Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 44649
Hei. Ossen burde jeg dosere Rivotril 2 mg? Har nesten aldri rørt noen benzo'er så har ikke så god peiling.

Vil bare ha en mild og behagelig rus.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Her har du mye informasjon. https://www.flashback.org/t583345 og http://www.erowid.org/pharms/clonazepam/

Iktorivil er det same som Rivotril. Virkestoffet er Clonazepam

Ikke får å spre noe moralprek eller noe. Men dette er en meget potent benzo og du blir fort avhengig.
Sist endret av Tothep; 14. mai 2010 kl. 13:15.
Jeg , for min del, blir ikke ruset av de, men bare trett og rolig. Får lyst til og sove. Men det er kanskje fordi jeg bruker det som sovemiddel
Majestic 12
Tothep's Avatar
Som jeg har skjønt det, så bruker de som ruser seg på benzo andre ting i tillegg til selve preparatet til å få en rus ut av benzodiazepines.

Ellers bruker dem ganske høye doser av preparatet.

Vet ikke om 2mg rivo. kan regnes som en høy førstegangsdose.
I-følge felleskatalogen skal det trappes sakte opp.

Hvilken dose bruker du Bellami?
Sist endret av Tothep; 14. mai 2010 kl. 21:47.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Som jeg har skjønt det, så bruker de som ruser seg på benzo andre ting i tillegg til selve preparatet til å få en rus ut av benzodiazepines.

Ellers bruker dem ganske høye doser av preparatet.

Vet ikke om 2mg rivo. kan regnes som en høy førstegangsdose.
I-følge felleskatalogen skal det trappes sakte opp.

Hvilken dose bruker du Bellami?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker 2 mg. Gikk rett på uten opptrapping. Prøvde en gang med 4 mg, men da sovnet jeg på sofaen så fort de begynte og virke.
Jeg synes egentlig ikke noe om benzoer, men i mine øyne forblir Rivotril den beste. Jeg synes det er få birvirkninger av dem i forhold til valim, xanor, sobril osv.

3-4 burde vell holde viss du har tenkt å ruse deg på dem istedenfor å ta mange og glemme hele kvelden.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg synes egentlig ikke noe om benzoer, men i mine øyne forblir Rivotril den beste. Jeg synes det er få birvirkninger av dem i forhold til valim, xanor, sobril osv.

3-4 burde vell holde viss du har tenkt å ruse deg på dem istedenfor å ta mange og glemme hele kvelden.
Vis hele sitatet...
Hvis han tar 3-4 2mg Rivotril, burde han regne med og sovne. Vel og merke hvis det er første gangs bruk, og det ikke er opparbeidet seg noen toleranse.
Direktør
Lunar's Avatar
1 rivotril er passe første gang, så kan du spise en til etterhvert viss det ikke er nok. Og for å ruse seg på de, så drikk en øl ved siden av, ellers er de ikke no særlig og bare spise, da vil jeg heller anbefale valium. Rivotril er ikke no vits å spise mange, spiser du 4 en gang, så øker toleransen med en gang. viss du aldri spiser mer enn 2 får du like mye rus ut av 2 som du gjør av å spise 4, viss du pleier å spise 4. Er du med?

Kroppen "lærer" seg disse stoffene fort. Et eksempel på dette er meg, jeg spiste 3 stk, 12 timer senere var jeg hos legen og tok blodprøver og urinprøver for å sjekke litt forskjellig, hvordan medisiner fungerer osv. Og da var det ikke et spor av benzo i kroppen min. Og Rivotril kan sitte opp til 30 dager i kroppen. Har en del å si med metabolisering i kroppen o.l men allikevel 12 timer!

Så pass på, ikke bli avhengig av de! Det er noe dritt! Hold deg til sobril, trenger flere av de, men da blir man ikke så tung i hodet og du får mer enn euforisk følelse enn det du får av rivotril. Rivotril for førstegangsbrukere er egentlig unødvendig mener nå jeg. Men er ikke det du spurte om, så back to topic:

Prøv med en først deretter en til. Merker du litt da, ta deg en øl eller to, og ikke spis noen flere på en stund, selvom du føler at du vil, det tar en stund før de når sin fulle effekt..

Og viss dette har noe betydning for deg, har rivotril mye lenger halveringstid enn de andre, dvs at du kjenner de mye lenger, du er "bon" pillefjern dagen derpå og. Det er ikke tilfellet på sobril, og sobril setter seg ikke så hardt i kroppen, det har jeg kanskje sagt, jeg har spist noen rivisser, vival og sobril og en øl eller to nå, så jeg er litt tullete i formen. Så vet dere det.

Men uansett, vær forsiktige! Og ikke ødelegg livet med nyskjerrigheten!

Fikk du noe ut av dette?
Sist endret av Lunar; 15. mai 2010 kl. 03:12.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tokk 4 , 0.5 mg rivotril ( de gul/hudaktige ) Med 3 øl og halvliter med 22 % kalinka

Kjente absolutt INGENTING. Skikkelig rart. Nå dagen derpå føler jeg meg helt fin.

