Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 19277
HEisann folks.

Har skutt ganske så mange ganger etterhvert, men gjør det ikke altid så bra :/
Lurer på om noen kan forklare hvordan man setter en sprøyte ordentlig, eller har en link til en side som forklarer dette bra..

Har lest meg grønn her inne uten å få vite noe særlig mer en eg allerede vet :/

Mangler svar på endel ting eg lurer på..

Som f.eks skyte med eller mot strømmen!? Kordan vet man vilke årer som går ut eller inn fra hjertet? Eg har somregel brukt de som kommer på innsiden av albuen og deler seg i 3 (som en kråkefot) videre ned mot hånden.
Syns det er lettest å treffe med nålen vekk fra meg.. Er det feil vei??
Har opplevd at midt i innsprøytningen, hvor det har gått helt knirkefritt, kommer en svær klump som om egt hadde bommet på åren..
Disse forsvinner som regel med litt masasje.

Men i dag skjedde det samme, men på en litt tynnere åre en de eg pleier å bruke, og det begynte etterhvert å svi og danne seg små klumper i de små årene på innsiden av håndleddet!! Blodpropp på vei eller??

Bruker 12mm nåler, 16mm blir litt for langt og eg tror de har en tendens til å treffe, for å så stikke utav igjen litt lengre nedi åren..
Svir ofte når eg stikker den inn, som om nålen skraper langs utsiden av åren før eg klarer å svinge den inn.. Er dette pga for liten vinkel mot armen??
Bør den sittes nesten loddrett mens man penetrerer?

Og må man trekke pumpen full av blod? har det noe å si for funken?? Pleier bare å loke det til når eg ska trekke det tilbake.. Beveger for mye på sprøyten når eg gjør det!
Så eg pleier bare å mose det in når eg ser det komme en liten blodsprut inn i pumpen..
Pleier å trykke litt sakte inn sånn tilfelle tillfelle.. Er det ødelegene for dette rushet/kicket folk snakker om?? Har prøvd utallige forskjellige amf typer og mengder fra 0,1 til 1,0, og de gjør meg våken og alt det derre, men det
nærmeste eg har kommet til det må være at eg blir helt slapp i armen:/
Men alikevel gjør eg det oftere og oftere.. Kan ikke huske sist eg dro en strek

Og ka som gjør at det noen ganger danner seg klumper eller små nupper ved stikk såret?? De e ganske plagsomme syns eg..

Takker for alle svar og håper på lite moral.. Vet dette e teit, men kommer ikke til å slutte før eg sjøl merker det er nok eller får en åpenbaring ovenifra for å si det sånn
- Du gjør klar sprøyta på vanlig måte (kork, bomull, vann, pepper). Når du rører ut pepperet, forsøk å jobb til det ikke er klumper igjen.
- Du trekker opp vannet fra korken, knips til pumpa så luftboblene forsvinner
- Du setter på nåla og hvis du har stas (belte, stropp, band, tau etc.) så strammer du beltet en eller to ganger rundt. Stram rundt biceps. Du trenger ikke å stramme hardt, tar du to ganger rundt og setter stasen mellom tenna og napper til, så vil det i løpet av 30 sek - 1 min elns. bli tydelige blodårer i armen din. Hold det stramt med tenna
- Ta av hetta på nåla, så med sprøytespissen mot deg setter du stikket i den blodåra som passer deg best. Først stikker du til nåla har kommet seg inn, deretter fører du nåla på skrå langsetter armen (armen peker på skrå ned f.eks) mot deg. Prøv å trekk i stemplet på pumpa for å se om du får blodsvar. Får du ikke det har du enten bomma eller så er staser du feil. Det skal være rimelig enkelt å treffe når du staser (strammer).
- Når du har truffet, kan du prøve å føre nåla littegrann, ikke mye, lenger inn - dette får du til jo mer erfaring du får - og deretter trekke stemplet på pumpa for å sjekke blodsvar. Har du fått det, kan du løsne på staset. Har du staset mellom tenna kan det å bøye nakken/hodet ditt fremover eller mot armen være nok til at det løsner.
- Nå kan du i rolig tempo sprøyte inn stoffet. Pass på at hvis blodåra di virker stram, så ikke dytt til stemplet for å trøkke det inn. I rolig tempo holder.
- Slipp staset. Fjern det hvis den havner i nærheten av nåla som fortsatt sitter i blodåra di. Med å fjerne det holder at du dytter litt bort fra injeksjonsplassen.
- Fjern nåla, legg på bomull eller papir - press for et par min eller tre.

Altså:
1. Klargjør sprøyta, trekk opp ermet og stas (stram med belte eller tau el.l)
2. Når blodåra blir synlig, sett inn nåla mot deg, altså spissen peker mot kroppen din, hjertet, huet elns. Ikke mot hånda som er fra deg.
3. Når du har fått stikk, før nåla forsiktig til du får blodsvar. Du trenger ikke å gå så langt. Hold sprøyta på skrå langsetter armen, altså ikke loddrett opp, mer liggende.
4. Når du får blodsvar, stopp inntrekket umiddelbart, løsne på staset (stramminga), pump sakte inn
5. Når alt er inne, slipp løs staset, hvis du må kan du bevege armen fra nedoverskrått til såpass mye oppover at staset ikke er i veien når du skal trekke ut nåla fra injeksjonsstedet
6. Trekk ut nåla, sett på hetta og press med papir eller bomull i 2-3 min eller til blodet slutter å piple ut av injeksjonsstedet.

- Når du føler deg sikrere på deg selv, kan du velge mellom å droppe staset og skyte uten, eller beholde det.
- Det kan være lurt å bytte til noen andre årer også.
- Ikke dytt nåla di i villfarelse, da stikker du igjennom åra og det blir bare skorpe eller at du har stikki sunn åra som jeg kaller det.
- Vær bestemt med nåla, avhengig av hvilken åre du trar bestemmer hvor langt du må nedi med nåla.

[10mm idag når jeg bruker den på det faste innsetningsstedet mitt, som er ved armleddet på nedsiden av biceps, da er jeg nesten nødt til å sette inn hele nåla! Mens med 16mm så holder det med ca. under halvparten, kanskje..]

