Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 662
Hei.

En venn tok en medisin som var litt oval og oransje lignende medisin hvor jeg tror det stod 012 eller G12 eller noe lignende.

Noen som vet hva det kan være?
Ligner denne? I så fall er det antihistamin.
Sist endret av NokErNok; 26. desember 2023 kl. 17:06.
Trådstarter
10 0
Den var enda mer oransje tror jeg? Men kan man ruse seg på de? Og er de fortsatt i produksjon.
Sitat av Hege41 Vis innlegg
Den var enda mer oransje tror jeg? Men kan man ruse seg på de? Og er de fortsatt i produksjon.
Vis hele sitatet...
Vis det er den jeg lenka til er det allergimedisin som man kanskje blir trøtt av i værste fall. Men om den var oransje er det ikke den.
https://www.felleskatalogen.no/medis...lthcare-564480
Se selv.
Tablett eller kapsel? Kan det ha stått 120 eller S12?
Trådstarter
10 0
Den var oransje

Ja det kan være mulig. Hva er det i tilfelle?
Sist endret av Hege41; 26. desember 2023 kl. 17:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
S12 er antipsykotikum. 012 er urinsyrehemmer.
Trådstarter
10 0
Takk for svar.

Kan noe av det ruse seg på?

Eller kan det brukes for å skjule at en har tatt rus?
Sist endret av Hege41; 26. desember 2023 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan ikke skjule rus så vidt jeg vet eller ruse seg på. Antipsykotika er det en mulighet for å bli trøtt på og kan brukes som sovemedisin.
Nå har hen jo spist de så dere får bare vente å se. Spise først å spørre etterpå er ikke akkurat et sjakktrekk Hege.
I utgangspunktet ikke, men folk er forskjellig. Noen mener ihvertfall de kan få en slags godfølelse av noen typer antipsykotium. Har selv kun erfaring med kvietapin og det vil jeg si jeg blir motsatt av ruset hvis jeg tar
Trådstarter
10 0
Jeg vet det ikke er et sjakktrekk.

Jeg har ikke noe med dette å gjøre. Sannheten er vel at jeg fant dette hos en jeg vet har rust seg før på et veldig gjemt sted og som nå er tatt av vedkommende. Jeg fikk dessverre ikke sett mer på det for vedkommende kom.

Jeg er pårørende
Sitat av Hege41 Vis innlegg
Jeg vet det ikke er et sjakktrekk.

Jeg har ikke noe med dette å gjøre. Sannheten er vel at jeg fant dette hos en jeg vet har rust seg før på et veldig gjemt sted og som nå er tatt av vedkommende. Jeg fikk dessverre ikke sett mer på det for vedkommende kom.

Jeg er pårørende
Vis hele sitatet...
Er det mulig at vedkommende er schizofren?
Trådstarter
10 0
Mulig. Er under psykiatri og rus.

Men vedkommende virker ruset.

Jeg fant ti like tabletter på et veldig gjemt sted fordi jeg gikk gjennom tingene til vedkommende når hen var ute og det er et sted man ikke legger tabletter uten å bevisst skjule.

Men fikk dessverre ikke tatt bilde før vedkommende kom

To ikke ti like tabletter
Sist endret av Hege41; 26. desember 2023 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stigma knyttet til psykisk sykdom kan være grunn nok til å gjemme medisin.
Trådstarter
10 0
Det er det ikke i dette tilfelle dessverre.

Vedkommende er åpen om ting men alt som har med rus skjules. Nylig sprekk og tegn på ruset nå og barn inkludert gjorde at jeg sjekket. Og fant to tabletter gjemt i en veske i stoffet. Vedkommende er en mann.

Det er forsåvidt det samme hva vedkommende har tatt. Men samtidig greit å vite det.

Siden det er barn inni bildet må noe gjøres.
Sist endret av Hege41; 26. desember 2023 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja barna først, alltid! Har du mulighet til å få sjekket tablettene ved et senere tidspunkt? Er hen alene med barnet i kveld/natt?
Trådstarter
10 0
Nei ikke alene med barna.

Men medisinene er tatt av vedkommende så får dessverre ikke sjekket
Må bare se an formen hans da. Hvorfor tror du han er ruset?
Trådstarter
10 0
Ser det på øynene. Litt runde øyne. Armer som må beveges. Trøtt. Nesten litt tics?
Sitat av Hege41 Vis innlegg
Ser det på øynene. Litt runde øyne. Armer som må beveges. Trøtt. Nesten litt tics?
Vis hele sitatet...
Høres ut som meg på seroquel.
Sitat av Hege41 Vis innlegg
Ser det på øynene. Litt runde øyne. Armer som må beveges. Trøtt. Nesten litt tics?
Vis hele sitatet...
Umulig å si noe sikkert. Og ikke er jeg helsepersonell heller, men det kan for meg høres ut som epilepsi medisin. Som feks disse:
https://www.drugs.com/imprints/e-12-14479.html

Litt fra rusopplysningen om tilsvarende medisiner.
https://rusopplysningen.no/pregabalin
Trådstarter
10 0
Tusen takk for hjelpen, betyr mye