Det som var rart at kompisen min gikk helt bananas , mens jeg bare lo av han fordi han oppførte seg helt skutt
Benzodiazepiner i forskjellige former og doser, har vidt forskjellig virkning på forskjellige personer. Min erfaring er at man må bruke dem noen ganger, før man klarer å holde seg våken, og få noe utbytte/rus.

Kan kanskje være greit å starte med Sobril, som er ganske svakt, og jobbe seg oppover, om man har bestemt seg for å prøve ut benzo.

Jeg startet med Sobril, spiste noen esker av det i løpet av noen uker, hadde grei effekt, og gikk over til Apodorm. Andre gangen jeg tok Apodorm (25 mg) fikk jeg en meget god effekt. Jeg ble super-konsentrert, satte meg ned og skreiv lister over ting jeg skulle gjøre neste dag, som en lang huskeliste til meg selv. Videre så vasket jeg og støvsugde leiligheten min. Når jeg våknet neste dag var jeg full av energi, huset var reint, og jeg hadde klart for meg hva jeg skulle gjøre med huskelisten min. Alt i alt en veldig positiv opplevelse.

Men ikke overdriv med benzo! Man blir lett avhengig og de positive effektene kan forsvinne raskt.
Hva slags erfaringer har dere med hvor fort Rivotril virker? Selvfølgelig spiller det en rolle hvor mye mat man har i magen. Men jeg mener sånn ca?
Med 2mg oppnår man klinisk effekt 30-60 minutter etter oralt inntak.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Med 2mg oppnår man klinisk effekt 30-60 minutter etter oralt inntak.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Det var i grunn min erfaring også.
Sitat av Bellami Vis innlegg
Takk for svar. Det var i grunn min erfaring også.
Vis hele sitatet...
Viss man legger de under tunga, 15min kanskje. Sitter med massevis av de her nå Noen under tunga, hehe

Fungerer fortere og bedre under tunga synes jeg.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Viss man legger de under tunga, 15min kanskje. Sitter med massevis av de her nå Noen under tunga, hehe

Fungerer fortere og bedre under tunga synes jeg.
Vis hele sitatet...
Helt enig, beste måten å innta Rivotril på er å la dem smelte under tungen. Ikke noe vond smak på dem i det hele tatt. Virker raskere og litt bedre også.
Men hvorfor virker ikke Rivotril to eller flere dager på rad? Det er så kjedelig når det er sånn. Hjelper ikke når jeg øker dosen heller. Er det den lange halvveringstiden som spiller inn?
Trur det har med den lange halveringstiden og gjøre ja..Men det er egentlig bare bra for min del da jeg blir grisehekta jævla fort på rivotril..På rivotril og xanor har jeg hatt di jævligste abstinensene man kan tenke seg.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur det har med den lange halveringstiden og gjøre ja..Men det er egentlig bare bra for min del da jeg blir grisehekta jævla fort på rivotril..På rivotril og xanor har jeg hatt di jævligste abstinensene man kan tenke seg.
Vis hele sitatet...
Om jeg kan spørre, hvilke abstinenser får du?
Hvor fort kommer abstinensene?

Jeg kan gå på xanor/rivo i flere uker uten å få abstinenser. Virker som det varierer ganske mye det med benzo abstinenser.

Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Benzodiazepiner i forskjellige former og doser, har vidt forskjellig virkning på forskjellige personer. Min erfaring er at man må bruke dem noen ganger, før man klarer å holde seg våken, og få noe utbytte/rus.

Kan kanskje være greit å starte med Sobril, som er ganske svakt, og jobbe seg oppover, om man har bestemt seg for å prøve ut benzo.

Jeg startet med Sobril, spiste noen esker av det i løpet av noen uker, hadde grei effekt, og gikk over til Apodorm. Andre gangen jeg tok Apodorm (25 mg) fikk jeg en meget god effekt. Jeg ble super-konsentrert, satte meg ned og skreiv lister over ting jeg skulle gjøre neste dag, som en lang huskeliste til meg selv. Videre så vasket jeg og støvsugde leiligheten min. Når jeg våknet neste dag var jeg full av energi, huset var reint, og jeg hadde klart for meg hva jeg skulle gjøre med huskelisten min. Alt i alt en veldig positiv opplevelse.

Men ikke overdriv med benzo! Man blir lett avhengig og de positive effektene kan forsvinne raskt.
Vis hele sitatet...
Hehe, slik husker jeg også mitt første møte med Adoporm. Fikk noe så utrolig til energi
Sist endret av Tothep; 15. juli 2010 kl. 20:23.
Har egentlig akkuratt fått høre om rivotril Noen kompiser av meg hadde kjøpt noen og sa det var drit morro. Men jeg er litt skeptisk til piller, Så Har lest litt om dem nå. både her og på pasient guiden. og gjordt meg litt klokere på rivotril. Tengte jeg skulle prøve meg på dem siden jeg er av den typen som har prøvd en del men gjør det som regel bare 1-2 ganger for å prøve. Må si at alle her har vert ganske flinke til å advare mot avhengighet. Så takk for "visdommen" og ønsk meg lykke til
Sitat av Tothep Vis innlegg
Om jeg kan spørre, hvilke abstinenser får du?
Hvor fort kommer abstinensene?

