Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 5559
Hey alle freaks, om 7 dager har jeg bursdag og lurer på hvilken av konsollene Xbox 360 og Playstation 3 jeg burde ønskemeg (får).
Si litt om deres meninger, og pris og type, jeg har noen kompisser som skaffer meg kontroller og HDD til Xbox om jeg får det, kontroller til ps3 også. Er skikkelig desperat på å få best inntrykk av hvilken konsoll jeg vil ha, vil ikke angre .
Begrunn svarene deres og fortell litt om forskjellen, takk for alle svar :-)

Alex
PS3.

Har selv en Xbox 360, for det første koster det cash for å spille online.
PS3 har ingen online fee og er mye bedre, Xbox 360 sin vifte durer som f*** hele tia. Gå for en PS3 du, kommer an på hvilke spill du egentlig vil ha da.. Noen spill kommer bare til 360, such as Halo
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ønsk deg penger til en konsoll og vent til den nye Xboxen kommer.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Ønsk deg penger til en konsoll og vent til den nye Xboxen kommer.
Vis hele sitatet...
Du må forsatt betale for å spille online!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig har jeg PS3\PS2\Wii\Xbox360\Xbox og den konsollen som drar 85% av konsolltiden min er PS3'en.

Av de enkle grunnene :
- Gratis å bruke online tjenester
- Wifi by default
- Spiller bluray
- Enkel nettbutikk hvor man kan handle småting når man kjeder seg
- Kontrolleren har alltid passet meg bedre.
PS3. PS3 støtter full hd, 3d TV + bråker mindre ser bedre ut og har gratis nettverk.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Annbefaler deg å se alle episodene av denne: http://www.youtube.com/watch?v=fARdxkovMhQ

Ville selv gått for Xbox360, evt ønsk deg penger til å kjøpe Xbox 360 slim
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Gunnaren Vis innlegg
PS3. PS3 støtter full hd, 3d TV + bråker mindre ser bedre ut og har gratis nettverk.
Vis hele sitatet...
Xbox støtter da også 1080p.
3D-tv støtte har vel ingen konsoller (hvis du refererer til 3dbiten).
Tja, er ikke mye forskjell på PS3 og Xbox360 på bråk her i huset.
Gratis nettverk blir feil term, men gratis onlinebruk derimot.
Xbox!
Lett å se filmene dine fra pcen + du kan også spille av fra spotify på tv anlegget via xbox :>
Xbox 360
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av starpowah Vis innlegg
Xbox!
Lett å se filmene dine fra pcen + du kan også spille av fra spotify på tv anlegget via xbox :>
Vis hele sitatet...
Minst like lett å se filmene på PS3'en, og man kan bruke PS3 Media server til både PS3 og Xbox.
Og man kan bruke PS3 media server til å streame spotify til PS3 også hvis man vil.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg ville helt klart valgt xbox 360 grunnet spillutvalget og muligheten til å spille brente spill etter å ha investert i en chip/flash/mod.
Xbox, mest fordi den har det beste utvalget av spill. anbefaler deg å vente på den nye versonen. den skal visst være ganske stillegående.

hvis du har tenkt til å spille mye online blir prisen på Live liten. Støy er ikke så ille som mange skal ha det til heller.

PS3 mangler de helt store spillene. de fleste spill man vil få med seg kommer til Xbox. f.eks Halo Reach, Gears Of War 3, CoD Black Ops osv. Forza 3 og Blur hvis du liker bilspill. mange populære spill er multikonsoll.

at PS3 kjører fullHD på allt tviler jeg på, hørte at Red Dead Redemtion kjører et liiite hakk bedre på Xbox enn PS3. og begge i 720p
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
at PS3 kjører fullHD på allt tviler jeg på, hørte at Red Dead Redemtion kjører et liiite hakk bedre på Xbox enn PS3. og begge i 720p
Vis hele sitatet...
Ingen her har vel påstått at den kjører FullHD på alt ?
De fleste spillene jeg har kjører på 720p eller 1080i, men det er ikke som om Xbox'en kjører noe høyere oppløsninger uansett.
Jeg har begge deler og ville uten noen tvil tatt Ps3!
1337
Trådstarter
Takk for alle svar!
Jeg tenker med for XBOX 360, men om jeg vil gidde å vente til den nye versonen kommer tviler jeg på, kan noen forklare meg forskjellen på Xbox360 Arcade og opp til Elite og hva som er forandra på den nye Xboxen som kommer ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alle versjonene kan du lese mer om her :

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...configurations

Arcade er.. Generelt sett en dårlig idè.
1337
Trådstarter
Er det noen annen forsjell mellom arcade og elite uten om HDD plassen, fordi jeg har noen kompisser som skaffe den nye 250GB HDD til xboxen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den har ikke HDMI f.eks, relativt praktisk hvis man ikke lever i 1998.

