Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 9638
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Det er jo ikke trusler, det er oppfordring til selvmord som så vidt jeg vet ikke er ulovlig
Vis hele sitatet...
Oppfordring til selvmord er svært alvorlig og kan straffes som medvirkning til drap.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Det er jo ikke trusler, det er oppfordring til selvmord som så vidt jeg vet ikke er ulovlig
Vis hele sitatet...
Selvmord er faktisk også ulovlig, og om jeg ikke tar helt feil er det også ulovlig å oppfordre til drap?

Edit: delvis ninja'd
Sist endret av ptrrr; 27. mai 2012 kl. 20:44.
for ett fantastisk rævhøl av en kompis du har. ikke for å komme veldig :ff topic:: her, men tenker meg godt at du og denne karen er bestevenner etter denne hendelsen?

Og: har du fått oppgjøret enda?
HøyRisiko Psykopat
om han ikkje er villig til å betale 1000 kr for noe som er han skyld da vil eg ikkje si han er vennen din.
annmeld han og faren og finn deg en ny venn
Finn deg en ny venn, men gi ham 1 siste sjanse til og gjøre rede for seg.

Dette er ikke akseptabelt. Jeg har selv klart og ødelegge 1 baklykt på moped kun fordi jeg ikke fulgte med, og jeg erstattet dette med en gang. Bestilte ny del, monterte den selv og ga ham en grundig vask av mopeden. Dette syntest jeg var på sin plass. Foreldrene til gutten, og gutten selv var positive, og hadde ingen vonde tanker. Alle kan gjøre en feil iblant.

Selv om delen lå på ca 300,- kroner, er det kjipe penger og legge ut for den som har fått delen ødelagt, og ikke har ansvarlig skyld i situasjonen.


Om din tidligere kompis ikke betaler, får han svi for alle pengene selv under forsikringsoppgjøret. Det blir ofte ganske dyrt, han har allerede oppført seg ganske uaktsomt og useriøs. Og smellen kommer på enten ham, eller hans far.
Avhengig av hvem kjøretøyet sto på. Man blir stemplet hos de fleste forsikringsselskap som "Ikke troverdig" og dette er ikke og spøke med. Man kan slite med og få registrert noe kjøretøy senere, blant annet miste all bonus. Må bygge opp troverdighet. Ikke kunne forsikre ting som, bolig, kjøretøy m.m.
En bot kommer ofte i en slik situasjon, og den ligger høyt.

Så om ikke din tidligere venn er klar over dette, så hadde du vært en kjernekar om du hadde informert ham om dette. Kanskje sendt ham linken til denne tråden, og la ham få se hvor uærlig og dårlig dette er.

Pengegriske gniere bruker ofte og bli misslikt, og jeg selv er en som virkelig hater slike.
Mange av den typen i verden er ofte grunn til korrupsjon. Uten og gå inn på noe.

Man tjener mye på og gjøre opp for seg. Og heller innrømme at han dreit seg litt ut.
Litt av en kompis du har. Hadde dette vært meg, så hadde jeg betalt uten å tenke to ganger, uansett hva det måtte koste.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Takk for all feedback, vil bare informere om at vedkommende har kjørt på enda en person, nå også bakfra. Han som ble påkjørt skulle svinge til venstre på en bro som ikke var lov å kjøre forbi for, for å unngå hullene i asfalten, da kjørte han som kjørte på meg fordi han som svingte for å 'vise hvor fort han kan kjøre' som han alltid gjør (hans tankegang går ut på at desto fortere du kjører, jo flinkere er du). Han knuste alle kåpene på Jog R'en til han som ble påkjørt mens speilet til han som kjørte på ble skrapet opp.

Når han kom hjem sendte han en melding med store bokstaver til han som ble påkjørt hvor det sto "Dette er din skyld, du skal erstatte speilet mitt!"

Vet ikke om jeg skal le eller gråte på hans vegene, håper han mister lappen.. ;p
Den undervurderte
Sitat av Broiler Vis innlegg
Takk for all feedback, vil bare informere om at vedkommende har kjørt på enda en person, nå også bakfra. Han som ble påkjørt skulle svinge til venstre på en bro som ikke var lov å kjøre forbi for, for å unngå hullene i asfalten, da kjørte han som kjørte på meg fordi han som svingte for å 'vise hvor fort han kan kjøre' som han alltid gjør (hans tankegang går ut på at desto fortere du kjører, jo flinkere er du). Han knuste alle kåpene på Jog R'en til han som ble påkjørt mens speilet til han som kjørte på ble skrapet opp.