- Når disse kulene kommer har du bomma, hvis du må massere stoffet inn i kroppen har du bomma.
- Vent på blodsvar, det er ikke blodprøve så du trenger ikke trekke sprøyta full av blod. Bare til svaret er oppnådd.
- De små nuppene eller kulene antar jeg er et resultat av gamle og sløve sprøyter, ikke bruk sprøyta mer enn en gang, i nødstilfelle to ganger.
- Spissen har en tendens til å bli butt etterhvert, og da blir det vanskeligere å trenge gjennom åra.
- Enden på visa er at du dytter til åra istedet for å stikke i det.
- Nye sprøyter er best!
- Helst sett inn sprøytespissen mot deg, f.eks. slik at spissen peker mot hjertet ditt. Andre veien er fra det, dvs. mot hendene og det har jeg ikke sett noen gjøre før
- Ha alltid tørkepapir klart så du ikke søler blod overalt
- Rushet kommer etter hva type amf du har, mengde og hvor god - og selvsagt når du treffer. Den kan merkes bedre på de tynne årene, men der må du ikke bruke større enn 10mm/12mm, og vær forsiktig. Bommer du, så kommer det en kul eller blemme, også kan det komme et stygt blåmerke når kulen/blemmen er borte!
- I verste tilfelle kan du få en gigablemme, acne er det vel det heter, dra til legen og få en salve. Det pleier vel å forsvinne etter noen dager, men for sikkerhets skyld kan du dra til legen hvis det skulle hende. Det bør ikke hende hvis du sprøyter forsiktig inn og i rolig tempo!

Har jeg glemt no da? Tror det meste er dekka. Lykke til.

Edit:
Hvis du ser på sprøytespissen, så ser du den faser til en spiss på tuppen. Slik: ^ Når den ligger slik ^ mot armen, skal hullet i nålspissen være opp / på topp. På den måten er det lettere å treffe..
Sist endret av paranoy; 12. mars 2009 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 4
Nydelig paranoy.. Dette var et bra første intrykk av brukerne her på forumet

Og føler eg fikk et bra svar på mye eg lurte på..

Eg har vel gjort det ganske likt som du beskriver her..

Men har ofte brukt samme sprøyte flere omigjen, (2-4 ganger), og det forklarer vel da nuppene eller ka man ska kalle det Men bruker ny sprøyte hvis det lar seg gjøre såklart!! Dette gjelder vel kanskjeogså pumpen eller??
Klarte å kakke nålen borti porselens vasken en gang og brukte den etterpå!! Lol 8-)
Har hørt man kan få hepatit av å bruke egen nål flere ganger, men regner egentlig med at det e skremsel propaganda.. Men e vel like greit folk blir skremt til å skifte nål anyways
Men det danner seg vel bakterier i nålen etterhvert hvis den ikke kastes etter første stikk, så..

Som stas bruker jeg beltet fra en morgenkåpe :O Ene enden under foten, en runde rundt biceps og så i nebbet.. Dette funker for meg.. Slipper begge steder og vips, der var vi i gang..
Har hatt dårlige erfaringer med belter, tau osv, som ikke løsner etter eg har sluppet fra tennene :/

Merkelig nok så treffer eg best på de små.. De store har en tendens til å flytte seg sidelengs når eg har komt gjennom huden, men det har vel då å gjøre med at eg har pleid å stikke nålen nesteen paralelt inn med åren, istedet for mer loddrett til eg e komt igjenom åreveggen, som du sa

Men Når eg har bommet og det har kommet en kul så har det svidd voldsomt!! Eller hvertfall litt Men eg snakker om at nålen har vært i ro, midt i åren og halveis under innsprøytning har det begynt å bule ut, uten at det har vært særlig smertefult.. Nesten som om åren har blitt tett :/ Hmm..
Og så var det en gang eg hadde ganske marsipan aktig spædd, som eg måtte hakke i evigheter for å få den pulverisert og oppløst i vannet.. To ganger på samme kveld stoppet stempelet halveis inn i sprøyten!! Klarte ikke trykke den lengre, måtte bare ta den ut og drikke det..
Dette på grunn av seigheten kanskje og for tynn nål?? Trodde altid at marsipan/fuktig speed var den beste for kanylebruk, men det e vel bare vandrehistorier som så mye annet

Og det med å trekke stemplet tebake har eg aldri trengt.. Når eg kommer så og så langt inn, kommer det en liten spray med blod inn i pumpen av seg selv.. Og det har til no funket å fyre det inn når det har skjedd.. Så slipper eg hvertfall å drive å konte med å skyve stempelet ut med samme hånd som eg holder greiene med.. Vanskelig å gjøre det med den armen som injiseres Hehe..

Brukte forsåvidt lippene til å dra ut med når eg satte nedover i begynnelsen og tungen til å presse inn, haha ;D
Sku vært filmet og lagt på youtube, hehe.. Men det var før eg skjønte at eg bare trengte å se etter den lille strålen som kom då, hehe..

Og det med hullet opp burde jo eg og ha skjønt, men ka ska man si?? År på år med narko bruk har ikke akkurat bidratt til å gjøre meg mye smartere

En dusj no, noen armhevninger og 1g med god speed som ligger og venter, så e det helg

Takk for svaret paranoy. Hvis du svarer like bra hele veien, tror eg at eg ska ta å lese litt igjennom innleggene dine

Og skeptfisk; Kan ikke huske å ha spurt etter sarkasme og åpenbaringen vil nok la vente på seg, så eg satser på at eg heller sier når det e nok, enig? :P

Ehh.. Det var jo ikke sarkasme.. Men ba no ikke om moral heller..
Sist endret av Makka gutten; 13. mars 2009 kl. 18:13.
Man burde bytte sprøyte hver gang. Du får en eske med 100 sprøyter for 150,- elns på apoteket. Burde også bytte bomull/filter og kork hver gang, max 2.


[quote=Makka gutten;1368176]
Merkelig nok så treffer eg best på de små.. De store har en tendens til å flytte seg sidelengs når eg har komt gjennom huden
[quote]

Kan være greit og stramme armen hvis du skal skyte på de store, da flytter ikke blodåra seg.
Sist endret av appel; 13. mars 2009 kl. 18:32.
Ikke for og moralisere men den åpenbaringen du venter på er ganske lett og se. Den dagen du ikke kan gå på jobb, møte vennene dine, i det hele tatt dra ut av huset uten å ruse, er det etter min mening for sent. Dette gjelder egentlig det meste. Men om ikke åpenbaringen kommer før dette er det for sent.

Det er så mye enklere å begrense seg før det er for sent liksom for er du som meg så har du allerede akseptert at rus er en del av livet. Men det er viktig å tenke på at det faktisk bare er en DEL av det, og ikke hele livet. Drver ikke med speed riktig nk, og holder meg borte fra sprøyter. Men som sagt er ikke for og moralisere. Bare vær på vakt etter de små tegnene
Det oppstår blodsvar pågrunn av trykket staset skaper når du strammer det. Det betyr ikke at nåla er inni åra for det, hvis du trekker tilbake og det fortsatt kommer blod inn, så er nåla inne. Når du trekker tilbake trenger du ikke trekke stemplet så langt. Hvis nåla beveger seg når du trekker tilbake har du enten trekt for langt eller du bør skifte pumpe snarest. Pumpa blir seigere allerede etter en gangs bruk p.g.a. blodet, og du får aldri rensa pumpa 100%. Ikke med vann ihvertfall, og det er kun vann du skal bruke når du renser pumpa di! Derfor anbefales det å bytte pumpe like ofte som du bytter nål, dvs. maks etter to ganger!

