Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 743
Har lyst til å oppgradere en gammel bærbare (Acer Aspire 5720ZG) fra Windows Vista(x32) til Windows 7. Jeg har lastet ned Win 7 .iso fil fra Microsofts hjemmesider (x64), og brent selve .iso filen på en DVD-R plate.

Jeg har også endret boot Priority Order til: (PCen kjører InsydeH20 Setup Utility BIOS)

1: IDE 1: Pioneer DVD-RW DVRKD08RS
2: IDE 0: WCD WD2500BEVS-22UST0
3:USB FDD:
4:Network Boot: MBA v9.4.5 Slot 0500
5:USB HDD:
6:USB CDROM:

Er relativt fersk når det kommer til installering av OS, men det skulle jo gå greit, eller?

Har som sagt brent selve .iso filen på plate, ingenting annet. Skulle jeg pakket ut .iso filen, og lagt innholdet på platen istedet?

Det som skjer under oppstart er vel egentlig det som skjer under oppstart uten DVD innlagt, PCen starter og kjører Vista som vanlig...

.iso filen er også brent på en Mac-maskin, men dette kan da umulig ha noe å si..

Etter installert OS planlegger jeg å bruke removeWAT/tilsvarende, kommer jeg til å få problemer med drivere? PCen ble kjøpt hos forhandler for lenge siden, fikk verken med komponent-CDer eller noe annet, fikk bare brukerhåndbok.

Hjelp?
Sist endret av leetgeek1337; 22. mai 2012 kl. 21:02.
Du kan sjekke om du har brent riktig ved å se om du kan autokjøre DVDen fra Datamaskin nå du er inne i Vista.
Hvis dette er et valg skal du kunne boote fra DVDen. Hvis det ikke går må du brenne den som ISO el.l.

Det meste av drivere følger med sånn at det fungerer, oppdater deretter fra Acer sine sider
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
du kan ikke oppgradere fra 32bit til 64bit.
Prøvd og reformatere harddisken som du skal installere windows 7 på?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
å brenne isofilen som en flatfil på en plate vil forøvrig aldri fungere.
The Nerdrager
Tror nok det er det samme som AtX sier, du må bruke ett program for å brenne Iso filen på maskinen. Det vil ikke fungere å bare hive ISO-Filen over, da den ikke vil ha noe å starte på.
Trådstarter
11 0
sikker på at det ikke går å oppgradere fra vista x32 til win7 x64?

Er det da mulig å bruke et program som PowerISO(evt PowerISO) til å mounte ISO filen på plata?

Jeg har ikke reformatert noe som helst, burde jo egentlig gå greit å bare boote fra DVDen, forutsatt at den er brent riktig. Prøver å finne på ett eller annet via PowerISO etterpå, sitter på skolen atm :P
Sitat av leetgeek1337 Vis innlegg
sikker på at det ikke går å oppgradere fra vista x32 til win7 x64?

Er det da mulig å bruke et program som PowerISO(evt PowerISO) til å mounte ISO filen på plata?

Jeg har ikke reformatert noe som helst, burde jo egentlig gå greit å bare boote fra DVDen, forutsatt at den er brent riktig. Prøver å finne på ett eller annet via PowerISO etterpå, sitter på skolen atm :P
Vis hele sitatet...

OT: Last ned iso-fila ->brenn iso-fila til en CD/DVD plate-> slå på maskinen å få opp boot meny (som regel ved en av F tastene) under oppstart -> velg CD/DVD i denne menyen

Ikke sett CD/DVD som 1st prio i boot, harddisken din skal være der
Sist endret av Tr4p; 23. mai 2012 kl. 09:33. Grunn: Informasjon datt på plass