Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  211 43037
Hvilket vesen går på fire bein om morgeren, på to midt på dagen og på tre om kvelden?
Mennesket. Morgenen er definert som baby, midten av dagen når du er voksen, og kvelden når du er gammel og bruker stokk.
Kommer ikke denne gåten fra den Egyptiske Sfinksen?
Sist endret av Turbolego; 22. august 2007 kl. 01:08.
Sitat av Turbolego
Kommer ikke denne gåten fra den Egyptiske Svinxen?
Vis hele sitatet...
det kan stemme, jeg hørte den i hvertfal fra en gammel legende eller myte. Som handler om en helt som skulle in en en slaks pyramide og der møtte svinxen eller noe. Som stillte han dette spørsmålet som en av testene.
Her er også en klassisker:

En kvinne deltok i sin mors begravelse. Der traff hun en mann hun ikke
kjente. Hun synes mannen var fantastisk, rene drømmemannen, hun ble
forelsket i ham øyeblikkelig. Da begravelsen var over forsvant han uten at
hun hadde klart å få telefonnummeret hans. Ingen viste hvem han var og hun
kunne ikke kontakte ham. Noen dager senere drepte hun søsteren sin.

Hva var motivet for at hun drepte søsteren sin?
Fordi han var konen til søsteren?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
For at han skulle komme tilbake?
fordi hun håpet han ville komme i den begravelsen og?
Sitat av comi
For at han skulle komme tilbake?
Vis hele sitatet...
Sitat av etse
fordi hun håpet han ville komme i den begravelsen og?
Vis hele sitatet...
hehe, ifølge en amerikansk psykolog er dere potensielle seriemordere!

les om det her

Solution:

The girl was hoping that the guy would appear at the funeral again. If you answered this correctly, you think like a psychopath.

This was a test by a famous American psychologist used to test if one has the same mentality as a killer. Many arrested serial killers took part in this test and answered it correctly. If you didn't answer correctly - good for you. If your friends hit the jackpot, may I suggest that you keep your distance!
Vis hele sitatet...
jeg var den første som klarte denne gåten da en elev i klassen vår spurte om det...
fikk litt sjokk da jeg fikk vite at det ikke bare var en gåte, men en test...
de andre i klassen skulte på meg resten av timen...
Sist endret av Turbolego; 22. august 2007 kl. 01:27.
Sitat av etse
fordi hun håpet han ville komme i den begravelsen og?
Vis hele sitatet...
Da burde du blitt arrestert for du svarte rett..:P
Sitat av Turbolego
hehe, ifølge en amerikansk sykolog er dere potensielle seriemordere!

les om det her

jeg var den første som klarte denne gåten da en elev i klassen vår spurte om det...
fikk litt sjokk da jeg fikk vite at det ikke bare var en gåte, men en test...
de andre i klassen skulte på meg resten av timen...
Vis hele sitatet...
I følge amerikanske psykologer har mye vært ganske lurt, så du skal nok ikke legge så mye vekt på det.
Den svarte heldigvis jeg feil på

Hva med denne klassikeren sikkert alle har hørt før :
Det er mektigere enn alle Guder, ondere enn satan.
De fattige har det, og de rike trenger det.
Det er ikke giftig, men spiser du det, dør du.

Hva er det?
Sitat av simdal
Den svarte heldigvis jeg feil på

Hva med denne klassikeren sikkert alle har hørt før :
Det er mektigere enn alle Guder, ondere enn satan.
De fattige har det, og de rike trenger det.
Det er ikke giftig, men spiser du det, dør du.

Hva er det?
Vis hele sitatet...
Ingenting!
Sitat av Turbolego
Ingenting!
Vis hele sitatet...
hehe, riktig det
En uteligger sitter i et buss-skur og drikker fra en flaske i en brun papirpose.
Hadde han hatt det samme som han drakk, ville han ikke vært hvor han var nå.
Hva drikker uteliggeren?
Begynne å bli morsom dette her.

Spørsmålet er" Hva drikker han"?
Sist endret av I'mRicherThanU$; 22. august 2007 kl. 01:50.
Sitat av Turbolego
En uteligger sitter i et buss-skur og drikker fra en flaske i en brun papirpose.
Hadde han hatt det samme som han drakk, ville han ikke vært hvor han var nå.
Hva drikker uteliggeren?
Vis hele sitatet...
Vet da faen.. penger?
Alle har lyst til å høre det. Kan du bare ikke si hva svare er? spente arghh
Svaret er Rom.
Sitat av Turbolego
Svaret er Rom.
Vis hele sitatet...
Fy faen så åpenlyst! At ikke jeg tenkte på det
Sist endret av simdal; 22. august 2007 kl. 01:55.
Haha, jeg tenkte "Sex on the beach" jeg..:P
Jeg har en på tanke:

Faren og sønnen Truls kjørte bil langs E-18 og blir uheldigvis nedkjørt av en Trailer med sovende sjåfør. Bilen blir totalvrak, faren omkommer momentant, men sønnen levde ennå og ble kjørt inn til sykehuset.
Truls blir fraktet i all hast inn på intensiven og leger kommer løpende. Overlegen ber om skalpeller og diverse medisiner, men da utseende til Truls kommer frem bak blodbadet, tar legen av seg hanskene og munnbindet og utbryter:
- Jeg kan ikke operere på denne gutten, det er min sønn...


