Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6210
Hei.

Ble for en stund siden satt på Fontex.

Av og til får jeg resept på Paralgin forte for "smerter", men etter at jeg begynte med Fontex, så merker jeg knapt noen effekt (les. rus) av PF.
Kan få en buzz hvis jeg tar mange, men det er jo grenser for hvor mange PF man kan hive i seg pga all paracetamolen.

Noen som vet konkret om Fontex reduserer virkningen av kodein?
Eller blokkerer Fontex HELT opptaket av kodein?

Ser det er mange opiateksperter her inne som kanskje kan gi meg svar på dette.

Kjipt
Jeg som er så glad i PF!
*insert tittel her*
Du kan jo ekstrahere kodeinen i PF?
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Ja, men poenget er jo at det er kodeinet som ikke virker!
Hjelper ingenting å ekstrahere det da.
Sist endret av -Lana-; 5. august 2012 kl. 15:35.
Joda, du kan ta mer kodein da, uten å tenke på paracetomolen.
Kopiert fra Wikipedia:
"Enkelte legemidler er CYP2D6-inhibitorer, og reduserer eller eliminerer effekten av kodein. De mest vanlige av disse er selektive serotoninreopptakshemmere som fluoksetin (Fontex) og citalopram (Cipramil)."
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
OK. Men det står jo "reduserer eller eliminerer".
Kunne vært greit å vite hvilket av de to alternativene som stemmer.
Sitat av -Lana- Vis innlegg
OK. Men det står jo "reduserer eller eliminerer".
Kunne vært greit å vite hvilket av de to alternativene som stemmer.
Vis hele sitatet...
Alt fra å redusere til å eliminere effekten totalt. Det kommer vel an på doseringen på fontex.
Litt OT:
Hvorfor spør dere ikke om rene kodeinpiller istedet for PF?
http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pharma-560677
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Litt OT:
Hvorfor spør dere ikke om rene kodeinpiller istedet for PF?
http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pharma-560677
Vis hele sitatet...
Hva skulle grunnen være? "Jeg kan ikke ta mer enn 8stk pga all paracetamolen". Det er en grunn til at de fleste får utskrevet PF istedet for rene kodein tabletter.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva skulle grunnen være? "Jeg kan ikke ta mer enn 8stk pga all paracetamolen". Det er en grunn til at de fleste får utskrevet PF istedet for rene kodein tabletter.
Vis hele sitatet...
Dette er et underforum som omhandler rus på legemidler.
Jeg ser det dukker opp til stadighet tråder der folk lurer på hvordan man ekstraherer kodein fra PF.
Min oppfordring til folk som skal ruse seg på kodein er å netopp spørre om rene kodeinpiller, klag heller på at du blir kvalm av paracetamolen og vil ta ibux vedsiden av.

Men mitt spørsmål var som sagt OT, ville bare få det ut.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Dette er et underforum som omhandler rus på legemidler.
Jeg ser det dukker opp til stadighet tråder der folk lurer på hvordan man ekstraherer kodein fra PF.
Min oppfordring til folk som skal ruse seg på kodein er å netopp spørre om rene kodeinpiller, klag heller på at du blir kvalm av paracetamolen og vil ta ibux vedsiden av.

Men mitt spørsmål var som sagt OT, ville bare få det ut.
Vis hele sitatet...
Kjenner bare en som har fått utskrevet kodein, men han hadde gått fast på PF 2 år i forveien og slitt leveren såpass mye pga paracetamol. Man skal ha gode grunner for å få utskrevet kodein, siden legene ser misbrukerpotensialet i disse tablettene. Har hørt og lest om flere som ikke har fått noe som helst etter at de har spurt etter kodein istedet for PF.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Ja, ja. Fontex må jeg fortsette med pga bulimi. Bruker 60 mg/døgnet.

