Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  560 66003
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Om vi hadde vedtatt å fjerne et ord fra vokabulæret - så gjør selvsagt ikke det at de handlinger, følelser og ideer som ordet forsøker beskrive forsvinner. Naiv tankegang du har der.


Så du mener at det finnes mange mennesker uten seksuell legning? De kalles for "aseksuelle" og det er utrolig få av dem. Hvor går poenget ditt her? At mennesker ikke bør ha seksuell legning? Du er vel enig i at for hva enn grunn - så later det til at 99% av alle voksne mennesker har en eller annen seksuell legning?
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om selve ordet, jeg mener hele dritten. Bare som en teori, slett alt som har med homofili og gjøre og se hvor lite som vil oppstå på nytt. Ikke komenter de få tilfellene som blir og dermed har du et samfunn der man kan knulle hvem man vil uten at det er hetero eller homo. Det og rett og slett ikke brydd seg om det fra starten av ville vært det beste.

Jeg svarte utfyldende på slashdots spørsmål. Jeg mente ikke noe mer med det nei.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg snakker ikke om selve ordet, jeg mener hele dritten. Bare som en teori, slett alt som har med homofili og gjøre og se hvor lite som vil oppstå på nytt.
Vis hele sitatet...
Det har jo oppstått utallige plasser, som neppe har kommunisert om homofili før dei siste få tiåra. Og en observerer det hos dyrearter som ikkje har abstrakt tankeapparat. Igjen kjem du med ein rimelig oppsiktsvekkande påstand stikk i strid med all anna kunnskap, men du nekter å underbygge det.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ikke komenter de få tilfellene som blir og dermed har du et samfunn der man kan knulle hvem man vil uten at det er hetero eller homo. Det og rett og slett ikke brydd seg om det fra starten av ville vært det beste.
Vis hele sitatet...
Så kvifor er du så opptatt av å klistre merkelappen homo på folk, og forbinde negative ting med det? Eg for min del driter rimelig langt i kven som har kva legning, og folk må gjerne få knulle på kva dei vil, så lenge det er mellom to samtykkande parter. Uten at eg skal vurdere dei ut fra det.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg svarte utfyldende på slashdots spørsmål. Jeg mente ikke noe mer med det nei.
Vis hele sitatet...
God dag mann. Økseskaft.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg snakker ikke om selve ordet, jeg mener hele dritten. Bare som en teori, slett alt som har med homofili og gjøre og se hvor lite som vil oppstå på nytt. Ikke komenter de få tilfellene som blir og dermed har du et samfunn der man kan knulle hvem man vil uten at det er hetero eller homo. Det og rett og slett ikke brydd seg om det fra starten av ville vært det beste.
Vis hele sitatet...
Men hva oppnår du? Du tar vekk en mulighet til å beskrive noen. Homofili beskriver jo den kjønnslige tiltrekningsretningen noen mennesker har. Om vi slutter å prate om fenomenet så forsvinner det jo ikke. Om vi velger å la være å gi navn på solen og aldri snakke om solen når den skinner så vil jo solen fortsatt eksistere. Likeså kan det at noen av samme kjønn knuller hverandre beskrives som homofili, hadde vi gravlagt det konkrete ordet hadde vi sikkert funnet et annet ord.

Hvis du med "hele dritten" mener at du kan fjerne hele fenomenet så er det jo opplagt at det ikke lar seg gjøre. Tror du at hvis du idag går bort til homofile og sier "hei slutt å være homofile og slutt å bruk ordet og så glemmer vi hele greia" vil fungere? Det virker mer som om du forespeiler deg en drømmeverden der dette aldri fantes. Vel, det finnes jo og da må vi beskrive det og forholde oss til det.

Det er jo ingenting galt uansett med homofili som skulle tilsi at vi måtte gjøre drastiske ting for å få det bort og vekk.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 21:53.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kommer du med rimelig oppsiktsvekkande påstander, så må du regne med at folk er nysjerrige på om du kan underbygge dei, eller om det er rein synsing. For er det rein synsing er det verdiløst svada, og einaste du oppnår er å skape støy. Det er alminnelig høflighet.

Det må i så fall vere fordi du er totalt blank på emnet.

Du kan jo begynne med å lese http://en.wikipedia.org/wiki/Biology...al_orientation som gir et overblikk over dei biologiske mekanismane. Om det er utelukkande biologisk eller ikkje er vel uklart, men det er vel ingen ting som tyder på at en kan bytte legning at will. Det var forøvrig du som kom med den påstanden, så da får du backe opp den påstanden, og ikkje klage over at du ikkje har sett forskning på noko heilt anna.
Vis hele sitatet...
Legger meg flat her, greit nok. Jeg indrømmer og ikke ha stor kunnskap rundt emnet derfor hadde jeg trengt den linken der litt før.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Poenget mitt er at om det er så lett som du ser ut til å meine å skifte seksuell legning, så burde ikkje folk ta livet sitt på grunn av det - dei burde bytte. Det er mao. en sterk indikator i mine auge på at du er himmelvidt langt ute på viddene med påstandane dine.
Vis hele sitatet...
Vi er alle forskjellige, mennesker kalles vi. Derfor er ikke alle like gode til å ta kontroll over egen situasjon som andre kanskje er. Alt jeg sier er at det er mulig og bestemme mye mer selv enn man faktisk trodde man ikke kunne endre. Veldig mye. Det er mulig det ikke er sånn for alle. Det handler bare om å bestemme seg, har man ikke hodekapasitet eller hjerte til det så nei vel.

Jeg velger å avslutte her. Nå har vi vært offpeak i alt for mange innlegg.

Sitat av slashdot Vis innlegg
kvifor er du så opptatt av å klistre merkelappen homo på folk?
God dag mann. Økseskaft.
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke. Da misforsto du. Det jeg ønsker er et samfunn der legning ikke er et spørsmål.

Jeg ble tvingt til å svare en gang til
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vi er alle forskjellige, mennesker kalles vi. Derfor er ikke alle like gode til å ta kontroll over egen situasjon som andre kanskje er. Alt jeg sier er at det er mulig og bestemme mye mer selv enn man faktisk trodde man ikke kunne endre. Veldig mye. Det er mulig det ikke er sånn for alle. Det handler bare om å bestemme seg, har man ikke hodekapasitet eller hjerte til det så nei vel.
Vis hele sitatet...
Her kjem du med påstanden igjen. Men kan du underbygge det? Det er jo åpenbart at homofile utmerka godt kan ha heteroseksuelle forhold, men det vil ikkje sei at dei skifter legning - på linje med at du ikkje skifter legning av å ha et homoseksuelt forhold. Så kan du vise til litt dokumentasjon på at mennesker kan skifte legning at will, eller blir det også en tom påstand...?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
. Alt jeg sier er at det er mulig og bestemme mye mer selv enn man faktisk trodde man ikke kunne endre. Veldig mye. Det er mulig det ikke er sånn for alle. Det handler bare om å bestemme seg, har man ikke hodekapasitet eller hjerte til det så nei vel..
Vis hele sitatet...
Og du tror vel katolske prester som lover aldri la seg veilede av begjær ikke føler spenning hvis de går inn i nonners dusj en vinful aften?