Det er mulig det er en skremselspropaganda når du bruker egne sprøyter, men faren for infeksjon er der for det, og de kan minst være like ubehagelige som de mildeste former hepatitt antar jeg. Det som også er bekymringsverdig, er at du med butte nåler oftest ødelegger blodårene etterhvert, og dermed blir injeksjonsstedet ubrukelig. Det eneste som skjer er at du får sammenskutte blodårer som jeg kaller det - du kan injisere der, men du blir ikke særlig rusa. Tilslutt får du sønderskutte blodårer og da kan du ikke injisere deg mer - du oppnår med andre ord ikke blodsvar.

Alle nåler som kakkes borti noe eller som får kontakt med annet enn blodårene dine bør ikke stikkes inn i blodåra. Hvis du ser nøyere på nåla, legger du kanskje merke til at det på begge sidene er slipt spor, som et knivegg og den skal være sånn - sterilt og passe skarpt! Dette "bladet" er det som gjør at nåla lett trenger inn i blodårene, og dermed viktig å ikke ha hakk, sløvt, filt eller ujevnt skarpt. Skraper du borti noe kan det tenkes du filer denne sida, og det merker du ved at når du stikker nåla inn, er det som et knivblad som kjøres inn i hud og årer. Det ender med at du skjærer i åra, istedet for stikker, og det er ikke bra! Det samme skjer med hakk og sløvt, bare at du "river" opp åra istedet. Ikke bra det heller, du merker det særlig hvis det er hakk. Ujevnt skarpt er det samme som sløvt, men du "river" ikke opp åra, det er bare vanskeligere å penetrere. Du kan forestille deg en mothakelignende følelse.

Det er en treningssak med de store årene, smerteterskelen din kan være annerledes, du bruker mindre nåler, du bruker brukte nåler, du har en vandrende blodåre - mange årsaker. På vandrende blodårer bruker du kun nye sprøyter og da må staset strammes litt ekstra. Staset må heller ikke være så langt fra injeksjonsstedet. Men så fort du har fått blodsvar så slipper du taket litt og sprøyter forsiktig inn. Pass på så du ikke dytter for hardt, da har blodåra lett for å vandre til tross for at du stiver med staset, og enden på visa er at du tetter nåla di. Det skjer ved at du forsøker å dra stemplet eller løsne stemplet og noe rusk elns. tetter nål-åpningen. Dermed er du nødt til å enten bytte nål, ta ut sprøyta og trekke stemplet, gjøre alt på nytt eller rett og slett drikke det - som du har erfart.

Marsipan er bare et gatenavn på amfetamin, og er som gatestoff flest - kvalitet veldig situasjonsbetinget og andre faktorer til grunn. Hvis pumpa stivner halveis ved injeksjon, har du tydeligvis ikke hatt av de største kvalitetene, og må etter behov dosere mindre. Det kan hende du med slike varer er nødt til å ta noen justeringer etter hverandre. Stemplet skal i utgangspunktet ikke stivne i pumpa ved injeksjon av standard amfetamin.

Du trenger ikke, hvis du injiserer, å hakke opp varen til det blir pulverisert. Det er en myte! Det er umulig for varen å bli bedre enn 100% av innhold, og det har du hvis du slipper en klump f.eks. nedi korken. Kakker du opp varen før du putter i korken har du mest sannsynlig _mindre_ enn 100% av innhold, og det skal derved ikke være bedre enn klumpen. Jeg er fullt klar over at det er folk som sier det er best, enten på klarheten i vannet eller andre årsaker. Men det er altså ifølge meg, ikke logisk og derfor ikke riktig. Klumpen jobber du med nedi korken uansett til alt er løst opp, du mister sikkert litt da òg, men ikke så mye som når du kakker opp på forhånd. Dette gjelder spesielt amf som virker litt seig å kakke, er helt unødvendig å gjøre noe med det, annet enn å la vannet i korken og stemplet gjøre jobben sin. Du deler'n jo selvsagt i posen, med mindre du har tenkt å ta alt sammen i en justering, men å jobbe med stæsjet andre steder enn oppi korken syns jeg er bortkasta.

Hvis du knoter med stemplet når du trekker, så er du for stiv i armen, kroppen eller handa. I tillegg kan det hende du skjelver litt. Det er en treningssak bare, men klarer du deg uten så gjør vel ikke det noe. Men begynner det å svi, eller du ser en begynnende hevelse, så trekk tilbake stemplet for å se om du fortsatt har treff, eller om nåla har klart å skli av sin posisjon. Det kan også hende at du ved trykking, spesielt på de små årene, har klart å trykke nåltuppen igjennom, og det blir bom. Ser du nøye etter, så er nål-åpningen ikke annet enn et spor på tuppen, og det skal ikke mer til enn at nettopp spisstuppen har kommet gjennom den andre åreveggen, så har du et bomskudd. På de små årene er dette ikke bare smertelig, men kan forårsake at du mister åra fortere - det vil si den blir ubrukelig.

Har du en mørk flekk, eller et "hardt" område på injeksjonsstedet må du bytte åre til huden ser og kjennes normal igjen. Det er enten indre skorpe eller hevelse, og det eneste du gjør er å dytte stoffet inn i et "avsperret" område i årene. Virker blodsvaret litt brunt så er det mest sannsynlig det som har hendt. Blodet kan godt opptre som lyst eller mørkt, men ser den brunaktig ut kan det fortsatt komme blodsvar, men åra er nok sammenskutt. Hvis det føles som du ikke blir ruset før lenge etterpå, sånn sigende som den kommer ved oralt inntak eller ved nasalt, er det ikke umulig du må skifte åre og vente til det får reparert seg. Er den sammenskutt kan det ta en stund. Er den sønderskutt må du permanent bytte åre. Ihvertfall jeg.

De store årene anbefales bruk av 16 mm, siden slike årer oftest rundt innsiden av albueleddet, altså samme side som underarmen din, ligger dypere. Disse årene er oftest de som tåler litt og kan fort gi deg en bedre rusopplevelse enn de små, litt betinget deg selv, amfen og injeksjonen. Det er verdt å vite at 16mm blir fortere sløv av en eller annen grunn og bør skiftes ut oftere. Vær obs når du tar av hetta på 16mm, den har en tendens til å skrape borti nåla.

