Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5457
Hei, pin koden min funker ikke, atm er telefonen låst i 1 time. Tenker da at jeg må bruke puk koden, men hvor skal jeg skrive den inn? (ja, jeg har den).

Takk for svar.
det er trolig ikke pin-koden som har ført til at enheten er låst, men en sikkerhetskode som er satt på telefonen. Om du ikke husker den? Start telefonen i DFU-modus og reset til fabrikkinnstillinger: http://support.apple.com/kb/HT1808
Kriis's Avatar
Trådstarter
Sitat av moridin Vis innlegg
det er trolig ikke pin-koden som har ført til at enheten er låst, men en sikkerhetskode som er satt på telefonen. Om du ikke husker den? Start telefonen i DFU-modus og reset til fabrikkinnstillinger: http://support.apple.com/kb/HT1808
Vis hele sitatet...
Telefonen er låst i 60 minutter fordi jeg skrev pin-koden feil en del ganger?
Sitat av Kriis Vis innlegg
Telefonen er låst i 60 minutter fordi jeg skrev pin-koden feil en del ganger?
Vis hele sitatet...
Ikke PIN-koden på simkortet, men låsekoden på telefonen.
Kriis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frenor Vis innlegg
Ikke PIN-koden på simkortet, men låsekoden på telefonen.
Vis hele sitatet...
Er jeg virkelig så tilbakestående at jeg prøvde å skrive simkort-koden der jeg skulle skrive låsekoden?
Sitat av Kriis Vis innlegg
Er jeg virkelig så tilbakestående at jeg prøvde å skrive simkort-koden der jeg skulle skrive låsekoden?
Vis hele sitatet...
Helt rett!
På iPhone så vil den ha telefonkoden før PIN-koden. Forutsatt at du har kode på den.
Jeg tipper at du har prøvd mer enn 3 ganger, og da har låst telefonen, og ikke SIM-kortet. SIM blir sperret etter 3 forsøk, telefonen gir deg rundt 15 forsøk på telefonkoden før den sier noe lignende "iPhone enheten er sperret, vent 60 minutter for å prøve igjen"

Vent 1 time, så prøver du telefonkoden din igjen, og taster PIN etterpå
Kriis's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
På iPhone så vil den ha telefonkoden før PIN-koden. Forutsatt at du har kode på den.
Jeg tipper at du har prøvd mer enn 3 ganger, og da har låst telefonen, og ikke SIM-kortet. SIM blir sperret etter 3 forsøk, telefonen gir deg rundt 15 forsøk på telefonkoden før den sier noe lignende "iPhone enheten er sperret, vent 60 minutter for å prøve igjen"

Vent 1 time, så prøver du telefonkoden din igjen, og taster PIN etterpå
Vis hele sitatet...
Det er helt rett! Forventa ikke telefonkoden før sim-koden, nei