Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2643
Hei, jeg klikka på en wikipeedia link som linket meg til denne siden wot skriver om her: http://www.mywot.com/en/scorecard/me....co.uk#comment

Ser ut som alle er enige at det er over 300 forskjellige typer virus på den siden, men ''problemet'' er at avira ikke finner et eneste virus. Er det da mest sansynelig at jeg ikke har fått virus, eller at avira ikke ser det? Hva gjør jeg om jeg har det, men avira ikke finner det?
prøv flere anti-virus programmer og se om de finner noe og eventuelt hvor mange.
lolidude's Avatar
Trådstarter
Må jeg avinstallere avira og så laste ned et annet antivirusprogram og så avinstalere det også videre da eller? Elle kan jeg bare kjøre et om gangen, så går det bra? Men er det ingen enklere måter?
lolidude's Avatar
Trådstarter
Kjørte full scan med malwarebytes, fant ikke noe...
Prøv AVG og Avast.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Eller kjøp et som funker kanskje?
Eller så er du virusfri
Har du sett noe som antyder at du i det hele tatt har et virus? Hvis du bare var såvidt innom siden er jo det ikke sikkert pcen din er infisert. Jeg tror iallfall ikke du har fått virus. Vent noen timer, gjerne til litt utpå kvelden, så prøver du å søke igjennom pcen en gang til. Om den ikke finner noe da må vel du være safe?
Uhm, jeg tror du har misforstått litt. Sammen med alle de andre.

members.lycos.co.uk er ikke EN side. Det er en hostingside der medlemmer hos Lycos i england (egentlig hele verden) kan ha nettsider. På disse nettsidene kan det være malware, eller det kan ikke være det. Mywot tar bare alle under en kam, så siden du besøkte trenger ikke ha malware på seg i det hele tatt.
Sitat av lolidude Vis innlegg
Kjørte full scan med malwarebytes, fant ikke noe...
Vis hele sitatet...
Om du ikke finner virus på maskinen, hvorfor bekymrer du deg?
lolidude's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Uhm, jeg tror du har misforstått litt. Sammen med alle de andre.

members.lycos.co.uk er ikke EN side. Det er en hostingside der medlemmer hos Lycos i england (egentlig hele verden) kan ha nettsider. På disse nettsidene kan det være malware, eller det kan ikke være det. Mywot tar bare alle under en kam, så siden du besøkte trenger ikke ha malware på seg i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Aaah, da så. Da tror jeg ikke jeg har virus, ettersom at jeg ikke har sett noe, eller mistet noen accounts på steder etter jeg var innpå sia. Burde ha skjønt at det var en hostingsie
Avira!!! Bruk et ordentlig virus prog.. ikke slik shiet
lolidude's Avatar
Trådstarter
Hva er shit med Avira?
Jeg synes iallefall det er noe av d dårligste jeg har vært borti!! Styr unna...
Sitat av Skethug Vis innlegg
Jeg synes iallefall det er noe av d dårligste jeg har vært borti!! Styr unna...
Vis hele sitatet...
Kan du komme med en spesifikk begrunnelse?
Kan det være en tanke at Avira er et dårlig antivirusprogram for den oppdager virus alt for sjelden? Noe som altså er hovedpoenget med et slikt program.
Norton 360 er nokk det beste du får lagt hendene dine på!

Har det selv og det funker fett!
Avira!!! Bruk et ordentlig virus prog.. ikke slik shiet
Vis hele sitatet...
Avira har i mange år vært det mest stabile AV programmet i toppen av sider som tester ordentlig Av-Comparatives og Virus Bulltin
Derfor blir den påstanden grunnløs.
Sist endret av snippsat; 17. juni 2010 kl. 18:31.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Norton 360 er nokk det beste du får lagt hendene dine på!

Har det selv og det funker fett!
Vis hele sitatet...