Stress ned, slapp av og bruk nok tid i injeksjonen så blir du fortere trent til å bruke sprøyte skikkelig. På den måten kan du treffe andre årer som for øyeblikket gjør for vondt, bommes for ofte eller ligger smertefullt til på armen, som f.eks. årene på biceps eller årer i nærheten av øvre albuedel (ikke leddet da). Kan hende disse stedene gir deg bedre feng og vil bli nødvendig etterhvert, hvis du fortsetter å bruke sløve nåler eller er nødt til å bruke samme sprøyte flere ganger av ulike årsaker. Prøver du disse, gjelder det å holde tunga rett i munnen og hånda stødig, ta god tid og fordele innsprøytinga i sakte og små intervaller. Ellers bommer du bare - så vandrende er de årene der. Ikke sprøyt stæsjet i muskler, det er ikke bra og gjør ekstremt vondt!
Det står du bor i Bergen. På straxhuset får du sånn ark der det er ilustrert bilde av hvor årene man kan bruke ligger, pluss at de svarer på alt(nesten)de som jobber der.
Va jo ganske bra forklart i svaret, men er avogtil enklere å snakke face to face å spørre de som jobber med slikt.

Der får du også gratis utstyr og lurt spørre om å få hydrogel eller hva det nå heter. En liten tube med gele som du kan smøre på de klumpene/bommene.
Det hindrer infeksjoner & forkorter 'helbredelsesprossesen'.

Er ikkje skremselspropaganda at du kan få hepatitt av deg sjøl.
Så alltid nytt utstyr! Samler du de brukte nålene i beholdere får du 100 sett styr pr 3 innleverte pukk/beholder på strax-huset. Der hadde det vert lurt å tatt vaksine for hepatitt i tilfelle(gratis det også) så trenger du ikke tenke på faren for det. Mye annet du kan bekymre deg om der

På hver nål dannes det en liten krok etter du har brukt den èn gang. Og pumpene blir ofte treige etter flergangsbruk, slik at de kan sette seg litt fast når du har fått blodsvar og skal trykke inn, og plutselig sklir de tilbake i spor og det blir trøkt 100km/t i åren. Det er vondt..

Når du skyter i de blodårene på håndleddene. Da kunne du jo prøvd med 10 mm kanyle. Akkurat passelig str. til de små årene der.

Spiller forressten ikkje noe om du skyter med eller mot blodstrømmen, det du får i det følger den veien blodet tar uansett så gar ikkje noe å si.

Hvis du har problemer med at blodet koagulerer når/hvis du tar inn for mye blodsvar..Pass på å ha fått i deg nok væske på forhånd. Jo mindre du har drukket, jo tykkere er blodet. Og omvendt.

Ta deg en varm dusj før du ska sette et skudd. Da kommer årene tydligere frem.. du trenger kanskje ikke så stram stas da heller. Hvis du staser på de årene på håndleddene må du sette stasen lang oppe, uten kan du lett får utslett å ikke får trykt inn stempelet fordi stasen "tetter igjen hånden."

Dumt at du skyter, men bedre å få spurt å gjort det ordentlig, istedenfor være flau over det å eksperimentere på egen hånd..

Sorry hvis det allerede stod i svarene, klarte ikke konsentrere meg med å lese så lange poster.
Sitat av murloc Vis innlegg
Ikke for og moralisere men den åpenbaringen du venter på er ganske lett og se. Den dagen du ikke kan gå på jobb, møte vennene dine, i det hele tatt dra ut av huset uten å ruse, er det etter min mening for sent. Dette gjelder egentlig det meste. Men om ikke åpenbaringen kommer før dette er det for sent.

Det er så mye enklere å begrense seg før det er for sent liksom for er du som meg så har du allerede akseptert at rus er en del av livet. Men det er viktig å tenke på at det faktisk bare er en DEL av det, og ikke hele livet. Drver ikke med speed riktig nk, og holder meg borte fra sprøyter. Men som sagt er ikke for og moralisere. Bare vær på vakt etter de små tegnene
Vis hele sitatet...
Hvis det har kommet så langt som du sier at man ikke kan dra på jobb, møte venner, dra ut uten og ruse og det er "for sent" hva da?? Mener du eller andre at man må bare akseptere at man aldri kan slutte med rusen ? Er det liksom for sent da og legge vekk sprøyta??

Sitat av lyselilla Vis innlegg

Der får du også gratis utstyr og lurt spørre om å få hydrogel eller hva det nå heter. En liten tube med gele som du kan smøre på de klumpene/bommene.
Det hindrer infeksjoner & forkorter 'helbredelsesprossesen'.

-Er det den "hydrodoid" salven du mener?


Hvis du har problemer med at blodet koagulerer når/hvis du tar inn for mye blodsvar..Pass på å ha fått i deg nok væske på forhånd. Jo mindre du har drukket, jo tykkere er blodet. Og omvendt.

- Muligens ett godt tips det, men man kan også bruke "acetalisyre" , f.eks Dispril , globoid samtidig (helst litt før du tar speeden) , det virker blodfortynnende. Så det kan være lurt og tynne blodet litt også med tanke på blodpropp,slag og hjerneblødning.
r.
Vis hele sitatet...

............................................
Sist endret av knott; 14. mars 2009 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Husker ikke om det var hydrodoid den het. Tror ikke det,men mulig. De har den ikke på apoteket da.Veldig greit å ha syns jeg vertfall, fikk den da jeg kom til legen der med svært bomskudd, de smurte på gelen og tok over et svært firkanta plaster, og dagen etter var hevelsen gått ned..bare litt ømt. Hydrodoid, er det noe med ca. samme virkning?
Sist endret av lyselilla; 14. mars 2009 kl. 04:53.
Sitat av paranoy Vis innlegg
- - I verste tilfelle kan du få en gigablemme, acne er det vel det heter, dra til legen og få en salve...
Vis hele sitatet...
Feil, abscess er det vel det heter

Beklager den, men tror ikke du skal uroe deg for acne, lol

Bilde av hud og bløtdelsinfeksjon så du kan gjøre deg opp en mening om du har hatt abscess eller ikke. Råder deg til å få sånn salve som lyselilla sier, og de skal man kunne få på apoteket også. Si du skal ha for abscess eller hud og bløtdelsinfeksjon så skjønner de det skulle jeg tru. Har ikke kjøpt på apotek selv, men har blitt smurt på slike hus - lignende den lyselilla nevner - med salve et par ganger, ja. Anbefales når behovet er tilstede!
Trådstarter
7 4
Guud mounin fellow freaks

Takk for fler svar og at dokkar faktisk gidd å hjelpe meg til å unngå å ødelegge armene mine.. Setter pris på det!!

Fra i dag av, ( eller i går, litt vanskelig å skille tid og sted når man drar en flørdag ) har eg begynt å bytte begge deler etter hver gang..