(visstnok har noen versjoner det, men ikke Coreversjoner som er repacked som Arcade, men det må sjekkes på esken før kjøp).
Sist endret av AtXbYeA; 18. juni 2010 kl. 18:12.
en arcade blir billigst hvis du får lett tak i HDD. du får vel bare med litt mer utstyr på Elite. som HDMI kabel
1337
Trådstarter
Så arcade har ikke HDMI kabel åpning ? hmmm... Hvilken konsoll er best om jeg lett skaffer HDD, Headset, Kontroller, osv ? Har noen av de bedre vifte så de bråker mindre, elr noe lignene ?

hmm, jeg mener type Xbox ikke "konsoll"
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mtp at en elite koster 1800ish er det jo bare småpenger for å få alt på en gang.

Fylle opp 250GB tar laaang tid ville jeg tro, min 80GB HDD på PS3 er foreløpig bare 15GB med filer på, og jeg har vel spilt\patchet ca 20 spill + lastet ned en god del fra PS Store.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Regner med at både xbox og PS3 har eksklusive spill. Greit å ta det i betraktning når du bestemmer deg for konsoll.
Sitat av unroge24 Vis innlegg
Så arcade har ikke HDMI kabel åpning ? hmmm... Hvilken konsoll er best om jeg lett skaffer HDD, Headset, Kontroller, osv ? Har noen av de bedre vifte så de bråker mindre, elr noe lignene ?

hmm, jeg mener type Xbox ikke "konsoll"
Vis hele sitatet...
min Arcade har HDMI. bare selve kabelen som mangler

controlleren er lik, headsett følger med, den egentlige forskjellen er HDD og farge
ville ventet og kjøpt xbox 360 slim har både ps3 og 360 selv og syntes det er best å spille på 360 og 360 har helt klart beste online gaming'en!ps3 er det mer og gjøre med og spiller jo bluray også det savner jeg på 360. men 360 har kjempe service!syntes jeg selv i allefall:P kom hjem og henta 360,sendte den til statene,kom hjem til meg med ny etter en ukehehe, hadde ventet til 360 s kom og kjøpt den
1337
Trådstarter
Så den eneste forskjellen på Arcade, Pro, Elite, osv er bare HDD og at det følger med HDMI kabel, kanskje flere kontroller og sånt, ikke noe innvendig Xboxen som er forandra, så viss du kjøper deg HDMI kabel så har du HD på arcade også ?

Men hva er forskjellen med Xbox360 Slim og Xbox 360 Arcade-Elite
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Jeg har begge deler og ville uten noen tvil tatt Ps3!
Vis hele sitatet...
Samme her..

Men nå har den fått YLOD! å det hater jeg!!!

xboxen min fikk red ring of death etter noen månder også, så jeg har uflaks!!
Sist endret av soulgoodman; 18. juni 2010 kl. 20:07.
Jeg synes du skal gå for PS3. Utifra måten du utrykker deg på, ser det ikke ut som om at du har noe spesiellt forrhold til noen av konsollene.
Jeg kjøpte meg Ps3 av få enkle grunner:
- Koster ingenting å bruke den på nettet. Gratis og ikke minst enkelt å spille online.
- Du kan spille blueray på den, noe du kommer til å sette stor pris på om du har en ok tv. En bluerayspiller som er like god som PS3 sin koster 1800 kroner.
- Stadige software updates, og da også oppdatering til blueray funksjonen.
- Helt okei nettleser. Veldig lett å surfe på youtube med Ps3.
- Bra utvalg av spill, føler ikke at jeg mister noenting som helst av ikke å ha xbox 360.
- Konsollen ser bra ut.

