Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7524
Jeg er altså “etterlyst” av Oslo-politiet (og derfor anonym).

Min forbrytelse er at jeg skal ha «krenket privatlivet» til leder og nestleder i Norsk Narkotikapolitiforening (NNPF), Jan Erik Bresil og Geir Evanger. Dette gjennom avbildninger av de to på to “etterlyst-plakater” med henholdsvis Politiet og Spesialenheten som «avsender».

Om humoren er god eller dårlig får den enkelte avgjøre - mitt mål har vært å rette oppmerksomhet mot NNPF og deres metoder. Det har jeg lykkes rimelig greit med.

At Politiet eller Spesialenheten skulle ha etterlyst to kriminelle på denne Donald Duck-måten er i seg selv så usannsynlig at de aller fleste skjønner at dette dreier seg om en spøk. Fordi det finnes idioter der ute føyde jeg for sikkerhets skyld på det fiktive tilnavnet «Goggen» på Evangers plakat og satt telefontiden til Spesialenheten til «onsdager 1030-1045» på Bresils plakat. Jeg tror vi kan legge til grunn at ingen har tatt disse to plakatene på alvor.

På Evangers plakat har jeg referert til “Sult-saken” hvor politiet importerte femti kilo cannabis og et par kilo MDMA. Cannabisen ble solgt og distribuert og røyket. De som kjenner NNPF vet at disse har mildt sagt lite kunnskapsbasert syn på både cannabis og MDMA . Når Evanger forsvarer det å slippe et par hundre tusen brukerdoser av stoffet på markedet for å fakke to skurker må dette være fordi Evanger nødvendigvis vet at hasj ikke er det djevelens rusmiddel som NNPF offisielt forfekter. Han hadde neppe smuglet like mange brukerdoser heroin. Dette synes jeg er interessant å få frem.

(Sult-saken reiser dessuten en rekke prinsipielt viktige spørsmål om hvor mye kriminalitet politiet kan begå i en rettsstat. - dette kan du lese om på qr-koden på plakaten til Evanger)

Jan Erik Bresil er mest kjent for sitatet “Vi må bare slutte å være snill, nå er det av med buksa på offentlig sted» og sitt mild sagt problematiske forhold til folk fra somalia. Å nakenransake noen på offentlig sted er selvsagt ulovlig - allikevel skryter Bresil av dette i NRKprogrammet Politi og røver.

I tillegg sto han for den berømte aksjonen mot Teri Krerbs i 2016. Hun er psykolog og forsker og var frontfigur for den ruspolitiske organisasjonen EmmaSofia. Jan Erik Bresil mistenkte at Krebs var ruset etter et innlegg hun holdt på marihuanamarsjen i Oslo. Til tross for to negative hurtigtester for ruspåvirkning, ble boligen til Krebs og ektemannen endevendt og Krebs utsatt for et fire timers langt fornedrende avhør. At han i tillegg til dette alvorlige angrepet på ytrings- og forsamlingsfriheten har stått bak flere andre ulovlige tvangsinngrep er neppe tvilsomt.

Han er altså dessuten leder i det Dagens Næringsliv kalte “vi later som vi er fra politiet-organisasjonen” NNPF. At NNPF gjennom tretti år har infiltrert norsk politi og misbrukt politiets mailadresser, uniform og autoritet er etterhvert godt kjent og gjorde at regjeringen ble presset til å sette ned et eget utvalg for å granske foreningens virksomhet og samrører med politiet. Dette er grunnen til at jeg nevner at han utgir seg for å være fra politiet.

En god del av inntektene til NNPF har kommet gjennom salg av kurs - til kommuner, organisasjoner, politiet selv og utesteder. Til sistnevnte gjerne i bytte mot å slippe unna billigere med politiet - rene mafiametoder altså. Sentrale NNPFere har - på tross av politiets ekstremt strenge regelverk om bierverv - tjent svært gode penger på dette. At disse har fått godkjent sine bierverv av overordnede, som har eller ikke har vært medlemmer av NNPF, gjør dem ikke lovlige i juridisk forstand. Så selv om Bresil selv ikke har tatt del i disse inntekten så har han i alle fall ledet en organisasjon som har tilrettelagt for en mengde med ulovlige bierverv. Alt dette er frundg redegjort for av gravejournaltistene i narkotwitter - som jeg forøvrig ikke er en del av.