Hvordan er dette mulig??
Det var ikke faren som døde sin sønn?
I disse nye tider er det da meget mulig å ha to fedre
Legen var hans mor...
nope galt. Les det en skikkelig gang til

Sitat av Kristoffer_s
Legen var hans mor...
Vis hele sitatet...
jepp kristoffer hadde rett. Denne gåten er en klassiker for feminister
Hvis det tar Alicia 3 timer å male et gjerde, og det tar Mark 6 timer å utføre samme jobb, hvor lang tid vil det ta å male samme gjerde hvis begge to jobber sammen i deres normale arbeidstempo?
Jeg har et bra svar her:

To timer. Alicia kan utføre 1/3 av jobben i løpet av en time og Mark kan utføre 1/6 av jobben på samme tid; derfor, i sammen kan de utføre 1/3 pluss 1/6, eller halve jobben på en time Jobben kan dermed utføres på to timer. Eller du kan si det på denne måten (a x b)/(a + b)= brukt tid.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
3 timer. Ti tegn
To timer. Alicia kan utføre 1/3 av jobben i løpet av en time og Mark kan utføre 1/6 av jobben på samme tid; derfor, i sammen kan de utføre 1/3 pluss 1/6, eller halve jobben på en time Jobben kan dermed utføres på to timer. Eller du kan si det på denne måten (a x b)/(a + b)= brukt tid.
Vis hele sitatet...

Riktig! hehe, tror vi sitter på samme nettside men
Sist endret av Kristoffer_s; 22. august 2007 kl. 02:48.
hehe, tok deg der.
Du kommer til et veikryss. Du trenger å spørre om veien siden du ikke har peilling på hvilken vei som leder til ditt mål. I krysset ligger det et lite hus der det bor to brødre. Brødrene er kjente, siden den ene alltid lyver, mens den andre alltid snakker sant. Brødrene blir fort irritable og svarer derfor bare på et spørsmål, før de slenger døra i trynet på deg. Problemet er at du ikke vet hvem som åpner døra.

Hvilket spørsmål må du spørre for å få sikret deg riktig svar?
Sitat av JoNNeMaNN
Du kommer til et veikryss. Du trenger å spørre om veien siden du ikke har peilling på hvilken vei som leder til ditt mål. I krysset ligger det et lite hus der det bor to brødre. Brødrene er kjente, siden den ene alltid lyver, mens den andre alltid snakker sant. Brødrene blir fort irritable og svarer derfor bare på et spørsmål, før de slenger døra i trynet på deg. Problemet er at du ikke vet hvem som åpner døra.

Hvilket spørsmål må du spørre for å få sikret deg riktig svar?
Vis hele sitatet...
Du spør broren:

"Hvem ville den andre bror din si lyver?"
Mener å huske man stiller begge brødrene samme spørsmålet?
Da vil vel spørsmålet "Hvilken vei ville broren din si var riktig?" funke?
Han som svarer rett ville da si veien du ikke skulle ta, og ettersom han andre ljuger sier han også veien du ikke skal ta, svaret blir da den andre veien
Sitat av Zepplin
Mener å huske man stiller begge brødrene samme spørsmålet?
Da vil vel spørsmålet "Hvilken vei ville broren din si var riktig?" funke?
Han som svarer rett ville da si veien du ikke skulle ta, og ettersom han andre ljuger sier han også veien du ikke skal ta, svaret blir da den andre veien
Vis hele sitatet...
Men du vet jo ikke hvem som snakker sant eller lyger, så da er du like langt.
Sitat av typisk
Men du vet jo ikke hvem som snakker sant eller lyger, så da er du like langt.
Vis hele sitatet...
Zepplin har riktig. Møter du han som lyver vil han si feil vei (siden broren ville sagt den riktige, men det lyver selvsagt han om), men møter du han som snakker sant vil også han si feil vei, siden han vil si det broren ville sagt (broren ville sagt feil, så da sier han som snakker sant feil vei, han også)
Yay poeng til meg...
Tenkte jeg kunne poste par andre gåter jeg fant, holde tråden i live..

1) Gir du meg noe å 'spise' lever jeg videre, gir du meg noe å 'drikke' dør jeg. Hvem er jeg?

2) Jeg er lett som en fjær, men ingen greier å holde meg særlig lenge. Hvem er jeg?

3) Tramp på oss levende og du hører ikke en lyd, gå over oss døde og vi klager og klynker. Hvem er vi?

4) Synnes mor har tre barn. Det første fikk navnet Tine og det neste Ine. Hva heter hennes tredje barn?

