Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5962
har seg slik at jeg har fått tre poser forskjellig mnm`S fra statene i posten. har bestilt dem hos looneystuff.com. men jeg finner ikke utgangsdatoene på noen av posene. har sjekket alle steder. over under på siden mellom flikene bak foran, nesten studert med lupe.

er ikke det rart? skulle tro det var meget strengt med slik merking i statene med tanke på at dem saksøker hverandre for alt mulig. kan det være butikken som sender tenker slik at jaja posene skal jo til et lite land langt i det fjerne, og vi har jo disse posene som er gått ut på dato, vi skrubber vekk stemplingen?

det er en hvit rute på alle posene. på den ene står det 1 16 drclv 18, og så er det kjempe god plass til datoen over i samme firkant, men der er det bare hvit.

noen som vet noe om dette?
http://bildr.no/thumb/959706.jpeg
Står det ikke i den lille søte teksten over innholdet, om hvor "best before" datoen er påstemplet ?
Hadde vært fint om du kunne poste hele posen foran og bak så vi kan se selv
bilder kommer straks;'
smak på det så finner du fort ut om det er gammelt
Det virker jo litt rart at du ikke klarer å finne noen datostempling. Nå burde jo alle pakkene være merket, men kanskje de stammer fra en større pose som inneholder mange små poser? Da vil det være rettferdig å tro at de har samme forbruksdato som resten av pakkene og at denne står stemplet på den store pakken.
Uansett tror jeg neppe de er såpass gamle at de er uspiselige uten at du fort legger merke til dette.
Er du i tvil, drit i å ete dem. Eller gjør det og ta de følgene som kan følge med.
her er dem

http://bildr.no/thumb/959722.jpeg

http://bildr.no/thumb/959723.jpeg

http://bildr.no/thumb/959726.jpeg

http://bildr.no/thumb/959728.jpeg

http://bildr.no/thumb/959729.jpeg

har jo ventet på dem fra statene, bestillte dem for bare 2 uker siden. kom i dag. bare en skår i gleden når man ikke kan lese noe dato ... litt skipt å bli dårlig av dem, en av posene er nemmelig peanutbutter mm`s og det er vel ikke spøk om det er ødelagt. skipt å måtte kaste dem også. selv om det var billig å handle.
smak på dem da? du skjenner utrolig fort om noe er gammelt
Sitat av møkk Vis innlegg
Det virker jo litt rart at du ikke klarer å finne noen datostempling. Nå burde jo alle pakkene være merket, men kanskje de stammer fra en større pose som inneholder mange små poser? Da vil det være rettferdig å tro at de har samme forbruksdato som resten av pakkene og at denne står stemplet på den store pakken.
Uansett tror jeg neppe de er såpass gamle at de er uspiselige uten at du fort legger merke til dette.
Vis hele sitatet...
det høres jo greit ut som en teori hadde det vært bare vanlig sjokolade så hadde jeg ikke tvilt. bare trøkt dem i trynet. men den peanutbuttern er vel ikke helt god når den slår seg vrang? lol

fant dette bildet da: http://blog.cdccoffee.com/wp-content...ation-date.jpg der står det en forklaring, men om den stemmer så går mine ut 16.01.2018 men det er da for lenge til. godteri har lang dato men det får vel være grenser? vi snakker jo sjokolade og peanut.
http://www.amarogue.com/foodcode.html
etter litt googling så er den koden dato og uke de er laget og de er best før 1år etter datoen de ble laget men kan holde flere år egentlig
spis! Eller send dem hit. Godteri går aldri ut på dato i min verden
Hvor har du kjøpt de da?
På antikk-sidene til eBay kan du regne med gammelt stuff, men kjøp fra produsent eller større kjeder er ganske trygt! Tror du trygt kan stappe de inn ja!
takker for inspill her er en som prøver å forklare det, men jeg skjønner ikke noe mer nå lol. han får

749ftclv08 til å bli en utgangsdato desember 2007. hva blir da min kode lol uke 16 2011 ? den andre pakken uke 5 2011?

http://archive.blisstree.com/eat/che...expired-candy/

kjøpte dem hos looneystuff.com handlet flere ganger der. virker som det er de tre første siffrene man tenker på. første siffer er år, de to neste er uke. så mine har gått ut
uke 16 2011
uke 05 2011
uke 24 2011 siden de begynner slik: 116 105 og 124

enda jeg skrev til dem i kommentarfeltet please check expiration date before sending.
Sist endret av SoloSuper; 26. august 2011 kl. 20:24.
Går den ikke ut i uke 16 i 2012?
Jeg kunne godt å sittet på dass i noen timer for noen Peanuttbutter m&m's!
Det går nok greit å spise det, mer enn halvparten av det er sikkert ikke ekte sjokolade en gang.
lol er ikke sjokoladen jeg er redd for, det er utgått peanutbutter . den ene pakken min sier
116drclv18. jeg trodde da det ble 11.06.2018 men det ble litt voldsomt ang dato. så leser jeg at man skal tenke de tre første siffer, se linker jeg har lagt inn. siffer 1 år siffer 2 og 3 er uke det året.

