Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 8186
Noen som vet om det går an å få tak i burn eller redbull shots i Norge? Går det ann å bestille?

Hvis ikke, finnes det noe liknende?

Takker for svar
Lignende: Espresso.
Ikke samme smak på noen måte, men stor dose koffein i liten mengde materie.
Fun
Trådstarter
Jeg fant disse; http://cgi.ebay.com/Red-Bull-Energy-...item3effa5ef1a

men skulle gjerne fått tak i litt færre
Hvis du er villig til å bestille fra ebay kan du likså godt dra til Sverige og kjøpe der.
Fun
Trådstarter
Bor langt fra grensa, så det er uaktuelt.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hvis du er ute etter smaken, ikke kjøp sukkerfrie!! Det er noe av det værste ueg har smakt ever! Hvis du ikke er ute etter smak så gjør som tidligere nevnt og ta en espresso! Hvis du uansett skal skylle den ned kan esoressoen godt kjøles ned å puttes i små glass/krukker, så kan du ta med deg
Jeg kjenner en som jobber høyt oppe i Red Bull. Han serverer Red Bull-shots hjemme i stua si. Det smaker som Red Bull uten kullsyre. Skal jeg ha noe hos han, vil jeg mye heller ha en boks eller to fra kjøleskapet hans som tilsynelatende er utømmelig for god, gammeldags Red Bull. :-)
Fun
Trådstarter
Greia er at jeg skal shotte dette før en løpetest (ca 4-5min løpetest), så det hadde vært praktisk med mest energi per liter

Hvordan lager jeg espresso? For min del, river sterk filter kaffe i magen.
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
kjør ned red bull i moderate mengder en time føre testen, og fram til du skal løpe den. Burde gi deg energien du vil ha. Eller så kan du bare få deg ett kosthold som gir deg overskudd nok til å klare deg uten sånne hjelpemiddler.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Færre enn det der?

De burn Shotsene er veldig små, og innholdet av koffein er akkurat som 1 ekspresso.

Jeg syntes iallefall IKKE de smakte red bull, smakte bare drit og faenskap.
Sitat av Fun Vis innlegg
Greia er at jeg skal shotte dette før en løpetest (ca 4-5min løpetest), så det hadde vært praktisk med mest energi per liter

Hvordan lager jeg espresso? For min del, river sterk filter kaffe i magen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet de selger slike red bull-shotter på thai-sjappene rundt om i Stavanger. Fikk en av en kollega en gang, liten brun glassflaske, redbullogo og asiatisk skrift uten kullsyre. Muligens fra Norvina på Nytorget, vet hu handler der en del..
Fun
Trådstarter
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg vet de selger slike red bull-shotter på thai-sjappene rundt om i Stavanger. Fikk en av en kollega en gang, liten brun glassflaske, redbullogo og asiatisk skrift uten kullsyre. Muligens fra Norvina på Nytorget, vet hu handler der en del..
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Får prøve der!
Husk på at det tar rundt 30 min før koffeinen starter å virke i kroppen, så ingen vits å shotte rett før løptesten ^^,

Vil uansett anbefale deg å ta noen joggeturer fram mot løpstesten istedet, da koffein ikke gir bedre utholdenhet.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
www.drinkcocaine.com/

Kraftige saker
Sist endret av Bombasa; 10. mai 2010 kl. 23:37.
Til trådstarter.
Vennligst vær OBS på at du kan få vondt i venstre side av kroppen, hva faen heter dette igjen?
Det er ihvertfall sånn til meg hver gang jeg drikker i moderate mengder, og løper etterpå. Dette KAN sinke deg betydelig mer enn å ikke ha energi.

Og selvfølgelig:
Til dere kritikere: Jeg har ingen kunnskap. Dette er ren gjetning.
Du kan få vondt i Høyre side og... Det kalles sting. Det eneste du kan bruke for å motvirke det det er å ta en av de nye urge intense greiene. Red sting kalles det visstnok.
Kjøpe redbull shots fra ebay for en løpetest?

Dette er jo bare helt latterlig.

Ta deg heller kaffe-shots som tidligere anbefalt, blandet med litt sukker.
Akkurat samme virkning.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Til trådstarter.
Vennligst vær OBS på at du kan få vondt i venstre side av kroppen, hva faen heter dette igjen?
Det er ihvertfall sånn til meg hver gang jeg drikker i moderate mengder, og løper etterpå. Dette KAN sinke deg betydelig mer enn å ikke ha energi.