Appel: Måtte flytte hjem til gamlingene etter damen og meg ble tatt for salg av hasj, (pga jævla tystere) og la like godt alle kortene på bordet og lovet å kutte ut alt, deriblant damen.. Feilet på begge 8-) Så 150 nåler liggende faller nok de dårlig i smak.. Kostet faen meg 90,- for ett sett på ti sprøyter på bystasjonen!! Fikk nesten bakoversveis der eg sto jo ;O
Men har opplevd værre ting en som så, hehe..
Og når det gjalt den dansende åren, så hjalp det faktisk å strekke albueleddet så langt som mulig ned mot bakken.. Da lå den litt mer konfortabelt til.. Selvom eg egentlig hater å bruke den.. Blei litt hullete i børjan av kanyle karrieren jah og føler det e så lett å treffe brusk eller scener rett under der,, brrr..
Men den fikk seg no en treningsøkt tidligere i dagmorges..
Smalt to xanorer i den som gav meg en avslappende feeling 8-)

Ja vet det sikkert var waste i forhånd til å svelge de, men eg e en sånn fyr som mener alt må prøves før eg kan komme komentarer om det.. Komentaren til det: Bob bob ikke sant.. Trenger nok mer en 2 stolper..
Når det gjelder nøtter, har eg altid måtte spise en håndfull for å kjenne noe.. Sjipt og dyrt i lengden:/
Og hvis de funker vil det si at 2 dager etter de er spist, klør eg meg i hodet og spør meg sjøl; ka faen skjedde med de 2 siste dagene?!? Hehe..
Nei då e det bedre med noen reale bøtte-ves, eller?


Murloc: Du sier noe der ja, men har heldigvis alltid klart å kombinere alt dette.. Har holdt på i alt for mange år for å si det sånn.. Men unngikk sprøyten fram til i sommer eller korti det no var... Men har blitt litt folkesky merker eg, men det har vel mest å gjøre med at de 4 siste årene har eg stortsett tilbragt med damen.. Hun likte å ruge på meg aleine, så venner fikk mindre og mindre tid til i almanakken min :/ Traff de liksom bare i helgene og då var det altid full dandering..

Narko og andre ulovligheter kommer nok altid til å være en del av meg og den eg e, men det har eg aldri lagt sjul på heller.. Men når det e sagt, så har eg begrenset meg kraftig!! Skal ikke mange årene tilbake hvor det ble konsumert minimum 5 xtc på frædan og like mange eller fler på lørdagen.. Dette var HVER helg og i tillegg till alt annet kjafs som skulle komme i min vei! No e det vel nesten et år siden sist... Det eg mener, er jo at man blir lei og ting blir mindre mote.
Også er det tilgjengligheten da.. Hadde en kompis som solgte E i noen år, og fikk de fra 0 - 50kr pr stk av han.. Da blir det vanskelig å la vær, ikke sant?!?

Ka du bruker då? og har du komt deg vekk fra det?? Og forresten, moral som din kan eg leve med


Ooops.. Her slo xa'ene inn og fikk meg på kvil en 5 - 6 timer, hehe.. Våken no då og skriver videre

Jaja mensann.. Kor var vi?!?

Jo, nok et langt fint svar fra paranoy
Prøvde seff å trekke tilbake stempelet i går.. Gikk skeis, hehe.. Måtte bytte åre halveis inn i prosesen med en sprøyte 50/50 blod/speed!! Var redd for at blodet sku stivne osv, men det gikk fint..
Har merket godt de butte spissene!! Må presse ganske hardt og du ser huden plir presset ned istedet for penetrert.. Det e jo faktisk ganske lite mote!! Men som eg skrev i går/ste lengre oppi her, så skiftes nål hver gang.. Til og med ved bom..

Lyselilla:
Tidig at du sku nevne det.. Hadde faktisk ringt straxhuset tidliger på dagen, før eg leste innlegget ditt.. Skulle egentlig inn der i dag, men de stenger vel akkurat nå hvis eg ikke husker feil... Så får vel ta det i morgen..
Har fått masse god informasjon her, men som du sier, så e det greit å få snakket med en sykesøster face to face..
Litt enklere å formulere meg da og kan i tillegg visse ka eg mener som hun kan se med egne øyne.. Dere kan jo kun svare utfra egne erfaringer, men det har dere no forsåvidt klart fint
Ja den vaksinen e vel ikke det dummeste man kan ta og den gel'en hørtes hvertfall ikke dum ut!!
Men eg skyter ikke i håndleddet!!! Tør eg faen meg ikke Var lengre oppe på armen, men følte det kom fult i små klumper nede ved håndleddet... You see?? Men de forsvandt no etter en stund.. Ble lettet Men drikker ganske lite når eg e på speeden ja.. Vil ikke akkurat si at pisset midt er gjennom siktig da,nei.. Prøver å hive i meg møe vann, men har en tendens til å gå i glemmeboken (sammen med mye annet). Men ska skjerpe meg der!

Knott:Har man viljestyrke nok, så klarer man vel det meste.. Men har sett nok av gamle venner og bekjente som tydeligvis aldri kommer til å klare det.. Men begrensning er vel bedre en ingenting vel??
Eg kommer til å slutte med det meste, eller det vil si kul'an en gooood stund etter sommeren.. Venter da min første kid Mener og tror hvertfall at det ska klares!!

Dispril og globoid.. Er det butikk vare eller må man på apotek for å handle slikt?? Verken propp, slag eller hjerneblødning frister noe særlig for å si det sånn.

Satan paranoy!!! Armene mine har ikke sett i nærheten av slik ut!!! Huff.. Nei då vil eg heller kalle mine for kviser ja Hehe..

Takk igjen for mye nyttig innformasjon av dere alle. Take care..
Det er nok vist et ekstremt tilfelle her som et avskrekkende eksempel

Skyter du bikkjebein [*paranoy rister på hodet*]? Er det no særlig effekt i det da? Har når jeg tenker meg om ikke prøvd det med xanor, av en eller annen grunn. Var vel sikkert det at jeg lærte meg at noe fungerte bedre oralt enn intravenøst, er det ikke det det heter da, så den biten tror jeg ikke jeg har gjort. Snakker om bomskudd, klarte jeg seff etter å ha skrivd innlegget å gjøre det selv, den kulen jeg fikk var ikke like ille som abscessen på bildet, men jeg merker verket i dag ennå. Må innrømme at jeg har meg selv å takke, siden jeg absolutt skulle sette uten å stase, med de årene jeg har ba jeg om å bomme. Sånn kan det gikk.

