Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3463
Gjeldsbrev på 145000.-

Eksigibelt gjeldsbrev ( kan selges legalt ) opprettet med vitner via advokat i Oslo.
Skyldner er en notorisk svindler, har store karakteravvik og er i tillegg livredd, feig, venneløs og ensom.

Typen har gjemt seg - skiftet navn, epostadresse, adresse, tlfnr osv.

Han skylder mange folk mye penger.

Normal inndriving av gjelden er umulig. Har noen av dere seriøs erfaring med bruk av " pågående " inndrivingsmetoder ?

Vet at noen bruker mc klubber etc til inndriving av gjeld, men har inntrykk av at dette kan slå tilbake på meg selv ?

Noen forslag ?
Du må bare anmelde og vente til politiet faktisk tar tak i det, selv om de mest sannsynlig henlegger saken.

Jeg har ikke direkte erfaring med inndrivning av lovlig gjeld, men får en tid tilbake opplevde jeg at makkeren min stjal omtrent hele varelageret sitt og bortforklarte det som et politiraid. Da historien ikke stemte vanlig rettgang ba jeg om å få se papirer. Markedet etter mine varer (hadde enerett i norge) ble plutselig brått mettet, og ryktene gikk at man kunne få kjøpe varer som kostet 80k på fabrikk for 20k.

For meg forsvant totalt 250k i innkost. Brukte biker på å inndrive, men på bekjentskap slapp tok bikeren salæret direkte fra tyven. Tyven prøvde å gjemme seg, men da bikeren fikk tak i han og ga han en ørefik dro han til politiet/org.krim og lagde et helvete. Ingen ble dømt, men mange fikk uønsket oppmerksomhet.

Konklusjon:
Om han har svindlet deg så anmeldt, hvis ikke selg gjelda til lindorff.
Funker ikke det så kontakt bikere.
Sitat av Landmine Vis innlegg
Normal inndriving av gjelden er umulig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Er pengene "skitne"?

Hvis ikke bør det gå an å sende kravet til inkasso eller selv gå rettens vei.
Hvis skyldner beviselig har svindlet folk, bør det gå an å straffeforfølge.

Såkalt "privat innkreving" (trusler og vold) ville jeg helt klart unngått.
Landmine's Avatar
Trådstarter
16 4
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Du må bare anmelde og vente til politiet faktisk tar tak i det, selv om de mest sannsynlig henlegger saken.

Jeg har ikke direkte erfaring med inndrivning av lovlig gjeld, men får en tid tilbake opplevde jeg at makkeren min stjal omtrent hele varelageret sitt og bortforklarte det som et politiraid. Da historien ikke stemte vanlig rettgang ba jeg om å få se papirer. Markedet etter mine varer (hadde enerett i norge) ble plutselig brått mettet, og ryktene gikk at man kunne få kjøpe varer som kostet 80k på fabrikk for 20k.

For meg forsvant totalt 250k i innkost. Brukte biker på å inndrive, men på bekjentskap slapp tok bikeren salæret direkte fra tyven. Tyven prøvde å gjemme seg, men da bikeren fikk tak i han og ga han en ørefik dro han til politiet/org.krim og lagde et helvete. Ingen ble dømt, men mange fikk uønsket oppmerksomhet.

Konklusjon:
Om han har svindlet deg så anmeldt, hvis ikke selg gjelda til lindorff.
Funker ikke det så kontakt bikere.
Vis hele sitatet...
Ok....fint å høre at du ikke fikk problemer selv i etterkant.

Neida...pengene og gjeldsbrevet er helt legale.

Politiet godtar ikke anmeldelse av svindel med privat gjeld.

Lindorff og andre firma ønsker ikke å overta gjelden fordi det er veldig " lang venteliste ". Dvs - mange i køen.

