Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51088
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Takk Takk.
Får teste igjen i morgen å se om det blir bedre å spille da
Vis hele sitatet...
Bare som en heads-up, du har ikke kjøpt et ferdig spill.
Du har kjøpt et spill som er i et så tidlig stadie i utviklingen at de såvidt har klart å sette opp servere som ikke kræsjer på seg selv.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Bare som en heads-up, du har ikke kjøpt et ferdig spill.
Du har kjøpt et spill som er i et så tidlig stadie i utviklingen at de såvidt har klart å sette opp servere som ikke kræsjer på seg selv.
Vis hele sitatet...
Steam har fucka opp i dag hvis du ikke visste det.
Steam sine problemer ble fiksa rundt midnatt inatt. Det er oppe å går igjenn nå!
DayZ Norge har en server oppe nå:
IP: 217.23.6.117
Port: 2302
Slots: 35
Yay, kjører serveren vilayer?
Noen som har funnet can-opener? 17 timer så langt, aldri sett en...
Skarpe ting som skrujern, kniv osv funker også..


Sitat av uaexed Vis innlegg
Steam har fucka opp i dag hvis du ikke visste det.
Vis hele sitatet...
Se her
http://steamdb.info/graph/221100/
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Noen som har funnet can-opener? 17 timer så langt, aldri sett en...
Vis hele sitatet...
Har funnet flere etter cirka 10t spilling, har desverre gitt bort alle bortsett fra en. Men det skal være mulig å bruke skrujern, bajonet osv da.

Noen freakere som har planer om å spille i nærmeste fremtid, jeg trenger noen å teame up med
Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Har funnet flere etter cirka 10t spilling, har desverre gitt bort alle bortsett fra en. Men det skal være mulig å bruke skrujern, bajonet osv da.

Noen freakere som har planer om å spille i nærmeste fremtid, jeg trenger noen å teame up med
Vis hele sitatet...
er med å game imorra, spiller dayz epoch atm.
Noen som klarer å sammenligne litt på hvilket stadie DayZ er i alpha i forhold til WarZ, når alphaen kom ut der?

Er litt nervøs for å kjøpe spillet siden det er Alpha. Jeg kjøpte WarZ når alpha kom ut der, og fikk så mye dårlige erfaringer med hackers, bugs, spawns ++ at jeg mistet litt av spillergleden, vil helst ikke at jeg skal miste denne gleden med DayZ

Bærer spillet stort preg av at det er i et tidlig stadie når man er ingame? Tenker på i form av masse bugs, forferdelige spawns etc.?
Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Har funnet flere etter cirka 10t spilling, har desverre gitt bort alle bortsett fra en. Men det skal være mulig å bruke skrujern, bajonet osv da.

Noen freakere som har planer om å spille i nærmeste fremtid, jeg trenger noen å teame up med
Vis hele sitatet...
Er med! Har rimelig bra utstyr nå. "litt" for mye ammo. Rundt 200-250 kuler til M1A1, og 60-80 7.60 kuler. pluss en del hagle patroner (60-70 ish) Har ikke sett en enste hagle enda, og hadde en mosin men mistet den da rocky drepte alle sammen.

Er det bare m1 og mosin av rifler i spillet atm?
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Noen som klarer å sammenligne litt på hvilket stadie DayZ er i alpha i forhold til WarZ, når alphaen kom ut der?

Er litt nervøs for å kjøpe spillet siden det er Alpha. Jeg kjøpte WarZ når alpha kom ut der, og fikk så mye dårlige erfaringer med hackers, bugs, spawns ++ at jeg mistet litt av spillergleden, vil helst ikke at jeg skal miste denne gleden med DayZ

Bærer spillet stort preg av at det er i et tidlig stadie når man er ingame? Tenker på i form av masse bugs, forferdelige spawns etc.?
Vis hele sitatet...
selvsagt er det noen bugs, men de patcher spillet daglig. Må også huske at de som står bak dayz er ett stor spillstudio iforhold til de som stod bak warz.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Noen som har funnet can-opener? 17 timer så langt, aldri sett en...
Vis hele sitatet...
Har funnet én på 14 timer.
Du kan åpne cans med skrutrekker, fire fighters axe, bajonett og kniv nå. (Etter patchen som kom i natt).

Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Bærer spillet stort preg av at det er i et tidlig stadie når man er ingame? Tenker på i form av masse bugs, forferdelige spawns etc.?
Vis hele sitatet...
Spillet bærer preg av det, ja. Det er en del bugs selvsagt.
Jeg synes fortsatt at det er verdt pengene, ettersom man får spillet når alpha er ferdig, hvis jeg har forstått rett. Ville fortsatt kjøpt det for å bare spille early access. Det kjører utrolig mye bedre enn moden, men det er definitivt fortsatt en liten vei igjen å gå før spillet kan anses som "ferdig".
Sist endret av PerPerPerPer; 19. desember 2013 kl. 18:15.
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Noen som klarer å sammenligne litt på hvilket stadie DayZ er i alpha i forhold til WarZ, når alphaen kom ut der?