Tror vel ikke du kommer deg på straxhuset i morgen, så spar på utstyret ditt hvis du er godt tom elns. Med mindre de holder søndagsåpent borti Bergen da
erfaringsmessig slik jeg forstår det med di små klumpene som kommer i huden, er når speeden er skikkelig god og utbøffa. Gjerne med MYE eter. typisk marsipan etter min mening. Da fikk jeg det ihvertfall.. før når jeg brukte.
"En steril ny sprøyte bør benyttes for hver injeksjon, akkurat som de gjør på sykehus for å forhindre sykdom og vevskader, som kommer av å bruke samme sprøyte mer enn 1 gang.."

Kilde

Epitel (overflatevev)

"Også hvor ofte du skifter nål kan påvirke utviklingen av fettputer. Når du bruker nålene om igjen, blir de dårligere etter hvert, og dette fører til at skaden i huden ved injeksjonsstedet blir større. Det kan medvirke til økt dannelse av fettputer. Så derfor anbefales det å skifte spiss ofte, gjerne for hver gang."

Kilde.

Nederst på kildereferansen står det om reaksjoner ved allergi eller tilsetningsstoff. Dette kjennetegnes ved rødhet. Selvom det gjelder insulin er det faktisk gjeldende regel for injeksjoner stort sett, der disse kulene er mer sjelden knyttet til hudreaksjoner, men til samme sprøyte flere ganger eller innsetting på samme sted hele tiden.

Det kan like godt hende at du har fått disse kulene av å ha satt samme sprøyte flere ganger eller på samme sted flere ganger, som det at du fikk en reaksjon mot tilsetningsstoffer. Siden jeg ikke er helsepersonell eller ekspert kan jeg ikke akkurat si det med sikkerhet, men sist da jeg fikk sjekket meg så sa de ihvertfall at det var på grunn av flergangsbruk av sprøyte eller innsetting på samme sted uten å sterilisere først.

Jeg fikk opplæring i sikker sprøytebruk på kommunale bygninger som disponeres til sosialklienter og trengende (slik som straxhuset), der en kunne få undersøkelse, demonstrasjon og svar på ulike spørsmål. I tillegg var det noen avliving av myter der som jeg ikke husker nå lenger, men det skulle søren ikke forundre meg om eter-injeksjon var en av dem..

Reaksjoner på tilsetningsstoffer kan gi form i utslett av rødhudet område, men det kan også være utslett eller reaksjon av vannet, sprøyta eller injeksjonsstedet, skapt av bakterier eller svette for den saks skyld. Oftest så ligger tilsetningsstoffer igjen i bomullet, helst hvis du bruker bomull som er ment for injeksjon. Filter fra sigaretter er et akseptabelt alternativ, bare det ikke inneholder glassfiber, og filteret tar opp mye snusk selvom det ikke tar opp alt - den er fortsatt godkjent.

Kilde

Videre i den kildereferansen ser vi noe sprøtt, at alle ikke-sterile filtere kan selv forårsake forurensninger og mikroskopiske filtere kan føres inn i åra med stoffet. Filteret hindrer altså stoffets urenheter i å trenge gjennom, men kan medføre forurensninger selv, og da føres selvsagt noe urenheter på grunn av skadet filter. Derfor bør man skifte også filter for hver gang. Jeg personlig gjør ikke alltid det, med mindre jeg ser korken full av urenheter.

Poenget er at også filteret, i tillegg til allerede nevnte tilfeller kan medføre de reaksjonene som rødhet, men mest sannsynlig ikke de fettputene. Det virker som det har noe med bakterier og sånn å gjøre. Da er det greiest å tro at disse små kulene er kommet via flergangsbruk av sprøyter, eller injisering på samme stedet. De er totalt harmløse forsåvidt, men irritable. Totalt harmløs er derimot ikke urenheter, hvilket du merker fort hvis noe urent skulle forsvinne inn i blodårene. For eksempel har du tilstanden kalt frossern, som oftest er et tydelig tegn på at du har fått urenheter i blodåra di.

Hvis det skulle skyldes enkelte tilsetningsstoffer, betyr dette at du måtte nødvendigvis fått kuler på alle injeksjonsplassene du bruker. Bruker du flere enn en injeksjonsplass, som anbefalt, blir du kanskje overrasket over at du kan få slike kuler på en plass - men ikke på andre. Dette på tross av samme type stoff. Dette ville vært ulogisk å tenke seg hvis disse kulene kom som følge av urenheter.

Men jeg er ingen ekspert på det feltet der, bare deler litt informasjon som jeg fikk fra sykesøstera - også det at du skal helst sette sprøyta med spissen pekende mot hjertet ditt. Det spiller for øvrig en rolle selvom det går an å gjøre det med nåla pekende fra hjertet (mot hendene) men det anbefales ikke for sikker injeksjon. Under er noen relevant informasjon som alle kan bidra med å unngå slike fettputer, selvom det er først og fremst årene som ivaretas på de teknikkene.

Kilde1
Kilde2
Kilde3
noen her som har skutt knuste PinexForte tabl?
Er det bare å knuse de til de er mel-aktig, så skyte??
Det er jo galskap. Skyte masse bindemidler og fargestoffer rett inn i blodet. Get a grip man..
hørte bare om en som hadde gjort det..!
Sikkert ganske dødlig!!
Sist endret av mentalmelt; 17. mars 2009 kl. 21:49. Grunn: offtopic
Potensielt, ja. I beste fall usunt og utrolig teit.
Sitat av mercen Vis innlegg
hørte bare om en som hadde gjort det..!
Sikkert ganske dødlig!!
Vis hele sitatet...
Jeg tror det frarådes ganske sterkt å injisere kodein.
Trådstarter
7 4
Heisann.. Kom meg aldri til straxhuset nei, men har utstyr så eg klarer meg.. Var jo mest for å få litt veiledning det då..
Men det har eg jo fått mye av her.. Takker paranoy spesielt Du jinx'et smellen med å skrive for mye om det;D Men håper armen fremdeles henger der den skal

Så e det dette med å smelle kjeks då.. (xtc)

Har rosa mitsubichi som e påvist meth i.. Knakke en i to og knuste den i litt lunket vann.. Blei en rosa mørje kan du si..
Tok det opp gjennom sånn trelags bomuls pad.. Vesken i pumpen ble klar og fin og virket fristende.. Kork bunnen derimot
Erfaringer/tips angående dette?? Dør eg?? Håper ikke det.. Håper på et svar eller to mens eg tar meg en dusj..

Hej då
Sitat av Makka gutten Vis innlegg
Erfaringer/tips angående dette?? Dør eg?? Håper ikke det..
Vis hele sitatet...
Hei, dude, du skal bli far! Slutt å bruke deg selv som en human lab rat, og slutt å bruke
forumet som arena for dine idiotiske eksperimenter!

