Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4643
Hei, lurte på om det er fler av meg som av og til blander ord i setninger ( IKKE med vilje )

Som på jobben i dag skulle vi "Flytte hentebordet" jeg spurte om vi skulle "Hente Flyttebordet"


Meg og en annen kamerat gikk også og besøkte en annen kompis av oss, da den 3 kompisen kom ut med 3 kopper og en kaffekopp begynte jeg og tenke på hvorfor han tok med 3 kopper når han vet jeg ikke drikker kaffe, så jeg ble stående med den tanken i bakhodet selv om han bare tømte i kaffe til hanselv og den andre kameraten, så det sto en ny bil der og skulle derfor spørre om det var hans bil, og klarte og si "Er det din kopp??"

De så ganske rart på meg da før alle 3 knakk sammen i latter når jeg sto helt serriøst og kikket på bilen....
Skjer meg også xD
Ja, sier masse rart selv. Men har nå prøvd å tenke godt over hva jeg skal si så det ikke høres helt på trynet ut. Heldigvis hjelper det meg, så prøv å tenk godt over og ikke bare spytt ut det første som kommer :P
Haha det er bare morsomt da . skjer meg ganske ofte når jeg er trøtt og er på jobb og det skjer med alle de andre der nesten . Føler blir til kjøler og masse sånt . jeg greide faktisk å si at jeg hadde ferie i uke tjue ni og uke tjue tredve og den fikk jeg høre i lang tid etterpå
Sist endret av DrHoffman2; 17. august 2012 kl. 15:06.
Sitat av DrHoffman2 Vis innlegg
Haha det er bare morsomt da . skjer meg ganske oste når jeg er trøtt og er på jobb og det skjer med alle der nesten . Føler blir til kjøler og masse sånt . jeg greide faktisk å si at jeg hadde ferie i uke tjue ni og uke tjue tredve og den fikk jeg høre i ettertid
Vis hele sitatet...
Ja, slikt skjer ganske oste med flere, ser det ut til.


Har ikke selv dette problemet.
Det kalles å snakke uten å tenke.

Var en gang jeg lurte på noe greier ang. eierforhold / leieforhold...

Meg: Dere eier ikke denne leiligheten altså?
Foreldre: Nei, vi leier den.
Meg: Sammen altså?
Foreldre: Ja. Vi begge står på kontrakten.
Meg: Så dere har samleie altså?
haha, godt og se jeg ikke er alene!

Men tror værdagen fort hadde blitt noe kjedligere om folk skulle tenke over alt de sa og gjorde hele tiden!
Sist endret av kimandre92; 17. august 2012 kl. 15:54.
Jeg kaller det for å bakke snakvendt.
minner om pappa... fløtegratinerte poteter blir alltid til fløtepotinerte grateter nå gjør han det riktig nok med vilje, men i starten var det ikke meningen
Sist endret av vangsfreaken; 17. august 2012 kl. 16:06.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
minner om pappa... fløtegratinerte poteter blir alltid til fløtepotinerte grateter nå gjør han det riktig nok med vilje, men i starten var det ikke meningen
Vis hele sitatet...

Hehe, med meg var det altid Førtegratinerte poteter når jeg var yngre
For noen år siden fikk vi oss en liten kattepus. Guttungen lurte veldig på om han fikk lov til å leke med, å kose med Kusepatten c",)

Svogeren min er veldig glad i tyttebærsyltetøy.Så innimellom, på familietragedier når alle møtes og spiser mat og sånn, så hender det at han spør om noen kan sende syltebærtyttetøyet. Faktisk ikke så mange som reagerer på det med det første, men humrer litt når de oppdager at han sa syltebærtyttetøy.
Du er ikke alene. Skjer med meg stadig støtt. Så ofte at det begynner å bli irriterendes faktisk
Sitat av Humor Vis innlegg
Svogeren min er veldig glad i tyttebærsyltetøy.Så innimellom, på familietragedier når alle møtes og spiser mat og sånn, så hender det at han spør om noen kan sende syltebærtyttetøyet. Faktisk ikke så mange som reagerer på det med det første, men humrer litt når de oppdager at han sa syltebærtyttetøy.
Vis hele sitatet...
Haha, syltebærtyttetøy er en slager i familien min også x'D
Kanskje ikke helt det samme, men moren min har svært mange brødre (5) og hun blander alltid meg med pappa/onklene mine. Si jeg heter Per, faren min Pål, onkel 1 Espen og onkel 2 Arne. det går litt i surr noen ganger så det blir gjerne:

"Kan du komme hit Arne, nei Pål, nei Espen nei Per!"
Sist endret av bamsegutt; 17. august 2012 kl. 17:35.
En kompis spurte om han kunne ha drikken sin i sekken min, jeg klarer å svare han at da blir tungen min drittsekk.. Vi sto å så på hverandre kanskje 2 sek undrende over hva som var galt med den setningen, før vi alle fallt om.
I går hadde jeg en merkelig dag, sa opp til flere ganger det MOTSATTE av det jeg egentlig mente! det har ikke skjedd meg før hehe
skjer støtt, her og.
Alltid slik att det prates mye og da er det dømt til og prate feil, sånn erre bare
Godt å se det ikke bare er meg. Har forresten et annet problem når jeg skriver tekst, og det er at jeg vet hva jeg vil skrive, men når jeg leser over hva jeg har skrevet etterpå så mangler det plutselig et helt ord midt i en setning som jeg ikke oppdaget mens jeg skrev, selv om jeg tenker på setningen mens jeg skriver den. Er helt merkelig, for det skjer meg ganske ofte.
Skjer dette med noen andre? Kan for eksempel finne på å skrive noe ala:

Jeg hadde tenkt å lage meg middag, men spiste jeg ute. (i stedet for "men så spiste jeg ute"
Sist endret av Detectable; 19. august 2012 kl. 23:03.
Haha morsom tråd! Husker en gang pappa stressa på grunn av at telefonen ringte, så sa han "Svar telefaen for fon!" Haha. Skulle jo være "Svar telefon for faen!". Det får han høre enda.

Jeg pleier ikke å gjøre det så ofte. Men jeg sier pøsle i stede for pølse, og savle i stede for salve. Talefeil fra jeg var liten, haha søtt.

Var forresten hos tannlegen i forrigeuka. Hun drev å filte tannen min med en slik "fil" som det også kom vann ut av. Ble våt i hele trynet. Såå jeg sa "Unnskyld, men du driver å spruter meg i nesen". Da fikk vi oss en god latter! Snakker om å være varsom med ordene man velger..
Sist endret av Creat1ve; 19. august 2012 kl. 23:04.
jeg har forøvrig ei lit tulle hjemme på 3 1/2 år som alltid sa att ting lå der bort, altså hu korta ner ordet som unger flest gjør men det har jo jeg tatt til meg og jeg klarer nesten ikke og si att en ting ligger der borte, blir ligger der bort.
utrolig hva som kan skje bare man hører det/ sier det ofte nok...
Jeg pleier ofte å bli så engasjert i det jeg snakker om at jeg ikke vet hvilke ord jeg skal bruke. Ender med at jeg sier en haug med random ord til jeg kommer på det jeg lette etter
Sist endret av iMAGINE123; 19. august 2012 kl. 23:56.
Mamma presterte å si på telefonsvarer til en fyr hun skulle ringe en gang, ved navn Ove; "hei Sissel, det er Ove som ringer, ring meg når du får tid...", hun fant det ikke ut før hun la på, og da knakk hun sammen av latter.
Var også ei jeg kjenner som sa "Bjørna du dæ i Brun Borg?" når hun skulle spørre om vedkommende solte seg i Bjørn Borg-truse, PLUSS ei venninne av meg som spurte om ridelæreren kunne "ta gjorden et stram hakkar" når hun måtte ha salgjorden et hakk strammere. Elsker sånne feil! Kan dø av dem i timesvis!
Faren min høres ut som en araber når han skal uttale to ord:

Slalom (ski i fjella etc.) Han sier: Slalååååm
Salami (Pålegg på skiven) Han sier: Salllllamiiiiii

Jeg ler like godt hver gang;D
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Haha, syltebærtyttetøy er en slager i familien min også x'D
Vis hele sitatet...
I min også faktisk!

Min samboer blander alltid poteter og tomater, ikke direkte morsomt, men det skjer 95% av gangene!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Detectable Vis innlegg
Godt å se det ikke bare er meg. Har forresten et annet problem når jeg skriver tekst, og det er at jeg vet hva jeg vil skrive, men når jeg leser over hva jeg har skrevet etterpå så mangler det plutselig et helt ord midt i en setning som jeg ikke oppdaget mens jeg skrev, selv om jeg tenker på setningen mens jeg skriver den. Er helt merkelig, for det skjer meg ganske ofte.
Skjer dette med noen andre? Kan for eksempel finne på å skrive noe ala:

Jeg hadde tenkt å lage meg middag, men spiste jeg ute. (i stedet for "men så spiste jeg ute"
Vis hele sitatet...
Ja, dette gjør jeg, nå er jeg som regel flink å lese over hva jeg skriver, men på chat og sånt hender det det går litt fort i svingene, ord mangler og setninger for en helt annen mening.

Ikke at jeg kommer på noe konkret eksempel atm da...
Jeg skulle en dag kjøpe pizza fra pizzabakeren via telefon på vegne av en kompis.
Jeg fikk beskjed at han skulle ha en medium nr. 20, noe han sa flere ganger så jeg husket det.
Når jeg skulle bestille så ombestemte jeg meg og jeg sa vi heller kunne dele på en stor en og når jeg skulle si hva jeg skulle ha så ble alt et stort virrvarr av "Jeg skal ha en stor medium- nei faen, medium stor nr. 20... Nei, en stor nr. 20".
Jeg lurer på hvor full han som jobbet der trodde jeg var.
Sist endret av DikkeDikk; 20. august 2012 kl. 08:02.
Sitat av Up Vis innlegg
I min også faktisk!

Min samboer blander alltid poteter og tomater, ikke direkte morsomt, men det skjer 95% av gangene!
Vis hele sitatet...
UP! MIDDAG!! hva er det til middag kjære??? Sodd og tomater
Jeg har ikke problemer (hadde ikke det iallefall), men så begynte jeg å gjøre det på tull, og nå har det blitt en uvane :/