - RETAIL
- ASUS P8Z77-M PRO Z77 S-1155 M-ATX IVY
- CORSAIR H60 HYDRO CPU COOLER S-1155/1366/2011/AM3+ NEW
- CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)
- FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK
INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY
- OCZ AGILITY 4 2.5" 128GB SSD SATA/600 MLC

(16 GB ram, 3.4Ghz prosessor, 2 GB skjermkort + vannkjøling)

Fikk kjøpt skjermkort billig av en kamerat, blir nok også byttet ut med tiden.

Radeon HIS 6970 Fan 2GB


Tror dere jeg klarer og dra maks ut av spillet på grafikk?
Sist endret av kimandre92; 20. januar 2013 kl. 15:59.
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Har du en bekreftelse på det? Finner ingen info om Release. Trodde det var uavklart enda.
Vis hele sitatet...
Dean Hall sier her i denne reddit AMA'en at han håper det er ute før April.

PCGamer har et sammendrag.

Edit: Det er fortsatt spekulasjoner, så kan bli senere.
Sist endret av sondrebot; 20. januar 2013 kl. 16:42.
Syns det er drøyt og si at WarZ er scam. Det er mye dårlig med det men også noe bra syns jeg
Sitat av grims Vis innlegg
Syns det er drøyt og si at WarZ er scam. Det er mye dårlig med det men også noe bra syns jeg
Vis hele sitatet...
Kan du utdype det litt?
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Kan du utdype det litt?
Vis hele sitatet...
Først og fremst er det forskjell på scam og rett og slett dårlig spill. Det som jeg syns er bra er, våpen er sjeldent og finne, at det kan være 100 folk på en server, zombier er farlige. Det dårlige, folk er nesten alltid banditter, zombier er litt glitcha, grafikken er ikke noe særlig ellers så er spillet klonkete og en god del bugs som er irriterende.

Det er min menig, ville ha gitt spillet 4-5/10, altså ikke noe spesielt bra.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av grims Vis innlegg
Syns det er drøyt og si at WarZ er scam. Det er mye dårlig med det men også noe bra syns jeg
Vis hele sitatet...
Det er ikke drøyt i det hele tatt hvis man ser litt på feilene som er blitt gjort med dette spillet. I tillegg må man betale for et uferdig produkt basert på et elendig spill. Det er en grunn til at det ble fjernet fra Steam.
Dette har vi tydeligvis forskjellige meninger om, og jeg er ikke keen på og starte en diskusjon om dette. Jeg er enig at de som lager spillet er skutt i hodet til en viss grad, de har gjort veldig mye dumt altså.
Sist endret av grims; 20. januar 2013 kl. 18:15.
Sitat av grims Vis innlegg
Først og fremst er det forskjell på scam og rett og slett dårlig spill. Det som jeg syns er bra er, våpen er sjeldent og finne, at det kan være 100 folk på en server, zombier er farlige. Det dårlige, folk er nesten alltid banditter, zombier er litt glitcha, grafikken er ikke noe særlig ellers så er spillet klonkete og en god del bugs som er irriterende.

Det er min menig, ville ha gitt spillet 4-5/10, altså ikke noe spesielt bra.
Vis hele sitatet...
Vist du spiller de nye banene som traviana å dayz + så er zombies også ganske harde.


Frem til nå holder jeg en finger på dayz, å når stand alone kommer, så tror jeg det vil dra godt ifra :-)
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Vist du spiller de nye banene som traviana å dayz + så er zombies også ganske harde.


Frem til nå holder jeg en finger på dayz, å når stand alone kommer, så tror jeg det vil dra godt ifra :-)
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt DayZ+, likte det ikke i det hele tatt. Så bugga som zombiene er i DayZ nå fortiden er det vanvittig at zombier skal kunne slå deg ned på 10-15 slag. Gleder meg sjøl til standalone da, blir så mye bedre forhåpentligvis
Sitat av grims Vis innlegg
Først og fremst er det forskjell på scam og rett og slett dårlig spill. Det som jeg syns er bra er, våpen er sjeldent og finne, at det kan være 100 folk på en server, zombier er farlige. Det dårlige, folk er nesten alltid banditter, zombier er litt glitcha, grafikken er ikke noe særlig ellers så er spillet klonkete og en god del bugs som er irriterende.