Har andre her noen erfaringer med bruk av vennligsinnede mc-banditter ???
Sist endret av Jonta; 22. januar 2015 kl. 17:12. Grunn: Fjernet dobbelt innhold og fikset sitat
Har ikke vert borti det selv, men er det ikke med en nedbetalingsplan i gjeldsbrev? Om dette er tilfellet; Er den brutt?
Sa avtalen noe om eventuelle konsekvenser om en ikke holdt seg til fastsatt nedbetaling?

Om ikke; Hva er igrunn ett gjeldsbrev uten en nedbetalingsplan/avtale? Finnes det noen lover og regler som fastsetter en ''normal'' tidsepoke for nedbetaling av privat gjeld?

Kunne du kanskje postet ett (sladdet) bilde av kontrakten? Hadde vert artig å se en selv.
Torpedoer bruker du til ulovlig gjeld.. Siden mennesker med ulovlig gjeld sjelden tør og dra til politiet.. Men mennesker med lovlig gjeld som plutselig får besøk av en torpedo ringer nok politiet rimelig kjapt.

Og hvis han ikke har ei krone hvordan skal du da få penger ut av han? Torpedoene skal uansett ha betalt. Enten av han eller av deg.
Landmine's Avatar
Trådstarter
16 4
Et eksigibelt gjeldsbrev er et verdipapir som bekrefter skyldnerens gjeld. Gjeldsbrevet kan selges legalt.

Et gjeldsbrev av denne rypen har ti års varighet, og fastsetter rente ( 12% ) som må oppjusteres hos rettsinstans hvert tredje år.

I teksten skal det anføres dato for nedbetalingen/ innfrielse av gjelden.

Om denne datoen ikke overholdes kan eier av gjelden iverksette inndrivelse av gjeld + renter. Da kan man benytte feks Lindorff, men Inkassofirmaer er ikke begeistret for oppdrag fra privatpersoner!

Det praktiseres ikke gjeldsfengsel i Norge.
Politiet godtar ikke anmeldelse vedr privat gjeld - muligens med unntak for et notorisk svindelopplegg som berører flere personer eller instanser.
Uansett blir slike saker nedprioritert / henlagt....selv med såkalt " kjent gjerningsperson " !

Ovenstående korte oppsummering betyr i praksis at en drittsekk kan opparbeide seg gjeld....nesten ubegrenset oppad - og til syvende og sist slippe unna med det uten rettsforfølgelse . Han kan ev slå seg selv personlig konkurs etter spesielle retningslinjer.

Drittsekken må velge en fordekt livsform....enten med falsk identitet ( veldig enkelt i norge ) - eller jobbe svart, ev fortsette svindelvirksomhet eller ordinær kriminalitet.

Som du sikkert ser, er det veldig fristende å benytte seg av mer uortodokse inndrivingsmetoder, i og med at Systemet i Norge ikke ivaretar en privatperson med inndrivingsproblemer.

Jeg tar ikke sjangsen på å legge ved noe eksempel på gjeldsbrev her, men du kan sikkert laste ned fra nett ?

Ok ?
Sist endret av Jonta; 22. januar 2015 kl. 19:59. Grunn: Fjernet dobbelt innhold
Ikke helt bombesikker på dette, men mener du kan være ditt eget inkassobyrå. Altså sende purring, varsel om ditt og datt og så gå til forliksråd og til slutt namsmannen. De vil selge ting han eier som bil og hus og ordne med trekk i lønn.

Ingen grunn til å rote seg borti skjeggnisser med skinnvest. Ditt problem har oppstått uendelig mange ganger før, slik at det finnes en vei å gå for å få pengene tilbake.
Landmine's Avatar
Trådstarter
16 4
Til Sleggefett :

Du har sikkert rett mht dette med legal kontra illelegal gjeld.....Men - for meg kunne løsningen vært å selge gjeldsbrevet helt legalt.
Imidlertid oppstår det et problem ( for meg ) hvis ny eier av gjelden velger å benytte mer hardhendte metoder.

Jeg vet at politiet går etter både " Inndriver " og opprinnelig eier av gjelden.

.......