Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 6719
1. desember flipper jeg lyset til 12/12 og jeg tenkte å loggføre reisen her! Dette er min første gang som medisin-gartner så dette er spennende!



Her er alle 3 jentene i all sin prakt, den til venstre bak ble plantet 8 dager etter den til høyre grunnet den første planta hadde dårlig genetikk og døde etter 8 dager..

De forskjellige typene er:



BCN Critical XXL

Toppet 2 ganger for å prøve å sakke den litt ned så den andre skulle få ta igjen litt, men dette er en strain som ikke lar seg stresse i det heletatt! Den hadde betydelig vokst dagen etter begge rundene med topping, i motsetning til den andre som stod stille i ca. en uke etter topping!



Charlotte's dream (Charlotte's web x Blue dream CBD) en potent strain med under 0.5% THC og 18-22% CBD!
Toppet 1 gang før nettet kom opp og som sagt plantet 8 dager etter den andre, men har tatt seg godt opp den siste tiden, så blir iallefall en liten håndfull produkt!



Purple kush auto

Ble plantet 1. november og er alt i blomst, den ble ikke toppet og jeg gjorde ingen form for LST på denne, ville se hvor mange gram jeg fikk av å bare sette den inn i teltet og la den blomstre delvis i 12/12 som et eksperiment, så langt ser det ikke galt ut!
Fine bilder ikke gå i overvanningsfella. Det er fort gjort.

Lykke til
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fine bilder ikke gå i overvanningsfella. Det er fort gjort.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Takker!

Neida, lar de begynne å henge litt før vanning
Lurt å få opp nettet slik du har gjort og. Lurt å spre ut plantene så mye man får til. Ikke alltid så lett though.


Sender gode grønne vibber til dine planter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Lurt å få opp nettet slik du har gjort og. Lurt å spre ut plantene så mye man får til. Ikke alltid så lett though.


Sender gode grønne vibber til dine planter
Vis hele sitatet...
Ja, jeg glemte helt nettet, så det ble satt opp altfor sent, men fikk spredd den største en del når jeg satt det på, men den andre var ikke stor nok til å spre noe særlig ut egentlig... men gir uansett støtte når blomstene gjør planta topp tung
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0,5thc er en veldig potent strain?thc er det som gjør deg skakk,cbd er ikke psykoaktivt å gjør deg bare chill ikke skakk,røyka mange cbd rundt om i europa bli jo ikke skakk av det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0,5thc er en veldig potent strain?thc er det som gjør deg skakk,cbd er ikke psykoaktivt å gjør deg bare chill ikke skakk,røyka mange cbd rundt om i europa bli jo ikke skakk av det
Vis hele sitatet...
Det er en potent strain fordi den har opptil 22% CBD. Finnes flere bruksområder med denne fantastiske planten enn å bli høy, dette er medisin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0,5thc er en veldig potent strain?thc er det som gjør deg skakk,cbd er ikke psykoaktivt å gjør deg bare chill ikke skakk,røyka mange cbd rundt om i europa bli jo ikke skakk av det
Vis hele sitatet...
Om man vil ha CBD så er vell denne strainen relativt potent vil jeg påstå.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om dere vil ta en diskusjon rundt CBD/THC så kan dere gjerne opprette en tråd om det.

Og vær så snill og prøv å skriv skikkelig Norsk, med all stavekorringering som er innebygd nå for tiden er det virkelig ingen unnskyldning for å skrive som en 3-åring.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om dere vil ta en diskusjon rundt CBD/THC så kan dere gjerne opprette en tråd om det.

Og vær så snill og prøv å skriv skikkelig Norsk, med all stavekorringering som er innebygd nå for tiden er det virkelig ingen unnskyldning for å skrive som en 3-åring.
Vis hele sitatet...
Takk for opprydningen i tråden min, sjef! ble litt for dumt fra begge kanter.. Beklager.
Savner beskrivelse av setupen. Lys, næring, størrelse på potte osv
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Savner beskrivelse av setupen. Lys, næring, størrelse på potte osv
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke tenkt på! Det skal du selvfølgelig få

Teltet er Secret jardin HS80 (80x80x180cm) med dette lyset

Substrat:
Biobizz Light Mix med 30% ekstra perlite blandet inn.

Næring:
Canna coco A+B
CalMag pro (innimellom)

PH:
6.0 nå
6.3 når jeg switcher til 12/12 og frem til høsting.

