Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2951
Hei Folkenz!


Hehe, nå kommer jeg med et ganske rart spørsmål
Er det egentlig mulig å få sove uten øyelokk ? Så en dokumentarfilm om tortur,der de pleide å skjære av øyelokkene på vedkommende
Må være rart om dagen da synet blir "slått av" da du blunker.
Du har jo mennesker som sover med øyene åpne, så fysisk mulig må det jo være. Men det må jo være en ganske heftig tilvenningssak!
Du blir nok ganske tørr i øynene. Og tenk så mye støv å drit som samler seg innpå øye.
Sist endret av Herremann; 14. juni 2010 kl. 22:39.
Vil ikke øynene tørke ut uten fuktingen som er en av øyelokkenes funksjoner?
Sitat av Az0g Vis innlegg
Vil ikke øynene tørke ut uten fuktingen som er en av øyelokkenes funksjoner?
Vis hele sitatet...
Øye-dråper
Må være jævlig å oppleve dette. La oss ta et øyeblikk og hedre de som har opplevd dette.


on-topic: Møkk, tørke.. Du blir vel blind til slutt, antar jeg.
Dette må vel være definisjonen av bra tortur. Skjære av øyelokk for så å bli pint uendlig lenge uten søvn og dritt i øynene. Tenk alle gangene man blunker i reaksjon fordi noe kommer mot øyet - mens her vil det da bare gå rett inn. Herre jemeni
Sist endret av Source; 14. juni 2010 kl. 22:46.
Mener også å ha lest noe om at man ikke får skikkelig søvn hvis man sover med øynene åpne. Man blir så lett forstyrret av lys og sånt så søvnen man får er helt crappy.
Sitat av mattnn Vis innlegg
Mener også å ha lest noe om at man ikke får skikkelig søvn hvis man sover med øynene åpne. Man blir så lett forstyrret av lys og sånt så søvnen man får er helt crappy.
Vis hele sitatet...
Melatoninproduksjonen du tenker på da?
Må være noen sinnsyke fantomsmerter!!

Hadde det ikke funket med linser da? Om dagen hadde de funket som støv/dritt fjerner og om natten kunne du smekka inn mørke linser så slipper du at lyset plager deg.
Aaaaaaa!! Kan nesten kjenne den smerten det må være.. Står en liten artikkel om det i Illustrert Vitenskap.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Må være rart om dagen da synet blir "slått av" da du blunker.
Vis hele sitatet...
Synet blir aldeles ikke slått av. Fotoreseptorene i retina vil ikke sende elektriske impulser til hjernen, da de ikke blir nevneverdig stimulert, selv om man vil kunne ha enkelte spontane impulser. Dette er ikke det samme som at synet er slått av. Har du prøvd å lyse med en lommelykt mot øyelokkene når de er lukket? Da kan du svakt se lyset, ergo synet er ikke slått av.

Angående om det vil være rart om dagen. Sånn rent bortsett fra at øynene dine vil tørke ut, og du vil få masse skitt på dem, tror jeg ikke du vil merke mye til om du blunker eller ikke. Fortell meg, merker du mye til at du blunker?
hehe btw jeg kjente en som sov med øynene delevis oppe. (han hadde øynene halt åpene når han sov..)
Sist endret av random40348; 14. juni 2010 kl. 23:20.
En kompis av meg sover med øynene oppe. Musklene i øyelokkene funker visstnok ikke, så han måtte operere inn noe form for strikker. Ifølge han selv er det "tungt" å blunke, da disse strikkene må strekkes. I og med at han slapper av når han sover så er øyelokkene helt åpne. For å få det mørkt må han rulle øynene opp, så pupillen er bak øyelokket.

Det høres jævlig slitsomt ut :P
Det vil naturlig nok suge meget mye. Har hørt en historie om en fyr som skulle ta laseroperasjon for å bedre synet på begge øynene. De feilet slik at tårekanalene mistet funksjonen sin, og for å ikke få tørre og irriterte øyne måtte han bruke øyedråper _hele_ tiden, også om natta. Det endte med selvmord. Hvorvidt denne historien er sann eller ikke vet jeg ikke, men jeg tror jeg heller ville vært blind/uten øyer enn å måtte ha det så konstant jævlig.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Øye-dråper
Vis hele sitatet...
Haha, hvordan skal du dryppe øynene dine når du sover? XD
Sitat av Holmen Vis innlegg
Må være noen sinnsyke fantomsmerter!!