Og selvfølgelig:
Til dere kritikere: Jeg har ingen kunnskap. Dette er ren gjetning.
Vis hele sitatet...
Det kalles hold da er det lurt og ha en stein eller noe annet hardt i lommen så du kan klemme på med den hånden på samme side som du har vondt i
Red Bull kan ikke sammenlignes med espresso på koffeininnhold. Faktisk kan ingen energidrikker i Norge gjøre det. Eneste energidrikken jeg vet om som har like høyt koffeininnhold som espresso er Cocaine, som kun selges i USA så vidt jeg vet.

Koffeininnhold i noen utvalgte drikker:
-Red Bull 321 mg/l
-Espresso 600-1200 mg/l
-Vanlig filterkaffe 230-530 mg/l
-Cocaine 1120 mg/l

Så vet du det
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg vet de selger slike red bull-shotter på thai-sjappene rundt om i Stavanger. Fikk en av en kollega en gang, liten brun glassflaske, redbullogo og asiatisk skrift uten kullsyre. Muligens fra Norvina på Nytorget, vet hu handler der en del..
Vis hele sitatet...
Tror faktisk Red Bull kommer fra Thailand, de flaskene du referer til tror jeg også heter "Lipo" ellerno. til Trådstarter, du kan se om disse butikkene har slike små bruke flasker med lippo. de er litt større en shots. men smaker forholdsvis godt. pleier å drikke dem hele tiden i thailand
Sitat av Ampier Vis innlegg
Tror faktisk Red Bull kommer fra Thailand, de flaskene du referer til tror jeg også heter "Lipo" ellerno. til Trådstarter, du kan se om disse butikkene har slike små bruke flasker med lippo. de er litt større en shots. men smaker forholdsvis godt. pleier å drikke dem hele tiden i thailand
Vis hele sitatet...
Jeg trodde red bull var fra Østerrike. Og et alternativt middel for deg som skulle løpe testen, så kan du prøve kaffe og cola. Det er det skigutta bruker de siste kilometerene av 5 mila feks
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg vet de selger slike red bull-shotter på thai-sjappene rundt om i Stavanger. Fikk en av en kollega en gang, liten brun glassflaske, redbullogo og asiatisk skrift uten kullsyre. Muligens fra Norvina på Nytorget, vet hu handler der en del..
Vis hele sitatet...
Hvordan ser asiatisk skrift med kullsyre ut?
Sist endret av OnkelBlå; 11. mai 2010 kl. 10:20.
Ok, men nå er det ikke bare koffein i de energidrikkene heller da. Mange er jo proppet med plantejuicer og ekstrakter som også skal gi økt energi..
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg vet de selger slike red bull-shotter på thai-sjappene rundt om i Stavanger. Fikk en av en kollega en gang, liten brun glassflaske, redbullogo og asiatisk skrift uten kullsyre. Muligens fra Norvina på Nytorget, vet hu handler der en del..
Vis hele sitatet...
tror ikke det er redbull.

http://en.wikipedia.org/wiki/Krating_Daeng
Sitat av lordbost Vis innlegg
Vis hele sitatet...
The recipe is based on Lipovitan of Japan and Bacchus-F of South Korea, earlier energy drinks that were introduced to Thailand. Krating Daeng sales soared across Asia in the 1970s and 1980s, especially among truck drivers, construction workers and farmers. Truck drivers used to drink it to stay awake during the long late night drive. The working class image was boosted by sponsorship of Thai boxing matches, where the logo of two red bulls charging each other was often on display. While often translated as "Red Bull", the Thai name krating actually refers to the bull-like bovine gaur.

The Thai product was transformed into a global brand by Dietrich Mateschitz, an Austrian entrepreneur [2]. Mateschitz was international marketing director for Blendax, a German toothpaste company, when he visited Thailand in 1982 and discovered that Krating Daeng helped to cure his jet lag.[3]. He cooperated with T.C Pharmaceuticals, adapted the formula and composition to western tastes and launched Red Bull in 1987.

dette er hentet fra wikipedia. red bull kommer fra thailand (men den er MYE sterkere der en den "dritten" vi får her i norge). så hvis de har den som heter "lipovitan" så tror jeg det er den samme som de selger i Thailand
Sitat av linda92 Vis innlegg
Det kalles hold
Vis hele sitatet...
Hold. Sting. Det er det samme. Jeg har alltid sagt hold, men har flere venner som sier sting.
Fun
Trådstarter
Man får jo ikke hold/sting av en munn veske..

