Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 990
Anonym bruker
"Rik Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd å "komme inn i" røykinga jævlig mange ganger nå men det er bare ubehagelig. Jeg digger de psykiske effektene jeg får, men kroppen reagerer alltid med svimmelhet, kvalme, hjertebank osv. Tar ikke for mye heller, dette skjer etter 2-3 drag av en joint med 0,2 i liksom. Noen som har det likt? Er jævlig drit at det fysiske skal ødelegge, fordi jeg prøver å slutte med hardere stoff men trenger å erstatte det med noe

Liker edibles btw men er så uforutsigbart når det kicker inn og hvor lenge det varer og jeg får ikke alltid effekt, skjønner ikke hva jeg gjør feil? Men uansett, lurer på om det er tobakken siden jeg bare reagerer på røyking? Røyker ikke sigg til vanlig
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv vaporizer koblet til glassbong f.eks å dropp tobakken.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok tobakken som ødelegger for deg. Jeg får de samme symptomene som du beskriver når jeg røyker hasj med tobakk. Blir svimmel og kvalmen og røyker ikke tobakk til vanlig. Jeg ville anbefalt å blande hasjen med andre urter, eller å røyke grønt med vaporizer.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høyere puls, lavere blodtrykk og lavere blodsukker er fysiske effekter av THC. Noen er mye mer sensitive enn andre på dette.

Bortsett fra å ikke røyke er det to ting som hjelper:

Lettere sagt enn gjort, men det er mulig å finne cannabis med lavt thc-innhold og høyt cbd-innhold. Eventuelt ta ren cbd i tillegg når du røyker (balanserer ut thcen).

Ikke røyk når du er sliten eller har en dårlig fysisk dagsform, og spis alltid et godt måltid før du røyker, slik at du har stabilt blodsukker til å begynne med. En brus/sukker kan hjelpe om du føler deg dårlig etter å ha røyka.

Det er altså ikke "bare røyking"/tobakken, men bruk Kent White eller Surround eller tilsvarende med lavt nikotin mg, så slipper du ekstra hjertebank/kvalme fra det.
Mye av uforutsigbarheten forsvinner når du er innrøyka, hvor ofte holder du på?
Hasjen har altfor høyt THC-nivå. Man må nesten være innrøyket for å klare å nyte det. Evt røyk mindre.
Jeg ble griseskækk av 0,05 på bongen sist jeg hadde en pause. Nå er det stopp igjen, kanskje for godt denne gangen om det ikke kommer "dårligere" varer :P
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kvalme og svimmelhet er begge effekter på nikotin når man ikke har toleranse så jeg ville i nok tatt og testet ren hasj for å utelukke/finne ut av hva som er roten til problemet. jeg har kjøpt sånn enkel og billig pipe på shady.no, 70 kr eller noe sånt. funker fjell.
Det er ALT for mye THC i hasjen i forhold til CBD nå til dags. Mange som har di utfordringene som du snakker om, på kanten til å være ubehagelig når man røyker altså.

Før hørte det til sjeldenheten, nå om dagen er det vanlig.

Å kutte tobakken kan hjelpe på litt, men i utgangspunktet er det nok ikke det problemet ligger med mindre du får samme symptomene ved kun inntak av nikotin..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høyere puls, lavere blodtrykk og lavere blodsukker er fysiske effekter av THC. Noen er mye mer sensitive enn andre på dette.

Bortsett fra å ikke røyke er det to ting som hjelper:

Lettere sagt enn gjort, men det er mulig å finne cannabis med lavt thc-innhold og høyt cbd-innhold. Eventuelt ta ren cbd i tillegg når du røyker (balanserer ut thcen).

Ikke røyk når du er sliten eller har en dårlig fysisk dagsform, og spis alltid et godt måltid før du røyker, slik at du har stabilt blodsukker til å begynne med. En brus/sukker kan hjelpe om du føler deg dårlig etter å ha røyka.

Det er altså ikke "bare røyking"/tobakken, men bruk Kent White eller Surround eller tilsvarende med lavt nikotin mg, så slipper du ekstra hjertebank/kvalme fra det.
Vis hele sitatet...
Finnes det kilde på at det gir lavere blodsukker? Jeg endte opp på legevakta etter å ha røyka engang å det eneste de fant "feil" var høyt blodsukker.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Finnes det kilde på at det gir lavere blodsukker?
Vis hele sitatet...
Gjorde litt research og det er forholdsvis komplisert.

Cannabis påvirker først og fremst endocannabinoid-systemet i kroppen. Dette er et komplekst system som er helt sentralt i å regulere mange av kroppens viktige funskjoner. Forskjellige typer cannabis (bla thc/cbd-ratio, men også masse andre stoffer det er forska for lite på) påvirker dette systemet på forskjellige måter (vil både stimulere og blokkere cannabinoid-reseptorene samtidig i forskjellig grad).

Jeg fant en studie som viser at cannabis både senker fastende insulin-nivå med 16% og senker insulin-resistansen med 17%.

Insulin er stoffet som bryter ned og blodsukkeret og gjør det tilgjengelig som energi for cellene.

Lavere fastende insulinnivå vil føre til høyere blodsukker når du faster.

Lavere insulin-resistanse vil føre til lavere blodsukker når insulin skilles ut (når du spiser).

Her er en artikkel om studien som er litt mer lettlest enn selve studien.