Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 67060
Fikk dette av lege mot langvarige hostekuler. Har hatt flasken i noen dager nå, har ikke følt behov for å ta noe enda. Virkestoffet i Cosylan er etylmorfin, et opiat med styrke på lik linje som kodein (kanskje hakket svakere). Flasken er på 125ml, jeg skal ta 5ml ved behov og det skal da stoppe hosten.

1ml Cosylan inneholder 1,7mg etylmorfin. Mengden etylmorfin i hele flaska er 212,5mg etylmorfin. Om jeg tar utgangspunkt i at etylmorfin er like sterkt som kodein har jeg ca 7stk Paralgin Forte (noe som er en bra mengde kodein).

Jeg har aldri inntatt et opiat før. Men har vist generelt ganske høy toleranse for det meste, alle andre typer substanser jeg har prøvd hvert fall.
Mine konkrete spørsmål er, hvor mye skal jeg ha i meg for å oppnå eufori? Kan jeg gjøre dette og enda ha igjen noen milliliter til bruk mot hoste? Kan jeg potensere virkningen av etylmorfin med noe som helst C-preparat (antihistaminer, betablokkere osv)?
om du ikke har stor erfaring med opiater eller har noen med deg som kjenner din toleranse. da burde du helst starte rolig å bare ta litt så finner du fort ut hvor grensa går
Som Shamus sier, start rolig og fyll på etterhvert ved behov. Det er egentlig ikke noe som kan forsterke virkningen av C-preparater. Faktisk bør du la være å ta noe annet for sterkest mulig virkning: Etylmorfin deetyleres til morfin av enzymene CYP2D6 og CYP3A4 -- enzymer som står for metabolismen til mange stoffer. Hvis du da inntar et legemiddel som er et substrat til disse enzymene (som veldig mange er), vil de "konkurrere" med etylmorfin om metabolismen, og det kan svekke omdanningen til morfin. Når det er sagt, vil kanskje et antihistamin med sederende virkning gjøre deg ekstra trøtt, så hvis det er noe du vil, kan du jo ta det. Alkohol vil også forsterke den sederende virkningen, men virker synergisk hemmende på respirasjonssystemet, så det kan ende i respirasjonsvikt i store doser.
Bare slik at du er klar over det så smaker den noe i helvette dårlig
Drakk en hel flaske cosylan i min heller korttenkte ungdom. Ble slapp som en fisk, men våken som om jeg skulle ha fått på joggesko.. satt oppe hele natta og prøvde å sovne, for så å spy innvollene mine ut tidlig på morgenen.

IKKE ANBEFALT!
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Det er mye lakseringsmiddel og andre rariteter i Cosylan, slik at man ikke skal kunne bruke det den veien. Drakk noe av den i dag mot hoste, fungerte merkverdig dårlig! Tok først 15ml, så 5ml til. Etter 5 minutter hostet jeg som en gris uansett. Og smaken, smaker Solvipect tilsatt mentol (aka udigg).

Afasar: Vet ikke om det var skriveleif fra deg eller om du misforsto. Jeg tenkte på å potensere den sedernde virkningen til etylmorfin med f.eks promethazin. Ikke omvendt. Uansett, jeg kjente absolutt ingenting av de 20ml i dag.

Hvor lang tid vil det ta før jeg får virkning og hvor lenge virker den? Eventuelt hvordan justerer man?
Jeg kjenner lite rus av 6 paralgin forte, men jeg fikk en nokså grei rus av 6 korker med Cosylan Kan være noe med at det virker som kodein generellt funker dårlig på meg.
Etylmorfin gir ingen eufori desverre.