I statene har de hatt noe tilsvarende AA-møter for homofile. Personer som føler seksuelt begjør for noen av samme kjønn ønsker å gå aktivt inn for å endre legningen sin fordi de ikke ønsker ha den selv engang (som regel kristne personer). Gang på gang feiler dette totalt. De klarer kanskje finne en kone eller noe, men de innrømmer alltid senere at de aldri fikk kontroll over de grunnleggende homoseksuelle følelesene selv etter langvarig forsøk med egen motivasjon.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 21:58.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jajajaja. Men tenk om det å være homofil, ordet homo og alt det andre aldri ble nevnt. Da hadde det plutslig rett og slett ikke vært noe som het og være homofil.
Vis hele sitatet...
Hvor mange svaner, måker, stokkender, pingviner, gribber, delfiner, bison, bonoboer, elefanter, giraffer, japanske makaker, løver, ildere, sauer, hyener, øgler, øyenstikkere, bananfluer, huskatter, eller en av de andre utallige artene som utviser homoseksuell atferd, tror du har et ord for, eller er konseptbevisste rundt, homofili? Prøv å bruke hodet littegrann, vær så snill.
Sist endret av Provo; 28. juni 2010 kl. 22:05.
/signed Provo

Uansett, sikkert bare naivt av meg, men ble sjokkert når jeg så denne videoen. At folk fremdels kan oppføre seg slik i dagens samfunn
http://www.signmovies.net/videos/signmovies/index.html
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå som Totskalle har hevdet å slutte i denne tråden: Hva faen var det han prøvde å si?

- Påstår man kan "si ting her på nFF, uten å ha Einstein, Nietzsche eller andre å backe seg opp med", men krever selv kilder fra andre.
- Har ekstremt lite kunnskap om emnet, forstår ikke hvorfor det eksisterer, og mener det er "tåpelig".
- Påstår man ikke har funnet ut om det er en sykdom eller ikke. Men "vet" at det kan kureres. Ved undertrykking av alle ting. Eller bare ved å glemme den. Og fjerne betegnelsen. Eller faktisk å slette alt som har med homofili å gjøre (sannsynligvis de homofile, altså et massemord av enorme proporsjoner).
- Påstår at homofili sprer seg, og kommer til å hindre vår arts utvikling (skal godt gjøres å spre homofili genetisk, no?).
- Vil ikke leve i et samfunn der homofili blir satt pris på. Heller ikke i tilfelle "Da hadde det ikke vært noe mer til det, enn at man fikk vite det på lik måte som at Knut og Kari skal gifte seg. Et slikt samfunn ønsker ikke jeg og derfor holder jeg stillinga på mine meninger."
- Men i hans nest siste setning gjør han helomvending: "Det jeg ønsker er et samfunn der legning ikke er et spørsmål." (som jeg tolker som "hadde det ikke vært best om legning ikke spilte noen rolle i samfunnet vårt?").

Spaltet personlighet eller ekstremt rask utvikling?
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvor mange svaner, måker, stokkender, pingviner, gribber, delfiner, bison, bonoboer, elefanter, giraffer, japanske makaker, løver, ildere, sauer, hyener, øgler, øyenstikkere, bananfluer, huskatter, eller en av de andre utallige artene som utviser homoseksuell atferd, tror du har et ord for, eller er konseptbevisste rundt, homofili? Prøv å bruke hodet littegrann, vær så snill.
Vis hele sitatet...
Nå må du være snill og legge fra deg dyredebatten, det er totalt feil å sammenlikne dyr og mennesker.


Sitat av Jonta Vis innlegg
Nå som Totskalle har hevdet å slutte i denne tråden: Hva faen var det han prøvde å si?

- Påstår man kan "si ting her på nFF, uten å ha Einstein, Nietzsche eller andre å backe seg opp med", men krever selv kilder fra andre.
- Har ekstremt lite kunnskap om emnet, forstår ikke hvorfor det eksisterer, og mener det er "tåpelig".
- Påstår man ikke har funnet ut om det er en sykdom eller ikke. Men "vet" at det kan kureres. Ved undertrykking av alle ting. Eller bare ved å glemme den. Og fjerne betegnelsen. Eller faktisk å slette alt som har med homofili å gjøre (sannsynligvis de homofile, altså et massemord av enorme proporsjoner).
- Påstår at homofili sprer seg, og kommer til å hindre vår arts utvikling (skal godt gjøres å spre homofili genetisk, no?).
- Vil ikke leve i et samfunn der homofili blir satt pris på. Heller ikke i tilfelle "Da hadde det ikke vært noe mer til det, enn at man fikk vite det på lik måte som at Knut og Kari skal gifte seg. Et slikt samfunn ønsker ikke jeg og derfor holder jeg stillinga på mine meninger."
- Men i hans nest siste setning gjør han helomvending: "Det jeg ønsker er et samfunn der legning ikke er et spørsmål." (som jeg tolker som "hadde det ikke vært best om legning ikke spilte noen rolle i samfunnet vårt?").

Spaltet personlighet eller ekstremt rask utvikling?
Vis hele sitatet...
Hahahahahaha fy faen Nå slenger du frem dritten, åpenlyst pga at jeg meldte meg ut av diskusjonen Du prøver rett og slett og misforstå, eller har du kanskje dårlig skriftlig norsk kunnskap? Når jeg entret denne diskusjonen var den i ferd med å dø ut. Pga at alle deltakerne sto på samme side i saken, og dermed var det ingenting og "diskutere".

Derfor valgte jeg og snakke ut ifra et annet synspunkt og se på reaksjonene. Og når jeg meldte meg ut av diskusjonen igjen så var det to svar til meg og en dag gikk uten videre diskusjon Det du skulle ha gjort, var å si nå som Totskalle har forsvunnet, kanskje vi kan diskutere på en rimelig måte vi andre? Men det sa du ikke, istedenfor velger du å stemple meg og hemme diskusjonen enda mer. For det var aldri noe å diskutere til å begynne med, right, når alle her tydeligvis er enige?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Nå må du være snill og legge fra deg dyredebatten, det er totalt feil å sammenlikne dyr og mennesker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Mennesker er dyr. Det er ingenting som skiller mennesker fra andre dyr annet enn vårt mer utviklede intellekt. En helt grunnleggende forståelse av evolusjon gjør dette rimelig klart, og det virket på dine tidligere poster som at du ikke er kreasjonist heller.

