Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1506
Hei, har nå lager min første video i Adobe after effects med twixtor.

Vil opplyse om at det er MannY som har filmet og at jeg har "fått" videoen av han. http://freak.no/forum/member.php?u=8230

Vil gjerne ha tilbakemelding om hva dere synes som er bra og hva jeg kunne gjort bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=WfUxT...=youtube_gdata
Niceee

Twixtor er rått
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av twixtor Vis innlegg
Niceee

Twixtor er rått
Vis hele sitatet...
Hehe, takk. Digger twixtor.
ganske random når du brukte effekten, lol... passet ikke helt
sangen passer heller ikke, vet ikke om du eller han satt på da, ta dette som kritikk
Sist endret av Spirituell; 25. november 2011 kl. 21:24.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Det var jeg som satte på sangen, har ikke så mye musikk på pcen. Men dette er første videoen så det kan jo bare gå oppover. : )
Sist endret av HuskaIkke; 25. november 2011 kl. 21:25.
Ble ganske bra, men er litt irritert siden jeg ikke helt får det til selv, bruker du AE eller Vegas? for i vegas bare fucker det seg her, og video-fila tar jo "tusen"gb..
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Ble ganske bra, men er litt irritert siden jeg ikke helt får det til selv, bruker du AE eller Vegas? for i vegas bare fucker det seg her, og video-fila tar jo "tusen"gb..
Vis hele sitatet...
Bruker after effects, ja det tar STOR plass. den videoen jeg har laget tar rundt 40gb.

Følger du noen tutorial når du gjør det, er det 60fps?
er 60fps ja, fant utav av 30fps ikke gikk men fulgt tutorial på Vegas, men skaffa meg Ae da, så skal gå greit nå
Selve Slo-mo'inga fungerte jo bra. Ble smooth og fint, men jeg synes plasseringa av effekten var rotete, særlig første gang. Det var ikke all that.
Låta var kul og alt det der - men jeg synes ikke den passa til klippet. Klart det er vanskelig å klippe i en video du har fått, men det er viktig å klippe til musikken, ikke omvendt. Typ timing av nedslag til taktslag i låta, osv. Ikke nødvendigvis bruke favorittlåta di, men noe som passer til kjørestilen i filmen.(Antar du skal lage skifilm/brettfilm, du og?)
På filminga, bruk en eller annen mekanisk stabilisator, fordi enkelte deler av den filmen ristet noe veldig.
Dritfett. Syns musikken passet bra jeg, ettersom det var ganske relaxed kameraføring.

Så denne videoe her tar 40gb? Hvordan er det mulig?
Sitat av jalig Vis innlegg
Dritfett. Syns musikken passet bra jeg, ettersom det var ganske relaxed kameraføring.

Så denne videoe her tar 40gb? Hvordan er det mulig?
Vis hele sitatet...
Vanlig film - 25 fps. Det vil si at 25 bilder blir tatt på et sekund, og bare det tar litt plass på harddisken. Lagde selv et 8 min langt intervju for et par dager siden, totale filstørrelsen der var på 1,68 GB.

Når da denne filmen inneholder sekvenser med 2000 (?) bilder i sekundet (fps), får du en haug med ekstra bilder (1975 bilder for å være nøyaktig ). Disse tar også opp endel ekstra GB
Bra greier!

Syntes kanskje du kunne sett litt på plasseringen av slowmoen din. På siste kjøreren f.eks. er slowmoen helt malplassert, den burde være når kjøreren grabber, og ikke minst tweaker grabben. Ikke før/etter grab/tweak.

I tillegg blir slowmoen enda smudere om du ramper fra vanlig film til sakte film, og det blir en mye gjevnere overgang.
Her er et klipp som illustrerer hva jeg tenker på som ramping!
Sist endret av MannY; 27. november 2011 kl. 00:02.
Sitat av MannY Vis innlegg
Bra greier!

Syntes kanskje du kunne sett litt på plasseringen av slowmoen din. På siste kjøreren f.eks. er slowmoen helt malplassert, den burde være når kjøreren grabber, og ikke minst tweaker grabben. Ikke før/etter grab/tweak.

I tillegg blir slowmoen enda smudere om du ramper fra vanlig film til sakte film, og det blir en mye gjevnere overgang.
Her er et klipp som illustrerer hva jeg tenker på som ramping!
Vis hele sitatet...
Takk for kritikk.
Skal prøve å få laget en ny video iløpet av morgendagen.
Sist endret av doffen761; 27. november 2011 kl. 00:04.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Vil bare si at doffen og jeg er samme person.
Effekten er kul nok i seg selv (testet ut Twixtor litt selv tidligere i dag), men det klarer dessverre ikke å redde et utgangspunkt som er relativt dårlig til denne typen filmer. Jeg ville hatt kamera mye nærmere hoppet og rett og slett fått til en mer actionpreget vinkel.

Mitt ønske når jeg ser denne effekt er at jeg skal tenke/utbryte «Wooooow!», fordi det man ser i slow motion er så jævlig fett. Det skjedde ikke her.