Jeg kan gå på xanor/rivo i flere uker uten å få abstinenser. Virker som det varierer ganske mye det med benzo abstinenser.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge går du da uten benzo? For de skikkelig abstinensene kommer ikke før man har gått helt uten i minst en uke, og de sitter i flere måneder. Viss man først har blitt avhengig da.. Hva mener du når du sier at du går på det i flere uker?

Hvordan er benzo bruken din over, la oss si en 4 måneders tid. ? Mengde er ikke så viktig, for det har mer og si på toleranse enn abstinenser..

Sitat av Hobby_narkis Vis innlegg
Har egentlig akkuratt fått høre om rivotril Noen kompiser av meg hadde kjøpt noen og sa det var drit morro. Men jeg er litt skeptisk til piller, Så Har lest litt om dem nå. både her og på pasient guiden. og gjordt meg litt klokere på rivotril. Tengte jeg skulle prøve meg på dem siden jeg er av den typen som har prøvd en del men gjør det som regel bare 1-2 ganger for å prøve. Må si at alle her har vert ganske flinke til å advare mot avhengighet. Så takk for "visdommen" og ønsk meg lykke til
Vis hele sitatet...
Lykke til, ikke spis flere dager på rad, før du vet ordet av det er det en vane.. Og trur ikke du vil være avhengig av det. Jeg er det, har vært det lenge. Går flere hundre i måneden(fra lege altså) Men jeg prøvde å gå av rivotril og fikk sobril, men selvom jeg spiste 10 av de sterkeste sobrilene(25mg) så hadde jeg sterke abstinenser fra rivotril, hadde jeg spist en rivotril hadde det fungert bedre enn de 10 sobrila.

Nå sporer jeg litt av her, men det er noe jeg og legen min ikke finner ut av, rivotril har lang halveringstid, og kan finnes i blodprøve og urinprøve ganske lenge etterpå, en kamerat ble tatt 3 uker senere. Men på meg er det helt borte fra urin og blod på 12 timer, 12 Timer!

Dette har blitt dobbelt og trippeltsjekket med blodprøver og pisseprøver, men det er ikke et spor. Noen som har hørt om noe lignende? Dette var ikke et engangstilfelle, men er sånn.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Hvor lenge går du da uten benzo? For de skikkelig abstinensene kommer ikke før man har gått helt uten i minst en uke, og de sitter i flere måneder. Viss man først har blitt avhengig da.. Hva mener du når du sier at du går på det i flere uker?

Hvordan er benzo bruken din over, la oss si en 4 måneders tid. ? Mengde er ikke så viktig, for det har mer og si på toleranse enn abstinenser..

Vis hele sitatet...
Jeg har gått på xanor/rivo/stestolid osv i uker i strekk. spist ganske store mengder. Så ikke tatt noe på noen uker, muligens 3-5 uker. Aldri kjente noe som helst til abstinenser.
Lengste jeg har spist xanor/rivo var ca. 2 mnd. fikk da heller ikke noe abstinenser.
Jeg også synes det er litt rart, men jeg har aldri hatt noen ubehag eller abstinenser ved bruk av benzo'er.

Det skal også mye til at jeg får ubehag/abstinenser ved opiat/opoid bruk.
Det stoffet som er verst for meg er ketorax bruk. Det ga abstinenser etter 4 dagers bruk. Oxycontin/Oxynorm kan jeg ta i uker uten å få noen form for ubehag.

Nå går jeg fast på Oxycontin/Oxynorm, så vil nok få noen ganske ille abstinenser hvis jeg slutter brått. Har gått fast nå i 3 mnd. Legen skriver ut 80mg Oxycontin og 20mg Oxynorm. Prøver å bruke så lite som mulig, men det er vanskelig når smerten er som verst.

3mg Xanor Depot, 2mg bars, 5 mg stesolid og 2 mg Rivotril.
Må legge til at jeg bruker lite benzo'er for tiden.

Det er vel som med det meste, ting virker forskjellig på folk føler meg heldig at jeg ikke har noe abstinens problematikk.
Sist endret av Tothep; 21. juli 2010 kl. 03:02.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg har gått på xanor/rivo/stestolid osv i uker i strekk. spist ganske store mengder. Så ikke tatt noe på noen uker, muligens 3-5 uker. Aldri kjente noe som helst til abstinenser.
Lengste jeg har spist xanor/rivo var ca. 2 mnd. fikk da heller ikke noe abstinenser.
Jeg også synes det er litt rart, men jeg har aldri hatt noen ubehag eller abstinenser ved bruk av benzo'er.

Det skal også mye til at jeg får ubehag/abstinenser ved opiat/opoid bruk.
Det stoffet som er verst for meg er ketorax bruk. Det ga abstinenser etter 4 dagers bruk. Oxycontin/Oxynorm kan jeg ta i uker uten å få noen form for ubehag.