Men deilig å ta før man skal sove.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Afasar: Vet ikke om det var skriveleif fra deg eller om du misforsto. Jeg tenkte på å potensere den sedernde virkningen til etylmorfin med f.eks promethazin. Ikke omvendt. Uansett, jeg kjente absolutt ingenting av de 20ml i dag.
Vis hele sitatet...
Yeah, bare en sær omskrivning. Skulle stå: Det er egentlig ingen av C-preparatene som kan forsterke virkningen. Så alt jeg skrev er relevant.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Herregud, jeg er skuffet. Tok noen korker i går (mest pga halsen egentlig) og kjente 0. Går ikke an å ta mer da det bare ødelegger hele dagen etterpå med diaré. Jævlig oppskrytt, folk sier de lager sizzurp med Cosylan/etylmorfin. Meg i rævva!
Du må ta det rektalt for best virkning.
(jk)
Sitat av Tothep Vis innlegg
Du må ta det rektalt for best virkning.
(jk)
Vis hele sitatet...
What he said... (k)
fyfaen så det smaker! spydde i 3 tima etter 20ml inntak
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Kan dere være så snile og fortelle meg hvordan jeg skal få 125ml seig og kleberlig væske inn i stompen? Kanskje jeg skal være skikkelig smart og tøff og skyte det. Hehm, nei... Kaster den flaska jeg Kunne kjøpt noe annet digg for de søtti kronene
Jeg tar det nå, for hoste. Det smaker ikke drit. Merker jeg blir småtrøtt av det. Kunne ikke tenke meg å bælme hele flaska. Ikke noe poeng å kaste det! Brått så sitter du eller noen andre du kjenner og har hostekuler, og da er den ganske kjekk å ha
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Jammen den fungerer jo ikke, helt seriøst. har prøv opp til 20ml på en gang, får bare mentolen langt nedover stillinga. Kanskje man kan kombinere med Noskapin og ta noen Bronkyl for å få opp driten.
Jeg drakk ca en 1/3 dels flaske med apotekernes hostesaft, tror den het det. Fikk den i fjor da jeg ikke klarte smaken på cosylan. Denne hostesaften inneholdt lik mengde etylmorfin som cosylan, men i tillegg kodein.

Fy faen for en jævli opplevelse. Ble skikkelig varm, tåkesyn, spydde som en gris og lå å klødde meg nesten til blods. Var helt rød over låra neste dag. Jeg må være allergisk mot opiater. Tenkte bare å si det, for er nok andre her som kan være alergisk også!

Hostesaft har heller aldri hjulpet meg med hoste.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Den hørtes ikke så verst ut, om man ikke er allergisk da. Etylmorfin kan nok booste kodeinen litt, tror det er det som skjer. (Eller så konkurerer de om metaboliseringen), noe som da ikke er bra.
Var ikke noe digg i det hele tatt altså. Normalt fått litt eufori av ca 100-200mg kodein de få gangene jeg har vært desperat på å ruse meg og tatt det. Men av hostesaften var det null eufori, bare agony

Kan jo hende jeg tok for mye!
Cosylan er så syykt stygt, men det funker utrolig bra :- D
Kanskje du heller skal spørre etter kodein tabletter? Funket ikke mot hosten min, men kanskje det hjelper deg.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Tro meg, hvis jeg spør etter kodein tabletter hos doktoren min vil han bare se rart på meg og jeg får ikke en gang Cosylan ved en senere anledning.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Var ikke noe digg i det hele tatt altså. Normalt fått litt eufori av ca 100-200mg kodein de få gangene jeg har vært desperat på å ruse meg og tatt det. Men av hostesaften var det null eufori, bare agony

Kan jo hende jeg tok for mye!
Vis hele sitatet...
Riktig det har erfart det selv og det står på wikipedia, har vel noe med at etylmorfin har blitt brukt ved heroin avvenning.
hmm. jeg fikk ei lita flaske hos legen for et par uker siden, når jeg hadde influensa. jeg syntes det var helt rått! drakk den opp på under 2 dager, husker jeg var helt borte vekk. og at det var sykt digg! må jo variere noe sinnsykt fra person til person. fikk en grusom kløe selv når det gikk ut av kroppen.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Heldige faen Jeg har faktisk problemer med å tro deg, så dårlig fungerte den på meg (mot hosten og for den saks skyld). Rein møkk etter min mening. Efedrin miksturen er mye bedre, den er slimløsende da. Kodein tabletter hadde sikkert fungert bedre som hostestillende, alle opiater hadde vel det.
OT:
Jeg fikk en flaske Cosylan for bronkitt for noen månder siden, det fungerte ikke spessielt godt på meg heller, (mot hoste). Fikk bare en lang ettersmak etter de 5-10 ml jeg tok 3 ganger om dagen eller hva det var..
Du må ta rundt 1/3 av flaska i slengen for å få noe rus... sier seg selv, når det inneholder 1.7mg Ethylmorfin pr ml... nytter ikke å følge legeanvisningen om det er rus du er ute etter. Drikker du en desiliter får du i deg 170mg Ethylmorfin
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
...Men også vedvarende dritua
Har heller aldri fått en eneste form for rus på den hostesafta. Nå igjen fikk jeg igjen fordi jeg er syk, og den funker utmerket på hosten da men ingen eufori, men tok bare vanlige doser nå da. Merker det godt at jeg har gått tom for den både på hosten og smerter.
Har fått mye cosylan opp gjennom årene da jeg er mye plaget med bronkit.Jeg pleier å la være å ta noe på hele dagen for så å ta hele dagsdosen i en svelg før jeg legger meg.Det virker alltid
Sover som en stein på denne hostesafta.
Jeg fikk Cosylan her om dagen av legen og sitter faktisk og sipper litt i skrivende stund da jeg hoster litt. (Overdrev litt til legen da ^.^) Må si det har smålig sløvende / søvndyssende effekt på meg, ved ikke så store doser... (~3x anbefalt)

