Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7641
Hei, ny på forumet

Jeg har noen spørsmål angående mac adresse til routere og sikkerhet generelt

Har mistanke noen uvedkommende har fått tilgang til routeren min.

Har flere bevis som peker mot at uvedkommende har tilgang, men kommer ikke til å legge ut konkrete eksempler i denne tråden, annet en at tracerouten plutselig tok noen merkelige turer rundt i verden, slik var det ikke før en viss dato. Før gikk traceroutes korte turer før de kom fram til nettsidene.

Tiltak jeg har gjennomført:

resatt router til fabrikkinstillinger
endret passord for login

endret wifi ssid + passord flere ganger. ssid skjult

formatert alle mine pcer å lagt inn linux med kryptering av alle disker.

kjøpt ny telefon

endret alle passord til vitale tjenester og sider

Kjøpt VPN tjeneste som er aktivert på alle pcer og mobil

Likevel så er traceroute all over the place med VPN avslått + andre bevis jeg har som jeg ikke legger ut her

Kan det være mac adressen på routeren som er under overvåking?

eller andre muligheter?

Jeg er egentlig tom for alternativ

Håper noen kan peke meg i en retning som gjør at jeg får en slutt på dette
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Post traceroute da, og det du har av beviser.

Forøvrig: "mac adressen på routeren som er under overvåking" gir ikkje meining. Det er buzzwords, utan innhald. Og overvåking av nettlinja ville ikkje ført til unormal ruting normalt sett.
Tror ikke du skal bekymre deg unødig med mindre du driver med alvorlig cyber-kriminalitet eller planlegger terror.

Hvorfor skulle noen ellers bruke tid og ressurser på å bryte seg inn på ditt nett? Det er jeg sikker på er rimelig vanskelig så lenge du har et sikkert passord.

Nei, tror ikke det er mulig så lenge det ikke er PST eller andre instanser som uansett måtte hatt en særdeles god grunn til å overvåke deg.
Trådstarter
7 0
Jeg mistenker det er privatpersoner og ikke PST

Jeg vet at en person som ikke har noe til overs for meg kjenner en person i ISP jeg abonnerer på. Denne personen som jobber der har tilgang på servere og deres systemer.

Kan det være en videresending av trafikk han har satt opp?

Et eksempel er: Jeg søkte på feriereise til et spesifikt land. Dagen etter så var jeg ute med papp for å kaste, da stod det to karer der ute som siterte nøyaktig hvilket land og by jeg hadde tenkt å reise til.

Det er jo ikke vits å bytte router heller om det er noen på innsiden av ISP som sitter med kontrollen på serversystemet?
Du har noia. Det du skriver høres helt sinnsykt usannsynlig ut, og dessuten trenger ikke en ISP å "videresende" trafikk rundt i hele verden for å overvåke noe som helst.
Du mener altså at minst fire personer er involvert i å overvåke hva du gjør på nettet? Hvorfor i all verden skal de stå utenfor huset ditt for å si det til deg?

Kjøp deg en VPN eller bruk delt internett fra mobilen, så får du sikkert sove godt igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har fortsatt ikkje posta traceroutes. Kort sagt gir ikkje innlegget ditt meining. Ingen privatpersoner kan gjere det du skisserer, med mindre du fortsatt bruker Windows XP. Alle moderne nettlesarar vil hyle krakilsk om sertifikater ikkje stemmer.