Nå går jeg fast på Oxycontin/Oxynorm, så vil nok få noen ganske ille abstinenser hvis jeg slutter brått. Har gått fast nå i 3 mnd. Legen skriver ut 80mg Oxycontin og 20mg Oxynorm. Prøver å bruke så lite som mulig, men det er vanskelig når smerten er som verst.

3mg Xanor Depot, 2mg bars, 5 mg stesolid og 2 mg Rivotril.
Må legge til at jeg bruker lite benzo'er for tiden.

Det er vel som med det meste, ting virker forskjellig på folk føler meg heldig at jeg ikke har noe abstinens problematikk.
Vis hele sitatet...
Men viss du har brukt opiater når du ikke har brukt piller så fjerner det evt. abstinenser. Jeg har akkurat gått av dolcontin og suboxone, men nå er det på oxy's igjen.. Menmen.. Du har en stor jobb forann deg viss du skal slutte med det etter å ha gått 3 måneder på, det sier jeg fra erfaring, heldigvis synes hvertfall jeg, at syntetiske opiater er lettere å gå av enn vanlige opiater(morfin, heroin, o.l)..

Kan jeg spørre hvorfor du får det?
Sist endret av Lunar; 21. juli 2010 kl. 07:24.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Men viss du har brukt opiater når du ikke har brukt piller så fjerner det evt. abstinenser. Jeg har akkurat gått av dolcontin og suboxone, men nå er det på oxy's igjen.. Menmen.. Du har en stor jobb forann deg viss du skal slutte med det etter å ha gått 3 måneder på, det sier jeg fra erfaring, heldigvis synes hvertfall jeg, at syntetiske opiater er lettere å gå av enn vanlige opiater(morfin, heroin, o.l)..

Kan jeg spørre hvorfor du får det?
Vis hele sitatet...
Alt ligger i hodet.. (selvfølgelig vet jeg at abstinenser er fysiske også)
Jeg vet at opiat/opoid abstinenser kan være ganske tøffe, men jeg har trappet ned før uten problemer.
Har gått oxy nå i litt over 3 mnd. Så var det ketorax i ca 1 år før det. Jeg trappet ned ca. 40-50 mg daglig bruk av ketorax på 3 uker. Hadde ikke noe form for abstinenser heller.

Føler jeg har 100% kontroll. Ser ikke nedtrapping av dette som noe problem.
Jeg tror også noen er mere utsatt for abstinens problematikk enn hva andre er.
Det som er viktig er godt samarbeid mellom lege og pasient.

Har også med om du bruker det for smerte/angst eller bare rus.

Jeg får mine medisiner pga. sterke smerter. Har utredning hos tverrfaglig team og smerteklinikk.

Hvorfor får/fikk du dine smertestillende? Var det bare smertestillende eller var det beroligende også?
Sist endret av Tothep; 21. juli 2010 kl. 18:50.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Alt ligger i hodet.. (selvfølgelig vet jeg at abstinenser er fysiske også)
Jeg vet at opiat/opoid abstinenser kan være ganske tøffe, men jeg har trappet ned før uten problemer.
Har gått oxy nå i litt over 3 mnd. Så var det ketorax i ca 1 år før det. Jeg trappet ned ca. 40-50 mg daglig bruk av ketorax på 3 uker. Hadde ikke noe form for abstinenser heller.

Føler jeg har 100% kontroll. Ser ikke nedtrapping av dette som noe problem.
Jeg tror også noen er mere utsatt for abstinens problematikk enn hva andre er.
Det som er viktig er godt samarbeid mellom lege og pasient.

Har også med om du bruker det for smerte/angst eller bare rus.

Jeg får mine medisiner pga. sterke smerter. Har utredning hos tverrfaglig team og smerteklinikk.

Hvorfor får/fikk du dine smertestillende? Var det bare smertestillende eller var det beroligende også?
Vis hele sitatet...
Mye sant i hva du sier. Opiatabstinenser er faktisk ikke fysiske de er psykiske. Men hjernen lager fysiske abstinenser når det ikke får stoffet lenger. Så en veldig bra dokumentar om heroin og heroinproblemene rundt omrking i verden, mest fra Norge faktisk, siden vi er den staten i verden med høyest antall overdoser pr innbygger. Og på europa toppen er Oslo som heroin hovedstaden. Måtte bare nevne det.

Tilbake til tema, jeg har alltid trudd heroin abstinenser var fysiske og gikk utover det psykiske(Det trur jeg de fleste tenker), men det er faktisk psykisk som går utover det fysiske. For det som skjer når hjernen får et overskudd av morfin i hjernen begynner den å skille ut en veldig kraftig "bølge" endorfiner og man får den euforiske følelsen. Det som da skjer når man slutter er at hjernen ikke lenger klarer å produsere de stoffene som stimulerer nytelsesenteret, smertesenteret m.m i hjernen, og man får da store fysiske ubehag og kramper i muskler, hjertet som igjen gjør deg anspent og du får dårlige nerver så utvikler det seg videre derifra. Men nok om det.. Synes bare det var spennende å høre hva som faktisk skjer oppi hodet av heroinen, heroin er jo såpass nytt at det er faktisk ganske lite studier om det iforhold til det man skulle tro.