Potter:
2 x 19L tøypotter
1 x 3L plastpotte til auto
Sykt lyst til å prøve charlottes web x blue dream
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Sykt lyst til å prøve charlottes web x blue dream
Vis hele sitatet...
Så langt en veldig bra strain og den er vist veldig resisten mot mugg på blomstene noe som er en stor bonus! Gleder meg til å teste produktet!
Fikk tak i dem på seed-city!
Sist endret av CannaLars; 29. november 2022 kl. 20:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Substrat:
Biobizz Light Mix med 30% ekstra perlite blandet inn.

Næring:
Canna coco A+B
CalMag pro (innimellom)

PH:
6.0 nå
6.3 når jeg switcher til 12/12 og frem til høsting.
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du Coco næring i jord?
De har litt annerledes PH, i coco skjer næringsopptaket best på 5.5-6.5 og i jord skjer næringsopptaket 6.0-7.5. Det er jo noe overlapp her men det er ikke ideelt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvorfor bruker du Coco næring i jord?
De har litt annerledes PH, i coco skjer næringsopptaket best på 5.5-6.5 og i jord skjer næringsopptaket 6.0-7.5. Det er jo noe overlapp her men det er ikke ideelt.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg trodde Biobizz var coco *panneplask*...
Da skal jeg kjøpe coco til neste runde og lure på hva jeg skal bruke med de 150 literene jeg har i boden.. hehe
Sist endret av CannaLars; 30. november 2022 kl. 18:32.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Fordi jeg trodde Biobizz var coco *panneplask*...
Da skal jeg kjøpe coco til neste runde og lure på hva jeg skal bruke med de 150 literene jeg har i boden.. hehe
Vis hele sitatet...
Jeg søkte litt rundt, det virker som om du ikke er den eneste som har gjort det her her er en tråd om det på et annet forum. Som sagt er det noe overlapp i PH verdiene, og plantene ser jo friske ut enda.

Jord kan jo brukes på Morplanter da, mye raskere å gro nye planter fra stiklinger fra en morplante enn å bruke frø hele tiden.
Sist endret av Dodecha; 30. november 2022 kl. 18:55.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg søkte litt rundt, det virker som om du ikke er den eneste som har gjort det her. Som sagt er det noe overlapp i PH verdiene, og plantene ser jo friske ut enda.

Jord kan jo brukes på Morplanter da, mye raskere å gro nye planter fra stiklinger fra en morplante enn å bruke frø hele tiden.
Vis hele sitatet...
Nei, Biobizz har en egen coco, men trodde alle var coco...

Joa, men jeg har bare plass til 2-3 planter i teltet omgangen så med tanke på plass er det vel bedre å gro fra frø enn å ta få stiklinger og ikke ha noe god plass til å ha morplanta!?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ser den, men man trenger ikke all verden for å holde en morplante i live.
Morplanter er planter man har i vegetasjonsfase hele tiden, de trenger ikke all verden av lys, en slik en er nok. Ikke trenger de særlig ventilasjon heller da de er i vekstfasen men de kan lukte litt når de vokser til litt. Man klipper de jevnlig for å holde størrelsen nede og øke antall topper som man kan ta stiklinger fra.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ser den, men man trenger ikke all verden for å holde en morplante i live.
Morplanter er planter man har i vegetasjonsfase hele tiden, de trenger ikke all verden av lys, en slik en er nok. Ikke trenger de særlig ventilasjon heller da de er i vekstfasen men de kan lukte litt når de vokser til litt. Man klipper de jevnlig for å holde størrelsen nede og øke antall topper som man kan ta stiklinger fra.
Vis hele sitatet...
Takker for info, skal vurdere det når jeg har funnet en strain jeg liker spesielt godt av de jeg har
Ett annen fordel med morplante er at du får samme resultat gang på gang. Visstnok
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ett annen fordel med morplante er at du får samme resultat gang på gang. Visstnok
Vis hele sitatet...
Ja, fint det, men da vil jeg også like strainen godt! Så da får jeg testet litt forskjellig mellom de typene jeg har på bok per nå 😊

____

Men kan det være verdt å plante ett frø, og rote den når du topper planta? Hvis kloning vokser kjappere vil jo den catche opp med den andre lett og vel så det!? 😊
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ja, fint det, men da vil jeg også like strainen godt! Så da får jeg testet litt forskjellig mellom de typene jeg har på bok per nå 😊

