Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7103
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
LOTR har en uvanlig og langtekkelig slutt, men jeg mener bare det er fint som "nedvarming". Kan skjønne hvorfor en del ikke liker det.
Det kommer de nok til å kutte ut i treeren. Regner med de fleste har lagt merke til at toeren slutter lenge før boka slutter.
Boka har jo med Palantiren og Frodo og Sam kommer jo mye lengre.
Jeg liker også dårlig at de har kutta ut en del momenter om bygger opp historien, som f.eks. pipuurten utenfor jarnagard.
Dette betyr jo også at de ikke kan ta med slutten slik den er i boka, noe jeg helt sikkert kommer til å bli skuffet over.

Filmene i seg selv er bra de, eneren bedre enn toeren, og trolig er toeren også bedre enn treeren også, etter min mening.
▼ ... noen uker senere ... ▼
synes også alt for mange ting blir misforstått(?) i filmene, små detaljer men allikevel viktige.(bilbo har skjegg ect...)
Vis hele sitatet...
Bilbo har ikke skjegg.
bilbo skulle har egetlig skjegg jo
bilbo har ikke skjegg i boka nei!
så vidt jeg kan huske fra boka, så har ikke hobbitter skjeggvekst, i alle fall ikke Harfoot-hobbittene, som var den mest tallrike og blir oppgitt å ha bosatt seg lengst vest. Hobbiton er som kjent langt vest i Middle-Earth.
tror det står i bok en eller to at bilbo har skjegg, eller var det i there and back and again. det er egetlig ikke så viktig da men...
Har nettop begynt å lese hobbiten, står ikke noe om at bilbo har skjegg der.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Dweep Vis innlegg
Hadde noen folk lagd The Hobbit, hadde den sugd 2k! Det er jeg sikker på.
Vis hele sitatet...
Hehe, ikke vær så sikker på det mr 2002
Sitat av Gabbler Vis innlegg
tror det står i bok en eller to at bilbo har skjegg, eller var det i there and back and again. det er egetlig ikke så viktig da men...
Vis hele sitatet...
Nei nei nei, hobbitter kan ikke gro skjegg, med unntak av etterkommere av Stoors-slekta (og kanskje noen fra Fallohide.)

Hehe, tråd fra 2003 ja, syns det var rart jeg ikke hadde fått med meg en lotr-tråd med over 50 innlegg.
Sist endret av Mith; 9. januar 2014 kl. 10:19.
Litt morsomt at Elijah Woods var 19 når han spilte Frodo i ringenes Herre, men ble fremstilt som 30+
Men så lever hobbitter lenger enn mennesker, så det året de fyller 33 er når de går fra barn til voksen, på samme måte som oss i 18årsalderen.
Sist endret av Mith; 9. januar 2014 kl. 11:24.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Morsomt å lese hvordan folk mottok filmene i det de kom ut. Var vel 9-10 år da den første kom ut, så LOTR-serien har på mange måter definert min ungdomstid, både filmene, spillene(jada..) og bøkene.

Synes forøvrig de nye Hobbiten-filmene er altfor lange.