Er det forresten noen som vet hva den dokumentaren heter?(Er en engelsktalende film, de snakker litt om norge og hvor fint land vi er og hvorfor tingene ligger ann som de gjør osv. Viss noen kjenner seg igjen i det jeg sier og vet hva den heter, skriv det her eller send meg en pm helst.

Jeg fikk medisinene mot smerter men benzo mot angst og panikkanfall. Og nå sist etter jeg har misbrukt opiater en stund fikk jeg det mot abstinenser og angst.

ps! husk at jeg ikke har noe doktorgrad i hvordan heroinen påvirker hjernen, er bare sånn ca hvordan jeg husker han professoren forklarte det, men er noe ala det jeg forklarer(les mellom linjene) men må løpe
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Du har en stor jobb forann deg viss du skal slutte med det etter å ha gått 3 måneder på, det sier jeg fra erfaring, heldigvis synes hvertfall jeg, at syntetiske opiater er lettere å gå av enn vanlige opiater(morfin, heroin, o.l)..

Kan jeg spørre hvorfor du får det?
Vis hele sitatet...
Heroin er også et syntetisk opiat, eller semi-syntetisk da.
Sist endret av twisted shroom; 21. juli 2010 kl. 20:04.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Heroin er også et syntetisk opiat, eller semi-syntetisk da.
Vis hele sitatet...
heroin er ikke syntetisk, er syntetisk framstilt. Kanskje det kalles semi-syntetisk. Uansett så lages det av en plante, mens det lages av kun kjemikalier.
Sitat av Bellami Vis innlegg
Hvis han tar 3-4 2mg Rivotril, burde han regne med og sovne. Vel og merke hvis det er første gangs bruk, og det ikke er opparbeidet seg noen toleranse.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig. Folk uten toleranse vil nok ha mer enn nok med 1 eller maks 2 2mgRivotril. Tror start-dosen fra leger ligger så lavt som 0.25mg, som så trappes opp langsomt.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur det har med den lange halveringstiden og gjøre ja..Men det er egentlig bare bra for min del da jeg blir grisehekta jævla fort på rivotril..På rivotril og xanor har jeg hatt di jævligste abstinensene man kan tenke seg.
Vis hele sitatet...
Det er noe som heter: "Alt med måte"

Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg har gått på xanor/rivo/stestolid osv i uker i strekk. spist ganske store mengder. Så ikke tatt noe på noen uker, muligens 3-5 uker. Aldri kjente noe som helst til abstinenser.
Lengste jeg har spist xanor/rivo var ca. 2 mnd. fikk da heller ikke noe abstinenser.
Jeg også synes det er litt rart, men jeg har aldri hatt noen ubehag eller abstinenser ved bruk av benzo'er.


Det er vel som med det meste, ting virker forskjellig på folk føler meg heldig at jeg ikke har noe abstinens problematikk.
Vis hele sitatet...
Ja, kjenner til det du sier der. Har også brukt xanor i uker\måneder tidl. Men har aldri fått noen abstinenser når jeg har sluttet med de. Ikke i det hele tatt.

Det er som du sier, ting virker forskjellig på mennesker. Men jeg tror at hvis man har en sterk psyke, så hjelper det godt
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
heroin er ikke syntetisk, er syntetisk framstilt. Uansett så lages det av en plante, mens det lages av kun kjemikalier.
Vis hele sitatet...
Du sier jo imot deg selv her, jeg kan prøve å forklare:

Heroin (diacetylmorfin) er et semi-syntetisk opiod syntesert av morfin, som man får av opiumsvalmuen. Diacetyl er såkalt ester nr 3,6 av morfin.

Når man har injesert heroin i kroppen blir det omdannet til 6-monoacetylmorfin og morfin. Disse stoffene binder seg til opiod reseptorene, spesifikt μ, κ og δ -reseptorene i sentralvervesystemet og i tarmen.

Heroin er kraftigere enn morfin pga acetylgruppene, som gjør stoffet mer fettløselig og blir dermed raskere transplantert over blod-hjernebarrieren.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg , for min del, blir ikke ruset av de, men bare trett og rolig. Får lyst til og sove. Men det er kanskje fordi jeg bruker det som sovemiddel
Vis hele sitatet...
støttes,det løsner litt opp og man blir litt sløvere,men man sovner ikke inn av det akkuratt,small sak som de fleste benzoer

ikkenoe avhengihets-sug eller noe sånt å snakke om etter min erfaring

sukker og røyk er 100 ganger værre for å si det sånn

Sitat av eddy1337 Vis innlegg
heroin er jo såpass nytt at det er faktisk ganske lite studier om det iforhold til det man skulle tro.
Vis hele sitatet...
det er jo hønngammalt,sjekk ut tråden "historiske personer på rus"under rusmidler så ser du ei heroin flaske fra 1800 tallet du fikk kjøpt på apoteket

kineserne har jo røykt opium i 5000 år eller hva det var så det må da finnes gode og mange studier rundt dette.
Fekk en flaske med 0.5mg og ble sakt det var som nerution, 2 dager er svart og våkna opp på akutten.