Det er min menig, ville ha gitt spillet 4-5/10, altså ikke noe spesielt bra.
Vis hele sitatet...
Det er en scam fordi de sier ting som overhodet ikke var i spillet da de releaset. Sånn som 100 personer på en server (fantes ingen). Se video-review til totalbuscuit så skjønner du hva jeg mener.

Å ta penger for et spill som ikke er ferdig (og si det er ferdig) er skikkelig uprofesjonelt. Det er en grunn til at steam tok de vekk og ga refund til de som ville ha.
Sist endret av Xernox; 20. januar 2013 kl. 19:37.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er en scam fordi de sier ting som overhodet ikke var i spillet da de releaset. Sånn som 100 personer på en server (fantes ingen). Se video-review til totalbuscuit så skjønner du hva jeg mener.

Å ta penger for et spill som ikke er ferdig (og si det er ferdig) er skikkelig uprofesjonelt. Det er en grunn til at steam tok de vekk og ga refund til de som ville ha.
Vis hele sitatet...
Helt enig at de som lagde spillet er idioter og burde ikke få lage mer spill, men som jeg ser på det er et scam-spill et spill som overhodet ikke har noe av tingene de sier, fullt av bugs og så og si ikke spillbart. Og det er ikke tilfelle med WarZ nå. Og det med totalbiscuit driter jeg i, han får syte så mye han vil, og håper da ikke at videoen hans fikk deg til og håppe på hatevogna til WarZ?
Sitat av grims Vis innlegg
Helt enig at de som lagde spillet er idioter og burde ikke få lage mer spill, men som jeg ser på det er et scam-spill et spill som overhodet ikke har noe av tingene de sier, fullt av bugs og så og si ikke spillbart. Og det er ikke tilfelle med WarZ nå. Og det med totalbiscuit driter jeg i, han får syte så mye han vil, og håper da ikke at videoen hans fikk deg til og håppe på hatevogna til WarZ?
Vis hele sitatet...
Man behøver ikke å kun se èn video av totalbiscuit for å hoppe på en hatevogn. Tvertimot, så er det en ganskemange som mener det samme.

En scam er akkurat det samme om en svindel. Dersom du har møtt en svindler i utlandet som har forsøkt å lure deg til å kjøpe f.eks hans 'ekte' gullklokke, så vil du forstå dilemmaet her. WarZ ble reklamert som et ferdig produkt, men så og oppførte seg mye verre enn DayZ modden som fremdeles bare påstår at det er i alpha. Nesten alle funksjonene i WarZ som ble reklamert (f.eks 100 spillere aktive) var bare løgn.

WarZ er en 'ekte' gullklokke, det var nemlig god reklame og hype rundt spillet, men de som valgte å kjøpe seg inn i det satt igjen med en nummen følelse i lommeboka. De som ville ha tilbake pengene ble faktisk truet. Som du ser i bildet så svarer faktisk kundestøtten med at spillet fremdeles er i beta, selv om det ble solgt som et ferdig produkt. Kunden ble truet med å bli satt på en 'svarteliste' dersom h*n valgte å gjennomføre sin refund. Trussel og svindel.

Dette er en post laget av en tidligere moderator for WarZ. Han forklarer også at WarZ stammer fra War Inc, og legger til at nesten alt i WarZ er bare copy-paste fra War Inc.

Steam ekskluderte WarZ fra markedet sitt på grunn av false advertising.
Sist endret av Patrick; 20. januar 2013 kl. 20:52.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Man behøver ikke å kun se èn video av totalbiscuit for å hoppe på en hatevogn. Tvertimot, så er det en ganskemange som mener det samme.

En scam er akkurat det samme om en svindel. Dersom du har møtt en svindler i utlandet som har forsøkt å lure deg til å kjøpe f.eks hans 'ekte' gullklokke, så vil du forstå dilemmaet her. WarZ ble reklamert som et ferdig produkt, men så og oppførte seg mye verre enn DayZ modden som fremdeles bare påstår at det er i alpha. Nesten alle funksjonene i WarZ som ble reklamert (f.eks 100 spillere aktive) var bare løgn.