Så hvis Fontex blokkerer opptaket av kodein får det bare være sånn
Leit å ta farvel med PF, men da får jeg om ikke annet redusert pillemisbruket mitt...
Fornuften min sier at det er bra, mens jeg også syns det er kjipt :'-(
Sist endret av -Lana-; 7. august 2012 kl. 21:56.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kjenner bare en som har fått utskrevet kodein, men han hadde gått fast på PF 2 år i forveien og slitt leveren såpass mye pga paracetamol. Man skal ha gode grunner for å få utskrevet kodein, siden legene ser misbrukerpotensialet i disse tablettene. Har hørt og lest om flere som ikke har fått noe som helst etter at de har spurt etter kodein istedet for PF.
Vis hele sitatet...
Er bare å si at du ikke tåler paracet, eller at som i mitt tilfelle, bruker voltaren som støtte da jeg faktisk har problemer med leveren akkurat nå, derfor jeg får Tramadol slengt etter meg istedet for PF. Var legen selv som valgte Tramadol og Diclofenac comboen istedet for kodein og paracet.

Skal forøvrig til legen i morgen å spørre om ren kodein, så kan jo komme med en update om hvordan samtalen gikk. Er en vikarlege dog, men jeg vet hadde det vært min gode gamle kompis med blokka, så hadde det vært null stress.

Ingen kan komme her å tvinge i deg paracet når du sier du blir dårlig av det. Å spørre om ren kodein uten noen argumenter om hvorfor du ikke kan ta paracetamol leder jo automatisk til missbrukerbjella.
Hvis man ikke vet konkret om hvordan man blir dårlig av paracetamol, så bare plukk ut en ting eller to fra bivirkningene på felleskatalogen.

Hilsen en som står fast på 100mg sobril, 10mg valium, og 200mg Tramadol om dagen
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 03:20.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Er bare å si at du ikke tåler paracet, eller at som i mitt tilfelle, bruker voltaren som støtte da jeg faktisk har problemer med leveren akkurat nå, derfor jeg får Tramadol slengt etter meg istedet for PF. Var legen selv som valgte Tramadol og Diclofenac comboen istedet for kodein og paracet.

Skal forøvrig til legen i morgen å spørre om ren kodein, så kan jo komme med en update om hvordan samtalen gikk. Er en vikarlege dog, men jeg vet hadde det vært min gode gamle kompis med blokka, så hadde det vært null stress.

Ingen kan komme her å tvinge i deg paracet når du sier du blir dårlig av det. Å spørre om ren kodein uten noen argumenter om hvorfor du ikke kan ta paracetamol leder jo automatisk til missbrukerbjella.
Hvis man ikke vet konkret om hvordan man blir dårlig av paracetamol, så bare plukk ut en ting eller to fra bivirkningene på felleskatalogen.

Hilsen en som står fast på 100mg sobril, 10mg valium, og 200mg Tramadol om dagen
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det?

Jeg har aldri spurt om det.
Men nå kan jeg jo bare glemme kodein ettersom Fontex tydeligvis blokkerer opptaket av kodein
Sist endret av -Lana-; 8. august 2012 kl. 14:43.
Jeg fikk valget mellom 20stk Kodein mot at han fjernet 100stk Tramadol som jeg ikke hadde hentet ut (e-resept). Så valget ble enkelt...

Dette var dog en vikarlege som var til tross svært stigmatiserende utifra talemåte, men hadde det vært fastlegen min så hadde han skrevet det ut - uten å fjerne Tramadolen.
Men kan til en viss grad skjønne vikarleger at de ikke kan overskride fastlegene, men å skrive ut noe svakere enn det han står på til en pasient som allerede er neddopa av staten skjønner jeg ikke helt problemet med.

Men alt i alt, fullt mulig å få ren kodein, men i mitt tilfelle så ofrer jeg ikke en storpakke Tramadol.