Dette er paranoia. Du har bruk for psykolog, ikkje sikkerhet.
Uvaksinert 👍
Hadde vært mer bekymret over at noen vet akkurat når du er ute å kaster papp.
Trådstarter
7 0
traceroute to www.vg.no (195.88.55.16), 30 hops max, 60 byte packets


1 * * *


2 core24.fsn1.hetzner.com 213.239.245.241 de 11.165 ms



3 core0.fra.hetzner.com 213.239.252.41 de 4.813 ms
core0.fra.hetzner.com 213.239.252.37 de 4.774 ms
core4.fra.hetzner.com 213.239.229.73 de 4.822 ms


4 de-cix-gw.bahnhof.net 80.81.194.54 de 32.672 ms 32.672 ms 32.832 ms


5 mmo-cr1.mmo-cr2.bahnhof.net 46.59.113.16 se 30.743 ms 30.764 ms 30.750 ms


6 ti0016c360-ae15-0.ti.telenor.net 146.172.23.89 no 32.570 ms
mmo-c2.gbg-cr5.bahnhof.net 46.59.112.2 se 33.672 ms 33.666 ms


7 ti0300c360-ae82-0.ti.telenor.net 146.172.22.165 no 37.911 ms
gbg-cr5.gbg-cr4.bahnhof.net 46.59.112.124 se 34.374 ms
ti0300c360-ae82-0.ti.telenor.net 146.172.22.165 no 37.911 ms


8 gbg-cr4.osl-okr-dr1.bahnhof.net 46.59.113.83 se 33.977 ms 34.569 ms



9 xe-0-0-4.cr1-osl4.n.bitbit.net 158.174.206.77 se 48.638 ms * *


10 * * *


11 * * *


12 * * *


13 * * *

14 * * *
No reply for 5 hops. Assuming we reached firewall.
Kan jeg foreslå en et godt varmt måltid, kanskje et god varm dusj også en natts skikkelig god og tung søvn? Da er sikkert det mest litt bedre når du står opp. Om du fortsatt tenker du er overvåket så går du deg en lang tur i morgen, med tung sekk og gjerne i motbakker. Også sørger du for at du får ennå en natts skikkelig god søvn. Gjenta etter behov. Og glemte å si det, ikke rusbruk nå slik at hodet får klarnet opp.
Trådstarter
7 0
Paranoid?liker heller ordet på vakt.

Det er ikke umulig at privatpersoner får noen internt i fks en ISP til å rute trafikken videre.

Gjør meg en tjeneste, så gjør jeg deg en tjeneste. eller 0,2 BTC for eksempel.

Som noen nevnte over, så er det ikke sikkert tracerouten avslører noe uvanlig, men jeg postet den likevel

Når det gjelder den episoden der jeg kastet papp, så er ikke det den eneste episoden. Det at de kommenterte min planlagte reise var nok for å vise en slags dominans.

Det vekker selvfølgelig en mistenksomhet i meg når slike ting skjer, for dette er ikke tilfeldigheter.

Edit:

A: Jeg ruser meg ikke
B: Mange av dere gir samme svaret i flere slike tråder
C: Jeg postet dette for å finne en løsning på problemet
D: Jeg trenger ikke turtips eller tips om døgnrytme
Sist endret av spinat94; 23. april 2020 kl. 15:09. Grunn: la til svar
Du poster det som tilsynelatende er en helt vanlig trace. Du synes den ser suspekt ut. Hvorfor? Nei, det kan du ikke si sikkert. Du har bare en vag mistanke om at den er rar. Basert på denne vage mistanken antar du at noen har tukla med trafikken din. Hvem skulle det være? Jo, kompisen til en fiende du har som jobber for en ISP. Og hvorfor skulle denne fienden din ønske å tukle med trafikken din? Jo, sånn at han kan overvåke deg, finne ut hva du tenker og planlegger og intimidere deg ved å vise at han vet hva du driver med.

Det var en ganske lang kjede! Hver ledd har ganske mange antakelser. Ingen av antakelsene er spesielt åpenbare, naturlige eller sannsynlige. Og alt stammer altså fra en traceroute som er... helt normal.

Se det fra mitt perspektiv her. Prøv. Sett deg i min kontorstol som leser, og se det med mine øyne. Hva fremstår som mest sannsynlig? At du ikke har filla peiling på hva du babler om og ser spøkelser ved høylys dag, som så ufattelig mange andre før deg...
eller
... at denne fienden din overbeviser en kompis om å bruke en tilgang han neppe har til å fuske med nettrafikken din for å få informasjon som han uansett ikke ville fått tilgang til slik at kompisen kan ytre noen vage trusler når du går ut med søpla og dermed legge igjen spor som du ikke helt vet hva er og som uansett ikke ville vært der om noen faktisk snappa opp infoen din.

