Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 946
Hei,

Jeg får "litt" penger igjen på skatten og tenkte å kjøpe meg en ny laptop.
Sitter egentlig igjen med tre alternativer:
Multicom - 14134.- levert pluss windows lisens
ASUS - 14539.- levert
MSI - 14995.- levert

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg...

MSI en er vel den kraftigste basert på at de er generelt like men den har 4810MQ som CPU mens de andre kjører 4700QM/HQ

Kan eventuelt gå for en stasjonær, men da trenger jeg alt (kan for nå bruke G700 musa og det tastaturet jeg har) men skjerm og PC trengs for samme pris. Skal sikkert klare å bygge en igjen (ikke gjort det på ca 10 år... men er vel nesten som å sykle )
Om du ikke trenger en bærbar på grunn av praktiske grunner, så hadde jeg anbefalt en stasjonær. Da får du mye mer for pengene, hvor du også kan oppgradere i fremtiden, noe man ikke kan med en bærbar.
Trådstarter
5 0
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Om du ikke trenger en bærbar på grunn av praktiske grunner, så hadde jeg anbefalt en stasjonær. Da får du mye mer for pengene, hvor du også kan oppgradere i fremtiden, noe man ikke kan med en bærbar.
Vis hele sitatet...
Er veldig enig i det. Kan jo sikkert bruke min gamle laptop med noen små justeringer til når det er krise. Eller jeg bare må ha en PC med meg på farten for jobb osv
Den Asus-laptopen blir ikke å slå feil. Fantastisk kjøling og kommer best ut i tester. Kan spille det meste på Ultra settings.
Trådstarter
5 0
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Den Asus-laptopen blir ikke å slå feil. Fantastisk kjøling og kommer best ut i tester. Kan spille det meste på Ultra settings.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut.
Har lest en del, men kommer ikke helt i mål med tanke på hva jeg mener om MSI en. Den har jo på papiret en sterkere CPU og lest en del kommentarer at den også er veldig grei å rengjøre/støvtørke.
tidligere så har jo Multicomen blitt heftig anbefalt pga mye for pengene og noe begrenset men allikevel tilstede værende opptjeningsgradering muligheter i etterkant.

Ikke så enkelt dette.

Hvis vi sier 10k hva slags oppsett kan vi gå for i en stasjonær (kan bygge selv)
Greit med noen extra penger til en ok skjerm etc (og sikkert noen blomster til dama så hun går med på en stasjonær pc i stua eller på soverommet....)
Trådstarter
5 0
Hva med noe så enkelt som disse, hvordan stiller de mot listene
http://www.dustinhome.no/ProductComp...516,5010779184,

billigste ville vel strengt tatt holde for det meste