Edit: Sitter her med en 100pack Tramadol, den er nesten like stor som er kartong sigaretter!
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 16:11.
Lana - Du kan alltids si at du ikke kan ta paracetamol pga treg mage, dårlig mage, osv.. Et eller annet med fordøyelsen.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Lana - Du kan alltids si at du ikke kan ta paracetamol pga treg mage, dårlig mage, osv.. Et eller annet med fordøyelsen.
Vis hele sitatet...
Altså, det er KODEINET som er problemet!

Kodein funker ikke så lenge jeg bruker Fontex.
Så da er det ikke paracetamolen som er problemet.
Hjelper jo ikke med rene kodeinpiller da.
Sist endret av -Lana-; 8. august 2012 kl. 16:47.
http://bildr.no/view/1247605
Kartong jo!

Men du burde spørre om Tramadol heller, det får du garantert funk på. Fontex blokkerer vel ikke hydroclorid?
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 17:01.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hehe, ja det kan man si.
Er det e-resept der du bor?
I Oslo har vi (heldigvis!) ikke det.

Kodein selges jo bare i 20-pakninger, og styrken er "bare" 25 mg.
I Paralgin forte er det jo 30 mg, så da er det jo bedre med respet på 100 Paralgin forte enn usle 20 kodeinpiller. Med mindre ikke legen skriver 20x5 på respeten da...Noe de neppe gjør.
Rene kodeinpiller brukes vel mest mot tørrhoste. Kodein alene har svakere smertestillende effekt.
Men du kan jo fake tørrhoste inne hos legen...Røyke 20 sigg før du går inn, hehehe.

Tramadol syns jeg ikke var noe bra. Ble heller uvel av dem jeg.
Sist endret av -Lana-; 8. august 2012 kl. 17:06.
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Hehe, ja det kan man si.
Er det e-resept der du bor?
I Oslo har vi (heldigvis!) ikke det.

Kodein selges jo bare i 20-pakninger, og styrken er "bare" 25 mg.
I Paralgin forte er det jo 30 mg, så da er det jo bedre med respet på 100 Paralgin forte enn usle 20 kodeinpiller. Med mindre ikke legen skriver 20x5 på respeten da...Noe de neppe gjør.
Rene kodeinpiller brukes vel mest mot tørrhoste. Kodein alene har svakere smertestillende effekt.
Men du kan jo fake tørrhoste inne hos legen...Røyke 20 sigg før du går inn, hehehe.

Tramadol syns jeg ikke var noe bra. Ble heller uvel av dem jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, vi bruker e-resept i området her ja.
Var det jeg spurte om først, om jeg kunne bytte 100packen Tramadol mot 5x 20pack Kodein, men fikk til svar at kodein ville gi meg mindre "funk" mot smertene enn det Tramadol gjorde.
Han nevte også at Kodein ga liten smertelindring uten paracet, noe som faktisk stemmer, så jeg tippa litt tilbake på Tramadolen.
Men møtte personlig opp i dag, og da kunne jeg få bytte, men kun til 20x, så jeg sto over.
Er lenge siden jeg har smakt kodein/PF, så er nysgjerrig på hvordan funk jeg får av det nå.

Men Subutex + Tramadol er superfunk!
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 17:10.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Ja, vi bruker e-resept i området her ja.
Var det jeg spurte om først, om jeg kunne bytte 100packen Tramadol mot 5x 20pack Kodein, men fikk til svar at kodein ville gi meg mindre "funk" mot smertene enn det Tramadol gjorde.
Han nevte også at Kodein ga liten smertelindring uten paracet, noe som faktisk stemmer, så jeg tippa litt tilbake på Tramadolen.
Men møtte personlig opp i dag, og da kunne jeg få bytte, men kun til 20x, så jeg sto over.
Er lenge siden jeg har smakt kodein/PF, så er nysgjerrig på hvordan funk jeg får av det nå.

Men Subutex + Tramadol er superfunk!
Vis hele sitatet...
Går ikke Tramadol for å være svakere enn PF?
Når det gjelder smerter altså?