Hvis du synes det er rart at vi tror du er paranoid på bakrunn av dette, så er du antakelig paranoid.
Trådstarter
7 0
Det er fint å høre denne tracerouten hvertfall er normal.

La meg gå litt lenger tilbake i tid, rundt sommer 2019. Da jeg fortsatt kjørte windows 10.

Kjørte traceroute via software jeg lastet ned som gir deg en klode ala google maps, da gikk trafikken helt nede til en øy utenfor afrika, samme dag så kjørte jeg en ny, da var det et lite tettsted i Frankrike.

Jeg formaterte pcen samme dag, la inn linux. kjørte en traceroute, da virket den mer normal som den jeg postet over her, med litt kortere rute.

Episoden da jeg var ute med papp skjedde lenge etterpå, så at jeg blir mistenksom er ikke noe rart.

Jeg skjønner din tankegang at det kan virke som alt handler om denne tracerouten, at jeg baserer mine mistanker BARE på en traceroute.

Men det er desverre ikke så enkelt.

Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.

Når alle pcer er formatert, mobilen er byttet ut, passord er endret på alle kontoer, router passord endret, wifi og hele jævla faenskapet er endret på, men alikevel så skal folk finne ut av hvor jeg har tenkt å reise, da er det noe alvorlig galt en plass.

Om det ikke er viderekobling via isp? Som jeg har fått info om

hva er det da?

kom med alternativer
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kjørte traceroute via software jeg lastet ned som gir deg en klode ala google maps, da gikk trafikken helt nede til en øy utenfor afrika, samme dag så kjørte jeg en ny, da var det et lite tettsted i Frankrike.
Vis hele sitatet...
Kjører du TOR? VPNklient? proxy? Hvordan vet du at geomap databasen til programvaren du kjørte faktisk mapper IP-adressen til hoppene i Afrika og Frankrike riktig og at det ikke er fordi en IP-blokk har byttet eier eller blitt gjenbrukt til et nytt sted og derfor mappet fullstendig feil?

Jeg formaterte pcen samme dag, la inn linux. kjørte en traceroute, da virket den mer normal som den jeg postet over her, med litt kortere rute.
Vis hele sitatet...
Altså er årsaken på pc-en, ikke på routeren du har stående hjemme eller hos ISP …

Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.
Vis hele sitatet...
Selv om noen skulle ha endret routing på all trafikken til/fra din adresse så vil de ikke få se innholdet av all trafikk over HTTPS. Da måtte de i såfall ha orkestrert et eller annet vanvittig man-in-the-middle opplegg som ingen av klientene du har ville oppdaget. Det er mildt sagt usannsynlig.

Og siden du har reinstallert OS og byttet ut klienter så måtte de altså ha gjentatt opplegget flere ganger.
Det du skriver er jo bare vas.
La oss ta det punktvis:
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kjørte traceroute via software jeg lastet ned som gir deg en klode ala google maps, da gikk trafikken helt nede til en øy utenfor afrika, samme dag så kjørte jeg en ny, da var det et lite tettsted i Frankrike.


Jeg formaterte pcen samme dag, la inn linux. kjørte en traceroute, da virket den mer normal som den jeg postet over her, med litt kortere rute.
Vis hele sitatet...
Hvis din ISP sender trafikken din på luftetur til Frankrike - og her ignorerer vi foreløpig hvordan og hvorfor de skulle gjøre det! - hva faen skulle være vitsen med å installere linux? Traceroute forteller deg noe om hva som skjer med trafikken din mellom egen maskin og mottaker. Dette blir som å bytte lås på utgangsdøra fordi du tror noen på postkontoret stjeler pakkene dine.