Er nok ikke de vanskeligste, men om du ikke har hørt dem før kan de være litt tricky..
Sist endret av Zepplin; 22. august 2007 kl. 10:36.
Sitat av Zepplin
Yay poeng til meg...
Tenkte jeg kunne poste par andre gåter jeg fant, holde tråden i live..

4) Synnes mor har tre barn. Det første fikk navnet Tine og det neste Ine. Hva heter hennes tredje barn?
Vis hele sitatet...
Det tredje barne heter Synne?
Sitat av Zepplin
Yay poeng til meg...
Tenkte jeg kunne poste par andre gåter jeg fant, holde tråden i live..

1) Gir du meg noe å 'spise' lever jeg videre, gir du meg noe å 'drikke' dør jeg. Hvem er jeg?

2) Jeg er lett som en fjær, men ingen greier å holde meg særlig lenge. Hvem er jeg?

3) Tramp på oss levende og du hører ikke en lyd, gå over oss døde og vi klager og klynker. Hvem er vi?

4) Synnes mor har tre barn. Det første fikk navnet Tine og det neste Ine. Hva heter hennes tredje barn?

Er nok ikke de vanskeligste, men om du ikke har hørt dem før kan de være litt tricky..
Vis hele sitatet...
1) Ild
2) Pusten
3) Løvet
4) Synne
Her kommer en til:

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.

Hvorfor gikk mannen trappene fra 8 etg til 20 etg?
Sist endret av hyys; 22. august 2007 kl. 11:19.
Loonie tok vel alle sammen der ja grats.

hyys: Er ikke noe spørsmål der, men kjenner gåta, han er dverg og rekker ikke opp til 20 etg. knappen
Sist endret av Zepplin; 22. august 2007 kl. 11:19.
Sitat av hyys
Her kommer en til:

En mann bodde i 20. etasje i et høyt boligkompleks. Hver morgen tok han heisen fra leiligheten sin og ned til utgangen i 1. etasje. Han gikk på jobb og kom på hjem igjen på ettermiddagen. Da tok han som vanlig heisen fra 1. etasje og opp til 8. etasje, gikk av og gikk videre trappene opp til 20. etasje.
Vis hele sitatet...
han var en dverg og nådde ikke opp til knappen for 20 etasje.
Sitat av etse
han var en dverg og nådde ikke opp til knappen for 20 etasje.
Vis hele sitatet...
feil. han slet med tvangsnevroser.
Sist endret av hyys; 22. august 2007 kl. 11:20.
Jeg kan jo komme med en liten gåte.
Den er litt usansynlig siden de færreste snakker med solen, men men.

Om morgenen kler Stalin på seg og går ut på verandaen.
God morgen, kamerat Sol!
God morgen, kamerat Stalin! svarer solen.

Etter lunsj går Stalin igjen ut på verandaen.
God ettermiddag, kamerat Sol!
God ettermiddag, kamerat Stalin! svarer solen.

Om kvelden kler Stalin om til pyjamas, og kommer på at han har glemt å si god natt til solen, så han går ut på verandaen nok en gang.
God natt, kamerat Sol!
God natt, din gamle tufs! svarer solen

Hvorfor turte solen å være så frekk?
Sitat av JoNNeMaNN
Zepplin har riktig. Møter du han som lyver vil han si feil vei (siden broren ville sagt den riktige, men det lyver selvsagt han om), men møter du han som snakker sant vil også han si feil vei, siden han vil si det broren ville sagt (broren ville sagt feil, så da sier han som snakker sant feil vei, han også)
Vis hele sitatet...

det er jo feil da!!!!!!!!! vis du kommer til et kryss så har du jo tre muligheter, ( a,b og c) vi sier a er riktig vei. vis du møter han som juger så kommer han til å si enten b eller c, og da har du jo 2 gjenstående muligheter:P alså det er feil!!

RIKTIG SVAR: vis du spør "hvilke veier er feil"? vil han som juger ha bare et alternativ, altså det riktige svaret, og han som snakker sant vil si de to veiene som er feil...
Fordi solen har gjemt seg!?
kanskje han trodde månen var sola siden sola ikke er oppe om natta?? og månen tørte være frekk siden han viste stalin trodde han snakka med sola?
Nei og nei, det er solen han snakker med og den har ennå ikke gått helt ned.
jeg har en følelse det har noe med fargen rødt, kanskje noen sammenhenger med kommunismen? Hmm... vanskelig den der =)
her er en gåte:

En mann går inn på kjøkkenet og finner fram den største kniven han har, og kutter av seg armen. Han pakker armen inn i et papir, og tar den med seg bort til et hus, der legger han armen på trappa, ringer på, og går hjem til seg selv igjen.
Eieren av huset kommer ut og tar pakken med inn på kjøkkenet, der opner han den, ser på innholdet og nikker. Så pakker han den sammen igjen, tar den med seg til et annet hus, legger den på trappa, og går.
Eieren av huset tar pakken med seg inn, opner pakken, og ser på innholdet før han kaster den i søpla.

Hvorfor kutter førstemann av seg armen?

PS. Alle tre har vert utsatt for den sammen ulykken, og de to som mottok pakken manglet også en arm.