Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6274
Zeitgeist er en serie med konspirasjonsteorier:
  • Part 1 handler om kristendommen og forteller at Jesus er en solgud kopiert fra eldre religioner, basert utelukkende på astrologi. Det fortelles at 95% av kristendommen er kopiert fra Egyptisk mytologi. Kristendommen, som mange andre religioner, ble skapt utelukkende som et maktredskap.
  • Part 2 forteller hvordan og hvorfor USA selv er ansvarlig for at WTC falt; for å skape frykt og dermed få støtte fra folket til å skape krig. Påstanden er tilsynelatende godt begrunnet. Jeg har ikke sett Loose Change, men jeg antar at disse har en del til felles. Det forklares at WTC-angrepet bare er et av mange tidligere selvpåførte terror-handlinger.
  • Part 3 forklarer hvordan USA er styrt av en gruppe hemmelige bankmenn; USA må nemlig betale renter til disse bankmennene for hver eneste dollar som blir produsert. Det er av deres interesse at USA er i krig, da dette betyr at det må lages mer penger. Disse bankmennene vil etterhvert ta over hele verden. En del til felles med konspirasjonsteorien som går igjen i Metal Gear Solid-serien. Tilfeldighet?

Deres hjemmeside er http://zeitgeistmovie.com. Det virker som at de ønsker å forbli anonyme. Som med alle andre konspirasjonsteorier er det vanskelig å vite akkurat hvor mye av dette som er sant og usant. Om ikke annet, så er det tankevekkende, og jeg anbefaler dere å se videoen, for så å diskutere den her. Videoen er bannet fra YouTube; man kan spekulere på hvorfor - er det fordi folk er redde for sannheten, eller for å skåne verden fra bullshit?

Videoen ligger her. Hopp gjerne til 9:35, da alt før dette kun er bilder og lyd. Takk til Skyfex som viste meg videoen.
Sist endret av dexter; 28. juni 2007 kl. 21:58.
Det at religion er et middel for å oppnå makt er ikke akkurat nyheter. Hele WTC-konspirasjonen har jeg egentlig null tillit til og det med bankemennene er godt mulig, men jeg tviler. Jeg har derimot tro på at de fleste som lager disse teoriene er folk som har litt lite å gjøre. Hvorfor skal usa ødelegge to store kontorbyggninger og drepe massevis av mennesker bare for å gå til krig mot to små land? Høres veldig søkt ut for meg. Greit nok at det er massevis av selvmotsigelser i hele konflikten, og sikkert masse "beviser", men det blir nesten like søkt som at jødene står bak alt ondt som skjer.

I mine øyne er all konspirasjon likt, men helt klart interessant å se forskjellige tanker om ting
I like turtles
Skyfex's Avatar
Min personlige tanke.. Anbefaler sterkt alle å se Part 1, jeg kan ikke bekrefte informasjonen i denne delen.. men virker veldig overbevisende. Jeg kunne tenke meg å lese en av bøkene referert på hjemmesiden deres om dette temaet, eller en lignende bok. Part 2 kan droppes.. Standard 9/11 dritt. Jeg skal ikke si at den amerikanske ikke har noe skyld på noen måte, men at de med vilje arrangerte og rev bygningene er ganske latterlig (selv om jeg har aldri fått en skikkelig forklaring på hvorfor bygning 7 datt ned). Temaet til part 3 har jeg vært borti før.. Har sett en egen dokumentar om dette, som forsåvidt var mye bedre.. så kan kanskje droppes. Skal si ifra hvis jeg kommer på navnet på den andre dokumentaren.
Sitat av Gest
Hvorfor skal usa ødelegge to store kontorbyggninger og drepe massevis av mennesker bare for å gå til krig mot to små land? Høres veldig søkt ut for meg.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men hvordan blir kontorbygningene store, og drapstallene derfra "massevis", samt landene er "to små land", når de to landene er enormt mye større enn f.eks. Norge i både areal og innbyggertall, og det har blitt drept enormt mye mennesker der. (Ja, perverst mange flere mennesker enn i WTC.) Hele ressonementet ditt og konklusjonen din er for meg ikke helt på skinner.
Sist endret av milo9000; 28. juni 2007 kl. 22:29.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av Gest
Hvorfor skal usa ødelegge to store kontorbyggninger og drepe massevis av mennesker bare for å gå til krig mot to små land? Høres veldig søkt ut for meg.
Vis hele sitatet...
Egentlig.. hvis du vet omfanget av USAs militærindustrielle kompleks (hvis du ikke vet hva dette er, les om de. Er en av den nyere histories viktigste drivkraft) så er det ikke så fryktelig søkt. USA er praktisk talt avhengig å gå til krig, og hvis de ikke har noen grunn til å krige, så er de nødt til å skape en grunn. Så dette er ikke det beste argumentet mot 9/11 konspirasjonsteorier.
Jeg så deler av Part 1.