WarZ er en 'ekte' gullklokke, det var nemlig god reklame og hype rundt spillet, men de som valgte å kjøpe seg inn i det satt igjen med en nummen følelse i lommeboka. De som ville ha tilbake pengene ble faktisk truet. Som du ser i bildet så svarer faktisk kundestøtten med at spillet fremdeles er i beta, selv om det ble solgt som et ferdig produkt. Kunden ble truet med å bli satt på en 'svarteliste' dersom h*n valgte å gjennomføre sin refund. Trussel og svindel.

Dette er en post laget av en tidligere moderator for WarZ. Han forklarer også at WarZ stammer fra War Inc, og legger til at nesten alt i WarZ er bare copy-paste fra War Inc.

Steam ekskluderte WarZ fra markedet sitt på grunn av false advertising.
Vis hele sitatet...
nå var det ikke snakk om alle, bare noen
ser ut som WarZ er crap iværtfall ifølge det jeg kan lese her.

Men som spurt tidligere.

Hva er forskjellen på DayZ og WarZ?

Burtsett fra at det kansje er litt vanskligere å drepe zombies og finne våpen på warz, og at warz kræsjer og bugger en hel del for mye?
Last ned gratis spillet War Inc (kan skaffes på steam) før du kjøper WarZ ihvertfall, det er spillet WarZ er modifisert av, helt utrolig de tar penger for noe helt likt bare med zombies etc, DayZ er i mine øyne mye bedre, men nå er det ikke lenge til standalone så da blir det bra
Gidder ikke prøve det, frister svært lite.

Gleder meg til Standalone, men noen som vet om grafikken blir noe bedre, er jo ikke akkurat den beste?

og spør igjen, klarer jeg dra spillet på fullt når standalone kommer? PC specs står på side 1
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av grims Vis innlegg
Først og fremst er det forskjell på scam og rett og slett dårlig spill. Det som jeg syns er bra er, våpen er sjeldent og finne, at det kan være 100 folk på en server, zombier er farlige. Det dårlige, folk er nesten alltid banditter, zombier er litt glitcha, grafikken er ikke noe særlig ellers så er spillet klonkete og en god del bugs som er irriterende.

Det er min menig, ville ha gitt spillet 4-5/10, altså ikke noe spesielt bra.
Vis hele sitatet...
ehhh hva er det du snakker om sjeldent og finne våpen vis du bare gidder i spille i 30 min så finner du en kruger å en hammer lett m16 vis du er heldig, at det er 100 folk på en server det er 15 servere såm det er heter 100p du velger om du skal gå på 100p server eller 50p men såm regel er går man på server me 20p på , og at zombie'er er falige hallo ? det er et zombie spill hva forventer du. folk er banditter har jo ingen ting og si det er mange på dayZ som også bare dreper får å drepe, hvordan folk spiller spillet kan du ikke klage på så lenge de ikke cheater. grafikken er mye bedre på warZ enn dayZ...
Sist endret av Jokerz; 31. januar 2013 kl. 11:32.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Jokerz Vis innlegg
grafikken er mye bedre på warZ enn dayZ...
Vis hele sitatet...
LOL, 10/10
Sitat av Jokerz Vis innlegg
ehhh hva er det du snakker om sjeldent og finne våpen vis du bare gidder i spille i 30 min så finner du en kruger å en hammer lett m16 vis du er heldig, at det er 100 folk på en server det er 15 servere såm det er heter 100p du velger om du skal gå på 100p server eller 50p men såm regel er går man på server me 20p på , og at zombie'er er falige hallo ? det er et zombie spill hva forventer du. folk er banditter har jo ingen ting og si det er mange på dayZ som også bare dreper får å drepe, hvordan folk spiller spillet kan du ikke klage på så lenge de ikke cheater. grafikken er mye bedre på warZ enn dayZ...
Vis hele sitatet...
Gikk du på skolen?
Sitat av Jokerz Vis innlegg
grafikken er mye bedre på warZ enn dayZ...
Vis hele sitatet...
Grafikken på WarZ er bedre en afla versonen av DayZ standalone, har du sett bilde av hvordan grafikken blir i standalone?
Grafikken i The WarZ og måten grafikken sammarbeider med spill-motoren er mykje bedre enn i DayZ. Men dei har vert i ein ganske "tidlig fase" ein god stund no, og er fortsatt veldig uferdig. Eg er litt skuffa over at dei ikkje har klart å få inn private strongholds endå, med tanke på at bandits er eit stort problem. Map-strukturen er sånn at du møter spillere stadig vekk, og det er 99 % garantert at dei kommer til å prøve å slakte deg. Men når private strongholds kommer på plass, kommer eg til å spille The WarZ ... ALOT