Hadde det ikke funket med linser da? Om dagen hadde de funket som støv/dritt fjerner og om natten kunne du smekka inn mørke linser så slipper du at lyset plager deg.
Vis hele sitatet...
Du har vel aldri prøvd linser du vel? Hvis man ikke blunker, så tørker disse ut like fort, om ikke fortere, enn om du ikke har på deg linser...

Vet ikke helt åssen man skulle ha gjort det om dagen, men om natta så kunne man ha fått laget seg noe lignende svømmebriller fylt med kunstig tårevæske/øyedråper.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Synet blir aldeles ikke slått av. Fotoreseptorene i retina vil ikke sende elektriske impulser til hjernen, da de ikke blir nevneverdig stimulert, selv om man vil kunne ha enkelte spontane impulser. Dette er ikke det samme som at synet er slått av. Har du prøvd å lyse med en lommelykt mot øyelokkene når de er lukket? Da kan du svakt se lyset, ergo synet er ikke slått av.

Angående om det vil være rart om dagen. Sånn rent bortsett fra at øynene dine vil tørke ut, og du vil få masse skitt på dem, tror jeg ikke du vil merke mye til om du blunker eller ikke. Fortell meg, merker du mye til at du blunker?
Vis hele sitatet...
Så på et program på Discovery Channel hvor de satt en en mann i en stol på et mørkt rom med et rødt lys som lyste opp bak øynene. Da personen blunket forsvant lyset idet han blunket, men hvis han lukket øynene lyste det fortsatt.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Så på et program på Discovery Channel hvor de satt en en mann i en stol på et mørkt rom med et rødt lys som lyste opp bak øynene. Da personen blunket forsvant lyset idet han blunket, men hvis han lukket øynene lyste det fortsatt.
Vis hele sitatet...

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal få ut av den setningen. Rødt lys som lyste opp bak øynene??
Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal få ut av den setningen. Rødt lys som lyste opp bak øynene??
Vis hele sitatet...
De hadde et lys bak i ganen. Da mannen hadde øynene oppe så kunne han se lyset, da han blunket, blunket lyset også.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
De hadde et lys bak i ganen. Da mannen hadde øynene oppe så kunne han se lyset, da han blunket, blunket lyset også.
Vis hele sitatet...
Ok, så de hadde et lys bak i ganen? Og mannen kunne se det lyset når han hadde øynene oppe? Men når mannen blunket,så blunket lyset i ganen? Har han funnet på en nifty mind-machine control?
Det fins mye fæl tortur, små nåler som gnager seg inn i kroppen, hurtigvoskende tre gjennom magen etc. Men seriøst, å få skjært av øyelokkene? enda så mye rart man kan gjøre med folk så er vel dette blandt top 5.
Sist endret av Totskalle; 15. juni 2010 kl. 14:21.
Sitat av mattnn Vis innlegg
Mener også å ha lest noe om at man ikke får skikkelig søvn hvis man sover med øynene åpne. Man blir så lett forstyrret av lys og sånt så søvnen man får er helt crappy.
Vis hele sitatet...
dæven, her hever dere virkelig nivået, du mener å ha lest noe om det?
hahhahaa, faen er det mulig...

eyo ayo, æ høre rykta på gata sei at det kan bli vanskeligere å konsentrere seg under fravære av en hjerne, men sikkert no urban legend eller no
haha
skjer me kiddsa om dagen....
Sitat av duwd Vis innlegg
skjer me kiddsa om dagen....
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan svare på det?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Kanskje du kan svare på det?
Vis hele sitatet...
sitter kanskje for mye på nette å leser dritt uten kildekritikk?
Sitat av duwd Vis innlegg
sitter kanskje for mye på nette å leser dritt uten kildekritikk?
Vis hele sitatet...
Men hør på deg selv da
Det går nok ann å få vanlig soverutiner hvis man bruker et tørkle eller noe og sperrer for lyset, er jo ikke slik at øyelokkene er den eneste måten mennesket kan hindre lys fra å nå øyet.
Sitat av duwd Vis innlegg
dæven, her hever dere virkelig nivået, du mener å ha lest noe om det?
hahhahaa, faen er det mulig...

eyo ayo, æ høre rykta på gata sei at det kan bli vanskeligere å konsentrere seg under fravære av en hjerne, men sikkert no urban legend eller no
haha
skjer me kiddsa om dagen....
Vis hele sitatet...
Enig med Totskalle i alt han har sagt.
Tror nå ikke akkurat det at du hever nivået mer enn alle andre.

Med øyelokkene igjen vil lysstyrken på lyset som slipper inn synke betraktelig, som vil resultere i at hjernen mottar mindre lys.
Er vell mulig å sove hvis bu legger et vått håndkle eller noe over. Kan ikke være deilig, men kroppen vender seg til det meste.