Det var et sammensurium av masse udokumenterte påstander, som en hver med litt innsikt i religioner ville kunne trekke i tvil.

Bare for å ta kronargumentet deres, at alle religioner egentlig er basert på astrologi og skifting mellom aldre, æoner. Problemet deres ligger i at de bygger dette på moderne astrologi (eller sannsynligvis kvasiastrologi, men jeg er ingen astrolog, så dette skal jeg ikke uttale meg om) som slett ikke var tilgjenglig i tiden de omtaler. (noe de hevder)

Limitations of early knowledge

Astrology in its earliest stage was marked by three characteristics:

* In the first place, In Babylonia and Assyria the interpretation of the movements and position of the heavenly bodies were centred largely and indeed almost exclusively in the public welfare and the person of the king, because upon his well-being and favour with the gods the fortunes of the country were dependent. The ordinary individual's interests were not in any way involved, and many centuries had to pass beyond the confines of Babylonia and Assyria before that phase is reached, which in medieval and modern astrology is almost exclusively dwelt upon - the individual horoscope.

* In the second place, the astronomical knowledge presupposed and accompanying early Babylonian astrology was, though essentially of an empirical character, limited and flawed. The theory of the ecliptic as representing the course of the sun through the year, divided among twelve constellations with a measurement of 30° to each division, is of Babylonian origin, as has now been definitely proved; but it does not appear to have been perfected until after the fall of the Babylonian empire in 539 B.C. The defectiveness of early Babylonian astronomy may be gathered from the fact that as late as the 6th century B.C. an error of almost an entire month was made by the Babylonian astronomers in the attempt to determine through calculation the beginning of a certain year. For a long time the rise of any serious study of astronomy did not go beyond what was needed for the purely practical purposes that the priests as "inspectors" of the heavens (as they were also the "inspectors" of the sacrificial livers) had in mind.

* In the third place, we have, probably as early as the days of Khammurabi, i.e. c. 2000 B.C., the combinations of prominent groups of stars with outlines of pictures fantastically put together, but there is no evidence that prior to 700 B.C. more than a number of the constellations of our zodiac had become part of the current astronomy.
Vis hele sitatet...
Videre har de gitt vestlig astrologi en enerådene rolle, selv om østlig astrologi har eksistert nesten like lenge.

Jeg har ikke satt meg inn i mytologien rundt alle gudene de nevner, men jeg tviler sterkt på at de likhetene de hevder å ha funnet virkelig er likheter i orignalmatriale, men heller nesten likheter, som etter å ha blitt tolket med konspirasjonbriller har blitt bevis på det konspirasjonsteoretikeren allerede viste...

F.eks:
Horus stammer slett ikke fra en jomfrufødsel. Isis vakte Osiris til liv nettopp for å kunne skape Horus sammen med han.