Dette handler ikke primært om hva du observerer, eller hva som er vanlig eller ikke - det handler om at du er irrasjonell og har fått oppheng i en skrullete idé.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Episoden da jeg var ute med papp skjedde lenge etterpå, så at jeg blir mistenksom er ikke noe rart.
Vis hele sitatet...
Jo, det er veldig rart at du gjør den koblinga. "Oj, noen har skjønt hvor jeg skal på ferie, da er det nok kompisen til min nemesis som har sendt datatrafikken min til Frankrike." Det er fullstendig blåst.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg skjønner din tankegang at det kan virke som alt handler om denne tracerouten, at jeg baserer mine mistanker BARE på en traceroute.

Men det er desverre ikke så enkelt.
Vis hele sitatet...
At du har en million andre like irrelevante observasjoner betviler jeg ikke et sekund, men du blir ikke noe mindre paranoid av den grunn.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.
Vis hele sitatet...
  • Hvorfor er du sikker på dette?
  • Hva skulle denne viderekoblinga være godt for?
  • Hvorfor skulle din traceroute avsløre denne viderekoblinga?
  • Hvordan skulle denne viderekobglinga gjennomføres i praksis?
Disse spørsmålene er ikke tilfredsstillende besvart. Du bare vifter det vekk med at dette veit du! Det virker ikke som om du har teknisk kompetanse til å kunne mene noe om dette.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Når alle pcer er formatert, mobilen er byttet ut, passord er endret på alle kontoer, router passord endret, wifi og hele jævla faenskapet er endret på, men alikevel så skal folk finne ut av hvor jeg har tenkt å reise, da er det noe alvorlig galt en plass.
Vis hele sitatet...
Det er definitivt noe galt en plass. Det er forøvrig veldig opplagt akkurat hva som er galt også: Du trenger hjelp av en psykolog, ikke en sysadmin.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Om det ikke er viderekobling via isp? Som jeg har fått info om
Vis hele sitatet...
"Som jeg har fått info om"
I skrivende stund er jeg mest inklinert til å tro at du mottok denne informasjonen som et koda budskap fra nitimen.

Sitat av spinat94 Vis innlegg
hva er det da?

kom med alternativer
Vis hele sitatet...
Galskap, vrangforestillinger, paranoia og psykoser.
Sist endret av Myoxocephalus; 15. januar 2021 kl. 15:17.
Hvis det du mener viser seg å være sant så løses det enkelt og greit med å ringe inn til isp'n så får han fyken på dagen.
Trådstarter
7 0
Hva er det med den jævla sure tonen du slenger ut da Myoxocephalus? om du har så fantastisk ekspertise så får du komme med eksakte råd innen nettverk og ikke lire av deg personangrep.

Da jeg kjørte windows 10 så hadde jeg bare router og ingen VPN eller noe sånt. Tor Browser var ikke i bruk den perioden

Kan det være at jeg hadde virus den perioden når tracerouten gikk nedover kontinentet og til Afrika? Kan det være at viruset ble borte når jeg formaterte å la inn linux?

Det endret seg hvertfall etter formatering som jeg nevnte, da var det ikke lenger noen unormale hopp.

Men alikevel viste disse to personene jeg møtte hvor jeg skulle reise lenge etterpå alt var endret, jeg hadde ikke sagt det til en kjeft.

Spørsmål:

MiM kan være et alternativ som liasis nevner. det finnes jo routere idag som imiterer andre sine nettverk, men https trafikk skal de uansett ikke få tilgang til

Kan noen fysisk ha vært inne i leiligheten og lagt inn ondsinnet firmware på router?

Det er en WPS knapp på routern, kan noen ha brukt den for å få tilgang? kan jeg fysisk fjerne denne WPS knappen?

wifi passordet er så kompleks at det ikke skal være mulig å bruteforce.

Jeg begynner å tenke i de baner at noen oppgir mitt nye wifi passord til uvedkommende så snart det er endret.

