Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2004
Om en måned er jeg ferdig med en bachelorgrad, og jeg planlegger å bruke deler av sommer og hele høsten på å jobbe og tjene opp så mye penger som mulig til en rundreise i Asia og Sør-Amerika sammen med en kamerat.

Jeg har allerede sommerjobb, dog en som betaler relativt dårlig (ironisk nok i en industri som er kjent for høye lønninger). Fra høsten av vil jeg prøve å skaffe meg en jobb der jeg kan være frem til avreise rundt nyttår. Er det noen som har gjort noe lignende før som kan anbefale bedrift/industry/yrke som betaler godt og der det er enkelt å få til en ordning der jeg jobber i en såpass kort periode?

Jeg planlegger også å søke alt som er av reisestipender, melde meg på konkurranser og også bruke noen ettermiddager/kvelder i uken på å samle pant rundt omkring for å spe på.

I tillegg tenker jeg å søke på kredittkort som gir air miles ved bruk. Noen som vet om slike kredittkort som er enkle å skaffe seg for en ung student i Norge?
Døgnåpen bensinstasjon. Om du er villig til å jobbe kveld/natt i helgene er det ofte en 250 kr/t å tjene der. + At de ansetter ganske så ofte folk, og best av alt; du trenger ikke erfaring
Tankvask: Kan være enkelt å skaffe seg, kan også betale relativt greit. Mye av vaskingen skjer på kort varsel og på nattetid. Ergo må du være fleksibel. Dette er et typisk yrke hvor det er mye gjennomtrekk av folk, og firmaene kan være kyniske. Derfor må du lese gjennom lønnsbetingelsene. Jeg jobbet med dette en liten mellomperiode og da fikk jeg 100% på natt + en relativt grei timeslønn. Men jeg vet også at andre aktører ikke betaler 100% natt, men heller gir et mye mindre tillegg.


Salg: Det finnes sikkert noen callsentre rundt i området ditt, spørs hvor du bor. Dette er også jobber hvor det er mye gjennomtrekk av folk, noe som gjør at det kan være lett å få jobb. Her kan du også tjene ganske greit så lenge det er provisjon. Men vær obs på at noen arbeidsgivere lønner kun ved provisjon, og veldig lite eller ingenting uten at du selger. Noen aktører benytter også ei timelønn + provisjon. Da får du en fast timesats + provisjon for det du selger.

Dette var det jeg kom på i farta, som kan være relativt greit betalte og lette jobber å skaffe seg.
Lagerjobb er ikke så ille betalt, finner du i tillegg et lager som jobber 24/7 kan du tjene enda mer
Reisestipender?
Slakteri? Trenger alltid folk om høsten når det er trykk på slaktinga om høsten.
Avhengig av slakteri er det sikkert mulighet for mye overtidsarbeid, som gir $$$
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pervalicious
Eurydike's Avatar
18 7
Kanskje du kan finne svar på noen av spørsmålene dine her?;
http://www.ung.no/arbeid/sommerjobb/
Sitat av WopWop Vis innlegg
Døgnåpen bensinstasjon. Om du er villig til å jobbe kveld/natt i helgene er det ofte en 250 kr/t å tjene der. + At de ansetter ganske så ofte folk, og best av alt; du trenger ikke erfaring
Vis hele sitatet...
Jeg jobber natten på bensinstasjon. Skulle gjerne likt å visst hvor man får 250kr/t. Slenger ihvertfall inn en søknad der hvis du vet om en lokasjon. Jeg har ca 165 i timen.