Av 150 va det 44 igjen, mange ble stjålet men 3-4g intak ble det svart.

Va go form det eg huske me har du mange kje ta med deg! var forsiktig!
Sitat av DH91 Vis innlegg
Fekk en flaske med 0.5mg og ble sakt det var som nerution, 2 dager er svart og våkna opp på akutten.

Av 150 va det 44 igjen, mange ble stjålet men 3-4g intak ble det svart.

Va go form det eg huske me har du mange kje ta med deg! var forsiktig!
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på hvordan Rivo funker på folk.
Jeg vet om noen med litt benzo toleranse som sovner fort på 0.5mg
Selv trenger jeg ca 4-5mg før jeg føler noe som helst, jeg har liten benzo toleranse.
Lønner seg å ta en titt på felleskatalogen.no, det står det start dose, og den er ikke stor. Det er vel en opptrapping's medisin.
Ikke noe stoff å leke seg med
Sist endret av Tothep; 21. august 2010 kl. 19:12.
Hvor lenge varer rus på Rivotril? Ikke det at jeg skal prøve det men. . .
Sitat av Bellami Vis innlegg
Hvor lenge varer rus på Rivotril? Ikke det at jeg skal prøve det men. . .
Vis hele sitatet...
For å oppnå "rus" må du innta ganske store mengder (individuelt for deg). Gjerne blande med alkohol, (ikke å anbefale) man da behøver du ikke så fryktelige store mengder. Den angstdempende virkningen kan vare i alt fra noen timer til to dager faktisk, spørs veldig hvor tolerant du er på benzodiazepiner generelt.
Jeg inntok 6mg igår. For jeg er avhengig av Apodorm. Følte egentlig at det holdt. Sjanglet når jeg gikk. Men jeg ble veldig avslappet og rolig ja
Sitat av Totskalle Vis innlegg
For å oppnå "rus" må du innta ganske store mengder (individuelt for deg). Gjerne blande med alkohol, (ikke å anbefale) man da behøver du ikke så fryktelige store mengder. Den angstdempende virkningen kan vare i alt fra noen timer til to dager faktisk, spørs veldig hvor tolerant du er på benzodiazepiner generelt.
Vis hele sitatet...
jeg syntes det er den "seineste"og lengeste virkningen og veldig beroligende uten at jeg har prøvd flunnipam og xanor,ellers er den utrolig bra,likner nitrazepam bare bedre

jeg blir ikke avhengi av dem,bare imun mot all dritt,helt imun mot abodormer nå
bytter de ut med rivos nå,effekten er helt borte,samme med sob25,brukte 2-3 sob med abodormer på slutten for åkjenne noe i det heletatt,og dette etter ett parr ukers sammenhengene bruk

f at ting ikke varer lenger altså

og da snakker vi totalt fraværende virkning,virker som om det er første dan jeg føler no liksom,også blir det aldri det samme og helt borte etter kort tid

øke øke,morfin er det eneste som duger
Sist endret av downer; 25. august 2010 kl. 17:15.
Rivotril (klonazepam) er det mest langtidsvirkende benzodiazepinet vi har i Norge. Det er vel også et av de mest potente på generell basis. Verken Xanor (alprazolam) eller Flunipam (flunitrazepam) virker noe særlig lenge. Xanor er (i de fleste tilfeller) hardest mot angsten av alle benzo, men varer til gjengjeld som sagt veldig kort.

Oops, edit. Du nevner at kun førstegangseffekten virker anxiolytisk for deg, førstegangseffekten er rusfølelse. De fleste opplever anxiolytisk virkning uten å måtte opp i doser som gir rusfølelse. Hvis du bare blir rolig på rusfølelsen (ganske uvanlig), men uansett da så er benzodiazepiner for milde preparater for deg. Da kan du som du sier ty til opiater, ikke trolig at en lege enkelt vil skli fra seg opiater mot angst men du skaffer vel på gata.
Sist endret av Totskalle; 25. august 2010 kl. 17:37.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Rivotril (klonazepam) er det mest langtidsvirkende benzodiazepinet vi har i Norge. Det er vel også et av de mest potente på generell basis. Verken Xanor (alprazolam) eller Flunipam (flunitrazepam) virker noe særlig lenge. Xanor er (i de fleste tilfeller) hardest mot angsten av alle benzo, men varer til gjengjeld som sagt veldig kort.