kom med inspill

raus raus raus
Sist endret av SoloSuper; 26. august 2011 kl. 21:00.
SPIS! Dette er uansett ikke noe problem! Og du må være obs på at varene (som oftest) er merket med produksjonsdato og ikke best før..
hæ? seriøst bestiller du godteri fra USA? Noe sånt har jeg aldri hørt om før, KUDOS
Sitat av williams123 Vis innlegg
hæ? seriøst bestiller du godteri fra USA? Noe sånt har jeg aldri hørt om før, KUDOS
Vis hele sitatet...

lol det er ikke dumt altså. tre poser mnm`s ca halvt kilo pr stk inkl frakt 22 dollar. ferdig levert i kassen din og masse masse annet.

fikk mail fra dem nå, og dem skriver at jeg tolket koden riktig.
tall en er år og de to neste er uke, men feilen var at det er ikke utgangsdato, men pakkedato som en deltager skrev rett over her, så de ansees som ferskvare et år fram i tid etter den datoen

nå er jeg en smule kvalm men på en god måte

takk for oppmerksomhet inspill og alt det der

Sitat av woff Vis innlegg
SPIS! Dette er uansett ikke noe problem! Og du må være obs på at varene (som oftest) er merket med produksjonsdato og ikke best før..
Vis hele sitatet...
tusen takk
Tror det er kun de 3 første tallene som er relevante. "1 16" Tror jeg rett og slett skal bety at det er produsert uke 16 i 2011. At "1" er 2011 hvor de har kuttet ut de 3 første sifrene. Ser for meg at godteri produsert i 2010 vil begynne med 0, 2009 begynner med 9 (og jeg antar at 1999 og 2019 også vil begynne med 9).

Den offisielle holdbarheten er 1 år fra produksjonsdato..
Jeg spiste en sjokolade som gikk ut 2år før jeg spiste den. Den var like god som ny, så vil ikke tro det er noe farlig å spise den uansett hvor gammel den er.
Sminkeposts og folk som ikke tør å spise godteri som kan ha gått ut på datoen.

--> Kvinneguiden.no
Hehe, denne tråden minner meg på at jeg for ikke så altfor lenge siden fant en uåpnet Smurf pastilleske utgått på dato i 95 i kjøkkenskapet til bestemoren min. Var sikkert ment til meg da jeg var veldig liten.. Godt, gammelt 90-talls design. Ahh, nostalgi. Har nærmest ikke hjerte til å åpne og forsyne meg av denne flotte pastillesken etter alle disse årene den har ligget trygt og uberørt med fortsatt en "del av 90-tallet" i seg..
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Hehe, denne tråden minner meg på at jeg for ikke så altfor lenge siden fant en uåpnet Smurf pastilleske utgått på dato i 95 i kjøkkenskapet til bestemoren min. Var sikkert ment til meg da jeg var veldig liten.. Godt, gammelt 90-talls design. Ahh, nostalgi. Har nærmest ikke hjerte til å åpne og forsyne meg av denne flotte pastillesken etter alle disse årene den har ligget trygt og uberørt med fortsatt en "del av 90-tallet" i seg..
Vis hele sitatet...
Du har da vell strengt tatt en del av nitti-tallet inni deg om du spiser de
Sitat av toxicity Vis innlegg
Går den ikke ut i uke 16 i 2012?
Vis hele sitatet...
Ser nå at jeg har oversett et par av dine svar, og jo du hadde rett ang stemplingen på disse pakkene.

Trenger ikke snakke om kvinneguiden og slikt. Var fordi dem har peanutbutter i seg. Det er ikke noe heldig å spise langt etter dato. Ren sjokolade eter man til det smaker stygt.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Ser nå at jeg har oversett et par av dine svar, og jo du hadde rett ang stemplingen på disse pakkene.

Trenger ikke snakke om kvinneguiden og slikt. Var fordi dem har peanutbutter i seg. Det er ikke noe heldig å spise langt etter dato. Ren sjokolade eter man til det smaker stygt.
Vis hele sitatet...
Hvor har du denne konspirasjonteorien fra? Peanøttsmør holder seg veldig godt og kan brukes til mye:

Sitat fra kvinneguiden:

Spiselig glede

Bruk mat under akten ved å plukke ut noen sexy godbiter som jordbær, sjokoladesaus , druer, peanøttsmør, honning eller krem, eller lag en miks av alt og smør det utover kroppen hans før du slikker det av ham.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Jeg spiste en sjokolade som gikk ut 2år før jeg spiste den. Den var like god som ny, så vil ikke tro det er noe farlig å spise den uansett hvor gammel den er.
Vis hele sitatet...
For noen år tilbake da vi omsider kastet bæremeisen jeg satt i da jeg var liten, fant jeg en lomme i den - med en kvikklunch i!