Noen som vet hvordan jeg lager espresso? Har ikke espresso maskin..
Sitat av Fun Vis innlegg
Man får jo ikke hold/sting av en munn veske..

Noen som vet hvordan jeg lager espresso? Har ikke espresso maskin..
Vis hele sitatet...
http://www.coffee-maker-guide.com/ca...a-machine.html fra google
Nescafe har en dritgod instant sak! To-tre teskjeer med den og varmt vann og du er off to go! Koster vel en 50-lapp e.l, men er mye i boksen og kan brukes før mange løpetester!
Verken sting eller hold, det heter leverhogg!
raskeste måten og få i seg energi på er rett og slett sukker
Sitat av Ampier Vis innlegg
The recipe is based on Lipovitan of Japan and Bacchus-F of South Korea, earlier energy drinks that were introduced to Thailand. Krating Daeng sales soared across Asia in the 1970s and 1980s, especially among truck drivers, construction workers and farmers. Truck drivers used to drink it to stay awake during the long late night drive. The working class image was boosted by sponsorship of Thai boxing matches, where the logo of two red bulls charging each other was often on display. While often translated as "Red Bull", the Thai name krating actually refers to the bull-like bovine gaur.

The Thai product was transformed into a global brand by Dietrich Mateschitz, an Austrian entrepreneur [2]. Mateschitz was international marketing director for Blendax, a German toothpaste company, when he visited Thailand in 1982 and discovered that Krating Daeng helped to cure his jet lag.[3]. He cooperated with T.C Pharmaceuticals, adapted the formula and composition to western tastes and launched Red Bull in 1987.

dette er hentet fra wikipedia. red bull kommer fra thailand (men den er MYE sterkere der en den "dritten" vi får her i norge). så hvis de har den som heter "lipovitan" så tror jeg det er den samme som de selger i Thailand
Vis hele sitatet...
Rettelse: RedBull kommer fra Østerike, men er basert på den Thailanske drikken Krating Daeng (så kopiert at det er folk som studere hvordan Redbull har klart å bli et så stort merkevare på grunnlag av en kopi...).

Sitat av magnus3k Vis innlegg
raskeste måten og få i seg energi på er rett og slett sukker
Vis hele sitatet...
Druesukker (glukose) evt fruktsukker (fruktose)
100% Rent sukker - Dvs, Sukrose
1x Banan
1x sjokolade
20-30 min før du starter
litt vann rett før du starter!

Får du ikke Energi boost av det. Da er du i fryktelig dårlig form!

Sukrose spalter seg opp til glukose og fruktose som jeg tror vil kunne sende ganske mye energi ut i musklene.
Maxim energigel kan også anbefales. Den holder deg gående lenge, men vil ikke anbefale deg å prøve den for første gang før et viktig løp, den smaker jævlig søtt og ikke alle mager er klar for nye ting rett før stor aktivitet.
Har spist/drukket èn slik èn gang og jeg syns det smakte jævlig, men gir uten tvil en skikkelig boost.

http://www.maxim.nl/products_en/productview?pid=700045
Prøv denne:
http://www.getyourfixx.com/order.html


Da våkner du tenker jeg!
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Verken sting eller hold, det heter leverhogg!
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det har flere navn. Leverhogg er ikke mer riktig eller feil enn sting og hold. Kommer litt ann på hvor man bor, tenker jeg.
Sitat av Snoisses Vis innlegg
Red Bull kan ikke sammenlignes med espresso på koffeininnhold. Faktisk kan ingen energidrikker i Norge gjøre det. Eneste energidrikken jeg vet om som har like høyt koffeininnhold som espresso er Cocaine, som kun selges i USA så vidt jeg vet.