____

Men kan det være verdt å plante ett frø, og rote den når du topper planta? Hvis kloning vokser kjappere vil jo den catche opp med den andre lett og vel så det!? 😊
Vis hele sitatet...
Ja ikke noe særlig i veien for det. Om en ene vegger litt lengre enn den andre har ikke mye å si, du setter de bare over i blomst med 12/12 lys når du føler for det.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja ikke noe særlig i veien for det. Om en ene vegger litt lengre enn den andre har ikke mye å si, du setter de bare over i blomst med 12/12 lys når du føler for det.
Vis hele sitatet...
Da tenker jeg at jeg prøver det, men neste runde blir nok bare auto

Egentlig ikke skjedd noe, annet enn at de har vokst noe helt vilt mye på få dager! Uten om auto da, den står ganske stille, men det regner jeg med er fordi den er 2 uker inni blomst!?

Valgte også å fjerne scrog da det ble så vanskelig å vanne fordi plantene ikke har stekt seg så mye, men setter opp nettet når de har stekt seg, men det blir kun for å støtte dem opp når de begynner å få litt vekt.
Sist endret av CannaLars; 4. desember 2022 kl. 23:48.
Kjempefine planter!

Å bruke nett så tidlig er ikke mye vits med mindre du virkelig skal drive Low Stress Training der du fletter greinene utover igjennom nettet slik planten vokser utover og ikke oppover. Selv bruker jeg ikke nett før plantene er ca en meter i høyde, først da begynner jeg å spre ut grenene og fletter de i nettingen.

Nja. plantene skal gro godt ut mot 4 uker i blomst, først da slutter de å strekke seg skikkelig og begynner mer med budproduksjon, varierer litt fra strain til strain. Men autoer er noe dritt synes jeg da :P mye mer å hente fra photo-strains som du styrer selv vegging og blomst
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kjempefine planter!

Å bruke nett så tidlig er ikke mye vits med mindre du virkelig skal drive Low Stress Training der du fletter greinene utover igjennom nettet slik planten vokser utover og ikke oppover. Selv bruker jeg ikke nett før plantene er ca en meter i høyde, først da begynner jeg å spre ut grenene og fletter de i nettingen.

Nja. plantene skal gro godt ut mot 4 uker i blomst, først da slutter de å strekke seg skikkelig og begynner mer med budproduksjon, varierer litt fra strain til strain. Men autoer er noe dritt synes jeg da :P mye mer å hente fra photo-strains som du styrer selv vegging og blomst
Vis hele sitatet...
Ja, og jeg har fått strekt de ut noe, så det var ikke helt for gjeves, fikk aktivert noen små gropunkt, så får si meg fornøyd!

Den har sikkert vokst litt, bare ikke noe særlig i forhold til de andre og en auto vil vel vokse sakte i 12/12!?
Ja, mengden produkt er iallefall ikke auto sin sterkeste side
Sist endret av CannaLars; 5. desember 2022 kl. 17:47.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Den har sikkert vokst litt, bare ikke noe særlig i forhold til de andre og en auto vil vel vokse sakte i 12/12!?
Ja, mengden produkt er iallefall ikke auto sin sterkeste side
Vis hele sitatet...
Har selv bare grodd autoer, og fordelene slik jeg ser det, er følgende:
* Kjører lys 24/0 -> Enklere å holde klima stabilt, samt kan bruke billigere lampe, da DLI blir høy pga lyset er på hele tiden.
* Trenger ingen timere.
* Trenger ikke være redd for lys, når de skal ha det mørkt.

Når det gjelder yield, så har jeg fått rundt 170 gram ferdig tørket og curet pr. plante (gror kun 1 pr gang). Dette er dog i hydro (DWC), så ville kanskje forvente noe mindre pr. plante i jord, men det har jeg ikke prøvd enda.


I dag var det en kraftig trim for å gi lys til mindre noder. I morgen er det 1 uke siden jeg satt på 12/12 og fortsatt ingen tegn til blomster, noe som er bra, jeg valgte å ikke ha mørkeperiode før jeg flippet til 12/12 med vilje for å ikke haste blomstring for mer vekst
Sist endret av CannaLars; 6. desember 2022 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.


Nå har den ene photo'en begynt å blomstre, den andre er litt tregere.


