Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2832
Hei, jeg ble for en stund tilbake tatt for bruk av ritalin da jeg var ute på byn. Dette var en engangshendelse, og jeg bruker heller ikke noen andre rusmidler en alkohol Jeg erkjennet straffeskyld og betalte bota, jeg håper nå denne saken er ute av verden. Nå har jeg lyst å søke om førekortet klasse B men jeg er redd at jeg kansje ikke oppfyller kravene for ren vandel og vil bli nektet førerkortet.

Noen som har erfaringer med dette ? Jeg har ikke fått noen brev av politiet at jeg ikke oppfyller noen edurlighetskrav for å ta førerkortet i posten.

Takker for alle svar
Kan ikke si jeg har har erfaring med nettopp dette, men jeg tror det skulle gå greit. Er ikke det værste og bli tatt med og dette var en engangs ting.
Hjelp?Spørsmål om ritalin misbruk og slutt

Relevant sitat:

Pgr jeg går på urinprøver for førerkort så har jeg jo greid og sabotere dette og er veldig deppa over det midt oppi alt. Legen var veldig klar over at det var eneste rette og gjøre og jeg fikk kun 5 stk til og komme meg over kneika. Men fylkesmannen ser garantert dette som et tilbakefall til rus tross det var en reaksjon på ritalin så den suger skikkelig
Vis hele sitatet...
Snakk med fylkesmannen og be om å få gå på pisseprøver?

Ritalintabletter har jeg opplevd at folk har tatt fra løse brett mens de har vært på besøk i den tro at det var allergitabletter. Så dersom dette var et engangstilfelle, kan det hende du kan få en avtale med fylkesmannen om pisseprøver i en relativt kort periode. Ikke sikker tho, men kan ikke skade å snakke med fylkesmannen om dette ut ifra det jeg leser i tråden jeg siterte.
Bare søk du. det går nok helt fint. Jeg har blitt tatt for kjøring i påvirket tilstand, hadde tatt amfetamin, og bla.a Xanor. Og det har gått helt fint.
Å bli tatt med ritalin ÊN gang er 'ingenting' i forhold..så da ser jeg ikke noe grunn ti at det ikke skal gå bra.
Søker du om førørkort igjen, må du ha heleseattest. Og der får du legen til å skrive noe 'fint' om deg. Jeg beynte med å få dispensasjon for êtt år om gangen, så fikk jeg for 2 år. Men jeg hadde rene urinprøver gjennom LaR da, så hvis du ikke har noe med de å gjøre, kan du jo ta et par urinprøver i forkant for å vise at du er fri for ritalin.