Er litt nervøs for å kjøpe spillet siden det er Alpha. Jeg kjøpte WarZ når alpha kom ut der, og fikk så mye dårlige erfaringer med hackers, bugs, spawns ++ at jeg mistet litt av spillergleden, vil helst ikke at jeg skal miste denne gleden med DayZ

Bærer spillet stort preg av at det er i et tidlig stadie når man er ingame? Tenker på i form av masse bugs, forferdelige spawns etc.?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mange bugs, utenom zombiene som er immun mot vegger. (det er alpha tross alt). Har ikke opplevd spawnbugs heller. Noen ganger så går det ikke ann å få fatt i items på grunn av de har spawnet på plasser man ikke rekker, men ikke noe som jeg mener er ødeleggende for spillet. Derimot så burde du heller vente hvis du er usikker. Selv er jeg en utålmodig jævel som har ventet alt for lenge på dette
Game disconnected
pokemon's Avatar
er det kjøretøy allerede eller kommer det senere?
Sitat av pokemon Vis innlegg
er det kjøretøy allerede eller kommer det senere?
Vis hele sitatet...
kommer senere

har faktisk fått meg opp til NWA nå, har også decent gear som m4 og en pistol også fult av mat og drikke. Bare du først får en grei start der du finner mat og drikke tidlig så glir det ganske bra fram til du finner bra gear lengre nord.
De som har lyst til å være med å spille, send en pm med skype så ser vi der. Skal mest sannsynlig spille ikveld en gang, hadde vært koselig med litt backup.
Nokon som veit kvar ein finn magasin til FNX45? Har leita gjennom NWAF og NEAF, samt ein del vanlege hus.
Sitat av bronze Vis innlegg
Nokon som veit kvar ein finn magasin til FNX45? Har leita gjennom NWAF og NEAF, samt ein del vanlege hus.
Vis hele sitatet...
I barracks, flytårn og politistasjoner. (Var der jeg fant mitt iallefall.)

Kan være at det er noen i teltene også på NWAF.
http://i.imgur.com/SKtB2a7.png

Snakk om rng. Tok meg over 20 timer, men når jeg først finner en, finner jeg tre! innen 5 minutter.
Noen som vet om servere med minimalt cod-kids? Jeg er så temmelig lei av å bli angrepet av absolutt alle jeg ser hele tiden. Jeg vil ikke drepe alle mennesker jeg ser, men det er jo det jeg må hvis jeg ikke vil bli drept selv.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Noen som vet om servere med minimalt cod-kids? Jeg er så temmelig lei av å bli angrepet av absolutt alle jeg ser hele tiden. Jeg vil ikke drepe alle mennesker jeg ser, men det er jo det jeg må hvis jeg ikke vil bli drept selv.
Vis hele sitatet...
Hold deg unna grupper, approach folk forsiktig der de ikke kan se deg, spørr om de trenger mat/drikke osv, få I gang en dialog så han forstår at du er friendly. møter frendlies hele tiden, eneste måten og få folk til og forsette med dette er om folk forsetter med det. er mange som går k.o.s også uheldigvis.
Problemet er at det blir en ond sirkel ut av det. Folk dreper on sight og for at du ikke skal dø så må du også drepe on sight. Så vil det bare fortsette slik til de enten forandrer noe (si at du tjener på å ha en dialog med andre), eller at mange nok slutter med kill on sight.

Forresten, er det noen som tror DayZ kommer til å være på julesalget? Vil ikke kjøpe nå i frykt for at den plutselig skal droppe 50% de neste dagene..
Sist endret av Xernox; 20. desember 2013 kl. 13:23.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Problemet er at det blir en ond sirkel ut av det. Folk dreper on sight og for at du ikke skal dø så må du også drepe on sight. Så vil det bare fortsette slik til de enten forandrer noe (si at du tjener på å ha en dialog med andre), eller at mange nok slutter med kill on sight.

Forresten, er det noen som tror DayZ kommer til å være på julesalget? Vil ikke kjøpe nå i frykt for at den plutselig skal droppe 50% de neste dagene..
Vis hele sitatet...
kan jeg ikke forstå når dean alt har solgt over 100.000 kopier, og egentlig ikke vil at så alt for mange skal spille Alpha så tror jeg neppe de legger ut for julesalg, men lov og håpe
Liker den nye mekanikken der ting\innhold vil bli ødelagt om du skader en person. Det vil nok ikke stoppe en del av de nyere spillerene. Men for de mer avanserte så vil det sikkert spille en rolle.

