Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 18351
Hei, folkens.

Jeg har hatt en god og trofast Huawei Honor 8 lenge nå, men skjermen er knust, og det er streker i displayet når jeg bruker telefonen, og touchen har en tendens til og ikke reagere lengre.

Så har funnet ut det er på tide og få seg en ny telefon, og lurer på hva dere har og anbefale?

Dette er viktig for meg:
Bra batteri
Bra Kamera
Rask telefon

Liker ikke mye widgets og bloatware, så vurderer derfor Sony XZ Premium, Iphone 7 Plus og Google pixle.

Har hatt Samsug Galaxy før, og er ikke fan av Android utgaven deres, full av widgets, bugs og dårlig batteri..

Håper noen har noen tips og meninger her

-Kim
HTC U11
Får rå batteritid ut av den
Beste mobilkameraet på markedet
Rask jevnt over, kun slått av XZ premium på det norske markedet.

Vurderte også XZ premium, men var ikke god i hånda i det hele tatt. Tror du vil komme fram til det samme uansett størrelsen på hånda din.
Sist endret av Berre_ein_fyr; 13. august 2017 kl. 16:57.
Huawei P10/P10 plus ville jeg absolutt ha tatt en titt på.

Forskjeller på plus og standard:

Skjermstørrelse: P10 Plus har større skjerm (5,5 tommer mot 5,1 tommer)
Oppløsning: P10 Plus har 1440p-oppløsning, mens P10 har 1080p
Mer lagring: P10 Plus leveres med 128 gigabyte, mens P10 «bare» har 64 gigabyte
Større batteri: P10 Plus har batteri på 3750 mAh mens P10 klarer seg med 3200 mAh
Forbedret kamera: P10 Plus har mer lyssterk kameraoptikk enn P10 (f/1.8 mot f/2.2)
P10 Plus har IR-sender for fjernkontrollbruk

Likheter på plus og standard:
Begge kjører samme systembrikke (HiSilicon Kirin 960)
Designmessig like
Begge støtter minnekort
Begge har svart/hvitt ekstrakamera på 20 megapiksler
Hodetelefonkontakt
Begge har Android 7 og EMUI 5.1-menyer fra Huawei
Hurtiglading støttes av begge
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
HTC U11
Får rå batteritid ut av den
Beste mobilkameraet på markedet
Rask jevnt over, kun slått av XZ premium på det norske markedet.

Vurderte også XZ premium, men var ikke god i hånda i det hele tatt. Tror du vil komme fram til det samme uansett størrelsen på hånda din.
Vis hele sitatet...
Tar meg en tur på netcom butikken i morgen og tar en titt Takk for innspill!

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Huawei P10/P10 plus ville jeg absolutt ha tatt en titt på.

Forskjeller på plus og standard:

Skjermstørrelse: P10 Plus har større skjerm (5,5 tommer mot 5,1 tommer)
Oppløsning: P10 Plus har 1440p-oppløsning, mens P10 har 1080p
Mer lagring: P10 Plus leveres med 128 gigabyte, mens P10 «bare» har 64 gigabyte
Større batteri: P10 Plus har batteri på 3750 mAh mens P10 klarer seg med 3200 mAh
Forbedret kamera: P10 Plus har mer lyssterk kameraoptikk enn P10 (f/1.8 mot f/2.2)
P10 Plus har IR-sender for fjernkontrollbruk

Likheter på plus og standard:
Begge kjører samme systembrikke (HiSilicon Kirin 960)
Designmessig like
Begge støtter minnekort
Begge har svart/hvitt ekstrakamera på 20 megapiksler
Hodetelefonkontakt
Begge har Android 7 og EMUI 5.1-menyer fra Huawei
Hurtiglading støttes av begge
Vis hele sitatet...
Takk for detaljert svar, skal sjekke ut denne også
Har 16GB idag med et 128GB minnekort, holder lenge for meg
Hadde sett på LG G6. Synes disse med større skjerm (G6, S8/S8+, Mi Mix) ser utrolig mye bedre ut. Om du vil ha skikkelig batteritid kan du se på Motorola Moto Z telefonene med en batteri-mod. Litt tykkere, men da får du batteri på 6000mah, dobbelt så mye som vanlige telefoner.
Hvis du ikke er noe fan av Samsung sitt Android system, hva får deg til å tro at de andre Android telefonene er noe bedre?