Når han kom hjem sendte han en melding med store bokstaver til han som ble påkjørt hvor det sto "Dette er din skyld, du skal erstatte speilet mitt!"

Vet ikke om jeg skal le eller gråte på hans vegene, håper han mister lappen.. ;p
Vis hele sitatet...
Lol, anmeld han, begge to. Mye bedre slik + da får dere det dere har rett på. at han gjorde det igjen er jo bare helt utrolig. Makan til idioti, Satans dimlingfakter, han er ikke god i hodet.
Litt av en venn ja.. Kjenner jeg må virkelig le av den tosken der og å si at DU har skylda for noe HAN har gjort, tar jo kaka... Vet det er mange morsomme skademeldinger der ute, men dette er jo helt sykt...

Apropos skademeldinger: http://pastebin.com/TzTSTWKW
Når du ikke er obs i trafikken, får du ta konsekvensene av det. Sånn er det med alt i livet.
er jo strengt talt ikke noe problem for deg, han må jo bare punge ut da det i all hovedsak alltid er den som kommer bakfra sin feil...
Jeg var med i noe lignende for et par år tilbake, der jeg var "synderen". Jeg og en kompis kjørte fort gjennom gater o.l, hvor han plutselig tok forbi meg og bråbremste rett forran meg, siden personen som satt på med han skulle av. Med masse grus i gata, så endte det med en knust scooter. Dette nekta jeg selvfølgelig å betale noe som helst for
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Har snakket med han som nettopp ble påkjørt, og han skal sende inn skademeldingen i dag. Han som kjørte på oss har fått beskjed av faren sin at han måtte true han som nettopp ble påkjørt til å ikke sende noe inn, for da ble mopeden solgt. Kan se ut til at trafikken her i bygda blir trygg ja!

Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Jeg var med i noe lignende for et par år tilbake, der jeg var "synderen". Jeg og en kompis kjørte fort gjennom gater o.l, hvor han plutselig tok forbi meg og bråbremste rett forran meg, siden personen som satt på med han skulle av. Med masse grus i gata, så endte det med en knust scooter. Dette nekta jeg selvfølgelig å betale noe som helst for
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle deg synderen da, i og med at han peisa forbi deg og bråbremsa.
▼ ... over en måned senere ... ▼
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Oppdatering:

Fikk brev fra forsikringsselskapet mitt i dag, hvor de sier at forsikringsselskapet til kompisen min har fått beskjed av kunden sin å si at de har gjort opp for seg og at saken kan slettes.


Det han mener med å ha "gjort opp for seg" er å ha betalt meg 100 kroner og sa at det burde fikse alt. Så jeg har sendt svar til dem om at de får ordne til en rettsak om motparten fortsatt påstår at han har gjort opp skader for 3000 kroner (har gått over hele mopeden og funnet alt som må byttes) med en hundrings. Latterlig.
Har ikke giddet og lest alt, bare første side.
Men gjør meg OG deg selv en tjeneste og ikke kall han ''en kompiss'', det høres latterlig ut med tanke på hvilken gniten per han er!
Gi han en skikkelig lekse og gå hele veien, så langt og kostbart for han som mulig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
må få en oppdatering her snart, TS! =)
Hvis dere ble uvenner pga en tusenlapp, så burde du se på det som en god investering
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For det første så burde kompisen din kanskje ikke ha moped eller moped lappen?
Og for det andre vist han ikke vil betale privat må det gå gjennom forsikring selskapet.
Trafikkforsikring (Noe som alle må ha) burde vel dekke dette fra hans sin side?
Hvor er det slikt skjer på bygda?

Kan skjønne at 'ungdommen' kanskje er litt sta og rebelsk. Problemet kommer når fyren i tilegg er en idiot. Men faren til fyren virker jo helt på tryne og?

Eneste opplevelsen jeg har hatt med slikt var når jeg skulle rygge ut på City Syd, Trondheim. Kom til å skrape opp en gammel bil. Gikk da ut og eieren kom 2minutter senere, gammel mann - gammel bil. Var egentlig jævlig flau over at jeg hadde fucka opp, og ba om unnskyldning og var klar til å betale. Ble nesten litt sur i et sekund når han flirte og sa bilen ikke var verdt noe særlig uansett.

Men føler det var litt rettferdig i ettertid å, var jo en ripe på 2-3cm.