At Jesus ble født 25 desember er et eksempel på synkretisme i kristendommen. Denne datoen er adoptert fra andre religioner for å forenkle misjonen, altså ikke en del av den "opprinnelige" kristen mytologien.

Vi vet for lite om Mithras til å kunne sette sammen en helhetlig mytologi slik filmskaperne på mystisk vis har klart.


Videre. Filmskaperne viser fullstending mangel av forståelse når de klarer å omtale Jesus og Buddha som guder. (En kan selvsagt gjøre det, men det krever en langt lengre og dypere utgrunning en det som blir gjort i filmen)

Jeg er sikker på om noen gidder å sjekke opp i detaljene som blir ramset opp i et så heseblesende tempo, at det er vansklig å få med seg halvparten, vil en finne at det meste enten er grove forenklinger, misforståelser eller rett og slett feil.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
  • Part 1 Mulig. Jeg syns personlig at alle her-kommer-en-mann-som-kan-redde-deg-fra-helvete-religioner er bullshit, selv om ideen om å være greie mot hverandre ikke er så dum.
  • Part 2 Lol. Siterer fra Maddox. IGJEN. There's no 9/11 conspiracy you morons.
  • Part 3 Åh, herregud. Spar meg. Selv om det ville forklart en del, og gitt Bush en sårt trengt forklaring på ganske mye.
Jeg var på ferie i Egypt i vinter. Da jeg var der fikk jeg hele historien til den Egyptiske mytologien. Den ligner ikke i det _heletatt_ på kristendomen. Det er WAAAAY off. Alternativt finnes det en annen religion der som de ikke fortalte om. Det kan så være..

Misstolket den litt der ja. Trodde de tok utgangspunkt i skapelsen. Den er rimelig anderledes i Egyptisk mytologi.
Sist endret av Dinithion; 29. juni 2007 kl. 02:21. Grunn: Diverse
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av snegler
At Jesus ble født 25 desember er et eksempel på synkretisme i kristendommen. Denne datoen er adoptert fra andre religioner for å forenkle misjonen, altså ikke en del av den "opprinnelige" kristen mytologien.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke huske at de påstod at datoen 25. desember var original, og det du sier her var jo nettopp det jeg fikk inntrykk av at var poenget til filmen.. at kristendommen har lånt datoer og histoerier fra andre religioner. Når de gjorde det har vel ingen ting å si. Hvor mye de har lånt er vel umulig å vite, og de strekker vel kanskje likhetene litt langt i denne filmen, men det er vel egentlig uinteressant hvor mange likheter det er. Det at det er en god del som ikke er originalt i bibelen er bare nok et bevis på at man ikke skal ta bibelen bokstavelig, og at kristendommen nå ikke har noe å gjøre med kristendommen slik den var rett etter Jesus.
Sist endret av Skyfex; 29. juni 2007 kl. 14:58.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Fant en dokumentar om banksystemene.. men den er 3 timer lang >_<
http://video.google.com/videoplay?do...19560256183936