Du har en rimelig gjennomskuelig vane med å la være å svare på selve argumentasjonen du møtes med, men heller avfeie den med mildt sagt lite gjennomtenkte utsagn. En uslåelig måte å stagnere totalt på, men lite nyttig i en diskusjon.

Derfor oppfordrer jeg deg til å svare på hvorfor du mener sammenlikningen er feil. Det svaret må da inneholde informasjon om hvorfor det er urimelig at homoseksuell atferd er tilstede hos mennesker på samme måte som hos andre dyr.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Kan vi slutte å kritisere Totskalle nå? Kanskje han tar med seg sitt svada og forlater tråden...
Vis hele sitatet...
hihi, 10hi

Sitat av Provo Vis innlegg
Hvorfor det? Mennesker er dyr. Det er ingenting som skiller mennesker fra andre dyr annet enn vårt mer utviklede intellekt. En helt grunnleggende forståelse av evolusjon gjør dette rimelig klart, og det virket på dine tidligere poster som at du ikke er kreasjonist heller.

Du har en rimelig gjennomskuelig vane med å la være å svare på selve argumentasjonen du møtes med, men heller avfeie den med mildt sagt lite gjennomtenkte utsagn. En uslåelig måte å stagnere totalt på, men lite nyttig i en diskusjon.

Derfor oppfordrer jeg deg til å svare på hvorfor du mener sammenlikningen er feil. Det svaret må da inneholde informasjon om hvorfor det er urimelig at homoseksuell atferd er tilstede hos mennesker på samme måte som hos andre dyr.
Vis hele sitatet...
Du svarte jo selv. Behøver jeg å forklare hva forskjellen på dyr og mennesker er? Vi var aper for mange år siden, men vi kaller oss i dag mennesker. Dyrearter i dag handler på instinkt, vi mennesker (hvertfall noen av oss) handler ut ifra logikk, regler og normer. Ikke si at vårt mer avanserte intellekt ikke er nok til å skille oss fra dyr.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hahahahahaha fy faen Nå slenger du frem dritten, åpenlyst pga at jeg meldte meg ut av diskusjonen Du prøver rett og slett og misforstå, eller har du kanskje dårlig skriftlig norsk kunnskap?
Vis hele sitatet...
Langt ifra. Jeg prøver faktisk å forstå hva inni huleste det er du holder på med. Du bør i tillegg være meget obs på det å skrive korrekt når du kommer med formodninger om at andre har "dårlig skriftlig norsk kunnskap".

Dette er ikke noe forsøk på å "slenge frem dritten", men kun en oppsummering av selvmotsigelsene som hoper seg opp i postene dine.
Når jeg entret denne diskusjonen var den i ferd med å dø ut. Pga at alle deltakerne sto på samme side i saken, og dermed var det ingenting og "diskutere".
Vis hele sitatet...
Ah, så siden tema var ferdigdiskutert tenkte du å redde tråden og komme med noe som ligner målrettet kaosspredning? Ved å komme med utsagn der du motsier deg selv, nekter å komme med kilder som underbygger utsagnene dine, og kritiserer andre på dårlig grunnlag? Flott at du redder diskusjonen altså.
Derfor valgte jeg og snakke ut ifra et annet synspunkt og se på reaksjonene. Og når jeg meldte meg ut av diskusjonen igjen så var det to svar til meg og en dag gikk uten videre diskusjon Det du skulle ha gjort, var å si nå som Totskalle har forsvunnet, kanskje vi kan diskutere på en rimelig måte vi andre? Men det sa du ikke, istedenfor velger du å stemple meg og hemme diskusjonen enda mer. For det var aldri noe å diskutere til å begynne med, right, når alle her tydeligvis er enige?
Vis hele sitatet...
Åh... huff. Ja, det er nok jeg som ødelegger denne flotte diskusjonen. Kan ikke være du, som ser ut til å ville styre den inn på å diskutere nettopp deg. Heldigvis har vi avsluttet det temaet, da vi nå vet hva målet ditt var.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vi var aper for mange år siden, men vi kaller oss i dag mennesker.
Vis hele sitatet...
Feil, vi er fortsatt aper. Om du legger noe subjektivt vurderende i den konstanteringen får være ditt problem, men etter objektive kriterier er vi aper, uten at det trekker bort at vi er høyst unike aper.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dyrearter i dag handler på instinkt, vi mennesker (hvertfall noen av oss) handler ut ifra logikk, regler og normer. Ikke si at vårt mer avanserte intellekt ikke er nok til å skille oss fra dyr.
Vis hele sitatet...
Så når du ser en pen pike gå forbi og kjenner spenningen i buksen så var det en høyst logisk vurdering av hva som var greit å gjøre?

Sorry, men du kan ikke forstå et menneske utelukkende som en rasjonalitetsmaskin. Vi er ikke datamaskiner. Vi har biologiske drifter, følelser og mer - og disse kan vi klart se hos våre andre artsfrender og speile oss i. Skal vi forsøke forstå oss selv må vi også forstå vår felles slekt og opphav. Livet er ikke mange avkuttede bobler, men nettverk av historikk og likheter.

Selvsagt er vi ikke like, men det ble ikke hevdet heller.
Sist endret av Kinseek; 29. juni 2010 kl. 13:51.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Du svarte jo selv. Behøver jeg å forklare hva forskjellen på dyr og mennesker er? Vi var aper for mange år siden, men vi kaller oss i dag mennesker. Dyrearter i dag handler på instinkt, vi mennesker (hvertfall noen av oss) handler ut ifra logikk, regler og normer. Ikke si at vårt mer avanserte intellekt ikke er nok til å skille oss fra dyr.
Vis hele sitatet...
At dyr handler utelukkende på instinkt, mens mennesker er totalt konseptmessig adskilt og handler utelukkende på resonnement er en tankegang som avgikk med døden for omtrent hundre år siden. Til og med Charles Darwin var klar over dette for 150 år siden da han påpekte at forskjell mellom dyrearter, mennesker inkludert, er en forskjell av grad, ikke av type. Å forstå evolusjonsprosessen og studere likhetene mellom oss selv og andre dyr gjør at vi kan anslå når et trekk oppsto, hva slags funksjon det hadde, og hva slags funksjon det nå har.

Og, atter en gang, du svarer ikke på spørsmålet. Jeg skal la tvilen komme deg til gode og gå ut i fra at du vet bedre enn du utgir deg for, men jeg tror mange hadde satt pris på om du kunne holde pisspratet for deg selv inntil du har noe vagt fornuftig å komme med.