DayZ derimot er mykje meir ferdig. Men det er ganske "stivt" gameplay, og du merker fort at det egentlig er ein simulator. Bandits er også eit stort problem her, men i masse mindre grad. Hacking er det som teknisk sett ødelegger dette spillet, nesten ingen servere er hacker-frie. Det er ikkje eit så stor problem i The WarZ.

Alt i alt er begge spilla veldig gode, men er endå ikkje heilt feilfrie..

Mvh - Zombiespill ENTUSIAST!
Tja, vil nå si det kommer ann på vilken server du spiller på, de serverne jeg spiller på nå har ikke jeg merket noe serlig til hackere på, faktisk ingenting.
Er også ganske mange Heroes på denne serveren, og det er ikke lett og få vist du dreper folk med tanke på at du begynner med 2500 humanity.
får 250 for og gi bloodbags etc
mister 2 000 for og drepe en survivor
Er relativt vanskelig å finne ut om det er hackere der eller ikkje... Tru meg..
Den mest brukte hacken er at du kan konstant sjå andre spillera på kartet, og du har muligheten til å teleportere deg kor som helst på mapet.. F.eks 50 meter fra dei, ta dei med en sniper, og få det til å se heilt "legit" ut.. Har sjekka ut detta litt, prøvde til og med hacken sjølv på eigen server kun for å få eit inblikk i korleis det er.
Men det samme vil jo gjelde for WarZ, men dayz har vært ute lengere in warz, så derfor er det fler hacks til dette spillet, men de kommer nok til warZ også
Forskjellen på DayZ og WarZ er like stor som forskjellen på cola og pepsi. Altså veldig stor.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Forskjellen på DayZ og WarZ er like stor som forskjellen på cola og pepsi. Altså veldig stor.
Vis hele sitatet...
takk for et godt og utfyllende svar.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
takk for et godt og utfyllende svar.
Vis hele sitatet...
Kan jo si rett ut at WarZ er noe DRIT, i forhold til DayZ. Har spilt bortimot 50-100 timer med WarZ. Startet med DayZ her om dagen. Kan allerede si at DayZ er bedre på alle mulige måter.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Men det samme vil jo gjelde for WarZ, men dayz har vært ute lengere in warz, så derfor er det fler hacks til dette spillet, men de kommer nok til warZ også
Vis hele sitatet...
The WarZ developerene har et mye større crew... Og de jobber konstant med dette, i forhold til DayZ der de bare jobber opp imot stand-alone gamet... Som vil si at; finner du hacks for WarZ, er du busta etter 1 dag
Finnes hacks til WOW, COD og BF3 også, tror nok disse er mye større en warz
Sitat av Hoffen Vis innlegg
The WarZ developerene har et mye større crew... Og de jobber konstant med dette, i forhold til DayZ der de bare jobber opp imot stand-alone gamet... Som vil si at; finner du hacks for WarZ, er du busta etter 1 dag
Vis hele sitatet...
I tillegg kan du ikke spille for mye. du blir banna og om du vil spille mer må du kjøpe det om igjen. Yay.
Sitat av olaPola Vis innlegg
I tillegg kan du ikke spille for mye. du blir banna og om du vil spille mer må du kjøpe det om igjen. Yay.
Vis hele sitatet...
Noen kilder på dette?

Eller er du bare en Dayz fanboy?
Sitat av olaPola Vis innlegg
I tillegg kan du ikke spille for mye. du blir banna og om du vil spille mer må du kjøpe det om igjen. Yay.
Vis hele sitatet...
Noen kilder?
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Noen kilder på dette?

Eller er du bare en Dayz fanboy?
Vis hele sitatet...
Flere som ble feil banna. Noen ble unbanna, men ikke i nærheten av alle.
Sitat av DatPyro Vis innlegg
Noen kilder?
Vis hele sitatet...
Så det på en forumpost som ble skrevet av en av de som laget spillet, men hoppet av prosjektet da noen av de som var higher ups ble pengesjuke eller noe.