Sier ifra hvis jeg får sett igjennom den..
Etter WTC fallt ned har det blitt rekrutert svæt mange unge soldater. Jeg tror Usa driver med konspirasjonen for å styrke det amerikanske forsvaret/angrepet. Letteste måten å gjøre dette på er å bruke biinelen/boken over alle bøker, som våpen. Det er ikke noe nytt. Hvis det ikke er mye krig og strid vil ikke folk legge mye merke til en bok over alle bøker men når et land er under undertrykkelse eller har lite makt enn enkelte ønsker blir en slik bok tatt i bruk. Koranen er dermed en genial bok fordi den skaper ikke nasjonalisme. En muslims stolthet blir ikke like lett svekket fordi muslimer ikke tar det som en fornærmelse hvordan folk på den andre siden av jorden lever, slik som hitler og bush gjør det. Kjønnslemlesting er jo da ikke så bra.
Sitat av Skyfex
Jeg kan ikke huske at de påstod at datoen 25. desember var original, og det du sier her var jo nettopp det jeg fikk inntrykk av at var poenget til filmen.. at kristendommen har lånt datoer og histoerier fra andre religioner. Når de gjorde det har vel ingen ting å si. Hvor mye de har lånt er vel umulig å vite, og de strekker vel kanskje likhetene litt langt i denne filmen, men det er vel egentlig uinteressant hvor mange likheter det er. Det at det er en god del som ikke er originalt i bibelen er bare nok et bevis på at man ikke skal ta bibelen bokstavelig, og at kristendommen nå ikke har noe å gjøre med kristendommen slik den var rett etter Jesus.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk inntrykket av at filmen mente dette var nye tidligere skjulte innsikter, men dette er jo noe enhver teolog har blitt lært de siste 300 årene. Dessuten virket det som om filmen ville ha det til at det var noen andre som hadde kontrollert alle religionene så de skulle passe inn i det difuse astrologiske mønsteret de mener å ha funnet, noe de i så fall må komme med meget sterke bevis for, for å overbevise meg. For ikke å snakke om motbevis mot alle andre laaangt mer plausible teorier om hvordan og hvorfor kristendommen har opptredd som en synkretistisk religion.

For å være helt ærlig gadd jeg ikke se ferdig filmen, så jeg vet ikke hva de kom fram til. Kanskje jeg skal slutte å kommentere dette...
Har sett 1 nå.

Jeg er ikke særlig imponert. Dette er i beste fall spekulativt. De overforenkler og forvrenger fakta så til de grader, spyr ut en masse udokumentert sprøyt som de de så blander med en passe dose good-shit fakta. Jeg grøsser og ser for meg en hærskare av overbeviste, lettlurte og påstålige forumidioter som ikke gidder å gjøre sin egen research og bruker denne filmen som kilde for sin debattargumentasjon.

Når det er sagt er det underholdende og til tider tankevekkende materiale, og klarer man å beholde en viss kritisk sans oppi det hele er det ting å hente ut her.
Sist endret av xtapolapocetl; 30. juni 2007 kl. 00:50.
Oh noes, bankmenn som styrer verden, bibel som ikke er sann og lagd på pur faen basert på gammel egyptisk astrologi og mytologi for å holde kontroll over mengdene og der igjen bruke den til å la folket ha noe hellig og forholde seg til når Amerika går til krig mot to land grunnet egen bombing som igjen er for at bankmennene skal tjene enda mer penger!


Vel...
At religion er bull er ikke noe nytt.
Ganske bra at de presiserte at prestene gjør det for å få samfunnsmakt.
tittel
dexter's Avatar
Trådstarter
Dette er ikke første gangen at noen sammenligner livene til Jesus og Horus. Ved enkel googling finner vi med en gang artikler som:
Jeg så halvparten av dokumentaren om banksystemene som Skyfex linket til, der de gikk gjennom den økonomiske historien til verden, fra banksystemet ble funnet opp av gullsmedene i England og frem til i dag. Det kommer klart frem at privat bankdrift har styrt land og kriger av egen interesse, som for eksempel den amerikanske revolusjonen. Jeg har som sagt ikke sett hele, så jeg vil ikke spekulere i dette ennå.
Sitat av dexter
Kristendommen, som mange andre religioner, ble skapt utelukkende som et maktredskap.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å se Denne Videoen hvor George Carlin, en av mine idoler, forteller om hvordan "de 10 bud" ble laget...

Et must for alle ateister med god humoristisk sans...

anbefaler deg også å se flere videoklippp med george carlin.