Oops, edit. Du nevner at kun førstegangseffekten virker anxiolytisk for deg, førstegangseffekten er rusfølelse. De fleste opplever anxiolytisk virkning uten å måtte opp i doser som gir rusfølelse. Hvis du bare blir rolig på rusfølelsen (ganske uvanlig), men uansett da så er benzodiazepiner for milde preparater for deg. Da kan du som du sier ty til opiater, ikke trolig at en lege enkelt vil skli fra seg opiater mot angst men du skaffer vel på gata.
Vis hele sitatet...
Føltes slik au ja,legen min "skjønte"ikke hvorfor jeg ville ha rivo siden det var for epelepsifolk,jeg sa,men det er jo all medisin oss nervefolk bruker,epelepsin faenskap."men det er jo ett benzodiapin så jeg får bare tro det hjelper deg når du sier det"hehe

er på sobril og rivos for "natt"bruk nå,og enda jeg har vært med i en traumatisk katastrofe-situasjon hvor jeg er sykemeldt grunnet posttraumatisk så fikk jeg beskjed om at jeg var på MYE MEDISINER NÅ HERR....hehe

ja jeg blir rolig på rusfølelsen ja,xanor har jeg aldri fått prøve,det kan jeg bare GLEMME enda så ille situasjon eg er i,om jeg var døende så kanskje:P

opiater til spesielle situasjoner for å klare meg,uansett hvilken situasjon er det HVERTFALL bare å glemme å få det av legen,om du ikke kjenner en smertepasient så er du fucked,lotto sjanse for å finne det på gata det stoffet der,men heroin flommer det jo over av da,prøver i det lengste å unngå det der,go mange ender med selvmedisinering selvsagt

men jeg fikk det engang når jeg hadde vondt i tanna når jeg skulle til tannlegen da

gotta love it

forbanna trist og urettferdig,vi får bare bli smertepasienter uansett faen da,siden det er det som må til

trist å bli undergravd av de som har som jobb og hjelpe,tro og støtte psykiatrien

sykelig irriterende,får aldri sagt det nok

håper noen av betydning sitter å leser alt dette
Sist endret av downer; 25. august 2010 kl. 18:54.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Rivotril (klonazepam) er det mest langtidsvirkende benzodiazepinet vi har i Norge. Det er vel også et av de mest potente på generell basis. Verken Xanor (alprazolam) eller Flunipam (flunitrazepam) virker noe særlig lenge. Xanor er (i de fleste tilfeller) hardest mot angsten av alle benzo, men varer til gjengjeld som sagt veldig kort.

Oops, edit. Du nevner at kun førstegangseffekten virker anxiolytisk for deg, førstegangseffekten er rusfølelse. De fleste opplever anxiolytisk virkning uten å måtte opp i doser som gir rusfølelse. Hvis du bare blir rolig på rusfølelsen (ganske uvanlig), men uansett da så er benzodiazepiner for milde preparater for deg. Da kan du som du sier ty til opiater, ikke trolig at en lege enkelt vil skli fra seg opiater mot angst men du skaffer vel på gata.
Vis hele sitatet...
Der må jeg si meg uenig, hvertfall i mitt tilfelle. Kroppen min bryter ned rivotril på 12 timer, jeg har tatt urinprøver og blodprøver 12 timer etter rivotril flere ganger uten at jeg har fått en positiv prøve. Mens jeg fikk det på sobril.. Men sobril fungerer ikke på meg, men rivotril hjelper meg veldig. Får panikkanfall osv. av og til, ikke på medisinen da

Jeg eller legen min vet ikke grunnen til dette, men poenget mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal fram til, hehe, sorry måtte bare fortelle det, synes det er så rart og tenkte kanskje noen har noe idèr angående dette?
Har tatt 0.5 G piller , ca 5 -7 stk per gang på fest

Kompisen min ble helt rastløs , mens jeg var så ekstremt avslappet. What ?
PS! Har dobbelt og trippeltsjekket det, ved flere anledninger.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Har tatt 0.5 G piller , ca 5 -7 stk per gang på fest

Kompisen min ble helt rastløs , mens jeg var så ekstremt avslappet. What ?
Vis hele sitatet...
Avslappet og rolig, jepp. Det er det som er effekten. Selv har jeg bare fått en deilig rus når jeg tok en valium og røyket litt av en joint en gang jeg var skikkelig syk.

Bortsett fra det ender det bare med at jeg sovner, eller sløver til jeg sovner hvis jeg prøver det med feks en joint. Ikke noe tess.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Har tatt 0.5 G piller , ca 5 -7 stk per gang på fest

Kompisen min ble helt rastløs , mens jeg var så ekstremt avslappet. What ?
Vis hele sitatet...
Folk reagerer forskjellig. Du er vel mer den rolige typen. Medisiner fungerer veldig individuelt.
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Folk reagerer forskjellig. Du er vel mer den rolige typen. Medisiner fungerer veldig individuelt.
Vis hele sitatet...
hvis jeg er i det urolige hjørnet så hjelper det ikke samme hvor mye benzoz jeg tar føles det som,da må jeg har ketorax morfin for å få reaksjonen som påvirker den vanskelige situasjonen ute i felten for å si det sånn