Og bare for å gjøre det helt tindrende klart:
Sitat av Totskalle
Ikke si at vårt mer avanserte intellekt ikke er nok til å skille oss fra dyr.
Vis hele sitatet...
Intellektet vårt er nok til å skille oss fra andre dyr. Akkurat som en leopards hastighet er nok til å skille den fra andre dyr. Når man da ser homoseksuell atferd hos andre dyr som ikke er i nærheten av å ha et intellekt som vårt, så er det et knusende sikkert tegn på at homoseksualitet ikke er tilknyttet intellektet. Dermed har vårt intellekt ingenting med homoseksualitet å gjøre, og det vil si at det som skiller oss fra andre dyr er fullstendig irrelevant når det kommer til homoseksualitet. ALTSÅ: Mekanismen som gjør giraffer til homoseksuelle er, med ekstremt stor sannsynlighet, den samme mekanismen som gjør mennesker til homoseksuelle. Giraffer har ikke språk, og har neppe noen kultur som taler hverken for eller mot homoseksualitet. Det vil igjen si at å modifisere vår egen kultur til å forbanne alt som kan forbindes med homoseksualitet, ikke vil forhindre homofili hos mennesker.

Klarer du ikke å forstå denne tankerekken, så tør jeg påstå at det er noe alvorlig galt med fatteevnen din.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Langt ifra. Jeg prøver faktisk å forstå hva inni huleste det er du holder på med. Du bør i tillegg være meget obs på det å skrive korrekt når du kommer med formodninger om at andre har "dårlig skriftlig norsk kunnskap".

Dette er ikke noe forsøk på å "slenge frem dritten", men kun en oppsummering av selvmotsigelsene som hoper seg opp i postene dine.Ah, så siden tema var ferdigdiskutert tenkte du å redde tråden og komme med noe som ligner målrettet kaosspredning? Ved å komme med utsagn der du motsier deg selv, nekter å komme med kilder som underbygger utsagnene dine, og kritiserer andre på dårlig grunnlag? Flott at du redder diskusjonen altså.Åh... huff. Ja, det er nok jeg som ødelegger denne flotte diskusjonen. Kan ikke være du, som ser ut til å ville styre den inn på å diskutere nettopp deg. Heldigvis har vi avsluttet det temaet, da vi nå vet hva målet ditt var.
Vis hele sitatet...
I dine quotes til meg så har du ikke quotet eksakt det jeg sa. Og hvis noe av det jeg har sagt virker motsigende så er ikke det meningen. Jeg har aldri forsøkt å lede denne diskusjonen inn på meg selv. Men nå har vi vært att og frem på det samme i over 3 sider så kan vi kalle det en slutt? Dere har nå gang på gang spurt om det samme og det blir samme meninger mot meninger videre og videre.
Sitat av Provo Vis innlegg
På samme måte som man ikke kan generalisere menneskelige trekk på tvers av buksefarge?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser forskjellen på dyr og mennesker så får det være opp til deg. Utgangspunktet var at dyr også er homofile. Dyr er naturlig homofile, dyr blir ikke påvirket av media, kultur osv. en han-bjørn vil ikke bli mere homofil av at han har to andre homofile bjørner i familien sin? Mens vi mennesker kan utvikle oss til å bli homofile. Vi blir påvirket av alt rundt oss, klær, holdninger, meninger, kultur, media, normer osv.

Sitat av Provo Vis innlegg
Vi spør om det samme fordi du ikke evner å komme med svar. Og det er ikke så mye "meninger mot meninger" som det er "dokumentasjon vs. Totskalle".
Vis hele sitatet...
Jeg prøver helt enkelt og si at jeg ikke har kilder og jeg gidder ikke å finne kilder. Jeg snakker bare ut ifra det jeg har blitt lært på skole, i samfunnet etc.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvis du ikke ser forskjellen på dyr og mennesker så får det være opp til deg. Utgangspunktet var at dyr også er homofile. Dyr er naturlig homofile, dyr blir ikke påvirket av media, kultur osv. en han-bjørn vil ikke bli mere homofil av at han har to andre homofile bjørner i familien sin? Mens vi mennesker kan utvikle oss til å bli homofile. Vi blir påvirket av alt rundt oss, klær, holdninger, meninger, kultur, media, normer osv.
Vis hele sitatet...
Og ettersom en bjørn, blant utallige andre arter, kan bli homoseksuell helt uten kulturelle innflytelser, er det altså revnende idiotisk å anta at det samme ikke skulle gjelde mennesker. Ser du? Du har nesten argumentert deg helt inn til selvmål, nå!

Sitat av Totskalle
Jeg prøver helt enkelt og si at jeg ikke har kilder og jeg gidder ikke å finne kilder. Jeg snakker bare ut ifra det jeg har blitt lært på skole, i samfunnet etc.
Vis hele sitatet...
Det du har lært på skole, i samfunnet etc? Lærte du mye om at mennesker kan bestemme seg for hvilken legning de vil ha på skolen? Sikker på at du gikk inn i riktig bygg? Med "samfunnet etc" regner jeg du mener hva du har blitt fortalt, og at du dermed baserer deg på at alt du blir fortalt er riktig? Nei, det vil medføre at vi også har rett.. At den som er først ute til å fortelle deg noe har rett! Det må det vel være.

Du vil nok komme lenger her i livet hvis du baserer meningene dine på fakta i stedet for å konstruere fakta som går overens med meningene dine.
Sitat av Provo Vis innlegg
Intellektet vårt er nok til å skille oss fra andre dyr. Akkurat som en leopards hastighet er nok til å skille den fra andre dyr. Når man da ser homoseksuell atferd hos andre dyr som ikke er i nærheten av å ha et intellekt som vårt, så er det et knusende sikkert tegn på at homoseksualitet ikke er tilknyttet intellektet. Dermed har vårt intellekt ingenting med homoseksualitet å gjøre, og det vil si at det som skiller oss fra andre dyr er fullstendig irrelevant når det kommer til homoseksualitet. ALTSÅ: Mekanismen som gjør giraffer til homoseksuelle er, med ekstremt stor sannsynlighet, den samme mekanismen som gjør mennesker til homoseksuelle. Giraffer har ikke språk, og har neppe noen kultur som taler hverken for eller mot homoseksualitet. Det vil igjen si at å modifisere vår egen kultur til å forbanne alt som kan forbindes med homoseksualitet, ikke vil forhindre homofili hos mennesker.

Klarer du ikke å forstå denne tankerekken, så tør jeg påstå at det er noe alvorlig galt med fatteevnen din.
Vis hele sitatet...
Det er klart jeg forstår tankegangen din, men jeg sier meg ikke enig. Det du sier er at dyr ikke blir påvirket, men du utelukker at det blir faktisk vi mennesker. Der har du forskjellen jeg snakker om. Greit nok at homoseksualitet kommer fra noe annet enn vårt intellekt, men vi blir fortsatt påvirket og det går på intellektet.

