Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1375
Noen med peiling på interaksjoner mellom sitron og amfetamin?

Drakk to store glass med sitronvann (mye sitronsaft) sammen med aduvanz dosen:/
Ikke merket det skal ha noen betydning på effekt, hvis det er det du lurer på
Her er jeg litt usikker, men siden amf er basisk vil nok metaboliseringen gå noe raskere.
Hiv på et glass melk
Drikke det sammen med inntak gjør opptak dårligere, men sitron etter noen timer øker ph i urinen og gjør gjenoppta fra urinen bedre..

Ikke sure ting med inntak, bruk vann

Ting som ØKER urin ph etter opptak, øker gjenopptak

Fra felleskatalogen for attentin og aduvanz

. Utskillelse
Hovedsakelig i urin, men relativt høy tubulær reabsorpsjon pga. lipofile egenskaper. Eliminasjonen er pH-avhengig, dvs. at ved lav pH vil ca. 80% bli eliminert i uendret form innen 24 timer, i basisk urin vil kun 2-3% bli eliminert som fritt amfetamin.
Sist endret av gekko4u; 15. januar 2023 kl. 14:01. Grunn: Litt ekstra info
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Drikke det sammen med inntak gjør opptak dårligere, men sitron etter noen timer øker ph i urinen og gjør gjenoppta fra urinen bedre..

Ikke sure ting med inntak, bruk vann

Ting som ØKER urin ph etter opptak, øker gjenopptak

Fra felleskatalogen for attentin og aduvanz

. Utskillelse
Hovedsakelig i urin, men relativt høy tubulær reabsorpsjon pga. lipofile egenskaper. Eliminasjonen er pH-avhengig, dvs. at ved lav pH vil ca. 80% bli eliminert i uendret form innen 24 timer, i basisk urin vil kun 2-3% bli eliminert som fritt amfetamin.
Vis hele sitatet...
Takk. Merker betydelig mindre effekt ja. Holder meg til vann fremover!

Tenker å redosere med samme dose igjen da jeg ikke opplever no særlig god funk. nå

Spørsmålet mitt er: hvor lenge burde jeg vente mtp. Sitroninntak. Lite vits å ta en ny dose nå om opptaket igjen blir dårlig
Sitat av xex Vis innlegg
Takk. Merker betydelig mindre effekt ja. Holder meg til vann fremover!

Tenker å redosere med samme dose igjen da jeg ikke opplever no særlig god funk. nå

Spørsmålet mitt er: hvor lenge burde jeg vente mtp. Sitroninntak. Lite vits å ta en ny dose nå om opptaket igjen blir dårlig
Vis hele sitatet...
det sies 1-2 timer før og etter inntak burde man holde seg borte fra sure væsker..
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av gekko4u Vis innlegg
det sies 1-2 timer før og etter inntak burde man holde seg borte fra sure væsker..
Vis hele sitatet...
Konge, takk!
morkakespisende
amfetamin og sitron
syrlig onani
Lav pH / syrligheter gjør at kroppen skiller ut amfetaminer kjappere, vet ikke hvordan det stiller seg når det kommer til Aduanz som må omgjøres før det blir aktivt, men ser for meg at det kan påvirke plasmakonsentrasjonen.

Googlet det, og det er riktig som Gekko4u sier.
« Acidic juices, like citrus juices (examples: orange juice, grapefruit juice) may decrease the absorption of this medication and are best avoided during the 1 hour before a dose, at the time of dosing, and for 1 hour after taking a dose.»
men som sagt når det har gått noen timer etter inntak, vil det å spise sitron ØKE ph i urin og gjøre reabsorpsjon høyere dermed øke halveringstid og sørge for at du ikke bare pisser ut aktivt amfetamin