Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1888
Vet ikke helt hvilket forum dette passer under så skrivet her så får en moderator flytte den om jeg har gjort no galt

Så jeg skal til amster en gang i januar å har lest endel om folk som via Schengen avtalen får lov til å ta med seg medisinsk marihuana tilbake til norge.
http://m.db.no/2012/05/27/nyheter/in...1797802/?www=1
http://pluss.vg.no/2012/11/07/1016/1016_20296135

Saken er at jeg lider av en sykdom som heter lupus, denne sykdommen gjør at jeg veldig ofte må leve i store smerter og ekstrem fatigue. Jeg har for lengst funnet ut at marihuana hjelper mot tilstanden da den fjerner fatiguen å gjør smertene levbare, selv blodprøvene mine blir bedre (sies at marihuana setter ned immunforsvaret og lupus er i korte trekk et overaktivt immunforsvar) og siden ingen tradisjonell *skolemedisin* har fungert (har faktisk i mange tilfeller forverret sykdommen) så ser jeg på marihuana som eneste løsning.

Jeg lurte litt på hvordan jeg går frem for å få dette lovlig inn i Norge, er det bare å få dokumentert tilstanden din, bestille legetime i amster og så få resept å ta flyet hjem null stress eller er det mer til det? Vil ikke kaste bort alle pengene mine bare for å bli stoppa i tolla og etterpå bli tiltalt for smugling. Takker for alle svar og god jul til alle
Sist endret av Cityreefer; 23. desember 2012 kl. 14:08.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Kan ikke tenke meg at dette er så enkelt. Det er sikkert masse byråkrati før du evt. får medisinsk cannabis. Vi bor tross alt i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å bli møkka lei postene dine susanna. 99% av alle postene jeg har sett fra deg er negative og lite informativt.

Til OP: Det er i teorien null stress å gjøre dette. Du ordner deg legetime der nede og får resept. Når dette er gjort, kan du fint ta med deg tjallen og gå via "I got nothing to declare" når du kommer til tollen
Så lenge du har fått både resept og medisin i ett EØS-land, så kan du innføre tre-måneders forbruk av medisinen til Norge. Dette gjelder også Cannabis.

Se også nettsiden til Norsk forening for cannabinoidmedisin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg kjenner en som har denne resepten, og om legen mener at cannabis kan hjelpe, så kan du få det på resept.

Det er nok ikke så enkelt som å bare dokumentere tilstanden din og så spør legen om du vil ha cannabis. Du må i det minste kunne henvise til noe skriftlig som sier at cannabis vil hjelpe på symptomene du har i forbindelse med sykdommen.
Klart, når du først har resepten er det ingenting som stopper deg (juridisk sett) å ha med deg medisinen din tilbake til Norge.

Bruk litt tid på dette, jeg er desverre ikke helt sikker på hvilke instanser du burde kontakte, men NORMAL organisasjonen burde kanskje kunne peke deg i rett retning, kanskje sette deg i kontakt med noen som allerede har resepten.
Men, hvis du nå skulle være så heldig å få denne resepten.. Er det ikke slik at du da mister retten til å ha førerkort?
Dette er ikke noe jeg vet, men noe jeg har hørt.. Finner ikke noe info om det når jeg googler nå, men kanskje noen her vet det?
Hvor mye er 3mnd forbruk forresten? Leste om han ene som tok med 30 mens han andre kan ta med seg et halvkilo. Blir bare forvirret her
Sitat av Cityreefer Vis innlegg
Hvor mye er 3mnd forbruk forresten? Leste om han ene som tok med 30 mens han andre kan ta med seg et halvkilo. Blir bare forvirret her
Vis hele sitatet...
Dette får du eventuelt ta nærmere med legen, som vil skrive ut hvor mye du kan få. Men så lenge du har avklart med din egen lege, og kan vise til at du faktisk har prøvd flere forskjellige behandlinger burde du ha null problem. Hvis man skal finspikke kan man jo informere om at man har med seg på forhånd. Men dette er vel mer relatert mot at man tar "hensyn" til tollerne og ikke en nødvendighet.