Jeg har altså (et slags) faktisk belegg for samtlige utsagn og uansett går ikke noe av dette på privatlivet, men yrkeslivet til de to. Jeg er ikke jurist men har hørt med flere som bare ler av at poltiet mener at dette skal være ulovlig.

Dette handler altså ene og alene om at politiet ønsker å oppnå en "chilling effect". Aller helst skulle jeg meldt meg, men når vi vet hvordan Bresil misbruker sin politmakt mot folk han er uenige med ønsker jeg ikke dette - selv om det skulle vært fristende å fått innsyn i hvem som har anmeldt og beordret etterforskningen iverksatt. Kan hende er de NNPFere de også?

Her er lenkene til Politi og Røver

Krebs-saken

Lederen i Dagens Næringsliv hvor de kaller NNPF "Vi later som vi er fra politiet-organisasjonen"

Om mafiametodene som de bruker når de selger "kursene sine"
Sist endret av PizzaFancy; 28. august 2022 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle som er med på å nøste opp i mafi^WNNPF sine metoder, symptomer og kjennetegn skulle vært nominert til kommende priser. Jeg på min side lurer på hvilke ansatte i politiet som har opprettet foretak for å supplere etaten med gummihansker.
BRAND ∞ STRONG
I fjor sommer (eller året før) fikk NNPF en del bråk da de stilte bevæpnet i et klasserom, og i kjølevannet av det mener
det ble sagt fra politiets hold og også politisk at man måtte rydde opp i den samrøren som eksisterer mellom politiet og NNPF.

Skjedde det noe med det?
Plakatene er bra! Takk for produksjonen og aktivismen!

Jeg håper du mener etterlyst som i at de sikkert er interessert i å vite hvem som står bak, og ikke som i at de vet identiteten din og har sendt ut en offisiell etterlysning og arrestordre på deg? Jeg kan ikke helt skjønne at å henge opp plakater fører til en offisiell etterlyst status. Isåfall hvordan har du blitt underrettet om det? Interessant om det er slik de misbruker ressurser og feilprioriterer, men det er jo desverre ikke en ukjent ting det. Når politiet har en personlig agenda er de ikke redde for å misbruke makten.

Hvis det skulle bli sånn at det blir en sak mot deg så bruk den for det det er verdt å bruk stemmen din offentlig med den godt begrunnede kritikken! Du vil få støtte fra mange, kanskje helt opp til Riksadvokaten og målet må jo være å lede til en ordentlig oppvask med NNPF og umyndiggjøring av hele foreningen. Det er fortjent men skjedde ikke. Jeg tror man kan nå langt med å belyse dem mere når til og med Riksadvokaten ikke ville være medlem lenger når det ble kjent hvordan de holdt på og hvor de stod.
Godt jobba! Jeg smilte godt når jeg så disse rundt i byen.
pics or it didn't happen
Vist det er noen måte å få tilsendt disse etterlyst plakatene på så hadde jeg vært takknemlig, bare send en pm vist noen kan hjelpe.

Flott at noen avslører NNPF og deres metoder, håper det ordner seg for TS.
Hei! støtter deg av hele mitt hjerte. Med tanke på at du etterspør juridisk rådgivning så kan du sende meg en PM. Er advokat i et velrennomert firma i Oslo, og kunne godt tenke meg å bidra.
Snuten er så hårsåre at det grenser til patetisk. Plakatene setter jo fokus på faktiske problemer og at de i det hele tatt starter etterforskning av dette viser vel at det er noen der som tar elendige valg mtp prioriteringer. De kunne jo heller droppet noen henleggelser.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av antidote420 Vis innlegg
Hei! støtter deg av hele mitt hjerte. Med tanke på at du etterspør juridisk rådgivning så kan du sende meg en PM. Er advokat i et velrennomert firma i Oslo, og kunne godt tenke meg å bidra.
Vis hele sitatet...
Husk, OP, skaff 100% bekreftelse fra vedkommende før du oppgir noe som kan komme i nærheten av noe identifiserende.