[EDIT:] glemte å poste "George Carlin - The real owners of america"
Sist endret av Turbolego; 1. juli 2007 kl. 05:01.
Sitat av Turbolego
Vis hele sitatet...
Det er godt at noen opplyser om folks naivitet. Folk trenger å bli mere bevist på at de blir svindlet av staten.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av snegler
Jeg fikk inntrykket av at filmen mente dette var nye tidligere skjulte innsikter, men dette er jo noe enhver teolog har blitt lært de siste 300 årene.
Vis hele sitatet...
Teologer ja, men hvor mange allminnelige kristne er det som vet hvor stor del av bibelen som er historier lånt fra eldre religioner? Jeg visste på forhånd en del om hvordan kristendommen ble til, men det meste av det er ting jeg har lært utenfor skolen.

Sitat av xtapolapocetl
De overforenkler og forvrenger fakta så til de grader, spyr ut en masse udokumentert sprøyt som de de så blander med en passe dose good-shit fakta. Jeg grøsser og ser for meg en hærskare av overbeviste, lettlurte og påstålige forumidioter som ikke gidder å gjøre sin egen research og bruker denne filmen som kilde for sin debattargumentasjon.
Vis hele sitatet...
Selv sjekket jeg kildene som ble nevnt på hjemmesidene, stort sett diverse bøker. Så igjennom reviews av de jeg fant på Amazon. Stort sett bra, men noen kommenterte på at enkelte ting var strukket litt langt. Men hva faen har det å si? Er det virkelig noen her som tar alt de ser som fakta, om det er fra en hjemmesnekret dokumentar eller en nyhetsrapport på NRK? Beklager at jeg ikke bestilte alle bøkene om emnet, leste igjennom, og sjekket kildene. Og kan du dokumentere påstandene dine? Hvordan vet du at det er masse sprøyt?

Har ikke den første delen av denne filmen et viktig poeng som de fleste burde være klar over? Er det noen som kan argumentere mot at kristendommen stort sett har blitt brukt som et kontrollmiddel, og at mange av historiene i bibelen er nattahistorier som er lånt fra tidligere religioner? Er det noen som kan argumentere mot at det er likheter mellom Horus og Jesus, og at noen av historiene rundt Jesus sannsynligvis er lånt fra andre religioner?

Turbolego: George Carlin er genial. Er i flere Kevin Smith filmer =D
Sitat av Skyfex
Har ikke den første delen av denne filmen et viktig poeng som de fleste burde være klar over? Er det noen som kan argumentere mot at kristendommen stort sett har blitt brukt som et kontrollmiddel, og at mange av historiene i bibelen er nattahistorier som er lånt fra tidligere religioner? Er det noen som kan argumentere mot at det er likheter mellom Horus og Jesus, og at noen av historiene rundt Jesus sannsynligvis er lånt fra andre religioner?
Vis hele sitatet...
Et eksempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberation_theology

Dersom du gir meg et par dager kan jeg nok argumentere mot Horuslikhetene, og om du nevner hvilke historier du mener er uorginale, skal jeg heller se på dem også. Men som sagt. Gi meg noen dager, så jeg har tid og faglitteratur tilgjengelig, så kan vi se hva jeg kan ordne...
Bra lagt film med mye fornuftig informasjon, selv om mye av filmen er klippet direkte fra andre dokumentarer. Blant annet disse.

The god who wasn't there
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=73_IjNPmIEI

America - From freedom to facism
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=N331kGvh0U0

Money Master - How international bankers control the world

Money as debt

Loose Change og andre 11. sept filmer

Se forøvrig 11. sept tråden for flere linker til disse dokumentarene.

-r-
▼ ... over en måned senere ... ▼
part 1: Helt klart et maktredskap men er en god ting det gir håp som er det viktigste for et menneske.

part 2: Det er klart at u.s.a bruker wtc for å gå til krig men at de gjorde det selv, er mer tvilsomt i og med at de "bevisene" som er blir bare sett av det øye som vil se dem.
ikke alt som glitrer er gull eller noe sånt...

part 3: hvorfor ikke?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ingen tvil om at skremselpropoganda funker på de fleste. Fy f**n verden er en råtten plass.
USA vet at i krig er det penger å tjene.. Se på vietnamkrigen for eksempel..

