Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2780
Heisann Freaks.

Leiter etter noen treningsgreier på iHerb og når jeg så på frakt kostnadene så ble jeg ganske oppgitt. Før så var jo DHL på $10 eller 75kr ( før "krisen" rundt 50-60kr ).
Nå er jo frakten på $20.3. Dette blir jo rundt 130kr. Ser også at det er discount på frakt, hvis du kjøper over $40 men vil heller ikke betale toll og avgifter, så det blir under 200kr.


Jeg stussa litt over det, men fant International Airmail til $2-4 fraktkostnad. Endte opp med ca 15kr i frakt. Er dette trygt?

Noen her som har erfaring med bruk av denne billig frakta?


Fra nettsiden deres:
DHL Express- International — $20.30
Estimated Delivery Date: January 02, 2015 - January 05, 2015
Usually Takes 2-4 days, with tracking number
Please don’t use a P.O. (post office) box. Max 150 lbs.
Super Value: Extra discount for orders over $40.00!

International Airmail — $4.45
Estimated Delivery Date: January 09, 2015
Super Value: 50% off for orders over $20.00!
Orders up to $80.00, and 4 pounds (1814 grams)
Usually Takes 1-4 weeks, 10 days to Europe and Pacific
2-12 Weeks to Brazil
Reliable, But No Tracking & Non-refundable
Vis hele sitatet...

Og ja, samma om det tar ekstra tid. Vil bare spare penger, hehe (:

"non-refundable og no tracking"
Forsikringsselskapene melder om at 99% av all bagasje(ikke post) kommer fram, og iHerb er jo seriøse så tviler på at de vil "glemme" sendingen din.
International Airmail er bare helt vanlig post (som Posten i Norge). Det aller meste kommer frem.
DHL Ekspress kjøres ganske så direkte til første fly og sendes øyeblikkelig til Norge og kjøres ut og pakken leveres på døren din 1-2 virkedager senere.

Selv fikk jeg en pakke fra HK, levert inn 22.00 fredags kveld. Levert på døren min mandags morgen.


Airmail så sendes pakken med vanlig postgang. Går fort en halv uke for pakken å komme seg til terminalen i landet, og så et døgn med fly over til Norge, før den bruker 1-3 uker på å ligge her for tollbehandling og all annen dritt. Posten vet å ta seg god tid.
Sitat av meitemark Vis innlegg
International Airmail er bare helt vanlig post (som Posten i Norge). Det aller meste kommer frem.
Vis hele sitatet...
Posten kan spores og det skal jo være "reliable".

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
DHL Ekspress kjøres ganske så direkte til første fly og sendes øyeblikkelig til Norge og kjøres ut og pakken leveres på døren din 1-2 virkedager senere.

Selv fikk jeg en pakke fra HK, levert inn 22.00 fredags kveld. Levert på døren min mandags morgen.


Airmail så sendes pakken med vanlig postgang. Går fort en halv uke for pakken å komme seg til terminalen i landet, og så et døgn med fly over til Norge, før den bruker 1-3 uker på å ligge her for tollbehandling og all annen dritt. Posten vet å ta seg god tid.
Vis hele sitatet...
Mhm, DHL gjør det bra. Selv om de ikke forstår norsk eller engelsk da.

Har brukt de flere ganger når frakta var 50kr ( eller gratis) men nå synes jeg det blir for dyrt.

Vet det tar tid, men trur du det er stor sjanse for at pakka mi er her om ei ukes tid eller to?

Vil ikke bruke 200kr også blir pakka borte, og det står jo at du ikke har noen rettigheter for å få tilbake pengene...
Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Posten kan spores og det skal jo være "reliable".



Mhm, DHL gjør det bra. Selv om de ikke forstår norsk eller engelsk da.

Har brukt de flere ganger når frakta var 50kr ( eller gratis) men nå synes jeg det blir for dyrt.

Vet det tar tid, men trur du det er stor sjanse for at pakka mi er her om ei ukes tid eller to?

Vil ikke bruke 200kr også blir pakka borte, og det står jo at du ikke har noen rettigheter for å få tilbake pengene...
Vis hele sitatet...
Du må nok bare ta et valg, enten stoler du på at du ikke er del av de 1% som mister sendingen underveis eller så får du betale mer. Er egentlig såre enkelt og "statistikken" på at 99% av sendingene kommer frem er det mest konkrete du får vite her.

Men ja, hit at om du velger den billigste metoden er det mest sannsynlig slik at den er i Norge på den datoen de oppgir, så skal posten her ta over, og det kan ta minst like lang tid.
Ikke noe problem med international airmail, heller ikke iherb. bruker alltid airmail som fraktmetode når jeg bestiller derfra (har vel bestilt over 20 ganger), og pakken har alltid kommet frem. Kjør på.
Handlet på iherb i flere år. Handler der veldig ofte og velger alltid International Airmail. aldri opplevd at den ikke har kommet frem.