Det at du bruker en sammenlikning mellom fysiske egenskaper og psykiske egenskaper blir bare dumt.

Sitat av Provo Vis innlegg
Det du har lært på skole, i samfunnet etc? Lærte du mye om at mennesker kan bestemme seg for hvilken legning de vil ha på skolen? Sikker på at du gikk inn i riktig bygg? Med "samfunnet etc" regner jeg du mener hva du har blitt fortalt, og at du dermed baserer deg på at alt du blir fortalt er riktig? Nei, det vil medføre at vi også har rett.. At den som er først ute til å fortelle deg noe har rett! Det må det vel være.

Du vil nok komme lenger her i livet hvis du baserer meningene dine på fakta i stedet for å konstruere fakta som går overens med meningene dine.
Vis hele sitatet...
Nesten riktig. Det er klart jeg tar ting jeg blir fortalt opp til vurdering, men når jeg merker senere i livet at noe jeg har lært stemmer, ved egne erfaringer, så stoler jeg på det som sant. Nå snakker jeg ikke om å bestemme egen legning, for det er noe jeg har sluppet og gjøre. Men i teorien jeg ble lært skal alt være mulig, og jeg har bestemt meg for utallige andre ting så hvorfor skal man ikke kunne tvinge seg ut av en legning og inn i en annen også? Jeg har hørt om andre folk som har greid det og velger og tro på det fordi jeg tror på viljekraft og selvoverhode.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det at du bruker en sammenlikning mellom fysiske egenskaper og psykiske egenskaper blir bare dumt.
Vis hele sitatet...
Ja, helt dumt. Blir jo nesten som å si at våre tanker, holdninger etc. holder til i vår fysiske hjerne.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Nesten riktig. Det er klart jeg tar ting jeg blir fortalt opp til vurdering, men når jeg merker senere i livet at noe jeg har lært stemmer, ved egne erfaringer, så stoler jeg på det som sant. Nå snakker jeg ikke om å bestemme egen legning, for det er noe jeg har sluppet og gjøre. Men i teorien jeg ble lært skal alt være mulig, og jeg har bestemt meg for utallige andre ting så hvorfor skal man ikke kunne tvinge seg ut av en legning og inn i en annen også? Jeg har hørt om andre folk som har greid det og velger og tro på det fordi jeg tror på viljekraft og selvoverhode.
Vis hele sitatet...
En kort person kan ikke tvinge seg høyere. En person med blå øyne kan ikke, kun med viljestyrke, endre fargen på øynene.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Ja, helt dumt. Blir jo nesten som å si at våre tanker, holdninger etc. holder til i vår fysiske hjerne.



En kort person kan ikke tvinge seg høyere. En person med blå øyne kan ikke, kun med viljestyrke, endre fargen på øynene.
Vis hele sitatet...
Men nå er det snakk om psykiske påtvingelser, ikke fysiske. Det er en helvettes klar forskjell mellom det. Det er ikke alle fysiske ting som lar seg overbestemme ved hjelp av vilje. Men psykiske ting, som ikke eksisterer som objekt med fast form kan endres på ved vilje.
Sist endret av Totskalle; 29. juni 2010 kl. 14:50.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men nå er det snakk om psykiske påtvingelser, ikke fysiske. Det er en helvettes klar forskjell mellom det.
Vis hele sitatet...
Så du antar at homofili er en psykisk idé som ikke har rot i noe fysisk? Det er i så fall veldig naivt. Og om du tror det ikke er noen bro mellom det psykiske og det fysiske så tar du grundig feil.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Så du antar at homofili er en psykisk idé som ikke har rot i noe fysisk? Det er i så fall veldig naivt. Og om du tror det ikke er noen bro mellom det psykiske og det fysiske så tar du grundig feil.
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er det vel du som tar grundig feil. Homofile personer har ingen fysiske forskjeller seg i mellom som heterofile personer ikke har? Jeg nekter ikke på at fysisk og psykisk har samband, men homofili oppstår ikke fysisk. Det er klart at det fort blir mer fysisk når man først har funnet ut man er homofil, men man blir ikke homofil av en fysisk reaksjon.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er klart jeg forstår tankegangen din, men jeg sier meg ikke enig. Det du sier er at dyr ikke blir påvirket, men du utelukker at det blir faktisk vi mennesker.
Vis hele sitatet...
Niks. Det er du som påstår at homofili kommer utelukkende fra kulturelle innflytelser og vilje, og derfor kan endres. Jeg påpeker at 1) alle dyr vi har observert å utvise homoseksuell atferd gjør dette uten kulturell innflytelse, 2) mennesker er også dyr, og 3) mennesker kan derfor bli homoseksuelle uten kulturell innflytelse. Du som tidligere påsto at du var så glad i logikk burde kjenne igjen dette.

Sitat av Totskalle
Det at du bruker en sammenlikning mellom fysiske egenskaper og psykiske egenskaper blir bare dumt.
Vis hele sitatet...
Hva, helt spesifikt, tenker du på?

Sitat av Totskalle
Nesten riktig. Det er klart jeg tar ting jeg blir fortalt opp til vurdering, men når jeg merker senere i livet at noe jeg har lært stemmer, ved egne erfaringer, så stoler jeg på det som sant. Nå snakker jeg ikke om å bestemme egen legning, for det er noe jeg har sluppet og gjøre.
Vis hele sitatet...
Ok, altså det du sier her, er at det du har erfart at stemmer, det stemmer, og ettersom du ikke har noen erfaring med valg av legning, så... må det stemme? Eller er det slik at ettersom du ikke har noen erfaring med valg av legning, og at forskningen peker i motsatt retning av hva du sier, så kanskje det ikke stemmer likevel?


Sitat av Totskalle
Men i teorien jeg ble lært skal alt være mulig, og jeg har bestemt meg for utallige andre ting så hvorfor skal man ikke kunne tvinge seg ut av en legning og inn i en annen også?
Vis hele sitatet...
Ja, og hvorfor skal man ikke kunne "ville" seg til å bli 200 IQ-poeng smartere? Klart det går! "Alt skal være mulig", eller hva? Eller kan det være slik at ikke alt kan styres av viljen? Vet du for eksempel for sikkert at homofili ikke skyldes biologiske årsaker? Mye tyder nemlig på det.

Sitat av Totskalle
Jeg har hørt om andre folk som har greid det og velger og tro på det fordi jeg tror på vilje kraft og selvoverhode.
Vis hele sitatet...
Du har hørt om folk som påstår at de har greid det. Du har hørt om folk som sier at de ikke lenger har homofile følelser. Hadde du fulgt med så hadde du også hørt om folk som tar livet sitt i forsøket. Og som lider av svært alvorlige depresjoner som følge av et press for å "konvertere" til heterofili. Hvis du hadde lest linken du etterspurte, som jeg postet tidligere, så hadde du sett konklusjonen om at slike "konverteringsprogrammer" er potensielt svært skadelige og ikke kan vises å ha noen faktisk effekt utover å få folk til å føle så mye skam at de velger å skjule deler av sin identitet.