Har selv klokket 7 timer på spillet allerede og har kommet godt inn i stemningen. Nå må jeg bare finne vann :s
Bruker selv å være nøytral ovenfor andre spillere om når jeg ser jeg har overtaket leker jeg litt psykotisk. Da er jeg sikker på at de holder seg unna xD
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Hold deg unna grupper, approach folk forsiktig der de ikke kan se deg, spørr om de trenger mat/drikke osv, få I gang en dialog så han forstår at du er friendly. møter frendlies hele tiden, eneste måten og få folk til og forsette med dette er om folk forsetter med det. er mange som går k.o.s også uheldigvis.
Vis hele sitatet...
De som oftest dreper on sight er de som ikke kan engelsk eller ikke har mic.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Liker den nye mekanikken der ting\innhold vil bli ødelagt om du skader en person. Det vil nok ikke stoppe en del av de nyere spillerene. Men for de mer avanserte så vil det sikkert spille en rolle.

Har selv klokket 7 timer på spillet allerede og har kommet godt inn i stemningen. Nå må jeg bare finne vann :s
Bruker selv å være nøytral ovenfor andre spillere om når jeg ser jeg har overtaket leker jeg litt psykotisk. Da er jeg sikker på at de holder seg unna xD
Vis hele sitatet...
Gå til reddit og be om hjelp av hjelpekorpset der eller så kan jo jeg komme med vann til deg. Er nær balota, driver og gir nye spillere mat og drikke
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
kan jeg ikke forstå når dean alt har solgt over 100.000 kopier, og egentlig ikke vil at så alt for mange skal spille Alpha så tror jeg neppe de legger ut for julesalg, men lov og håpe
Vis hele sitatet...
250000 er vel det nye tallet
Er det vanlig att du hører andre spillere globalt eller er det en bug?

Var en norsk fyr som tilfeldigvis var i Elektro når jeg var ganske nær (men utenfor direct communication sonen.) Tror han hadde en kompis på skype for han pratet på om ting som f.eks "Hei du! Jeg fant et kompass! Jeg burde ikke vise meg for da kommer jeg til å få kuler i bakhodet, haha." og han drev konstant å oppdaterte kompisen om hvor han var, hva han hadde i gearet, etc. Lett offer, men jeg bruker aldri å drepe folk ingame uansett.

Har en tanke om att det var noen herifra.
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Er det vanlig att du hører andre spillere globalt eller er det en bug?
Vis hele sitatet...
Det er en bug og det blir fikset i neste patch
http://forums.dayzgame.com/index.php...rev-030113860/
Engine: Fix of players being able to talk globally when dead through Direct Chat

Vil tippe at de fleste av dere vil like denne også:
Engine: The „Player uses modified data“ message is removed from CHAT
Sist endret av Xernox; 20. desember 2013 kl. 16:08.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Problemet er at det blir en ond sirkel ut av det. Folk dreper on sight og for at du ikke skal dø så må du også drepe on sight. Så vil det bare fortsette slik til de enten forandrer noe (si at du tjener på å ha en dialog med andre), eller at mange nok slutter med kill on sight.

Forresten, er det noen som tror DayZ kommer til å være på julesalget? Vil ikke kjøpe nå i frykt for at den plutselig skal droppe 50% de neste dagene..
Vis hele sitatet...
DayZ kommer ikke på julesalget.
Jeg beklager hvis det er spurt om fra før, men jeg orker dessverre ikke lese gjennom syv sider for å få svar på et spørsmål som ikke skader å svare på igjen.

Spørsmålet: Det står i "About the game": WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING.

Vil det jeg har uthevet si at jeg må sende en tilbakemelding om bugs osv.? (Bare spør hvis dere tror dere misforstod spørsmålet )
Nei, det må du ikke.
Sitat av prenix Vis innlegg
Nei, det må du ikke.
Vis hele sitatet...
Takk!

Så med andre ord: Kjøp og spill! (?)
Game disconnected
pokemon's Avatar
Uhm, jeg sliter med å finne loot. Gikk rundt i små byer i en time fant en sekk men ikke mye mer, møtte ikke på en zombie heller :S
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Takk!