BCN Critical XXL (til høyre) er i full gang med å blomstre, Charlottes dream CBD (til venstre) er noe tregere, men har fått et par pistil i hvert skudd så er ikke lenge til.



Purple Kush auto begynner å bli topptung og har fått noe brune pistils så nærmer seg høsting (er nok 1mnd igjen)
Sist endret av CannaLars; 14. desember 2022 kl. 13:38.
Fine planter de ser ut som de har det godt.


Valgte å ta de 3 største blomstene i dag (etter kun 4 uker i blomst, vel vel) for å gi mer rom for de mindre budsa. Jeg vil også prøve å høste når trichomene er milky/cloudy, så 40-50% amber også 70% amber.
Det sies at forskjellen på indica og sativa er vist ikke merkbar på om effekten blir energisk eller beroligende siden alle strains er så hybridisert uansett.
Couldy vil gi en energisk hode høy og amber trichomes vil gi en beroligende kroppshøy. Noen andre som har prøvd?
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Valgte å ta de 3 største blomstene i dag (etter kun 4 uker i blomst, vel vel) for å gi mer rom for de mindre budsa. Jeg vil også prøve å høste når trichomene er milky/cloudy, så 40-50% amber også 70% amber.
Det sies at forskjellen på indica og sativa er vist ikke merkbar på om effekten blir energisk eller beroligende siden alle strains er så hybridisert uansett.
Couldy vil gi en energisk hode høy og amber trichomes vil gi en beroligende kroppshøy. Noen andre som har prøvd?
Vis hele sitatet...
Så ut som de kunne fått litt til, men du blir nok skækk av det.

Har høstet med alle varianter og det har definitivt en del å si. Dog har strain en del å si og. De sativaene jeg har dyrket og røyket har vært merkbart forskjellige fra indicaer. Selv om de ble høstet med trikomer som var like langt på veg. Tidlig høsting av indica gir riktig nok en merkbart mer heady rus enn en indica som har fått modne litt til. Blir mer mellow da :skogstroll:
Sist endret av Stivtiss; 17. desember 2022 kl. 03:30.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Så ut som de kunne fått litt til, men du blir nok skækk av det.

Har høstet med alle varianter og det har definitivt en del å si. Dog har strain en del å si og. De sativaene jeg har dyrket og røyket har vært merkbart forskjellige fra indicaer. Selv om de ble høstet med trikomer som var like langt på veg. Tidlig høsting av indica gir riktig nok en merkbart mer heady rus enn en indica som har fått modne litt til. Blir mer mellow da
Vis hele sitatet...
Litt tidlig, absolutt, men de skygget såpass for de andre og trichomene var alle cloudy så tenkte skitt au
Interessant! Gleder meg til å høste forskjellige strains på forskjellige tider og se hva som passer meg best
Et triks jeg utnyttet når jeg en gang måtte høste tidlig, gitt jeg da var mer gira på chillere bud, var å cure shitten med full pakke blad og stilk i store pappesker. Da med en til to nærmest hele planter altså pr. eske. Da fikk jeg til en slags curing og eksponerte samtidig buden for mye oksygen, som bryter ned THC til CBN. Ble ikke for tørt og det ble etter hvert mer sånn jeg ville ha det.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Et triks jeg utnyttet når jeg en gang måtte høste tidlig, gitt jeg da var mer gira på chillere bud, var å cure shitten med full pakke blad og stilk i store pappesker. Da med en til to nærmest hele planter altså pr. eske. Da fikk jeg til en slags curing og eksponerte samtidig buden for mye oksygen, som bryter ned THC til CBN. Ble ikke for tørt og det ble etter hvert mer sånn jeg ville ha det.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker ikke rå bud, jeg lager rosin og edibles, så da har jeg hørt at curing ikke utgjør noe forskjell
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Jeg røyker ikke rå bud, jeg lager rosin og edibles, så da har jeg hørt at curing ikke utgjør noe forskjell
Vis hele sitatet...
Nei da spiller det ingen rolle. Må bare være tørt, spesielt når du lager rosin.