Kjøp Iphone 7+ som du nevner selv. Har denne telefonen selv (min første Iphone) og er meget fornøyd. Jeg trodde Android var det beste i alle år, men liker mye bedre IOS
Sist endret av downlow; 13. august 2017 kl. 22:07.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Pixel som du nevner er jo kurant, men vanskelig å få i norge og kommer jo en pixel 2 om ikke lenge skal vi tro ryktene. iPhone 7 er også ganske dumt å kjøpe nå da det kommer minst én ny modell om typ en måned og da vil prisen etter all sannsynlighet synke en god del.
Personlig så ville jeg ventet litt akkurat nå mtp mobilkjøp. Dette fordi det er mange lanseringer rett rundt hjørnet om dagen. Feks v30 fra LG. Ny Pixel. Note 8. Og flere kina modeller kommer også i løpet av høsten. Det nye merket Essential kommer også ganske snart, og det kan bli en bra mobil.

Spesielt mtp på kamera så håper og tror jeg det kommer til skje litt denne høsten.
Sist endret av frtoretang; 14. august 2017 kl. 10:12.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde sett på LG G6. Synes disse med større skjerm (G6, S8/S8+, Mi Mix) ser utrolig mye bedre ut. Om du vil ha skikkelig batteritid kan du se på Motorola Moto Z telefonene med en batteri-mod. Litt tykkere, men da får du batteri på 6000mah, dobbelt så mye som vanlige telefoner.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke de ut, takk

Sitat av downlow Vis innlegg
Hvis du ikke er noe fan av Samsung sitt Android system, hva får deg til å tro at de andre Android telefonene er noe bedre?

Kjøp Iphone 7+ som du nevner selv. Har denne telefonen selv (min første Iphone) og er meget fornøyd. Jeg trodde Android var det beste i alle år, men liker mye bedre IOS
Vis hele sitatet...
Tror / Mener du at alle produsentene har identisk IOS?
Samsung, Sony, Huawei etc bruker en utgave av Android som de videreutvikler selv for og være en signatur til sitt merke.
Jeg har hatt både Samsung Galaxy S3 (og fulgt med på de senere versjonene) Sony Xperia Z1 og Z3, Google Nexus 5, Huawei Honor 7.

Var veldig fornøyd med batteri, kamera og hvor rask Sony var, Nexus var bra, og Huawei var god telefon for pengene. Samsung hadde masse bloatwear jeg ikke brukte som tar opp kapasiteten i telefonen, og operativsystemet kræsjet ofte og telefonen restartet seg selv, android systemet til samsung brukte også mye strøm.


Sitat av FatMan Vis innlegg
Pixel som du nevner er jo kurant, men vanskelig å få i norge og kommer jo en pixel 2 om ikke lenge skal vi tro ryktene. iPhone 7 er også ganske dumt å kjøpe nå da det kommer minst én ny modell om typ en måned og da vil prisen etter all sannsynlighet synke en god del.
Vis hele sitatet...
Jepp, om telefonen min ikke tar kvelden skal jeg nok vente, forhøre meg litt i butikk men greit og sjekke litt i forkant også

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Personlig så ville jeg ventet litt akkurat nå mtp mobilkjøp. Dette fordi det er mange lanseringer rett rundt hjørnet om dagen. Feks v30 fra LG. Ny Pixel. Note 8. Og flere kina modeller kommer også i løpet av høsten. Det nye merket Essential kommer også ganske snart, og det kan bli en bra mobil.

Spesielt mtp på kamera så håper og tror jeg det kommer til skje litt denne høsten.
Vis hele sitatet...
Kan bli spennende

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde sett på LG G6. Synes disse med større skjerm (G6, S8/S8+, Mi Mix) ser utrolig mye bedre ut. Om du vil ha skikkelig batteritid kan du se på Motorola Moto Z telefonene med en batteri-mod. Litt tykkere, men da får du batteri på 6000mah, dobbelt så mye som vanlige telefoner.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke de ut, takk

Sitat av downlow Vis innlegg
Hvis du ikke er noe fan av Samsung sitt Android system, hva får deg til å tro at de andre Android telefonene er noe bedre?

Kjøp Iphone 7+ som du nevner selv. Har denne telefonen selv (min første Iphone) og er meget fornøyd. Jeg trodde Android var det beste i alle år, men liker mye bedre IOS
Vis hele sitatet...
Tror / Mener du at alle produsentene har identisk Android opprativsystem?
Samsung, Sony, Huawei etc bruker en utgave av Android som de videreutvikler selv for og være en signatur til sitt merke.
Jeg har hatt både Samsung Galaxy S3 (og fulgt med på de senere versjonene) Sony Xperia Z1 og Z3, Google Nexus 5, Huawei Honor 7.