Litt OffTopic, men lurte på om noen som har noe å si på å kombinere det med hasj? Om det evt kunne vært farlig. Det står dessverre ikke noe om det i pakningsvedlegget.



Litt OnTopic;
At det kanskje ikke funker på den typen hoste du har kan jo være nettopp det, at det er en annen type hoste eller noe. Nå har jeg jo ikke hørt hosten din da... Men jeg mener, siden du mener slimløsende midler fungerer bedre så er det vel ikke tørrhoste. Siden de miksturene stopper jo egentlig ingen hoste, det får du bare gjennom morfin/opiater. Mulig jeg misforstår da, og at det bare av en annen merkelig grunn ikke funker.

Btw, Cosylan smaker jo ikke så ille da! Hva er det folk klager over, lurer jeg på. De har jo sånn frisk og fin menthol smak tilogmed! Makan til bortskjemt ungdom.
Dere skulle smakt medisinen oldefar måtte drikke/spise!
Sist endret av d!wx; 15. september 2010 kl. 18:05.
Haha "står ikke noe i pakningsvedlegge" måtte flire litt der. Men tror du trygt kan røyke hvis du ikke merker så masse sløvhet av cosylan. Er du allerede rusa på Cosylan vil sikkert røykings forsterke det, men tviler på at d er farlig.

Var hos legen i går for å få ny hostesaft, men så leste jeg om Kodein tabletter. Så spurte om det da, så fikk jeg rene kodein tabletter som funker fett mot hosten. Synes alt med morfin funker på hosten min jeg da. Så egentlig ikke vits å drikke fæl hostesaft.
Sitat av d!wx Vis innlegg
Jeg fikk Cosylan her om dagen av legen og sitter faktisk og sipper litt i skrivende stund da jeg hoster litt. (Overdrev litt til legen da ^.^) Må si det har smålig sløvende / søvndyssende effekt på meg, ved ikke så store doser... (~3x anbefalt)

Litt OffTopic, men lurte på om noen som har noe å si på å kombinere det med hasj? Om det evt kunne vært farlig. Det står dessverre ikke noe om det i pakningsvedlegget.



Litt OnTopic;
At det kanskje ikke funker på den typen hoste du har kan jo være nettopp det, at det er en annen type hoste eller noe. Nå har jeg jo ikke hørt hosten din da... Men jeg mener, siden du mener slimløsende midler fungerer bedre så er det vel ikke tørrhoste. Siden de miksturene stopper jo egentlig ingen hoste, det får du bare gjennom morfin/opiater. Mulig jeg misforstår da, og at det bare av en annen merkelig grunn ikke funker.

Btw, Cosylan smaker jo ikke så ille da! Hva er det folk klager over, lurer jeg på. De har jo sånn frisk og fin menthol smak tilogmed! Makan til bortskjemt ungdom.
Dere skulle smakt medisinen oldefar måtte drikke/spise!
Vis hele sitatet...
Og kombinere cosylan med hasj er en deilig mix,alle opiater blir bedre i kombinasjon med hasj.
Nå virker det som du er mer opptatt av rus-effekten enn å bli bedre i halsen, men om du har lyst til å prøve noe for halsen kan jeg anbefale BroncAir, den fåes også i mikstur og kan kjøpes i helsekost.

Har selv prøvd cosylan flere ganger, og det eneste jeg opplever om jeg tar mye av gangen, er kvalme og litt susete i hodet. Den hostedempende effekten synes jeg er veldig oppskrytt, men det er bare min erfaring.
Sist endret av Veggen; 15. september 2010 kl. 20:56.