Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3825
Hei har nå drevet og sett på forskjellige videoer som er laget med twixtor, men jeg kan ikke forstå hvordan man får en video som er filmet med 30-60fps til 1000fps?

Filmet med 550d og er i 1000-5000fps?
http://www.youtube.com/watch?v=AHoma...eature=related
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Første tanke: «De interpolerer sikkert mellom bildene».

Neste tanke: Google "twixtor". Gir resultat
Sitat av http://www.revisionfx.com/products/twixtor/
In order to achieve its unparalleled image quality, Twixtor synthesizes unique new frames by warping and interpolating frames of the original sequence... employing RE:Vision's proprietary tracking technology that calculates motion for each individual pixel.
Vis hele sitatet...
Interpolering kan du lese om på Wikipedia: Nearest-neighbour interpolation. Kort sagt; regne ut verdien mellom piksel A i frame 1, og piksel A i frame 2.
Man må vist ha en gangske "plain" bakgrund som passer med det du filmer(ikke store kontraster), for at det skal se bra ut med Twixtor.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ok takk for svar, har lastet ned affter effects og demo versonen av twixtor.
Men jeg har ingen 60fps videoer og teste med, så jeg lurte på om dere har en jeg kan "få" eller plass jeg kan laste en ned.
Sist endret av HuskaIkke; 23. november 2011 kl. 11:36.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ok takk for svar, har lastet ned affter effects og demo versonen av twixtor.
Men jeg har ingen 60fps videoer og teste med, så jeg lurte på om dere har en jeg kan "få" eller plass jeg kan laste en ned.
Vis hele sitatet...
Jeg har noe 60FPS filmer fra go-kart eller snøskuter vis du vil ha
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ja jeg hadde blitt VELDIG takknemlig hvis du jeg kunne fått noen videoer.
Så kan jeg laste dem opp på YouTube etterpå slik at du kan få se resultatet.
Hvis du er god med After Effects er det bare å kjøre på, men for meg for eksempel som ikke skjønner bæret funker versonen til Vegas Pro helt konge
Har lekt meg litt med Twixtor i sammenheng med Call of Duty montager, og med egen erfaring vil jeg si at hvis du prøver deg med klipp under 60 fps blir det bare surr. Finn deg et klipp med 60 fps, eller bruk programmet Fraps for å capture noe eget med 60 fps i spill. Hvis du prøver under 60 fps, for eksempel 30, så vil du få EKSTREM warping og distortion, som sett her: http://www.youtube.com/watch?v=hnh0tE0xxo8 . Nå vet jeg ikke hva du skal bruke dette til, men eksempelet gjelder for alle typer klipp under 60 fps. Det blir rett og slett for mye for twixtor å regne ut, så derfor får du mye distortion og warping.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Var det noen som hadde 60fps videoer som jeg kunne få?
Det Twixtor gjør er å ta utgangspunkt i framen før og etter, og bygger et nytt bilde basert på de. Som du kanskje har merket om du har prøvd så fungerer det ikke i det hele tatt med 30 fps. Hvorfor vet ikke jeg, men det sier seg selv at du vil få et bedre resultat når den har dobbelt så mange frames per sekund å basere seg på.

Du vil ha en renest mulig bakgrunn rundt objektet du Twixtorizer.
Jeg har forsøkt meg litt, og har et klipp som er filmet med GoPro HD på youtube. Som du ser har jeg en ganske ren bakgrunn, og fader inn/ut twixtorizingen FØR kjøreren får skog bak seg. Litt må jo man kunne skryte, er jeg selv som kjører
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Nice kjøring og bra redigering! (+kp)
Du har vel tilfeldigvis en lite klipp jeg kunne fått "lånt".
Har veldig lyst og teste ut hvordan twixtor virker, men så har jeg ikke et kamera som filmer i 60 fps og jeg finner heller ingen 60fps klipp på nettet. Kan sende den ferdigredigerte videoen til deg slik at du får lagt den ut på din channel.
Dette var jævlig fett! Er det vanskelig å sette seg inn i twixtor?
Har en handyrecorder som kan filme i 720p 60fps, og har lyst til å legge på litt slike effekter på gigs og lignende!
Eller blir det for mye distortion med tanke på mørk scene og og lys? Har ikke gig før 2. juledag, så skal nok greie å sette meg litt inni det før den tid
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Jeg har sotte meg litt inn i twixtor og det er ikke vanskelig å få den slowmoeffekten så lenge du følger en tutorial. (YouTube)
Man kan få twixtor til after effects,final cut,Sony vegas og noen fler (jeg bruker after effects) jeg vet heller ikke om du har noen erfaring med noen av programmene som er nevnt ovenfår fra før, og det har jo litt å si.

