Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 693
Etter mange år med rus har jeg nå vært rusfri i en måned. Alt er bra, bortsett fra at jeg sliter med å sove mer enn 5-6 timer hver natt. Da jeg tok opiater, benzo og weed sov jeg 8-9 timer.

Våkner opp til hver natt og er lys våken flere timer før jeg skal på jobb.

Er det sånn det skal være? Vil det bli bedre?

Er ikke preget av mangel på søvn, men føler at dette ikke er optimalt.
Jeg har det sånn jeg også, selv om jeg ikke har brukt opioider så innmari lenge. Slutta litt etter jul, blir ikke så mange timer søvn, men jeg tipper det går seg til etterhvert. Begynner å få livsgnisten og lysten igjen nå i hvert fall. Det er godt å kjenne at man liksom våkner til liv igjen.

Håper det blir bedre for deg med tiden!
Same, blei litt mye opiater et halvt års tid og ga meg på nyttårsaften. Og jeg sover ikke på langt nær anbefalt antall timer eller hver natt. Men det tar jo litt tid før hjernekjemien er tilbake i vater. Par måneder minst tenker jeg. Noen netter sover jeg bare et par timer også er jeg våken en 36-48t før jeg får sove igjen og kanskje da sover jeg 4 timer før jeg våkner igjen og får ikke sove mer. Men det er blitt noe bedre og vært et par dager med optimalt med søvn, så regner med at det igrunn bare er et spm om tid.
Anonym bruker
"Moden Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har holdt meg rusfri i mange år, men jeg var veldig glad i benzo og røykings i yngre dager. Jeg kan ellers medgi at jeg har det akuratt likt som deg. Jeg har og en til tider fysisk tung jobb. Likevel så hjelper det enormt å trene for og få uavbrutt søvn de gagene jeg har gjort det. De fleste jeg jobber med forteller selv at det med 5-6 timer med å vokne opp lenge før man står opp er veldig vanlig.
Yeah så tenker at litt tid så ordner det seg, du slutta jul, jeg nyttår. Så vi får sjå, har slitt med insomnia fra før av så jeg er så vandt til det. Selvom jeg vet det ikke er noe bra, så vil jeg ikke akkuratt ta benzo fast heller for å sove, da får jeg heller sove annenhver eller hver 3 dag :P
Regner med jeg kommer tilbake til daglig søvn i løpet av noen uker. Forøvrig lar jeg hjernekjemien resette seg selv, da det ville hjulpet lite om jeg skal dytte i meg ting for å "hjelpe" da det har motsatt effekt i lengden.