Sitat av Totskalle
Homofile personer har ingen fysiske forskjeller seg i mellom som heterofile personer ikke har?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager vet du om det?
Sitat av Provo Vis innlegg
Niks. Det er du som påstår at homofili kommer utelukkende fra kulturelle innflytelser og vilje, og derfor kan endres. Jeg påpeker at 1) alle dyr vi har observert å utvise homoseksuell atferd gjør dette uten kulturell innflytelse, 2) mennesker er også dyr, og 3) mennesker kan derfor bli homoseksuelle uten kulturell innflytelse. Du som tidligere påsto at du var så glad i logikk burde kjenne igjen dette.


Hva, helt spesifikt, tenker du på?


Ok, altså det du sier her, er at det du har erfart at stemmer, det stemmer, og ettersom du ikke har noen erfaring med valg av legning, så... må det stemme? Eller er det slik at ettersom du ikke har noen erfaring med valg av legning, og at forskningen peker i motsatt retning av hva du sier, så kanskje det ikke stemmer likevel?



Ja, og hvorfor skal man ikke kunne "ville" seg til å bli 200 IQ-poeng smartere? Klart det går! "Alt skal være mulig", eller hva? Eller kan det være slik at ikke alt kan styres av viljen? Vet du for eksempel for sikkert at homofili ikke skyldes biologiske årsaker? Mye tyder nemlig på det.


Du har hørt om folk som påstår at de har greid det. Du har hørt om folk som sier at de ikke lenger har homofile følelser. Hadde du fulgt med så hadde du også hørt om folk som tar livet sitt i forsøket. Og som lider av svært alvorlige depresjoner som følge av et press for å "konvertere" til heterofili. Hvis du hadde lest linken du etterspurte, som jeg postet tidligere, så hadde du sett konklusjonen om at slike "konverteringsprogrammer" er potensielt svært skadelige og ikke kan vises å ha noen faktisk effekt utover å få folk til å føle så mye skam at de velger å skjule deler av sin identitet.


Hva i alle dager vet du om det?
Vis hele sitatet...

Punkt 2 kan du stryke. Vi er dyr, men så mye mer avanserte som vi er på de fleste måter så blir en sammenlikning ganske rart. Punkt 1, ja nettop, men vi mennesker blir påvirket, forskjell fra dyr. Punkt 3, dette grenser til punkt 2.


Jeg tenker på der du sier at leoparder skilles fra andre dyr ved at de er super-raske. Det er en fysisk egenskap, homofili er ikke fysisk.


Jeg sa dte jag sa. Du spør om det samme på nytt, les svaret mitt en gang til. Jeg er fullt klar over at forskningen du tror på viser i motsatt retning, men jeg er ikke enig med den forskningen.


IQ er et dritteksempel. IQ tester er basert på individuell kunnskap. Hvis man vil øke sin IQ så er det også mulig, ved å drive hjernetrim. Mattematikk f.eks.


Det å skjule den homofile delen identiteten sin er nettop steget man må ta for å konvertere. Selv om det er vanskelig og "farlig" som du beskriver det så er det fortsatt mulig. Det er mulig det gir deppresjoner, selvmordstanker osv. Men da ønsker man helt enkelt ikke å bli heterofil eller? Hvis man ønsker noe sterkt, skulle man tro at det å greie å tvinge seg til det vil gi en positiv effekt på allmenntilstanden? Ma må såklart ville det selv.

Sitat av Kalakov Vis innlegg
Ja, helt dumt. Blir jo nesten som å si at våre tanker, holdninger etc. holder til i vår fysiske hjerne.



En kort person kan ikke tvinge seg høyere. En person med blå øyne kan ikke, kun med viljestyrke, endre fargen på øynene.
Vis hele sitatet...
greide å trykke feil for KP, bare til info.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er en fysisk egenskap, homofili er ikke fysisk.
Vis hele sitatet...
Det er en påstand fra din side, ikke fakta. Du kan ikke bare hevde noe slikt out-of-the blue.

Og dine påstander har ikke noen troverdiget - fordi du bare baserer dem på egne forutintatte meninger. Du innrømmer jo selv at du avviser forskning som du er uenig med:
Jeg er fullt klar over at forskningen du tror på viser i motsatt retning, men jeg er ikke enig med den forskningen.
Vis hele sitatet...
Herregud, du spurte jo selv etter forskning å området, og nå avviser du det blankt fordi du simpelthen er uenig med det? Hvorfor spør du da hvis du ikke er interresert i å få det du spør om?
Sist endret av Kinseek; 29. juni 2010 kl. 15:33.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det er en påstand fra din side, ikke fakta. Du kan ikke bare hevde noe slikt out-of-the blue.
Vis hele sitatet...
Jeg har forklart hvorfor jeg kommer med påstanden. Og påpeke det på denne måten er totalt unødvendig.


Sitat av Kinseek Vis innlegg
Og dine påstander har ikke noen troverdiget - fordi du bare baserer dem på egne forutintatte meninger. Du innrømmer jo selv at du avviser forskning som du er uenig med:

Herregud, du spurte jo selv etter forskning å området, og nå avviser du det blankt fordi du simpelthen er uenig med det? Hvorfor spør du da hvis du ikke er interresert i å få det du spør om?
Vis hele sitatet...
Jeg var interessert i å få vite hvorfor alle sammen var så bestemt. Nå fikk jeg det. og jeg er ikke enig. Har du komplikasjoner med det?
Sist endret av Totskalle; 29. juni 2010 kl. 15:38.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Punkt 2 kan du stryke. Vi er dyr, men så mye mer avanserte som vi er på de fleste måter så blir en sammenlikning ganske rart.
Vis hele sitatet...
Mer avanserte på de fleste måter? Vi har én eneste egenskap som skiller seg positivt ut, eller er mer avansert om du vil, og det er intellektet. Når det kommer til alt annet forbigås vi av de fleste dyrerarter. Styrke, smidighet, hastighet, syn, hørsel, luktesans, smakssans, følesans osv. Du vet vel dette selv?

Sitat av Totskalle
Punkt 1, ja nettop, men vi mennesker blir påvirket, forskjell fra dyr.
Vis hele sitatet...
Nettopp, og det viser at homoseksualitet oppstår uavhengig av kulturell påvirkning. Ganske enkelt.