Ja, legen din hadde rett i det han sa om Kodein. Det er det jeg har hørt også.
Hvordan er dette med e-respeter forresten?
Da ser vel apoteket alt du har hentet ut på hvilket som helst apotek, og legeshopping avsløres med én gang.
Og så får vel legene innsyn av hva du har hentet ut av resepter på apotekene også.

Den dagen det blir e-resepter over hele landet da er det vel slutt på legeshopping for godt.
Det er sånn jeg holder på. Går til forskjellige private leger/klinikker (som koster mye).
Hos sånne får man stort sett det man ber om. Innen rimelighetens grenser.
Men den ene av dem jeg går til tror jeg stort sett gir faen. Han skjønner sikkert til at jeg går til andre leger også.

Av fastlegen får jeg ingenting (vel, Fontex), men han vet jeg får piller hos andre leger. Men det får han jo ikke gjort noe med.

Nå er jo ikke legeshopping ulovlig, men apotekene er vel så kjipe at de melder i fra med en gang, og da risikerer de forskjellige legene å få en advarsel fra fylkeslegen antar jeg (får holde meg til han ene "snille" da )

Arg! FAENS JÆVLA Fontex! Bye bye kodein!
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Går ikke Tramadol for å være svakere enn PF?
Når det gjelder smerter altså?


Ja, legen din hadde rett i det han sa om Kodein. Det er det jeg har hørt også.
Hvordan er dette med e-respeter forresten?
Da ser vel apoteket alt du har hentet ut på hvilket som helst apotek, og legeshopping avsløres med én gang.
Og så får vel legene innsyn av hva du har hentet ut av resepter på apotekene også.

Den dagen det blir e-resepter over hele landet da er det vel slutt på legeshopping for godt.
Det er sånn jeg holder på. Går til forskjellige private leger/klinikker (som koster mye).
Hos sånne får man stort sett det man ber om. Innen rimelighetens grenser.
Men den ene av dem jeg går til tror jeg stort sett gir faen. Han skjønner sikkert til at jeg går til andre leger også.

Av fastlegen får jeg ingenting (vel, Fontex), men han vet jeg får piller hos andre leger. Men det får han jo ikke gjort noe med.

Nå er jo ikke legeshopping ulovlig, men apotekene er vel så kjipe at de melder i fra med en gang, og da risikerer de forskjellige legene å få en advarsel fra fylkeslegen antar jeg (får holde meg til han ene "snille" da )

Arg! FAENS JÆVLA Fontex! Bye bye kodein!
Vis hele sitatet...
Er litt usikker her.
Utifra hvordan kodeinrusen var før så føler jeg den var mer euforisk enn hva Tramadol er, men samtidig kortere virkning. Tramadol virker mye mer på kroppen. Det merkes på balansen at man har tatt Tramadol for å si det sånn.

Men i starten så foreslo legen at smertelindringen min skulle være PF, men mitt forslag var Tramadol siden smerten er fra levra, og paracetamol er veldig hardt for levra over tid - og det var et godt forslag syns han, så det ble Tramadol og Voltaren.

Også en gang da jeg var innlagt på sykehuset så hadde jeg nyrebekkenbetennelse, og da spurte jeg sykepleiern før jeg dro om hun kunne fikse en pakke PF til meg, og da svarte hun at hun kunne fikse noe enda "bedre", så kom hun med en pakke Tramadol til meg.
Denne sykepleieren var tidligere lagt inn i psykiatrien selv og gikk på Rivotril, så hun virket veldig behjelpelig med å gi meg et "fiks" mens jeg lå der. Vi hadde veldig mye til felles fant vi ut...

