Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1162
halloen
mine foreldre mistenker meg for å bruke en router på slik at jeg får nettverk selv om de har fjernet "hovedrouteren". Vel de har rett, og i morgen skal de ringe inn til telenor for å finne utom det da har vært aktivitet på linjen når det ikke burde være. Så det jge lurte på er om det er noe jeg kan gjøre for å forhindre å bli "tatt" eller en passende teknisk elns unnskyldning. Hadde satt stor pris på alle slags former for hjelp, og ingen moralpreken takk. Vet temmelig godt at et høyt forbruk av data ikke er bra, men det får da være grenser. En time nettverk om dagen i en alder av 17 år uansett om det er helg, helligdag eller ferie synes jeg er temmelig strengt.
Nei, det er nok relativt lett for de å se i loggene sine, dette ligger allerede i telenors systemer og dersom de ikke ser noe problem med å utlevere informasjonen til eieren av linjen er du busted.
Be foreldrene dine våkne opp å inse at vi ikke lever i 1960 åra lenger. You must reclaim your youth!
Sitat av Srbija Vis innlegg
seriøst? Er foreldra dine så retarda ? Jeg hadde bytta familie , sånn seriøst.
Vis hele sitatet...
Det er ikke verre enn å flytte ut, null problem å klare seg på egenhånd som 16åring.
Trådstarter
18 4
Uff, jaja. Da blir det ikke noe nett eller data hjem for meg resten av min tid hjemme :S Han skal vist kutte kablene i veggene opp til rommet og fjerne pc'en fra rommet. Men, men takk for svar ihvertfall faen, fuck my life
du har jo alltids mobilt bredbånd. lykke til!
hvorfor ikke bare koble til wlan til naboen :-) så slipper du alt sånt.

hvis dem har pc på helle tiden, så kan du jo installer viurs på pc'en dems, så si det er den som bruker linje på alle døynets tid.
Trådstarter
18 4
Dette var merkelig folkens. Faren ringte telenor, men de sa at det ikke hadde vært aktivitet på linjen får klokken 16:30 når min far og de tok på nettet.
Kva kan være årsaken? Jeg satt jo på nettet fra klokken 10:00 om morgenen, men de har ikke noe aktivitet fra dette tidspunktet?
Jeg har en god del eldre modell av routeren(Speedtouch(ikke trådløs), enn den vi har no (Zyxel, nyeste til telenor) Noe som har noen ideer om dette kan være årsaken eller dreit bare de folkene på telenor på draget når de leste loggene?

Er jævlig happy nå uansett!
Det er nok mer sannsynlig at kundeservice ikke har verktøy til å se trafikk over slike perioder. Det er vel såvidt de har verktøy til å se trafikk realtime (som er det eneste som er relevant for feilsøking)