Tips til software til linux som avslører eventuelle skjulte enheter på nettverket?
Uvaksinert 👍
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Det er fint å høre denne tracerouten hvertfall er normal.
Vis hele sitatet...
Hvis du sitter i Norge og ikke kjører vpn så er den tracerouten overhode ikke normal.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Kan det være at jeg hadde virus den perioden når tracerouten gikk nedover kontinentet og til Afrika? Kan det være at viruset ble borte når jeg formaterte å la inn linux?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikkje vere. Ingen ISPer i verden tillet source routing. Antakeleg er forklaringa at IP-blokker bytta eigar kort tid før du sjekka.
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Det endret seg hvertfall etter formatering som jeg nevnte, da var det ikke lenger noen unormale hopp.
Vis hele sitatet...
Har du kompetanse til å avgjere kva som er unaturlege hopp? Sjekka du det du såg opp mot Looking Glass for å verifisere at det såg feil ut?
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Men alikevel viste disse to personene jeg møtte hvor jeg skulle reise lenge etterpå alt var endret, jeg hadde ikke sagt det til en kjeft.
Vis hele sitatet...
Eller så var det urelatert - eller dei hadde fått kunnskap om det på anna vis. Om nokon nevnte at eg hadde tenkt meg til Glasgow på ferie, hadde eg konkludert med at eg sikkert hadde nevnt det i kantina på jobb - ikkje at nokon på omfattande vis hadde infiltrert ISPen min, deretter knekt TLS fullstendig, for å så lese nettlesertrafikken min.

Det du skisserer opp er to ekstremt vanskelige angrep. Først infiltrere ISP, og få dei til å lekke trafikk. Det er ikkje alle tilsette som kan endre ruter manuelt, for å sei det slik.

Også har angriper på finurlig vis pulverisert sikkerhetsmodellen i TLS. Enten har du NSA etter deg, eller så ville dei du har etter deg tømt alle verdens bankkontoer og flirt heile vegen til banken.
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Tips til software til linux som avslører eventuelle skjulte enheter på nettverket?
Vis hele sitatet...
Sjekk at TLS-sertifikat stemmer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den litt krasse tonen er nok fordi du fremstår som totalt paranoid, unngår å vise til konkrete bevis på en måte slik at troll-sensoren min får utslag.
Sist endret av Dodecha; 23. april 2020 kl. 17:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvis du sitter i Norge og ikke kjører vpn så er den tracerouten overhode ikke normal.
Vis hele sitatet...
Sjå på hopp #3. Du får ikkje 4ms fra ISP i Norge til kjernenettet til Hetzner med VPN. Tracerouten er åpenbart kjørt fra ein host i Hetzner sitt nett.
Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg vet at en person som ikke har noe til overs for meg kjenner en person i ISP jeg abonnerer på. Denne personen som jobber der har tilgang på servere og deres systemer.
Vis hele sitatet...
Og så? Tror du virkelig at han er villig å risikere jobben sin for deg? ISPen din gir blanke i hva enn du driver med og det er kun på ordre av politiet at de utleverer data. De eneste som har tilgang til den dataen er de som sitter høyt opp i systemet
-Min venn som jobber hos en ISP som kundeservice og har god kunnskap til hele bedriften grunnet tidligere utplassering høyere opp i systemet og mye erfaring

Et eksempel er: Jeg søkte på feriereise til et spesifikt land. Dagen etter så var jeg ute med papp for å kaste, da stod det to karer der ute som siterte nøyaktig hvilket land og by jeg hadde tenkt å reise til.
Vis hele sitatet...
La meg gjette, du har søkt på ferie til et svært vanlig turistmål som to helt vanlige sopere faktisk kan ha lyst til å dra til engang? Eller stod de altså å leste opp navnet ditt, flight nr osv osv?