Over til e-resept - ja, legeshopping er historie. Legen sender bare resepten elektronisk til en database, og alle apotek har tilgang til den.
Du går bare på et apotek og sier fødselsnummeret ditt, så får de opp listen hva du står på, så sier du bare hva du vil ha, eller hva som er igjen osv...
Når du først ordner det så må du skrive under på om du godtar at legen kan se når du hentet ut reseptene, jeg valgte å si ja siden jeg ville ikke legge skjul på noe, fryktet hvis jeg sa nei så ville han ha mistet sin tillitt til meg.

Så hvis du sier nei til det, så er legeshopping kansje mulig, men personlig liker jeg å være ærlig med legen. Han vet bl.a at jeg bruker litt subutex i perioder jeg har det tungt, og det eneste han sier er at jeg må prøve å holde meg unna, så tilbyr han meg sterkere ting som Xanor istedenfor.

Det er èn gang jeg har løyet til han om, og det var før e-resept kom. Sa jeg mistet papirresepten min på en 100pack 25mg sobril, så da fikk jeg ny lapp, og fikk hentet ut 2stk fra to forskjellige apotek.
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 18:10.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Er litt usikker her.
Utifra hvordan kodeinrusen var før så føler jeg den var mer euforisk enn hva Tramadol er, men samtidig kortere virkning. Tramadol virker mye mer på kroppen. Det merkes på balansen at man har tatt Tramadol for å si det sånn.

Men i starten så foreslo legen at smertelindringen min skulle være PF, men mitt forslag var Tramadol siden smerten er fra levra, og paracetamol er veldig hardt for levra over tid - og det var et godt forslag syns han, så det ble Tramadol og Voltaren.

Også en gang da jeg var innlagt på sykehuset så hadde jeg nyrebekkenbetennelse, og da spurte jeg sykepleiern før jeg dro om hun kunne fikse en pakke PF til meg, og da svarte hun at hun kunne fikse noe enda "bedre", så kom hun med en pakke Tramadol til meg.
Denne sykepleieren var tidligere lagt inn i psykiatrien selv og gikk på Rivotril, så hun virket veldig behjelpelig med å gi meg et "fiks" mens jeg lå der. Vi hadde veldig mye til felles fant vi ut...

Over til e-resept - ja, legeshopping er historie. Legen sender bare resepten elektronisk til en database, og alle apotek har tilgang til den.
Du går bare på et apotek og sier fødselsnummeret ditt, så får de opp listen hva du står på, så sier du bare hva du vil ha, eller hva som er igjen osv...
Når du først ordner det så må du skrive under på om du godtar at legen kan se når du hentet ut reseptene, jeg valgte å si ja siden jeg ville ikke legge skjul på noe, fryktet hvis jeg sa nei så ville han ha mistet sin tillitt til meg.

Så hvis du sier nei til det, så er legeshopping kansje mulig, men personlig liker jeg å være ærlig med legen. Han vet bl.a at jeg bruker litt subutex i perioder jeg har det tungt, og det eneste han sier er at jeg må prøve å holde meg unna, så tilbyr han meg sterkere ting som Xanor istedenfor.

Det er èn gang jeg har løyet til han om, og det var før e-resept kom. Sa jeg mistet papirresepten min på en 100pack 25mg sobril, så da fikk jeg ny lapp, og fikk hentet ut 2stk fra to forskjellige apotek.
Vis hele sitatet...
Verdens beste sykepleier....Heheheh.

Riktig at kodeinrusen er kortvarig. Og så fyller man på. Og så har man før man vet ordet av det på noen timer dyttet i seg 10 Paralgin forte.
Men da er jeg jo i himmelen...
Det dumme er at toleransen fyker til værs med en gang, så det tar ikke lang tid før 10 PF er ingenting.
Og man må ta en lang pause.

Så nå går det mest i Mogadon, Valium og Dexedrine. Sistnevnte har jeg ikke resept på, men har ei venninne med ADHD.