Sitat av Totskalle
Punkt 3, dette grenser til punkt 2.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? Jeg gjentar meg selv: Du sier du tar avgjørelser for hvorvidt noe stemmer ut fra egen erfaring, men ettersom du ikke har erfaring med legningsskifte, hvordan kan du da avgjøre hvorvidt dette stemmer? Du argumenterer ikke en gang sammenhengende.

Sitat av Totskalle
Jeg tenker på der du sier at leoparder skilles fra andre dyr ved at de er super-raske. Det er en fysisk egenskap, homofili er ikke fysisk.
Vis hele sitatet...
Faller du litt lett av? Hastigheten til leoparder ble brukt for å illustrere at vi ikke er den eneste rasen som har en egenskap som er mest utviklet av sin type i dyreriket. Dessuten vet du ingenting om hvorvidt homofili er "fysisk", eller biologisk, betinget.

Sitat av Totskalle
Jeg sa dte jag sa. Du spør om det samme på nytt, les svaret mitt en gang til. Jeg er fullt klar over at forskningen du tror på viser i motsatt retning, men jeg er ikke enig med den forskningen.
Vis hele sitatet...
Og den avgjørelsen har du tydeligvis tatt ene og alene på grunnlag av din manglende erfaring rundt dette. Du bør ha noe litt mer håndfast å komme med, hvis ikke blir det bare tøv.

Sitat av Totskalle
IQ er et dritteksempel. IQ tester er basert på individuell kunnskap. Hvis man vil øke sin IQ så er det også mulig, ved å drive hjernetrim. Mattematikk f.eks.
Vis hele sitatet...
Nei, IQ-tester er ikke basert på kunnskap. Hele poenget med en IQ-test er at den ikke skal basere seg på kunnskap overhode. Å øke sin IQ i særlig grad er ikke ansett som å være mulig, men man kan til en viss grad lære seg å bruke den intelligensen man har, og på den måten gjøre det marginalt bedre på en test.

Poenget består, IQ er tydeligvis noe du mener er en psykisk egenskap, og denne lar seg ikke endre med viljen. I tillegg bør det presiseres igjen at du ikke har den fjerneste aning om hvorvidt homofili er rent psykisk eller biologisk.

Sitat av Totskalle
Det å skjule den homofile delen identiteten sin er nettop steget man må ta for å konvertere. Selv om det er vanskelig og "farlig" som du beskriver det så er det fortsatt mulig.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det forskningen tilsier at det ikke er. Og du har absolutt ingenting å backe opp påstandene dine med. Ting blir ikke mer riktig av at du synes det.

Alt dette her er egentlig litt på siden. For det viktigste av alt er ikke hvorvidt det er mulig å endre eller ikke. Det viktigste spørsmålet er: hvorfor i svarte svingende skulle den homofile delen av befolkningen over hele verden slutte å være homofile bare fordi du, i all din særs lite reflekterte prepubertalitet, synes det er ekkelt? Det er helt og holdent ditt problem, og du burde innse dette og holde deg for god for den type drittslenging.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det viktigste spørsmålet er: hvorfor i svarte svingende skulle den homofile delen av befolkningen over hele verden slutte å være homofile bare fordi du, i all din særs lite reflekterte prepubertalitet, synes det er ekkelt? Det er helt og holdent ditt problem, og du burde innse dette og holde deg for god for den type drittslenging.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å holde meg til førstepost. Mitt første innlegg var relatert til førstepost. Så ikke legg skylda på OT diskusjon på meg. Jeg må nesten le, men jeg greier ikke for det blir så jævlig for dumt. Å bry seg så jævlig mye om en sak Neida så, jeg har aldri hevdet at jeg jobber for å få alle homofile til å konvertere, jeg sier bare at jeg kunne ønsket meg et samfunn der det er slik.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men nå er det snakk om psykiske påtvingelser, ikke fysiske. Det er en helvettes klar forskjell mellom det. Det er ikke alle fysiske ting som lar seg overbestemme ved hjelp av vilje. Men psykiske ting, som ikke eksisterer som objekt med fast form kan endres på ved vilje.
Vis hele sitatet...
Homofile personer har ingen fysiske forskjeller seg i mellom som heterofile personer ikke har?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det er funnet fysiske forskjeller på hjernen til hetrofile og homofile?

Les selv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg prøvde å holde meg til førstepost. Mitt første innlegg var relatert til førstepost. Så ikke legg skylda på OT diskusjon på meg. Jeg må nesten le, men jeg greier ikke for det blir så jævlig for dumt. Å bry seg så jævlig mye om en sak Neida så, jeg har aldri hevdet at jeg jobber for å få alle homofile til å konvertere, jeg sier bare at jeg kunne ønsket meg et samfunn der det er slik.
Vis hele sitatet...
Problemet her er at du gjentatte ganger kommer med utsagn, nekter å begrunne dei eller kommer med kilder, og deretter får ettertrykkelig påpeikt at du enten totalt mangler grunnlag for påstanden, eller tar direkte feil. Det er ikkje en diskusjon, det er på grensa til trolling.
hater vi homoseksuelle? personlig skjønner jeg ikke helt hvordan det skal være noe jeg skal (eller har rett til å) bry meg med hvorvidt en person forelsker seg i sitt eget eller motsatt kjønn? Jeg liker motsatt kjønn, og så lenge andre godtar det så ser jeg ikke helt problemet med at andre liker sitt eget.
Sitat av methewall Vis innlegg
Du er klar over at det er funnet fysiske forskjeller på hjernen til hetrofile og homofile?

Les selv.
Vis hele sitatet...
Men de fysiske forskjellene skaper psykiske effekter no?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men de fysiske forskjellene skaper psykiske effekter no?
Vis hele sitatet...
Ja, men nå vrir du deg unna de falske påstandene du kom med. Du uttalte deg fortsatt feil, noe som da styrker det at man ikke kan avskaffe seg med det, noe du nærmest sier.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Ja, men nå vrir du deg unna de falske påstandene du kom med. Du uttalte deg fortsatt feil, noe som da styrker det at man ikke kan avskaffe seg med det, noe du nærmest sier.
Vis hele sitatet...
Trodde vi var ferdige med dette jeg
Har tenkt på det som blir nevnt i førstepost selv. Jeg har i de siste år tenkt som så, at man er ikke heterofil før man tørr å være litt homofil. Jeg, og min omgangs krets, har ingenting imot å grabbe hverandre på rompa, kysse på fylla og slike ting (jeg er 17 og bygdis. Den hadde du ikke sett komme). Anywho:

Likevel føler jeg meg UTROLIG utilfreds når jeg "henger" med folk jeg vet er homofile. Har lett for å dømme folk jeg vet er homofile, lett for å stemple homofile etc, selvom jeg og min heterofile vennegjeng utøver mye mer "homofile ting" en de som faktisk er homofile. Hvor logikken ble av, aner jeg ikke.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har tenkt på det som blir nevnt i førstepost selv. Jeg har i de siste år tenkt som så, at man er ikke heterofil før man tørr å være litt homofil. Jeg, og min omgangs krets, har ingenting imot å grabbe hverandre på rompa, kysse på fylla og slike ting (jeg er 17 og bygdis. Den hadde du ikke sett komme). Anywho:

Likevel føler jeg meg UTROLIG utilfreds når jeg "henger" med folk jeg vet er homofile. Har lett for å dømme folk jeg vet er homofile, lett for å stemple homofile etc, selvom jeg og min heterofile vennegjeng utøver mye mer "homofile ting" en de som faktisk er homofile. Hvor logikken ble av, aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Finner du ikke det litt ironisk? Du som "hetrofil" klår på og kysser gutter, men føler deg utrolig utilfreds rundt andre homofile? :P
Ehm, les posten igjen, så finner du ut at det var det jeg skrev.