Hvis det var det som var greia så kunne du jo i det minste grodd på deg et par med baller å gått bort til dem

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Jeg burde vel lagt til at jeg har fått info om at det er akkurat slik det har skjedd. Noen i min ISP har viderekoblet trafikken, det er fakta, jeg sitter ikke her å bruker energi på fjas å ville spekulasjoner tatt ut av løse luften.
Vis hele sitatet...
Neivel.. Kan du i det minste gi noe bevis for dette? Pics or it didn't happen

Når alle pcer er formatert, mobilen er byttet ut, passord er endret på alle kontoer, router passord endret, wifi og hele jævla faenskapet er endret på, men alikevel så skal folk finne ut av hvor jeg har tenkt å reise, da er det noe alvorlig galt en plass.
Vis hele sitatet...
Skuler du noe? Ingen vanlige personer ville ha gått til så ekstreme lengder fordi noen tilfeldige mennesker utenfor blokka di nevnte Granka...

Om det ikke er viderekobling via isp? Som jeg har fått info om

hva er det da?

kom med alternativer
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er en kjempefarlig skurkegjeng som synes at du så skikkelig fin å søt ut og vil ta deg med baki en busk Svada kalles det, lille venn. Svada og pølsevev

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Hva er det med den jævla sure tonen du slenger ut da Myoxocephalus? om du har så fantastisk ekspertise så får du komme med eksakte råd innen nettverk og ikke lire av deg personangrep.
Vis hele sitatet...
Du stiller et veldig kjørt spørsmål på et åpent forum, og han må strengt tatt ikke gjøre noenting ei heller være grei

Da jeg kjørte windows 10 så hadde jeg bare router og ingen VPN eller noe sånt. Tor Browser var ikke i bruk den perioden
Vis hele sitatet...
Men det har vært i bruk tidligere? Som sagt, har du noe å skjule?

Men alikevel viste disse to personene jeg møtte hvor jeg skulle reise lenge etterpå alt var endret, jeg hadde ikke sagt det til en kjeft.
Vis hele sitatet...
https://youtu.be/bZ3IT_M52ig (Granka, granka, granka! - Klas Palmas - 02:05)

Kan noen fysisk ha vært inne i leiligheten og lagt inn ondsinnet firmware på router?

Det er en WPS knapp på routern, kan noen ha brukt den for å få tilgang? kan jeg fysisk fjerne denne WPS knappen?

Jeg begynner å tenke i de baner at noen oppgir mitt nye wifi passord til uvedkommende så snart det er endret.
Vis hele sitatet...
Har du hatt innbrudd? Hvis nei, så er svaret her også nei

Sitat av spinat94 Vis innlegg
Har flere bevis som peker mot at uvedkommende har tilgang, men kommer ikke til å legge ut konkrete eksempler i denne tråden, annet en at tracerouten plutselig tok noen merkelige turer rundt i verden, slik var det ikke før en viss dato. Før gikk traceroutes korte turer før de kom fram til nettsidene.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Hva kan det skade å legge ut konkrete eksempler istedet for at du surrer rundt med traceroutes?

Og forresten, velkommen til forumet
Jeg synes denne tracerouten var spesiell. Hvilken ISP har du?
Hvilket modem?
Hvis du absolutt er så sikker på at noen hos en gitt ISP har kontroll over trafikken din og kan bryte seg gjennom "alt", så sier du opp linjen din og skaffer en ny hos en annen leverandør.
Hey! at gang-stalking bare foregår i USA og på youtube vil jeg ha meg frabedt!
Selvfølgelig kjenner personer innen ISP-er hverandre og argumentet ditt blir ugyldig!
Sorry men det høres presist ut som paranoia og psykotiske vrangforestillinger. Du bør komme deg til lege og få medisiner som roer hodet ditt litt for disse koblingene er ikke rasjonelle. Ingen steller seg opp utenfor hos noen å taimer til de går ut med søpla for å nevne et reisested vedkommende har søkt på kun for å vise dominans, og at noen driver å overvåker nett trafikken din.. Jeg skjønner at dette oppfattes helt reellt og sannsynlig for deg, men det er ikke det og det vil du skjønne når du ikke er i denne tilstanden lengre. Hvis du bruker noen rusmidler puffer joint eller noe så stopp med en gang før denne tilstanden blir permanent.
Trådstarter
7 0
daffe:

kjørte den tracerouten uten vpn fra Norge ja

vidarlo:

skal ikke påberope meg noe stor kompetanse akkurat der. Jeg kjørte glasswire den perioden, samt at jeg kjørte traceroutes. det var noen konkrete alarmer som gikk av i glasswire som jeg desverre ikke har screenshots av lenger pga formatering.

