Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4396
Vet om noen som drikker ENORME mengder Redbull uten sukker hver dag.

Har ikke innholdsfortegnelsen foran meg akkurat nå men hva er det som er farlig/usunt i Redbull uten sukker, hvis det er noe som er farlig/usunt da?
Taurin, koffein?
Alle kan tilvendes koffein mengder. Toleransenivået til vennen din er vel nokså høyt. Men de utlandske versjonene av redbull har nok et høyere nivå av et vitamin. Tror de norske utgavene har 0.2% innhold, mens de utenlandske har 2% innhold. Sammenlign innholdsfortegnelse av utenlandske kontra norske..
Vitex's Avatar
Trådstarter
Men er det f.eks. bra for hjertet? Han drikker hvertfall 3-4 bokser hver dag.
Finnes mange i Norge, som drikker mye kaffe

Og de lever fortsatt
Sitat av Vitex Vis innlegg
Men er det f.eks. bra for hjertet? Han drikker hvertfall 3-4 bokser hver dag.
Vis hele sitatet...
Redbull selv anbefaler ikke mer en 2 bokser daglig.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Men er det f.eks. bra for hjertet? Han drikker hvertfall 3-4 bokser hver dag.
Vis hele sitatet...
Det som visstnok er farlig for hjertet i Red Bull er koffein. Det er mer koffein i en kopp kaffe enn i en boks red bull...
Sitat av Vitex Vis innlegg
Men er det f.eks. bra for hjertet? Han drikker hvertfall 3-4 bokser hver dag.
Vis hele sitatet...
3-4 er ikke så mye da, tilsvarer vel bare vanlige folks kaffedrikking på jobb. Dersom kameraten din blir gravid derimot, så kanskje det kan være farlig for barnet.
Sitat av EkNad Vis innlegg
3-4 er ikke så mye da, tilsvarer vel bare vanlige folks kaffedrikking på jobb. Dersom kameraten din blir gravid derimot, så kanskje det kan være farlig for barnet.
Vis hele sitatet...
pleier vanligvis ikke pirke men....gravid kamerat?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
pleier vanligvis ikke pirke men....gravid kamerat?
Vis hele sitatet...
Vel, eneste jeg har hørt om at redbull er farlig for er gravide.... hehehe
Sist endret av EkNad; 3. oktober 2011 kl. 19:07.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
haha :P det meste gøy er farlig for gravide
on topic: taurin er vel farlig, men er ikke det banna i norge?
Er det de samme stoffene i de svarte burn boksene? Drikker vel 3-4 hver dag, and i feel fine..
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Er det de samme stoffene i de svarte burn boksene? Drikker vel 3-4 hver dag, and i feel fine..
Vis hele sitatet...
Jo, det er ikke særlig mye forskjell. Bortsettt fra at jeg syns Burn er kvalmende søtt.
Mennesker er forskjellige..! Tåler selv ikke større doser koffein og måtte derfor slutte å drukke redbull..!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
haha :P det meste gøy er farlig for gravide
on topic: taurin er vel farlig, men er ikke det banna i norge?
Vis hele sitatet...
Var banna, grunnet E.U og noen konkurranse og markedsregler så måte forbudet mot redbull oppheves. Om ren taurin er lovlig er jeg ikke helt sikker på.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Var banna, grunnet E.U og noen konkurranse og markedsregler så måte forbudet mot redbull oppheves. Om ren taurin er lovlig er jeg ikke helt sikker på.
Vis hele sitatet...
det jeg tenkte. er det ikke mulig å kjøpe taurin til trening?
Taurin er bare bullshit foresten. Er vel ikke bevist på noen som helst måte at det gir deg bedre ytelse/gjør deg mindre trøtt.
Nei, men det hevdes at det har en vannbindende effekt i hjernen. Og med det høye innholdet av koffein i red bull så kan det nok være gunstig med ekstra vann i hode/vannhode:P? I og med koffein driver vann som bare f...
Men det har en lett Hemmende effekt på nervesignaler slik at skjelvinger ikke blir så utbredt når man inntar store doser koffein over tid.
Grunnen til at kroppsbyggere bruker taurin er at mus som får tilført taurin opplever mindre muskeltretthet og og dermed større utholdenhet. Men kroppsbyggere bruker det da sammen med kreatin. Det hevdes og at blodnivået øker, men det er nok bare en myte.