Når jeg så kristendom delen angret jeg for at jeg konfirmerte meg kristent =P

Og det med WTC. Er det ikke litt rart at flyrestene fra pentagon-styrten ikke ble funnet.. og alle lokalene var tomme..
Sist endret av Heisenberg1; 21. oktober 2007 kl. 03:23.
Synes det er litt mistenkelig at det ikke ligger en skikkelig kildeliste ute.
Synes del 1 og 2 var mest interessant.
▼ ... over en måned senere ... ▼
zeitgeist er en genial film,selv promoterer jeg den ganske ofte, en øyeåpner.
De lister opp "Odin of Scandinavia" som en frelser som fyller de samme kriteriene de har listet opp tidligere. Er ingen ekspert på norrøn mytologi, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke finner noen spesielle likheter mellom Odin og Horus/Jesus. Noen som vet mer om norrøn mytologi som kan peke ut hvilke likheter de tenker på?

De lister også opp "Thor, son of Odin" som en gallisk(!) gud, og tillegger ham de samme egenskapene. Jeg finner ingen, bortsett fra at Tor også er sønn av en gud.

Dette gjør naturligvis ikke det andre de sier feil, men det kan gi en indikasjon på at de er upresise?
Sist endret av Dynge; 17. desember 2007 kl. 12:04.
Sitat av Dynge
De lister opp "Odin of Scandinavia" som en frelser som fyller de samme kriteriene de har listet opp tidligere. Er ingen ekspert på norrøn mytologi, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke finner noen spesielle likheter mellom Odin og Horus/Jesus. Noen som vet mer om norrøn mytologi som kan peke ut hvilke likheter de tenker på?

De lister også opp "Thor, son of Odin" som en gallisk(!) gud, og tillegger ham de samme egenskapene. Jeg finner ingen, bortsett fra at Tor også er sønn av en gud.

Dette gjør naturligvis ikke det andre de sier feil, men det kan gi en indikasjon på at de er upresise?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at Odin trekkes fram er vel at han døde hengende på et tre, gjennomboret av sitt eget spyd.

Odin vendte tilbake til livet med kunnskap om runenes mysterier. Men noen solgud var han ikke nei.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har sett Zeitgeist flere ganger, sammen med Loose Change. Ja, jeg er en konspirasjonsjunkie, men se det på denne måten: La oss, i et øyeblikk, tenke på hvordan verden ser ut i dag. Er det slik verden burde være? Nei. Overhodet ikke. Så på det grunnlaget, og intet annet, er det ikke da sannsynlig at det er noen som prøver å grafse til seg mer enn de har rett til? Er det ikke sannsynlig at noe er fundamentalt feil med systemet i dag? Og vil da ikke alle forsøk på å rette opp disse feilene være noe vi alle burde prøve?

Jeg sier ikke at alt på noen av dokumentarene er sant, jeg vet ikke. Det jeg vet er at mye stemmer, at mange påstander er sannsynlige, og at mange av kildene oppgitt er seriøse. Derfor, og kun derfor er jeg, i påvente av at min egen research skal bringe klarhet, villig til å godta teoriene, engasjere meg og nekte å bidra til den negative utviklingen i verden slik den er i dag. Vi mennesker er ikke tilpasset det konstante, det gjentatte. Vi er tilpasset forandring. Så enkelt er det. Så ikke avskriv alt med en gang, ikke lull dere inn i en boble av tilpassethet, dummhet og sløvhet. Og for alt som er godt og helligs' skylds, IKKE VURDER WIKI-FUCKINGS-PEDIA SOM ET SERIØST OPPSLAGSVERK. /rant
Sitat av Boombaby
Jeg har sett Zeitgeist flere ganger, sammen med Loose Change. Ja, jeg er en konspirasjonsjunkie, men se det på denne måten: La oss, i et øyeblikk, tenke på hvordan verden ser ut i dag. Er det slik verden burde være? Nei. Overhodet ikke. Så på det grunnlaget, og intet annet, er det ikke da sannsynlig at det er noen som prøver å grafse til seg mer enn de har rett til? Er det ikke sannsynlig at noe er fundamentalt feil med systemet i dag? Og vil da ikke alle forsøk på å rette opp disse feilene være noe vi alle burde prøve?
Vis hele sitatet...
Jepp!