Dette forumet er ment for saklig, teoretisk diskusjon rundt rusmidler, ikke som en live
dop-blogg for brukerene!

Jeg synes det er en fin ting at du spør andre om råd når det kommer til din egen rusbruk,
men for meg virker det som om du er kommet dit hvor du burde vurdere å søke hjelp hos
helsevesenet, ikke her på nFF.
Sitat av Makka gutten Vis innlegg
Har rosa mitsubichi som e påvist meth i.. Knakke en i to og knuste den i litt lunket vann.. Blei en rosa mørje kan du si..
Tok det opp gjennom sånn trelags bomuls pad.. Vesken i pumpen ble klar og fin og virket fristende.. Kork bunnen derimot
Erfaringer/tips angående dette?? Dør eg?? Håper ikke det.. Håper på et svar eller to mens eg tar meg en dusj..

Hej då
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke akkurat anbefalt for du får bindestoffer og annet svineri rett inn i kroppen. Hvem vet hva de har puttet i de pillene liksom. Om man spiser dem så blir hvertfall en del av dritten tatt hånd om av fordøyelsessytemet ditt.
Sist endret av Sinister; 18. mars 2009 kl. 18:36.
Trådstarter
7 4
Felix; Sorry, du har rett.. Men, once a labrat, always a labrat!

Men det gikk bra da.. Selvom eg sitter igjen med en skitten følelse:/ Har fått avsmak på E'er i utgangspunktet, så skjønner ikke hvorfor eg gadd å gjøre det... Sitter no egentlig bare og holder på å steine

Men satser på å klare å slutte på dagen når termin dato nermer seg.. Håper hvertfall det går... Mister all kontakt med kid'en hvis ikke!!!

Men konklusjon: Ikke gidd!!! Hvertfall ikke på en arbeids dag.. (Huff)
Sitat av Makka gutten Vis innlegg
Felix; Sorry, du har rett.. Men, once a labrat, always a labrat!

Men det gikk bra da.. Selvom eg sitter igjen med en skitten følelse:/ Har fått avsmak på E'er i utgangspunktet, så skjønner ikke hvorfor eg gadd å gjøre det... Sitter no egentlig bare og holder på å steine

Men satser på å klare å slutte på dagen når termin dato nermer seg.. Håper hvertfall det går... Mister all kontakt med kid'en hvis ikke!!!

Men konklusjon: Ikke gidd!!! Hvertfall ikke på en arbeids dag.. (Huff)
Vis hele sitatet...
Hva med og heller prøve å slutte nå? Eller evt. starte å trappe ned? Å satse på å slutte på dagen er vel heller risky mtp. på at det er ungen din det gjelder. Kjipt å vokse opp uten en far liksom.
Uff.. Så vondt å lese slikt.
Jeg aner ikke selv, men har sett folk rundt meg som sliter.. Med det å slutte.
Spess i en periode hvor livet forandrer seg - man får barn!

Ofte bryr man seg kanskje ikke nok om seg selv til å slutte. Men gjør det for barnet!
Bedre å trappe ned nå, og være relativt clean når ungen kommer..

Lette ord for meg å si.
Men ta tak i helvette nå.. Enn å få en sønn/datter på døra om 15 år.. "Hvofor kjenner ikke jeg deg? Er dop virkelig vikigere enn meg?"... Setter det på spissen.

Men som barn, uansett alder.. (i know) Tenker man i bunn og grunn slik.
tror det er mye større sjanse for at om 15 år når du har sluttet med det for lenge siden så gidder ikke sønnen/datra di ta telefonen når du ringer/vil ikke ha noe med deg og gjøre osv.
Sitat av kristaver Vis innlegg
tror det er mye større sjanse for at om 15 år når du har sluttet med det for lenge siden så gidder ikke sønnen/datra di ta telefonen når du ringer/vil ikke ha noe med deg og gjøre osv.
Vis hele sitatet...
Dette skjønte jeg ikke helt. Hvis vedkommende slutter er det jo ingen grunn til at hans ufødte barn ikke skulle ville holde kontakten med ham når han/hun kommer i tenårene?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hvor man skaffer 1ML sprøyter? Sjekka apoteket i dag og de hadde kun 2,5ml og 10ml.

Takk..
Hva skal du med 1ml? Om du vil ha finere graderings-skala på sprøytene er jo insulinsprøyter et tips. Evt. kan du vel gå innom et annet apotek.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Hva skal du med 1ml? Om du vil ha finere graderings-skala på sprøytene er jo insulinsprøyter et tips. Evt. kan du vel gå innom et annet apotek.
Vis hele sitatet...
Er det som anbefales for de første melatonan dosene..Vet det finnes kjempesmå sprøyter på apo, men de har IU mål + det man må bruke en ny sprøyte hver gang siden spissen sitter på. Har spurt på flere apotek..
Bare å bruke en 2 ml sprøyte det vel. Du ser jo uansett hvor langt du skal dra opp. Vil anbefale deg å bytte sprøyte for hver gang . Vet at det ikke er så nøye når det er snakk om subkutane injeksjoner men likevel, det koster ikke særlig mye for 100 pumper og 100 spisser. Like greit å ha gode vaner på dette.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Bare å bruke en 2 ml sprøyte det vel. Du ser jo uansett hvor langt du skal dra opp. Vil anbefale deg å bytte sprøyte for hver gang . Vet at det ikke er så nøye når det er snakk om subkutane injeksjoner men likevel, det koster ikke særlig mye for 100 pumper og 100 spisser. Like greit å ha gode vaner på dette.
Vis hele sitatet...
jojo, men på 2mlters så er ikke 0.1ml, 0.2ml merket av..Skal sette sprøyte med 0.1ml..
Aha. Vel da er det bare å finne seg insulinsprøyter da? Er det jeg har hørt folk bruke på mt2.
Eller prøve et annet apotek eller spørre om de kan bestille..?
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Aha. Vel da er det bare å finne seg insulinsprøyter da? Er det jeg har hørt folk bruke på mt2.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det ja Men lurer på en ting. Hvordan kan man få overført miksen (MT2+vannet) over til de små insulinsprøytene.
*tenke høyt*

Jeg har selv planer om å ta mt2. Jeg har tidligere brukt insulin i forbindelse med trening. Jeg har da brukt insulinpenner som rommer 100IU per ml. Antar derfor at 0,1 ml i en insulinsprøyte tilsvarer 10IU.