Så med andre ord: Kjøp og spill! (?)
Vis hele sitatet...
Kjøp og spill - men vær klar over at spillet er langt fra ferdig, det vil si bugs i hytt og pine.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kjøp og spill - men vær klar over at spillet er langt fra ferdig, det vil si bugs i hytt og pine.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig Hadde ikke regnet med noe annet.
Har nå klokka inn over 20 timer!!
Spillet er dritkult! har møtt et par friendlies og har teamet opp me noen.
En ting som gjør det vanskelig å finne dem igjenn etter å ha logga av en gang er at det ikke er side channel... :P
Har derfor aldri spilt mer enn 1 gang med folk jeg ikke kjenner fra før.
Så jeg synes det er mye bedre m.t.p. hvor mange som er friendlies nå i f.h.t. før. har blitt skutt på et par ganger on sight, men har klart å snakkt dem til å bli friendlies noen ganger. En gang har jeg måttet drepe fyren! Så jeg synes altså dette har gått rette veien!
Har funnet mange bugs, og jeg må nesten bare le hver gang jeg finner en, fordi hvis jeg hadde blitt sur av sånnt i dette stadiet, hadde jeg ikke hatt verken pc-skjerm eller hus igjenn...
Hadde spilt i et par timer og gearet opp for første gang med masse mat + m4a1 med attachments som acog etc, så gikk jeg opp i en høyblokk... var på vei ut på terrasen for å se om det var noe der, plutselig traff jeg bakken. Gjerdet fungerte plutselig ikke Var nesten så jeg måtte kjøpe ny PC..
Sitat av pokemon Vis innlegg
Uhm, jeg sliter med å finne loot. Gikk rundt i små byer i en time fant en sekk men ikke mye mer, møtte ikke på en zombie heller :S
Vis hele sitatet...
Loot spawner hver server restart, så det frosvinner fort, det er noe dem skal fikse på etter hvert. Der er også ca +- 1000 zeds per server, dette fordi at de forsatt tester stabilitet osv, målet er 10.000 per server. Når zombier dør respawner de heller ikke, om jeg ikke tar feil.
Kan noen forklare hvordan man gjør en blood transfusion nå? Jeg vet at man har forskjellige blodtyper og at man skal kunne ta en prøve før man begynner. Jeg prøvde raskt å google det, men fant ingen ting.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Kan noen forklare hvordan man gjør en blood transfusion nå? Jeg vet at man har forskjellige blodtyper og at man skal kunne ta en prøve før man begynner. Jeg prøvde raskt å google det, men fant ingen ting.
Vis hele sitatet...
svaret finner du på slutten av denne videoen
http://www.youtube.com/watch?v=nX8XnO5LtZs
Spilt DayZ i 2-3 timer med en kompiss. Vi snakket sammen på skype underveis. Spawnet i Kamenka, mens kompissen min var i Cherno.

Hadde ikke problemer med og finne vann, sekker, militære klær osv. men fant nesten ikke noe mat. På turen fra Kamenka til Cherno fikk jeg bare spist litt råtten frukt og en boks sardiner. Hadde sickness pga. dårlig mat, men noe må man jo spise.

Ellers elsker jeg spillet så langt. Spesiell atmosfære i dette spillet.

Slenger ut et map som viser vann supply her , også et bra hjelpemiddel for navigasjon.
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Det kan komme ut om ei uke, en måned eller 10 måneder.
Ingen som vet enda.
Vis hele sitatet...
Sjukt at pre-access kom ut på steam 15/16 desember, 10 måneder. Slik du sa 10 måneder siden.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Sjukt at pre-access kom ut på steam 15/16 desember, 10 måneder. Slik du sa 10 måneder siden.
Vis hele sitatet...
Ja, det var meget sjukt!!! Eller bare en liten tilfeldighet...
Sitat av krikro Vis innlegg
svaret finner du på slutten av denne videoen
http://www.youtube.com/watch?v=nX8XnO5LtZs
Vis hele sitatet...
Det jeg mente å spørre om var vel heller, hvordan finner man ut av hvilken blodtype man har. Det fant de jo ikke ut av i videoen til Frankie.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Det jeg mente å spørre om var vel heller, hvordan finner man ut av hvilken blodtype man har. Det fant de jo ikke ut av i videoen til Frankie.
Vis hele sitatet...
Du trenger en blood test kit.
Hvordan åpner man inventory? G funker ikke, er dette en bug eller må jeg gjøre noe spesielt?
Sitat av Pyrocake Vis innlegg
Hvordan åpner man inventory? G funker ikke, er dette en bug eller må jeg gjøre noe spesielt?
Vis hele sitatet...
Tab?

tegn x 10
Sist endret av Europeanut; 21. desember 2013 kl. 10:06.
haha hadde ikke prøvd den knappen :P Takk!
Merker klart potensialet her når man spiller i en gruppe. Jeg, min kone og to venner satt oss ned i går og koste oss glugg ihel. Var innom noen blokker og fant et garasjeanlegg. Der er det ganske mye loot og veldig nær spawn. Det å være friendly med fremmede er ekstremt vaskelig når folk ikke har tilsvarende holdning tilbake. Det opplevde vi da vi hilste på en liten gruppe folk, som regelrett henrettet oss etter vår vennlige hilsen :S