Ja, hvis du må velge om legen får innsyn eller ikke, så skriver man jo under på "ja". Ellers hever vel farmasøyten på øyenbryna tenker jeg. For ikke å snakke om legen. Faens drittsystem!
Tar vel ikke lang tid før det innføres i Oslo tenker jeg.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av Skyfx Vis innlegg
http://bildr.no/view/1247605
Kartong jo!

Men du burde spørre om Tramadol heller, det får du garantert funk på. Fontex blokkerer vel ikke hydroclorid?
Vis hele sitatet...
I helvete kan man ruse seg på hydroclhorid?

...Har hørt om det, men har aldri funnet noe på nettet om stoffet, har flere bokser med legemidler her i heimen hvor dette er hoved virkestoffet, men ikke noe varseltrekant på eskene som jeg kan huske.... esken ser dog klissa lik ut som den tramadol esken der :O Fortell
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
I helvete kan man ruse seg på hydroclhorid?

...Har hørt om det, men har aldri funnet noe på nettet om stoffet, har flere bokser med legemidler her i heimen hvor dette er hoved virkestoffet, men ikke noe varseltrekant på eskene som jeg kan huske.... esken ser dog klissa lik ut som den tramadol esken der :O Fortell
Vis hele sitatet...
Vell...
Når jeg først fikk utskrevet 20stk på sykehuset da jeg hadde nyrebekkenbetennelse så ble jeg jævlig skuffa over rusen på Tramadol vs. PF, men forskjellen var at PF inneholder en booster, altså paracet - og Tramadol er bare Tramadol, så man må tilsette noe annet med Tramadol. Tramadol er som blandevann, akkurat som Valium, begge er kjedelige alene, men om de blandes, ja da er det bare å ta fram sekkepipa.

I mitt tilfelle så blander jeg somregel 250mg-500mg Tramadol, 100mg Voltaren, 50mg sobril/10mg Valium. Denne komboen gir en vannvittig gledesrus, og hvis man vil toppe det hele med å bli sengeliggende med halliser så kan man snorte ei linje Subutex på toppen.
Da er det bare å legge seg ned på soffan eller i senga, for snart kommer du til å havne inn og ut av drømmeland som varer 12-24 timer
Man lukker øya, så får man en fantastisk drøm/visjon, og hvis man ikke liker den, så bare går man ut av den ved å åpne øya igjen, og gjør det samme på nytt til du får en fin drøm du vil være i.

Fare for kramper er tilstede, og jeg har fått noe som lignet et epilepsianfall en gang, hele kroppen ristet og det var som jeg satt der med elektroder på full spenning i meg, men da peiset jeg på med 25mg valium, så gikk det over etter en liten halvtime.

Hvis jeg ikke doper meg så mye at jeg vil i drømmeverdenen så sitter jeg somregel forran pc'n og griner av lykke mens jeg hører på masse fin musikk som vekker gamle minner, eller så gamer jeg litt lette spill som ikke krever så mye av meg.

Men alt i alt, så liker jeg Tramadol godt. Det kan sitte veldig lenge i kroppen noen ganger, ikke vet jeg hvorfor, men våkner ofte 12-24 timer senere og er fortsatt neddopa.
Men nå er det lenge siden jeg har smakt på kodein, så er litt keen på å teste det igjen, men det blir så fort fastlegen kommer tilbake fra ferie, eller noen venner vil bytte med meg.
Sist endret av Skyfx; 8. august 2012 kl. 20:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
I helvete kan man ruse seg på hydroclhorid?

...Har hørt om det, men har aldri funnet noe på nettet om stoffet, har flere bokser med legemidler her i heimen hvor dette er hoved virkestoffet, men ikke noe varseltrekant på eskene som jeg kan huske.... esken ser dog klissa lik ut som den tramadol esken der :O Fortell
Vis hele sitatet...
Veldig mange stoffer kommer i hydroklorid-form. F.eks "Tramadol. hydrochlorid" eller "Oksykodonhydroklorid".