Vet ikke hvor dan det er med lys og forskjellig, du må nesten bare prøve deg fram.
Prøvde meg litt frem i aftereffects for 5-6 år siden, og der var jo veldig mange muligheter. Men, har man en viss mulighet til å legge på effekter i sony vegas også?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Prøvde meg litt frem i aftereffects for 5-6 år siden, og der var jo veldig mange muligheter. Men, har man en viss mulighet til å legge på effekter i sony vegas også?
Vis hele sitatet...
Ja, det er på en måte bare en utvidelse (eller hva du nå enn kaller det) til Sony vegas/after effects og det virker like bra i Sony vegas som i after effects.

Du kan laste det ned her, men det er bare demoversjon. Ganske sikker på at du finner full versjonen ute på "bukta".
Ja, det blir nok bukta for min del
Har shitloads med klipp liggende, så du kan få noe å prøve deg på! Skal se om jeg rekker å finne noe i dag før jeg skal på jobb, evt i kveld etter jobb.

Jeg bruker After Effects CS5 og Twixtor, det fungerer ganske så bra. Jeg redigerer som regel klippet i Premiere, og linker filen til AE. Fungerer uuuutmerket.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY Vis innlegg
Har shitloads med klipp liggende, så du kan få noe å prøve deg på! Skal se om jeg rekker å finne noe i dag før jeg skal på jobb, evt i kveld etter jobb.

Jeg bruker After Effects CS5 og Twixtor, det fungerer ganske så bra. Jeg redigerer som regel klippet i Premiere, og linker filen til AE. Fungerer uuuutmerket.
Vis hele sitatet...
Ååå, tusen takk.
Endelig får jeg testet det med et ordentlig klipp.
Hvis du renner på brett eller twintip kan du prøve deg med det, er ikke noe vanskelig siden man har en helt hvitt bakgrunn. Lykke til! Det er veldig morro når man får det bra til
Nå rotet jeg fram backupen min fra årets påskeshred, og fant det mest "twixtorizable" klippet fra dagene. Er samme klipp som jeg har twixet selv, med klipp fra noen kompiser også. Måtte klippe det litt ned (hele filen var 780 mb), men lagret det i 60 FPS igjen, så det skal fungere ganske så greit. Gi en lyd hvis du får trøbbel ihvertfallm så skal jeg ordne det. Klippet SKAL ihvertfall være 720p 60fps.

Last ned herfra, passordet på WinRARen er "twixtorherfratilhelvete". Eneste jeg skal ha for det er at du poster et eventuelt resultat her, eller pumper det ut på youtube
Sist endret av MannY; 25. november 2011 kl. 01:36.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY Vis innlegg
Nå rotet jeg fram backupen min fra årets påskeshred, og fant det mest "twixtorizable" klippet fra dagene. Er samme klipp som jeg har twixet selv, med klipp fra noen kompiser også. Måtte klippe det litt ned (hele filen var 780 mb), men lagret det i 60 FPS igjen, så det skal fungere ganske så greit. Gi en lyd hvis du får trøbbel ihvertfallm så skal jeg ordne det. Klippet SKAL ihvertfall være 720p 60fps.

Last ned herfra, passordet på WinRARen er "twixtorherfratilhelvete". Eneste jeg skal ha for det er at du poster et eventuelt resultat her, eller pumper det ut på youtube
Vis hele sitatet...
Tusen tusen takk, skal teste det ut med en gang. Skal legge det ut på youtube slik at du får se resultatet.

Har redigert den nå, skal redigere med flere effekter senere.
Men her er resultatet:
http://www.youtube.com/watch?v=4Sxmu...=youtube_gdata
Oisann, jeg glemte helt av denne tråden.
Jeg laster opp klippet nå, men det skal visst ta 15 timer (jeg har bare 40KB/s opp.) Og når jeg nå ser over det jeg har filmet så er det veldig kjedelige greier, men de ser greie ut for å øve seg på Twixtor.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Oisann, jeg glemte helt av denne tråden.
Jeg laster opp klippet nå, men det skal visst ta 15 timer (jeg har bare 40KB/s opp.) Og når jeg nå ser over det jeg har filmet så er det veldig kjedelige greier, men de ser greie ut for å øve seg på Twixtor.
Vis hele sitatet...
Hehe, de funker sikkert til litt øving i twixor.
Faens drit, 4 gangen jeg prøver å laste opp filen.
Får se i morgen hva det blir til.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hehe, hvorfor får du ikke lastet den opp?
Hvor stor er filen, bruker du winrar til å komprimere filen(e)?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hehe, hvorfor får du ikke lastet den opp?
Hvor stor er filen, bruker du winrar til å komprimere filen(e)?
Vis hele sitatet...
Vi prøver en gang til, Megaupload denne gangen (6 gang).
Har komprimert filen med Winrar of er da også i .rar format.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for at du gidder å bruke din tid på å laste opp videoene.
Kom over en bra twixtor-video, tenkte jeg kunne dele den her, til inspirasjon!
Skal visstnok være filmet med 550D i 60 fps.
The Beauty of Mud @ Vimeo
Og der ga jeg opp, etter 5 dager(?).
Jeg fikk uploade den til Megaupload MEN du er fitten vis du ikke har premium membership.
Oh well.