Koffeininnhold i noen utvalgte drikker:
-Red Bull 321 mg/l
-Espresso 600-1200 mg/l
-Vanlig filterkaffe 230-530 mg/l
-Cocaine 1120 mg/l

Så vet du det
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_energy_drinks - Innhold per mg/l
The Caffeine databse - Innhold per boks

Flere over cocaine, står t.o.m at Battery innerholder mer koffein mg/l.
Siterer kun wiki, er ingen ekspert på området.
Sist endret av Nath; 14. mai 2010 kl. 01:59.
FIXX Extreme Ultra Shots 80000 mg/l
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
FIXX Extreme Ultra Shots 80000 mg/l
Vis hele sitatet...
Så konsentrert koffein hørtes svært farlig ut
http://en.wikipedia.org/wiki/Krating_Daeng og Burn (o.l)-shots fåes kjøpt flere steder på Gamle Svinesunds-området.
Sitat av Hippe Vis innlegg
Jeg trodde red bull var fra Østerrike. Og et alternativt middel for deg som skulle løpe testen, så kan du prøve kaffe og cola. Det er det skigutta bruker de siste kilometerene av 5 mila feks
Vis hele sitatet...
Jeg bruker det før de fleste skirenn, sprint, 5 km osv. Men det er litt placebo effekt og
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er forskjellen på shots og vanlig boks utenom utsende på boksen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Shots er mindre bokser med mer koffein/Taurin, omtrent på lik linje med ekspresso, og som oftest uten kullsyre, derfor smaker de bæsj, 10X ganger bedre med ekspresso/kaffe.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Shots er mindre bokser med mer koffein/Taurin, omtrent på lik linje med ekspresso, og som oftest uten kullsyre, derfor smaker de bæsj, 10X ganger bedre med ekspresso/kaffe.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Vet du hvor man kan kjøpe shots?
Sitat av Snoisses Vis innlegg
Red Bull kan ikke sammenlignes med espresso på koffeininnhold. Faktisk kan ingen energidrikker i Norge gjøre det. Eneste energidrikken jeg vet om som har like høyt koffeininnhold som espresso er Cocaine, som kun selges i USA så vidt jeg vet.

Koffeininnhold i noen utvalgte drikker:
-Red Bull 321 mg/l
-Espresso 600-1200 mg/l
-Vanlig filterkaffe 230-530 mg/l
-Cocaine 1120 mg/l

Så vet du det
Vis hele sitatet...

Burn shots har 1600mg/l mener jeg
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
FIXX Extreme Ultra Shots 80000 mg/l
Vis hele sitatet...
Det der er ganske sikkert ikke riktig, du dør av så store mengder koffein. Leathal dose er 192mg per kg kroppsvekt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Stemmer Burn Shots har 1600mg: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...drinks#Current

Edit: Sjekk linken, se etter FIXX Extreme Ultra Shots
Sist endret av Fleff; 19. juni 2010 kl. 16:09.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Ampier Vis innlegg
Tror faktisk Red Bull kommer fra Thailand, de flaskene du referer til tror jeg også heter "Lipo" ellerno. til Trådstarter, du kan se om disse butikkene har slike små bruke flasker med lippo. de er litt større en shots. men smaker forholdsvis godt. pleier å drikke dem hele tiden i thailand
Vis hele sitatet...
Dette er en ripoff versjon av Redbull. Kjppte den i Sverige under navnet Thai Redbull så sent som i går...
Sitat av ErikH Vis innlegg
Maxim energigel kan også anbefales. Den holder deg gående lenge, men vil ikke anbefale deg å prøve den for første gang før et viktig løp, den smaker jævlig søtt og ikke alle mager er klar for nye ting rett før stor aktivitet.
Har spist/drukket èn slik èn gang og jeg syns det smakte jævlig, men gir uten tvil en skikkelig boost.

http://www.maxim.nl/products_en/productview?pid=700045
Vis hele sitatet...
- During long intensive exercise your blood sugar level can drop beneath normal values

Tror ikke den er noe særlig å ta før man starter, trenger den heller ikke under testen fordi den er såpass kort. Så lenge trådstarter har et noenlunde bra kosthold og godt med søvn før denne testen burde han klare å yte nært max, spørs på dagsformen hans. Gl, husk at mye av testen avgjøres av hvor sterk psyke du har så bare bit tenna sammen og gi på fra start
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Dette er en ripoff versjon av Redbull. Kjppte den i Sverige under navnet Thai Redbull så sent som i går...
Vis hele sitatet...
Hadde du lest gjennom hele tråden ville du kommet over denne linken, ingen ripoff.
http://en.wikipedia.org/wiki/Krating_Daeng

"Krating Daeng was the basis for the creation of the best selling energy drink in the world, Red Bull."