"Hvor logikken ble av, aner jeg ikke."

Forstod først nå at du sikter til at jeg er homofil. Les definisjonen av ironi.

Nei, jeg er ikke homofil. Grunnlaget for mine handlinger kan oppsumeres i få ord: jeg er sikker på min seksualitet.
Fordi de trenger ikke å kle seg så jävla stygt bare fordi di er homofile.
Homofile som er som vanlige menn er ok.
Homser som kler seg som en jente og oppförer seg som en jente er ikke ok.
Sitat av Pancakeweed Vis innlegg
Fordi de trenger ikke å kle seg så jävla stygt bare fordi di er homofile.
Homofile som er som vanlige menn er ok.
Homser som kler seg som en jente og oppförer seg som en jente er ikke ok.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Sitat av commie Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
fordi det er kvalmt. Jeg skjønner ikke hvorfor noen (hetro eller homo her har ingenting å si) skal oppføre seg og kle seg som fnisete fjortiser bare for å understreke noe?
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bry deg?
Jeg bryr meg heller ikke noe særlig. Har ikke noe problemer til å forholde meg til/være med folk som kler seg/oppfører seg slik heller.

Jeg syns bare det er merkelig, til tider kvalmt.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Pancakeweed Vis innlegg
Fordi de trenger ikke å kle seg så jävla stygt bare fordi di er homofile.
Homofile som er som vanlige menn er ok.
Homser som kler seg som en jente og oppförer seg som en jente er ikke ok.
Vis hele sitatet...
Vanlige menn?
Sånn Jack & Jones eller Carlings fra topp til tå, og brøling om fotball, biler og kjerringa? Du synes ikke folk skal få velge klesstil og væremåte selv i et sivilisert samfunn? Håper ikke heteropatruljen kommer og tar meg hvis jeg går med bukser og er litt brautende.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Trodde vi var ferdige med dette jeg
Vis hele sitatet...
Hva da, at du unngår alle spørsmål du blir stilt, tydeligvis ikke.
grunnen til at man hater homofile er pågrunn av at vi lever i ett sosialt hierchy som får deg til å hate alle som blir tatt som en slags "underklasse" for at du skal føle deg bedre, det er derfor man som regel hater at alt som de "fleste" hater for og ikke ende opp under de "mange"
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
foxxravin: ... Det der må være noe av den mest depressive tankegangen jeg har vært borti. Hva om du må hate dem som er bedre enn deg også? Jeg håper du finner noen du kan unngå å hate, og at du kun overdriver i posten din.

Pancakeweed og 0bs: Det faktum at noen er annerledes enn dere uten at noen tar skade av det? Suck it.
Sist endret av Jonta; 30. juni 2010 kl. 21:32.
Sitat av Pancakeweed Vis innlegg
Fordi de trenger ikke å kle seg så jävla stygt bare fordi di er homofile.
Homofile som er som vanlige menn er ok.
Homser som kler seg som en jente og oppförer seg som en jente er ikke ok.
Vis hele sitatet...
Homofile er forskjellige, akkurat som oss heterofile. Kler alle heterofile seg likt og oppfører seg likt? Nei. Kler alle homofile seg likt og oppfører seg likt? Nei. Temmelig basic.
Jeg har selv sett fullt av heterofile menn som klær seg vel så kvalmt, eller verre enn de verste homfile jeg har sett. Og disse heterofile som kler seg så jævlig er det faen meg mange flere av.
Sist endret av mattnn; 30. juni 2010 kl. 21:50.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg forbanner homofili. Jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn, blir født sånn eller vil bli sånn. Det er spesielt at nå i 2010, har man enda ikke funnet ut om homfili er en sykdom og kan kureres eller om det er naturlig for enkelte. Personlig syns jeg folk får gjøre som de vil, men jeg grøsser hver gang jeg ser et skikkelig homseparr fordet!
Vis hele sitatet...
Jeg skal ringe jobb i morgen tidlig og si jeg ikke kan komme fordi jeg føler meg litt gay. Hvis det er en sykdom så går det nok helt greit. Så enkelt er det å sjekke den påstanden.

Jeg vil i samme slengen oppfordre noen med makt til å banne deg fra forumet. Ikke fordi vi ikke er enige, og ikke for å drite på ytringsfriheten, men pga. en viktig poeng i "Vær varsom"-plakaten. Det med at man skal beskyttes mot seg selv. Du virker nemlig så forstyrret at jeg lurer på om foreldrene dine er søsken, eller noe i den duren...

Stem i, folken: Ro, ro til fiskeskjær - hvor mange syke meninger, og spranghopp frem og tilbake i argumentasjon får vi der?

[EDIT:]
Et lite spørsmål, forresten: Lesber er vel greit? Det digger du vel?
Sist endret av n5k; 30. juni 2010 kl. 22:46.
Sitat av Jonta Vis innlegg
foxxravin: ... Det der må være noe av den mest depressive tankegangen jeg har vært borti. Hva om du må hate dem som er bedre enn deg også? Jeg håper du finner noen du kan unngå å hate, og at du kun overdriver i posten din.
Vis hele sitatet...

Har ikke sagt at jeg hater folk som ligger "under" meg jeg liker alle som er gode mennesker uansett hva hvor og hva , men jeg sier at det er lett når man lever og får det fõra inn i oss at man skal være bedre enn andre og da er det lett og hate andre man ser på som mindreverdige.

Hierarki foråsaker slike tilfeller, samme er i jobb livet også, alle som er over deg ser som regel på deg om mindre verdig for at du ikke skal gå over dem. det er naturlig når man lever i ett hierarki samfunn.

og nei jeg hater ikke folk jeg ikke vet hvem er, jeg er anarkist og tenker på meg selv og ikke hva andre gjør så lenge det ikke lager problemer for meg eller andre som gjør det samme.
Sist endret av foxxravin; 30. juni 2010 kl. 22:46.