Personlig så er det altfor mye tilskudd som selges i dag. Bare se på Joe Wieder, Mr Sandow. Alle de gutta klarte å bygge muskler uten noe særlig tilskudd. Bare masse "rein" mat og masse hvile..



$
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Nei, men det hevdes at det har en vannbindende effekt i hjernen. Og med det høye innholdet av koffein i red bull så kan det nok være gunstig med ekstra vann i hode/vannhode:P? I og med koffein driver vann som bare f...
Men det har en lett Hemmende effekt på nervesignaler slik at skjelvinger ikke blir så utbredt når man inntar store doser koffein over tid.
Grunnen til at kroppsbyggere bruker taurin er at mus som får tilført taurin opplever mindre muskeltretthet og og dermed større utholdenhet. Men kroppsbyggere bruker det da sammen med kreatin. Det hevdes og at blodnivået øker, men det er nok bare en myte.

Personlig så er det altfor mye tilskudd som selges i dag. Bare se på Joe Wieder, Mr Sandow. Alle de gutta klarte å bygge muskler uten noe særlig tilskudd. Bare masse "rein" mat og masse hvile..



$
Vis hele sitatet...
Noe som ikke er like ubredt i det moderne samfunn lengre
Desverre, men sånn har det blitt. Hva skjedde i grunn?. Men litt merkelig å tenke på at de som utgjorde "standarden" for Mr Olympia klarte seg med Rein mat og Nok hvile. Mens i dag så er de så veksthormon befengt at det ikke ligner, ligner ikke på noe i grunn.

Lurer på hvor mye redbull/koffein de proppa i seg? bare sånn at jeg er innenfor topic:P

Sitat av drittsekken Vis innlegg
det jeg tenkte. er det ikke mulig å kjøpe taurin til trening?
Vis hele sitatet...
http://www.vitaminshoppen.no/helseko...-tilskudd.html

kommer i kapsel form. og har nok en hel drøss med andre hjelpe midler i seg. sikker på at din trenings form har bruk for det ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Mennesker er forskjellige..! Tåler selv ikke større doser koffein og måtte derfor slutte å drukke redbull..!
Vis hele sitatet...
Hvilke symptomer fikk du?
Jeg vil påstå syreangrep på tennene som følge av lav pH er verre enn alt det andre som er nevnt.
neimen fyfaen? gutten drikker to redbuls om dagen, det er mye verre ting der ute og folk door ikke av det, tenk paa folk som rooker etc?
Sitat av Vitex Vis innlegg
Men er det f.eks. bra for hjertet? Han drikker hvertfall 3-4 bokser hver dag.
Vis hele sitatet...
Er ihvertfall ikke godt for lommeboka. Djeeez hvor dyrt det er for Red Bull!
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Det er mer koffein i en kopp kaffe enn i en boks red bull...
Vis hele sitatet...
Når jeg gikk på ungdomsskolen ble det sagt at én boks Red bull tilsvarte 50 kopper kaffe Men da var det jo forbudt i Norge, og dermed utrolig populært Beste salgstrikset er å få produktet ditt forbudt, da vil alle ha det, særlig de unge.
Sist endret av Don Veto; 9. november 2011 kl. 01:33.
Tja, skal også sies at tenna til kompisen din lider as we speak.
Redbull inneholder vitamin B6, som kan gi nerveskader hvis det ikke tas sammen med b-vitamin-kompleks og magnesium. Etter mine beregninger må man drikke 53 liter daglig for at dette skal skje. Myndighetenes mer restriktive maksinntak på 25mg b6 nås ved 9 liter.

"Kameraten" din får nok sprengt blære og vannforgifting ved så stort inntak.