benzoz er hjemmeberoligende når du allerede er i rolige situasjoner spør du meg

mot bekymringer,spenninger og dårlige følelser

det er som sagt,lettere medikatenter i følge helsenett.no,selv om du føler du må være døden nær for å få disse lettere medikamentene
Sist endret av downer; 27. august 2010 kl. 17:27.
Alle hvet vel at Norge flyter av Rivotril for tida. Desverre kommer det stadig nye meldinger om folk som har fått taumatiske, akutte helsemessige følger av å blande disse med alkohol. Har selv sett følgene. Vær forsiktig.
Sitat av Windowpain Vis innlegg
Alle hvet vel at Norge flyter av Rivotril for tida. Desverre kommer det stadig nye meldinger om folk som har fått taumatiske, akutte helsemessige følger av å blande disse med alkohol. Har selv sett følgene. Vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde leger var meget restriktive med å skrive ut Rivotril.
Sikker på at det er Norsk apotek Rivotril det "flyter" over av?
Rivotril er jo også en av de sterkeste benzo'ene vi har, det er på linje med Xanor.
Nå kjøper/selger jeg ikke noe preparater, men jeg synes det er rart at det "flyter" over med Rivotril.

Legene i dette land har fått et rundskriv om å kutte ned utskrivningen av b-preparater drastisk, iallefall noe jeg har hørt.
Virker som det stemmer også, siden det er så mange som kunne trenge benzo'er som nå har store problemer med å få det utskrevet.
Sist endret av Tothep; 1. september 2010 kl. 19:16.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg trodde leger var meget restriktive med å skrive ut Rivotril.
Sikker på at det er Norsk apotek Rivotril det "flyter" over av?
Rivotril er jo også en av de sterkeste benzo'ene vi har, det er på linje med Xanor.
Nå kjøper/selger jeg ikke noe preparater, men jeg synes det er rart at det "flyter" over med Rivotril.

Legene i dette land har fått et rundskriv om å kutte ned utskrivningen av b-preparater drastisk, iallefall noe jeg har hørt.
Virker som det stemmer også, siden det er så mange som kunne trenge benzo'er som nå har store problemer med å få det utskrevet.
Vis hele sitatet...
jeg fikk rivotril fra"gata"og av legen og de ser helt like ut hvertfall

Enda sålenge jeg har sliti med å få noe benzo i det heletatt av den legen,lurte han bare på hvorfor jeg ville ha rivotril,det er jo en epelepsi medisin,men det er jo riktignok ett benzodiapin så,ja ja hvis du sier det virker bra så kan du gjerne få det for søvn,"får vell tro på deg jeg"hørtes ut som ejg fikk ett c preparat.....hehe

og denne legen har XANOR hat opp i halsen,det får jeg aaaaaldri

jeg tror det går på type merket medisin frem for preparat grupper,en annen lege jeg hadde fikk jeg aldri sobril av,så og si aldri,men ketorax fikk jeg,for tannsmerter

er det fysisk smerte,da er det selvsagt greit..tilogmed leger undervurderer psykiatrien godt
Sist endret av downer; 2. september 2010 kl. 07:02.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Rivotril (klonazepam) er det mest langtidsvirkende benzodiazepinet vi har i Norge. Det er vel også et av de mest potente på generell basis. Verken Xanor (alprazolam) eller Flunipam (flunitrazepam) virker noe særlig lenge. Xanor er (i de fleste tilfeller) hardest mot angsten av alle benzo, men varer til gjengjeld som sagt veldig kort.

Oops, edit. Du nevner at kun førstegangseffekten virker anxiolytisk for deg, førstegangseffekten er rusfølelse. De fleste opplever anxiolytisk virkning uten å måtte opp i doser som gir rusfølelse. Hvis du bare blir rolig på rusfølelsen (ganske uvanlig), men uansett da så er benzodiazepiner for milde preparater for deg. Da kan du som du sier ty til opiater, ikke trolig at en lege enkelt vil skli fra seg opiater mot angst men du skaffer vel på gata.
Vis hele sitatet...
Klonazepam er ikke det mest langtidsvirkende. Diazepam (Valium) f.eks. har lenger halveringstid.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ent_dose_table
Sitat av baedbaaj Vis innlegg
Klonazepam er ikke det mest langtidsvirkende. Diazepam (Valium) f.eks. har lenger halveringstid.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ent_dose_table
Vis hele sitatet...
Selv om halveringstiden til diazepam er lengre enn halveringstiden til clonezapam,så varer "rusfølelsen" til clonezapam mye lenger valium..Det kan vell alle som har misbrukt disse legemiddelene si seg enig i..?
Men det er veldig rart da. Jeg er ikke så veldig kjent med diazepam, men clonezepam har jeg brukt litt nå da. Men venninda mi har brukt Stesolid i flere måneder, og får alltid effekt, selv om hun tar 5 mg 3 ganger daglig. Og hvis den halveringstida er lengere enn på rivotril, hvorfor får vi ikke effekt igjen før om flere dager? Når man får d på diazepam liksom.

Og hvordan er det å snorte rivotril egentlig? Har endel 2 mg liggende og lurte på å knuse og sjekke ut det. Hvis det er noe mer merkbar rus på denne måten.