Så på en av disse plakatene tidligere i dag og flirte litt.

Hvis det er en ting jeg skulle kommentert, så tok jeg ikke referansen om innføring av hasj før du forklarte den. Jeg tror kanskje den går mange hus forbi, som ikke følger saken like tett.
Finnes disse plakatene i digitalt format også? Trenger ny bakgrunn
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skulle du bli dømt til å betale oppreisning så håper jeg noen oppretter en Spleis slik at vi kan hjelpe deg, dette burde klassifiseres som lovlig aktivisme mot offentlige personer.
For en fjern fyr Evanger er. 50 000 kr i oppreisning ja.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lykke til i tingretten nå på mandag PizzaFancy!
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det her er så jævlig bra!

Disse plakatene fortjener sin plass for å si det sånn.
Mulig de er fjernet nå da… men kult hvis det hadde dukket opp noe mer, er jo noe sant i de plakatene
Håper dette går veien, lykke til
Jan Erik Bresil og Geir Evanger er en skam for hele Norge!
Haha telefontid Onsdag 1030-1045 Lo godt av den
https://www.nrk.no/norge/i-retten-pa...ses-1.16267033

Da er saken avvist, og må sikkert settes nye statsadvokat på saken som skal avgjøre om tiltale skal bli tatt ut. Lykke til videre
Den ene er faen meg dummere enn den andre, og det stopper aldri...
Herlig
Dette er underholdning fra øverste hylle.
Vist noen voksne folk ser på denne saken eller en statsadvokat uten binding til NNPF så kommer saken til å bli avvist, burde aldri blitt tatt ut tiltale i det hele tatt...
Venter spent på hvordan hemmeligegreier skal klare å forsvare politiet denne gangen
Gratulerer PizzaFancy!
Helt supert at saken ble avvist! Burde ikke vært noe sak i det heletatt.

Artig når skiten endelig begynner å stinke, og alle merker man har driti i buksa.

Kjempegreier, sitter sikkert hjemme å synes synd i seg selv og innhententer sympati hos alle de andre kjeltringene.
Politiet nådde et nytt bunnivå av arroganse da de valgte en statsadvokat med koblinger til NNPF. Det er helt utrolig at de trodde de kunne komme seg unna med det.
NNPF føles som starten på en farlig organisasjon som utgjør en reell fare for samfunnet. Infiltrert i rettsvesen og politi.

Veldig bra at det kommer frem.
Liker at den de skulle bruke som erstatter for aktor også var med i samme dritt
Håper på Streisand-effekt og flere plakater. Kan bli en ny serie. :P Nye sladder hver måned. Studio PizzaFancy eller noe sånt. :P

Godt jobba, fortsett med det gode.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Politiet nådde et nytt bunnivå av arroganse da de valgte en statsadvokat med koblinger til NNPF. Det er helt utrolig at de trodde de kunne komme seg unna med det.
Vis hele sitatet...
Spesielt når rapporten som kom dagen før(?) kritiserer nettopp slike rolleblandinger.
Hvordan metoder benytter politiet seg av for å finne frem til en kriminell av denne grad?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Saken er vistnok henlagt! Hvis det stemmer så er det kjempebra!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Goggen vurderer å anke henleggelsen. Ekke til å tru hvor mye klovneri de NNPF folka klarer å komme med. Fuck han og fuck Bresil, og justisministeren, og pod direktør Bjørnland
Hadde ikke dommeren i saken tilknytning til nnpf og?
Det er så dumt at du ikke kunne funnet det opp selv engang
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hvis dere vil ha tak i plakatene så send pm
Det finnes fortsatt mange igjen