Om den tracerouten jeg kjørte var fra en host hos hetzner? kan du tipse om en skikkelig tracer?

shaggylaggy:

Nei det var ikke tilfelle, jeg søkte på feriemål. Sa det ikke til en kjeft. ikke kollega, venner, niks nada. Det at de hadde kunnskap om hvor jeg skulle reise er bevis nok.

Hvordan mener du jeg skal framskaffe bevis for dere at jeg har fått kjennskap og info om dette når det er snakk om chat over en kryptert meldingstjeneste?

Har ikke noe spesielt å skjule men det må være lov å innhente info fra internett uten at det skal være sporbart eller at noen skal vite om det.

Innbrudd? Det at noen har tilegnet seg systemnøkkel er vel en form for innbrudd. For eksempel så var det en episode der en person prøvde nøkler på inngangsdøren min. Observerte i kikkehullet i døren.

Lassis23:

Legger ikke ut om ISP, modem er fra Zyxel

zoober:

enig

celtseus:

jaja, klart det. alt er paranoia og psykose.

zoober har nok kansje rett, det er gangstalkning og diverse personer som trekker i tråder for at dette skal fungrere. Det er miljø som er bygd opp på denne måten.
Ok, så din værste venn legger deg for hat og skal ha deg til å svi skikkelig, virkelig få "dominert" deg. Så han snakker med sin kompis som jobber hos ISP. Så klarer de å sammen å dekryptere all nettverkskommunikasjon hos deg. Og finner ut at du har gjort et bestemt google søk. Alt dette kan vel kanskje skje om jeg legger til ekstremt med godvilje.

Men at kompisen din skulle plassert 2 helt random folk utenfor boligen din som har som oppdrag å vente til du går ut med søpla også snakke seg imellom om akkurat den plassen du googla for du skal føle deg overvåket? Nei. Akkurat det ville aldri skjedd. Ikke engang om du var overvåket av din værste venn. Tror du noen som helst hadde orket å regissere alt dette bare for å kjøre mind game på deg?

Åssen veit du at de random folka kjenner din "overvåker"? Kanskje de bare stod der å ventet bussen, haik med moren til han ene eller ventet på postmannen slik at de kunne plukke om en pakke hasj fra dealeren sin i den falske postkassen de hadde satt opp. Eller tusen andre grunner til at de stod akkurat der, og akkurat da snakket om den samme plassen du hadde googla. Det at du da tolker det slik du gjorde er det som får meg til å tenke psykotisk. Og da hjelper det ofte med et måltid mat, en god natts søvn og nix mer rus på en stund.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spinat94 Vis innlegg
daffe:

kjørte den tracerouten uten vpn fra Norge ja
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde du nær garantert ikkje. Du får ikkje svar frå Hetzner i Frankfurt på 4ms frå Noreg. Det går enkelt og greit ikkje. Heck, frå Hetzner sitt datasenter i Finland til Frankfurt tar det 20ms. Sjølv om du stapper pakker inn i VPN, får ikkje det dei på magisk vis til Frankfurt på 2ms (4ms RTT).

Kva ISP har du, og kva linje har du frå vedkommande ISP?

Det er to alternativer her:
1: Du lyger om kor du kjørte traceroute fra.
2: Du har en ISP som har knappa Hetzner sin IP-range, og brukt den om igjen i sitt eige nett. I så fall er den ISPen så inkompetent at det minste problemet ditt er påstått overvåkning.