Sitat av Boombaby
Jeg sier ikke at alt på noen av dokumentarene er sant, jeg vet ikke. Det jeg vet er at mye stemmer, at mange påstander er sannsynlige, og at mange av kildene oppgitt er seriøse. Derfor, og kun derfor er jeg, i påvente av at min egen research skal bringe klarhet, villig til å godta teoriene, engasjere meg og nekte å bidra til den negative utviklingen i verden slik den er i dag. Vi mennesker er ikke tilpasset det konstante, det gjentatte. Vi er tilpasset forandring. Så enkelt er det. Så ikke avskriv alt med en gang, ikke lull dere inn i en boble av tilpassethet, dummhet og sløvhet. Og for alt som er godt og helligs' skylds, IKKE VURDER WIKI-FUCKINGS-PEDIA SOM ET SERIØST OPPSLAGSVERK. /rant
Vis hele sitatet...
Mitt tips til deg er å fokusere på penger.

Det gjeldene pengesystemet vi har i dag er laget enten ved tilfeldighet eller nøyeplanlagt for å gjøre folk til slaver. Når det kollapser, i nærmeste fremtid (det har alt begynt å kollapse), er da vi vanlige folk burde gripe sjansen til å lage et mer menneskevennnlig system.

Mitt bidrag er å hjelpe til med utviklingen av ripple. http://ripple.sourceforge.net/

http://hypertiger.blogspot.com/ Link til en blog av en fyr som beskrive veldig godt hvordan dagens system fungerer... Kan bli litt vel mye for noen, men jeg liker det han skriver. Enkelt og logisk

-r-
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg mener religion er skapt for å få oss til å føle oss små. For å holde oss nede, uten å røre de spirituelle aspektene ved tilværelsen. Jeg mener vi er i stand til langt mer enn vi tror.
Gud skal være vår hyrde, og som følge av det, blir vi sauer. Det er det de fleste religioner kan oppsummeres med. De har mye bra å komme med, for all del, men allikevel...
Jeg vil si religiøse er "programmert" for undertrykkelse. De har akseptert en realitet, som ikke har rot i virkeligheten, og legger seg flate for den. Jeg er klar over at det finnes unntak, men ikke hvis man lever etter boka, og begrenser seg selv.
At gud er entitet som tilhører noen som helst religion eller person er absurd.

Hvorfor skal ikke samtlige religioner kunne være basert på astrologi?
Astrologi ble ikke oppfunnet av Galileo Galilei.
Mayaindianerne kunne for over totusen år siden regne ut på hvilken dag det skulle være sol og måneformørkelser i vår tid, med en nøyaktighet som briljerer vår egen. De hadde en kunnskap om universet og matematikk som overgår hva vi har idag.

Zeitgeist har lånt utsagnene om likheter mellom jesus, horus og alle de andre figurene fra Jordan Maxwell, en av dagens fremste eksperter på religion og politikk.
Søk på Youtube, han har mye intressant å si, og legge til om dette emnet.