+ at kompisen min ble banna. Prøv å spille eller ha på spillet 24 timer i strekk, det er det som utløser ban.
Er så mange som sier at de blir banna når de spiller mye. Men ikke sett noen kilder enda.

Jeg trur dette er noe som blir fortalt for og sette WarZ i ett dårlig lys.
Tror ikke helt på det med ban men er ikke sikker, men å si det for å sette War Z i dårlig lys er unødvendig siden det allerede er på bånn.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Er så mange som sier at de blir banna når de spiller mye. Men ikke sett noen kilder enda.

Jeg trur dette er noe som blir fortalt for og sette WarZ i ett dårlig lys.
Vis hele sitatet...
Vil du ha nummeret til han som ble banna eller?
Sitat av prenix Vis innlegg
Gikk du på skolen?
Vis hele sitatet...
Om jeg gikk på skole ??? Hva mener du me det
Sitat av Jokerz Vis innlegg
Om jeg gikk på skole ??? Hva mener du me det
Vis hele sitatet...
Nei, si det.
Sitat av Jokerz Vis innlegg
Om jeg gikk på skole ??? Hva mener du me det
Vis hele sitatet...
ehhh hva er det du snakker om sjeldent og finne våpen vis du bare gidder i spille i 30 min så finner du en kruger å en hammer lett m16 vis du er heldig, at det er 100 folk på en server det er 15 servere såm det er heter 100p du velger om du skal gå på 100p server eller 50p men såm regel er går man på server me 20p på , og at zombie'er er falige hallo ? det er et zombie spill hva forventer du. folk er banditter har jo ingen ting og si det er mange på dayZ som også bare dreper får å drepe, hvordan folk spiller spillet kan du ikke klage på så lenge de ikke cheater. grafikken er mye bedre på warZ enn dayZ...
Vis hele sitatet...
Det første innlegget ditt har 46 skrivefeil. Her tok jeg lett på setningen din i midten, da jeg ikke skjønte noen ting. Forøvrig har spørsmålet ditt ovenfor fire skrivefeil.

You tell me.
Sist endret av prenix; 1. februar 2013 kl. 10:46.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Litt ot.

Men noen som vet vilke forandringer som blir gjort når spillet blir standalone?

evt grafikk?

Vet det kommer hunder som kan brukes til div ting.



Bestilte ny PC i går, specs er

- OCZ ZT SERIES 650 WATT POWER SUPPLY MODULAR
- ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BLACK - RETAIL
- ASUS P8Z77-M PRO Z77 S-1155 M-ATX IVY
- CORSAIR H60 HYDRO CPU COOLER S-1155/1366/2011/AM3+ NEW
- CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)
- FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK
INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY
- OCZ AGILITY 4 2.5" 128GB SSD SATA/600 MLC

(16 GB ram, 3.4Ghz prosessor, 2 GB skjermkort + vannkjøling)

Fikk kjøpt skjermkort billig av en kamerat, blir nok også byttet ut med tiden.

Radeon HIS 6970 Fan 2GB


Tror dere jeg klarer og dra maks ut av spillet på grafikk?
Vis hele sitatet...

Selve spillet blir ikke å kreve mer enn beta gjore, spilte selv på enn søppel laptop med 4 gig ram 2.5 dualcore prosessor og 500 mb skjermkort med ca 40-50 fps.
Du blir og kjøre det uten stress

Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Forskjellen på DayZ og WarZ er like stor som forskjellen på cola og pepsi. Altså veldig stor.
Vis hele sitatet...
Warz er isåfall pepsi
Jepp spiller det på fullt nå, men kommer nedi 30 FPS av og til ?

Cola er iværtfall godt, i motsettning til pepsi haha
[quote=kimandre92;2839172]Jepp spiller det på fullt nå, men kommer nedi 30 FPS av og til ?


Spillet er enda i alpha, er enn hel drøss ting som får syke pcer til og lagge.
Zombier er litt glitcha å skaper ganske mye lagg, men r0cket(dayz creator) har sakt att i standalone har di fikset att zombiene ikke skaper like mye lag,
Di mister også autismen