Var veldig fornøyd med batteri, kamera og hvor rask Sony var, Nexus var bra, og Huawei var god telefon for pengene. Samsung hadde masse bloatwear jeg ikke brukte som tar opp kapasiteten i telefonen, og operativsystemet kræsjet ofte og telefonen restartet seg selv, android systemet til samsung brukte også mye strøm.


Sitat av FatMan Vis innlegg
Pixel som du nevner er jo kurant, men vanskelig å få i norge og kommer jo en pixel 2 om ikke lenge skal vi tro ryktene. iPhone 7 er også ganske dumt å kjøpe nå da det kommer minst én ny modell om typ en måned og da vil prisen etter all sannsynlighet synke en god del.
Vis hele sitatet...
Jepp, om telefonen min ikke tar kvelden skal jeg nok vente, forhøre meg litt i butikk men greit og sjekke litt i forkant også

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Personlig så ville jeg ventet litt akkurat nå mtp mobilkjøp. Dette fordi det er mange lanseringer rett rundt hjørnet om dagen. Feks v30 fra LG. Ny Pixel. Note 8. Og flere kina modeller kommer også i løpet av høsten. Det nye merket Essential kommer også ganske snart, og det kan bli en bra mobil.

Spesielt mtp på kamera så håper og tror jeg det kommer til skje litt denne høsten.
Vis hele sitatet...
Kan bli spennende
Sist endret av kimandre92; 14. august 2017 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
HTC U11 virker helt rå. Har hatt HTC i alle år, og også lest litt på nettet om at folk sier at de holder i årevis mens visse andre får problemer etter 1-2 år. Uansett, sjekk ut fargen solar red, er visst noe helt spesielt med den fargen. Hvor kan man se mobilen forresten? Hverken Telia eller Telenor viser frem HTC. Fant den ikke på en Elkjøp smartphones-butikk heller.

Samsung har forresten slutta med bloatware og reklame, men det er fremdeles en del duplikater osv. HTC har fjernet alt sånt, så det er ikke to kalender-apps osv.
Du kan jo bare installere Nova launcher på hvilken som helst Androidtelefon og tilpasse alt helt selv. Jeg fulgte en guide som skulle etterligne Google Pixel sitt oppsett. Etter noen egne justeringer og ny logopakke så er jeg superfornøyd med mitt oppsett på telefonen
Sist endret av korkdal; 14. august 2017 kl. 15:13.
Du kan jo alltids gå for iPhone 8 eller en av de nyeste. Jeg har hat god erfaring med iPhone så jeg regner med 8 blir veldig bra

http://www.techradar.com/news/iphone-8-plus
Sitat av kimandre92 Vis innlegg

Tror / Mener du at alle produsentene har identisk IOS?
Samsung, Sony, Huawei etc bruker en utgave av Android som de videreutvikler selv for og være en signatur til sitt merke.
Jeg har hatt både Samsung Galaxy S3 (og fulgt med på de senere versjonene) Sony Xperia Z1 og Z3, Google Nexus 5, Huawei Honor 7.


Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke, IOS er jo Apple utviklet. Men utifra mine erfaringer så finner jeg Android systemet på de 17 telefonene (fra forskjellige produsenter) jeg har hatt mindre effektivt enn Iphones IOS. Subjektiv vurdering utifra mine preferanser, men absolutt verdt et forsøk å bytte til Iphone selvom man er ihugga Android fan

Lykke til uansett hva du velger!
Sitat av adhdBABE Vis innlegg
Du kan jo alltids gå for iPhone 8 eller en av de nyeste. Jeg har hat god erfaring med iPhone så jeg regner med 8 blir veldig bra

http://www.techradar.com/news/iphone-8-plus
Vis hele sitatet...
Telefonen er enda værre i dag en det den var igår, så tror ikke den holder ut uka

Sitat av downlow Vis innlegg
Selvfølgelig ikke, IOS er jo Apple utviklet. Men utifra mine erfaringer så finner jeg Android systemet på de 17 telefonene (fra forskjellige produsenter) jeg har hatt mindre effektivt enn Iphones IOS. Subjektiv vurdering utifra mine preferanser, men absolutt verdt et forsøk å bytte til Iphone selvom man er ihugga Android fan

Lykke til uansett hva du velger!
Vis hele sitatet...
Mente oprativ system, ikke IOS. Trodde jeg endret dette før jeg postet men glemte det vist, hadde dårlig tid. Har hatt Iphone før så har ingen favoritt. Men somregel sier folk ikke kjøp apple, apple er dritt. eller kjøp apple, alt annet er dritt uten at de har noe grunnlag.
Hallo? OnePlus 3 - mye telefon for pengene. Iwill.no
Har hatt min i ett år, like raskt som når jeg fikk den.