Dag 20 i 12/12 og begge er godt i gang med blomstring og har strekt seg godt!
Fine planter. Lilleputt var jo søt. Sett den på en krakk, så får du den nærmere lyset
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Fine planter. Lilleputt var jo søt. Sett den på en krakk, så får du den nærmere lyset
Vis hele sitatet...
Den står på krakk nå
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Valgte å ta de 3 største blomstene i dag (etter kun 4 uker i blomst, vel vel) for å gi mer rom for de mindre budsa. Jeg vil også prøve å høste når trichomene er milky/cloudy, så 40-50% amber også 70% amber.
Det sies at forskjellen på indica og sativa er vist ikke merkbar på om effekten blir energisk eller beroligende siden alle strains er så hybridisert uansett.
Couldy vil gi en energisk hode høy og amber trichomes vil gi en beroligende kroppshøy. Noen andre som har prøvd?
Vis hele sitatet...
Cannabis labelling is associated with genetic variation in terpene synthase genes - Denne studien fant at det er ingeting genetisk som skiller en indica fra en sativa.

Det vil ikke si at det ikke er forskjellige effekter av forskjellige strains, det vil si at forskjellen ikke er betinget av genetikken på den måten folk trodde: Strains som brukere vil kalle en Sativa har en viss komposisjon av terpener og strains som folk mener er Indica har en annen komposisjon av terpener.
"Hippiene" som mente terpener hadde en mye større rolle i effekten hadde helt rett.

Men, du kan påvirke effekten som du sier med å ha forskjellige innhøstingstider, jo lengre du venter jo tyngre blir rusen, men du vil ikke kunne påvirke terpenkomposisjonen på dette viset, den er bestemt av strainen.

MEN, grattis med innhøsting, 4 uker høres veldig kort ut du må gjerne komme med en "røykerapport" når du kommer så langt.
Jævlig bra jobba!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Cannabis labelling is associated with genetic variation in terpene synthase genes - Denne studien fant at det er ingeting genetisk som skiller en indica fra en sativa.

Det vil ikke si at det ikke er forskjellige effekter av forskjellige strains, det vil si at forskjellen ikke er betinget av genetikken på den måten folk trodde: Strains som brukere vil kalle en Sativa har en viss komposisjon av terpener og strains som folk mener er Indica har en annen komposisjon av terpener.
"Hippiene" som mente terpener hadde en mye større rolle i effekten hadde helt rett.

Men, du kan påvirke effekten som du sier med å ha forskjellige innhøstingstider, jo lengre du venter jo tyngre blir rusen, men du vil ikke kunne påvirke terpenkomposisjonen på dette viset, den er bestemt av strainen.

MEN, grattis med innhøsting, 4 uker høres veldig kort ut du må gjerne komme med en "røykerapport" når du kommer så langt.
Jævlig bra jobba!
Vis hele sitatet...

Takk for link og info!

En liten røykerapport burde jeg få til ila romjula
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
"Hippiene" som mente terpener hadde en mye større rolle i effekten hadde helt rett
Vis hele sitatet...
Konklusjonen er vel den motsatte? At dagens strains har vært selektert primært på basis av terpener. Altså subjektiv vurdering av lukt og smak. Synd de ikke også så på bladprofil.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
MEN, grattis med innhøsting, 4 uker høres veldig kort ut du må gjerne komme med en "røykerapport" når du kommer så langt.
Jævlig bra jobba!
Vis hele sitatet...
Røykerapport er at den ga meg fin buzz, men best av alt fantastisk smertestillende medisin, det er det viktigste med det jeg gror!

Men ble dratt til sofaen forran TVen, ikke energisk i det hele tatt


Planta ser sånn ut, men fant ett blad som ikke var fint. Kan noen si hva den har for mye av eller for lite av? Jeg byttet ved forrige mating til Biobizz sin næring da den skulle passe til Light Mix jord. Tok opp i 2% bloom som de sa også la jeg til en del Fish mix, men selv etter en god del næring var EC kun på 1.4 og turte ikke gå opp til 1.8 sånn som jeg lå på med Canna Coco A+B...


Rettelse, jeg brukte 0.2% bloom, ikke 2%
Sist endret av CannaLars; 29. desember 2022 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er min jente https://imma.gr/118382x42c31 White widow
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er min jente https://imma.gr/118382x42c31 White widow
Vis hele sitatet...
Har en snever følelse av at det er denne jeg røyker om dagen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dag 44 i 12/12 og de ser fortsatt fine ut, BCN Critical XXL (til høyre) er 6 uker inni blomstring og er nok klar til å høstes om et par uker.