Regner med at du bare holder hetteglasset med mt2 opp-ned, stikker sprøyten inn gjennom gummistopperen, og "trekker opp" 10IU (0,1 ml). Dersom det er vanskelig å få vesken over i sprøyten pga. vakumet som skapes i hetteglasset, kan du ta og trekke opp 0,1 ml luft i sprøyten først, som du pumper inn i hetteglasset. Da blir det lettere og trekke opp vesken fra hetteglasset etterpå.
Carlsberg, mange apoteker har pleid å ha 1ml sprøyter før, men i det siste har de fleste apoteker lagt om/begynt å selge nye merker og typer av sprøyter og nåler. Så kanskje det ikke er vanlig lenger. Men jeg spurte etter noe spesielt ved ett apotek for en stund siden og de hadde fremdeles litt på lager som de ikke hadde kastet. Kanskje du kan spørre ved et litt større apotek om noe slikt, eller kanskje en gang til ved samme apotek, be dem lete på lageret. 1ml var vanlig til salgs før, nemlig. (Men igjen sier jeg: sprøyter er no' dritt om ikke du har fått beskjed av legen om å bruke det til noe, som insulin, blodfortynnende og et par ting til. Jeg anbefaler ingen å sette hva som helst i sprøyter, og ihvertfall ikke "knuste og løste tabletter" som en annen her snakket om. Det ville nok de fleste leger ristet på hodet over!) Jepp!
Kjører på med et til spørmål her (håper det går bra). Mottok Melanotanet i dag, men hvordan åpner jeg de små flaskene?

Nevermind, fant det ut nå

Men hvilken sprøytespiss burde jeg bruke? Kjøpte 0,6 x 25 mm, men de virka litt store..
Sist endret av Carlsberg; 1. april 2009 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uhm. Siden det er vannløsning så burde det gå greit med insulinspiss. Når du skal sette subkutant er det dessuten greiest med insulinspiss...
Aaight, men lurte også på hvor mye som skal injerseres. Miksa 10mg MT2 med 2ml vann. Lurer på om jeg burde injersere 0.1ml eller 0.2ml..
Med subkutane injeksjoner kan/bør du bruke de minste nålene de har på apoteket. Nå heter de 10-millimetre. Hei.
Tok nettop første dose nå. Kjenner at det stikker skikkelig der hvor jeg satte sprøyta. Fikk ikke tømt sprøyta skikkelig på første forsøk så jeg måtte sette ett skudd til (ny location). Da hele sprøyta ikke gikk gjennom da heller så satte jeg enda et nytt skudd, er de normalt egentlig?

Passa på å bytte nål hver gang jeg satte i skuddene..
Sist endret av Carlsberg; 1. april 2009 kl. 18:27.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
*tenke høyt*

Jeg har selv planer om å ta mt2. Jeg har tidligere brukt insulin i forbindelse med trening. Jeg har da brukt insulinpenner som rommer 100IU per ml. Antar derfor at 0,1 ml i en insulinsprøyte tilsvarer 10IU.

Regner med at du bare holder hetteglasset med mt2 opp-ned, stikker sprøyten inn gjennom gummistopperen, og "trekker opp" 10IU (0,1 ml). Dersom det er vanskelig å få vesken over i sprøyten pga. vakumet som skapes i hetteglasset, kan du ta og trekke opp 0,1 ml luft i sprøyten først, som du pumper inn i hetteglasset. Da blir det lettere og trekke opp vesken fra hetteglasset etterpå.
Vis hele sitatet...
Internasjonale enheter/units IE/ml er en styrkedefinisjon. Dette vil si at hver ml av væsken i evt hetteglass/penn etc inneholder X antall IE pr ml. Dette vil selvsagt stemme for væsken som er tiltenkt sprøyten/injektorpennen, men være riv ruskende galt hvis du planlegger å ha noe annet i pennen. En insulinpenn som "rommer 100 IU (IE) pr ml" vil gjøre det hvis den inneholder det stoffet den er tiltenkt, men ethvert annet stoff med en annen styrkegrad/konsentrasjon vil gjøre regnemåten feil.

IE/IU/ml er IKKE et mengdemål. Et stoff med styrken 100 IE/ml vil gi deg 100 enheter pr mililiter. Et stoff med annen styrke kan ha færre eller flere IE pr mililiter.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har vært utstø på labben å gått igjennom årene flere ganger.
Fått noen kuler?
Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg tror du har vært utstø på labben å gått igjennom årene flere ganger.
Fått noen kuler?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Sitat av Mastermark Vis innlegg
Internasjonale enheter/units IE/ml er en styrkedefinisjon. Dette vil si at hver ml av væsken i evt hetteglass/penn etc inneholder X antall IE pr ml. Dette vil selvsagt stemme for væsken som er tiltenkt sprøyten/injektorpennen, men være riv ruskende galt hvis du planlegger å ha noe annet i pennen. En insulinpenn som "rommer 100 IU (IE) pr ml" vil gjøre det hvis den inneholder det stoffet den er tiltenkt, men ethvert annet stoff med en annen styrkegrad/konsentrasjon vil gjøre regnemåten feil.

IE/IU/ml er IKKE et mengdemål. Et stoff med styrken 100 IE/ml vil gi deg 100 enheter pr mililiter. Et stoff med annen styrke kan ha færre eller flere IE pr mililiter.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over dette. Men nå er det altså snakk insulinsprøyter her. Og der vil 1 ml være lik 100 IU og 0,1 ml være lik 10 IU. Enig?

Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Tok nettop første dose nå. Kjenner at det stikker skikkelig der hvor jeg satte sprøyta. Fikk ikke tømt sprøyta skikkelig på første forsøk så jeg måtte sette ett skudd til (ny location). Da hele sprøyta ikke gikk gjennom da heller så satte jeg enda et nytt skudd, er de normalt egentlig?

Passa på å bytte nål hver gang jeg satte i skuddene..
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du har gjort dette riktig nå da? Vet du i det hele tatt hvordan man setter en subkutan injeksjon? Jeg har mine tvil.
Sist endret av ninjatriks; 3. april 2009 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mercen Vis innlegg
noen her som har skutt knuste PinexForte tabl?
Er det bare å knuse de til de er mel-aktig, så skyte??
Vis hele sitatet...
Har hørt om folk som har gjort det, endte med abcess og liten til ingen effekt. drikk deg en pils heller, det gir bedre effekt. det sier jo sitt. ingen effekt
Sitat av ninjatriks Vis innlegg

Er du sikker på at du har gjort dette riktig nå da? Vet du i det hele tatt hvordan man setter en subkutan injeksjon? Jeg har mine tvil.
Vis hele sitatet...
Sbkutan injeksjon?
Du skyter i deg barbie-hormoner uten engang å ha undersøkt hva du faktisk driver med?

http://no.wikipedia.org/wiki/Subkutan_terapi
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Sbkutan injeksjon?
Vis hele sitatet...
Jeg er tom for ord... vet ikke hva jeg skal si.

Kast mt2-en din i søpla og glem det der...