Norton holder du deg vertfall unna..
Sitat av Jonasl Vis innlegg
Norton holder du deg vertfall unna..
Vis hele sitatet...
WORD

Norton er det mest tragiske , ressurssugende , idiotiske , irriterende anti-virus programmet som er lagd

Innstaler NOD32

brukernavn og passord finner du på google ved å søke " nod32 usernames "
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
SÅ lenge du ikke besøkte nettsiden med IE, og har en oppdatert browser, burde ikke dette være noe problem.
Beklager offtopic, men noen som har lyst å begrunne hvorfor de hater/forguder bestemte virusprogram? Utrolig forvirrende for oss som ikke har prøvd alle antivirusprogrammene.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Beklager offtopic, men noen som har lyst å begrunne hvorfor de hater/forguder bestemte virusprogram? Utrolig forvirrende for oss som ikke har prøvd alle antivirusprogrammene.
Vis hele sitatet...
Norton fordi det gjør maskinen din nesten tregere enn Viruset gjør...
Ja for norton er så sykt ressurskrevende... hvis man har 2007-utgaven. Følg med i tiden, Norton er ikke noe særlig ressurskrevende lengre og det stopper faktisk så og si alt av virus og drit, noe man ikke kan si om mange andre virusprogram.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Bruker ikke antivirus anyways :P
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
SÅ lenge du ikke besøkte nettsiden med IE, og har en oppdatert browser, burde ikke dette være noe problem.
Vis hele sitatet...
Firefox var den nettleseren med flest sikkerhetshull i 2009. "Kilde"

Personlig har jeg hatt mest problemer med å lure Avira og BitDefender, men etter at jeg fant ut at Avira ignorerer ting som inneholder stringen "Google" så har jeg mistet litt respekt for produktet. I mine øyne er en god firewall mye viktigere enn AV, det er ikke så altfor vrient å lure AV men en god firewall er mer tricky.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Beklager offtopic, men noen som har lyst å begrunne hvorfor de hater/forguder bestemte virusprogram? Utrolig forvirrende for oss som ikke har prøvd alle antivirusprogrammene.
Vis hele sitatet...
Vel, det har seg som så at folk har meninger. De trenger ikke være korrekte eller ha noen god begrunnelse, men mener folk at noe er bra suger alt annet. Selv om det kanskje er feil.

Eksempelvis: Si at du har hatt en dårlig opplevelse med et program, og fant et annet program som gjorde samme nytten med uten den dårlige opplevelsen. Da må jo du være i din fulle rett til å hevde at "x-program" suger. men det som skjer da er at du aldri får se om nyere utgaver av programmet fikser problemet, om det var andre elementer på maskinen din som gjorde at problemet ble så stort for deg, etc. Så folk som hevder at et gitt program "suger" har egentlig ikke peiling på saken, de bare hevder sin mening.

Det kan være nyttig å få med seg ting folk har funnet ved programmet, feks er det ikke så veldig ukjent at Norton programvare her en ekkel tendens til å bruke mye ressurser, om enn de har kraftig forbedret seg på dett i løpet av de siste år, eller at enkelte programmer virker som om de bruker mer tid på å fortelle om de fordelene de har hvis man betaler med de fremfor å gjøre noe nyttig, eller om hvor synlig enkelte program er for brukeren av det, der noen sier i fra når de laster ned oppdateringer, mens andre ikke er synlig før det faktisk er et virus ute å går.

Dog, ingen av de tingene avgjør om et program suger eller ikke. Jeg har hatt dårlige opplevelser med Norton/Symantec produkter. Jeg har fortsatt Norton/Symantec produkter på mange maskiner. Jeg har hatt dårlige opplevelser med Norman AV, og så ikke på det programmet på mange år, mens sist jeg støtte på det ble jeg positivt overrasket.

Skal man vite hva som er et BRA antivirus, så er det de tekniske egenskapene ved det som er viktigst, nemlig hvor mange virus tar det og hvor ofte blir den oppdatert, i samme slengen er varierende sandbox teknologier viktig å få med seg. Så skal man vite om et produkt innenfor området antivirus er bra eller ikke, er et forum feil sted å gå. Man går heller til noen som tester produkter ut fra like kriterier, feks http://www.av-comparatives.org/
Sitat av Jonasl Vis innlegg
Norton holder du deg vertfall unna..
Vis hele sitatet...
Begrunn gjerne korfor?
Sist endret av Fyllingz; 17. juni 2010 kl. 22:50.