Selvfølgelig var fristelsen til å åpne den stor, så jeg åpnet den.

Hvit kvikklunch - anyone?
Det er en fin måte å spare penger på (for butikken sin del). Det ville ellers havnet i bosset. Men, slik at det er sagt, så er det fullt mulig at det er en produksjonsfeil. Det hender ofte at vi får en vare som er uten både datostempel, og mangler etikett. Det er slikt som kan skje, og i dette tilfellet er det mest sannsynligvis et helt kolli som har opplevd en produksjonsfeil.
Sitat av godCoolio Vis innlegg
Det er en fin måte å spare penger på (for butikken sin del). Det ville ellers havnet i bosset. Men, slik at det er sagt, så er det fullt mulig at det er en produksjonsfeil. Det hender ofte at vi får en vare som er uten både datostempel, og mangler etikett. Det er slikt som kan skje, og i dette tilfellet er det mest sannsynligvis et helt kolli som har opplevd en produksjonsfeil.
Vis hele sitatet...
Han har allerede funnet svaret, hvis du leser litt på side 2
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
Hvor har du denne konspirasjonteorien fra? Peanøttsmør holder seg veldig godt og kan brukes til mye:

Sitat fra kvinneguiden:

Spiselig glede

Bruk mat under akten ved å plukke ut noen sexy godbiter som jordbær, sjokoladesaus , druer, peanøttsmør, honning eller krem, eller lag en miks av alt og smør det utover kroppen hans før du slikker det av ham.
Vis hele sitatet...
Æsj slikke peanutbutter må da bli meget tørt samme hvor våt dama ellers er. Lol
Snop har best før dato, dvs at man kan spise dem lenge etter - men de kan bli harde osv :-P MEN de inneholder peanøtt ikkesant? Og de blir harske pga all oljen Du smaker det rimelig kjapt da, så ville tatt sjansen :-P

Goodcandy.no har også mye godt :-D
Sitat av Screamsilence24 Vis innlegg
Snop har best før dato, dvs at man kan spise dem lenge etter - men de kan bli harde osv :-P MEN de inneholder peanøtt ikkesant? Og de blir harske pga all oljen Du smaker det rimelig kjapt da, så ville tatt sjansen :-P

Goodcandy.no har også mye godt :-D
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Handlet der flere ganger? Oi sjekket siden. Dem er ikke akkurat billig.
Sist endret av SoloSuper; 4. september 2011 kl. 19:56.
Nææh, ikke akkurat billig men mye god lakris iallefall :-D Og du slipper vente lenge på varene + om du føler for det kan du betale med Klarna konto :-P HAHa, godteri på kreditt - hører selv hvor teit det høres ut :-P

Håpe du koser deg med snopet
1 pose mm med peanutbutter 46 gram 25 kr
1 kartong 36 pk Reeses Pieces 850 kr lol det var litt av en sum.
36 stk musketeers kr 799.

Takk etter at jeg fikk lempa det i kjeften så koser eg meg ja. Samme t deg. Lol snop på kreditt lol jaja må man så må man lol
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
har seg slik at jeg har fått tre poser forskjellig mnm`S fra statene i posten. har bestilt dem hos looneystuff.com. men jeg finner ikke utgangsdatoene på noen av posene. har sjekket alle steder. over under på siden mellom flikene bak foran, nesten studert med lupe.

er ikke det rart? skulle tro det var meget strengt med slik merking i statene med tanke på at dem saksøker hverandre for alt mulig. kan det være butikken som sender tenker slik at jaja posene skal jo til et lite land langt i det fjerne, og vi har jo disse posene som er gått ut på dato, vi skrubber vekk stemplingen?

det er en hvit rute på alle posene. på den ene står det 1 16 drclv 18, og så er det kjempe god plass til datoen over i samme firkant, men der er det bare hvit.

noen som vet noe om dette?
http://bildr.no/thumb/959706.jpeg
Vis hele sitatet...
Har lett etter en slik side! elsker amerikansk godis, hva kosta greiene dine? Så liksom at en pakke butterfingers kosta 22 , men stod ikke noe valuta Det kan da ikke koste 22 $ for det? :P Hva betalte du i frakt, og hvor lang tid tok det? noe ekstra betalinger i tollen?
Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
Har lett etter en slik side! elsker amerikansk godis, hva kosta greiene dine? Så liksom at en pakke butterfingers kosta 22 , men stod ikke noe valuta Det kan da ikke koste 22 $ for det? :P Hva betalte du i frakt, og hvor lang tid tok det? noe ekstra betalinger i tollen?
Vis hele sitatet...
På looneystuff.com er alle priser i Amerikanske Dollar. Selv pleier jeg å betale ~$15 i porto for f.eks en eske sjokolader. Bestiller du større ting, som f.eks Froot Loops, må du regne med større summer.

Jeg kan anbefale å se over Ez-Ship pakkene de selger. Da får du en kompakt liten pakke, sendt på billigste måte.