-

Jeg gidder ikke røre WTC emnet engang. Jeg kan med stor sikkerhet si at dette var gjort av grener i den amerikanske regjeringen. Helt tragisk at vi syv år etter fortsatt lever i en verden der en heksejakt på muslimer fortsetter, uten at det finnes et eneste realistisk bevis for at Osama sto bak. Der valg i USA blir stjålet og folk fortsatt stoler på den regjeringen de ender opp med, og stoler blindt på det de sier (muligens fordi journalister gjør akkurat det), selv om de gang på gang har bevist hvor upålitelige sniker de er. Der mennesker over hele verden gir fra seg sine rettigheter, fordi det liksom skal hjelpe mot slemminger. Og at vanlige folk latterliggjør de som ikke har kjøpt det de hører, og undersøker selv, samme hvor urealistisk det kan virke. Hvis din teologi er at den amerikanske regjeringen gjorde det for å innvadere irak, vet du ikke hvem du med å gjøre. Det er bare oppvarminga, skal du se. Ikke tro du kan se en film og bli overbevist. Nuff said...

-

Bankmennene ja. Dette er et veldig innviklet og vanskelig tema.
Amerika er det verste eksempelet på dette:

Woodrow Wilson ble valgt til president i 1912, og kampanjen var betalt for av bankmenn, mot at han skulle støtte "The federal reserve act", da han ble valgt.
I 1913, presset senator Nelson Aldrich(Rockefeller familien) The Federal Reserve Act igjennom senatet under juletider, da de fleste hadde ferie, og dette ble fødselen av Federal Reserve. Dette er et privat firma, eid av verdensbankene, som trykker penger, uten å støtte opp sedlene med noen som helst verdi. Forenklet, betyr dette at bankene selv styrer økonomien, og tjener grovt på det. I ettertid sa Wilson: "I have unwittingly ruined my country". På 30-tallet begynte Federal Reserve å kjøpe opp mediene, og eier eller påvirker kraftig det meste av det vi ser på tv og leser om den dag i dag. Bankene gir penger til kandidater som støtter dette systemet. Ikke overraskende, vinner de fleste av disse kandidatene.

Må legge meg, så avslutter med et sitat fra Thomas Jefferson.
"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around [the banks] will deprive the people of all property until their children wake-up homeless on the continent their fathers conquered. The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs." Thomas Jefferson

Disse tre emnene henger sammen. Bankmennene, statlig sponset terror, og redigert religion. Det er et utmattende stort tema. Det er det geniale med det hele. Ingen tror noen er i stand til å gjøre det. Hitler hadde vært stolt av dagens samfunn, der hans puslespill av visjoner faller på plass.
Frihet er ikke gratis. Se på tråden "I all stillhet blir vi østtyskland". Hva hvis WTC(eller London-bombingen for den saks skyld) hadde vært gjort av den amerikanske(engelske) regjeringen, som later som de er stolte kristne, og er støttet av bankmennene. Hadde det ikke vært skremmende?
Ble rotete, beklager, håper jeg bidro litt ihvertfall.
SISTE NYTT!

Det har nå blitt oppdaget at det finnes maktsyke mennesker i verden! En dokumentarfilm på youtube har avslørt at det finnes folk som er interessert i å herske over andre.

Nå som Sannheten har kommet for en dag kan vi endelig få verden på rett kjøl igjen.



Sitat av BonesCon
Zeitgeist har lånt utsagnene om likheter mellom jesus, horus og alle de andre figurene fra Jordan Maxwell, en av dagens fremste eksperter på religion og politikk.
Vis hele sitatet...
Ja, all takk til konspirasjonsidioten og UFO-eksperten Jordan Maxwell som redder verden ved å fortelle noe man kan lese i en hvilken som helst bok om teologi.
▼ ... over en uke senere ... ▼
SISTE NYTT!

Verdens børser og banksystemer kollapser!

Men jeg tror det ikke før NRK forteller meg at det er sant.

-r-
Sitat av Thrillseeker
Synes det er litt mistenkelig at det ikke ligger en skikkelig kildeliste ute.
Vis hele sitatet...
Er jo kildeliste da?

http://zeitgeistmovie.com/sources.htm

Kanskje den ikke er skikkelig, men :P hakke sjekka den jeg