Klart du kan gå online med Xbox 360 også, men du må betale. Du har ikke blueray spiller, noe du vil savne.
Jeg har bare rett og slett en knapp på ps3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
3D-tv støtte har vel ingen konsoller (hvis du refererer til 3dbiten).
Vis hele sitatet...
Jo, det ligger faktisk en oppdatering/utvidelse på ps store som gir 3d-tv-støtte for en del spill

For å si det enkelt - begge har vel ca like mye fete spill nå etterhvert, og begge har mange bra spill som er eksklusive for sin plattform, så er det noen av disse du er ekstremt tent på så kan jo det være et avgjørende punkt.

MEN - ps3 vil jeg si har mye større potensiale, fremtid, og bruksområde. I tillegg til at du faktisk får med masse av det som du må betale ekstra for på 360'en, så hvis det ikke er noen xbox-eksklusive spill du MÅ ha vil jeg nok holde en knapp på ps3
Sitat av F4celess Vis innlegg
PS3 mangler de helt store spillene. de fleste spill man vil få med seg kommer til Xbox. f.eks Halo Reach, Gears Of War 3, CoD Black Ops osv. Forza 3 og Blur hvis du liker bilspill. mange populære spill er multikonsoll.
Vis hele sitatet...
Dud, CoD Black Ops komer jo til ps3 og da.
Jeg har begge og kan si at min ps3 blir brukt 99% av tiden pga bedre mediafunksjonalitet, mindre støy, gratis nettspill og at jeg liker kontrolleren på ps3 bedre. Men dette blir et smaksspørsmål, tror du blir fornøyd med begge jeg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som sagt av ATX, kun Core versjoner som ikke har HDMI, så og si alle Xbox 360'r som selges idag har HDMI, men kabelen følger ikke med.

Project Natal kommer jo også snart til Xbox, kan leses mer om her: http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=natal

Selv er jeg Xbox Fanboy 4ev3r, mener selv de beste spillene kommer til Xbox, med få unntak da
Sitat av Fleff Vis innlegg
Project Natal kommer jo også snart til Xbox, kan leses mer om her: http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=natal

Selv er jeg Xbox Fanboy 4ev3r, mener selv de beste spillene kommer til Xbox, med få unntak da
Vis hele sitatet...
Btw, så er Natal omdøpt Kinect :P
Selv ville jeg valgt ps3, men så er jo jo ps fanboy :P Men så har det jo vedlig med hvilket system du liker og hva du venner deg til. Da jeg en helg satt og gamet xbox hos en venn merket jeg at det er ikke sån hat likevel som jeg hadde før xD Så har jeg også hørt at stabiliteten på xbox serverene er bedre så da betlaer man jo retere sakt for stabilitet om du er vilig, noe av grunnen til at store deler av de jeg gamet med før bytet til xbox. Så jeg ville sakt prøv begge om du kan (venner,ol) for å finne ut hva du liker
konsollkrig!
Har du råd til en 3D-tv kan du like gjerne kjøpe begge konsollene.
1. Det kan jo være lurt å velge det samme som kameratene i forhold til det "sosiale"
2. Selv har jeg xbox og vil anbefale deg å velge den nye xbox'en, men du bør nok hør på de som har begge!
3. Sjekk ekslusive spill til begge konsollene for å finne den med best tilpassede spill for deg
4. Happy Gaming!

Peace!
Jeg har xbox selv å synes det er det beste.
+ Jeg synes kontrollen er diggere samt plasseringene av ting på dashboard osv.
+ Spill er også ofte billigere til xbox.
+ Flere av kameratene mine har xbox.
- Koster penger for online tjenester osv.
- 30% sjanse for å få Red Rings, som kan være et hellvette.
Sist endret av CheGabba; 18. juni 2010 kl. 21:39.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Jeg har xbox selv å synes det er det beste.
+ Jeg synes kontrollen er diggere samt plasseringene av ting på dashboard osv.
+ Spill er også ofte billigere til xbox.
+ Flere av kameratene mine har xbox.
- Koster penger for online tjenester osv.
- 30% sjanse for å få Red Rings, som kan være et hellvette.
Vis hele sitatet...
RROD er så og si fikset på de nyere modellene, om du ser på patenet som holder kjøleribbene på plass på de gamle xboxene så hadde du forstått

Såkalte X-Clamps, en X-formet brakett som man fester ved hjelp av plugger, denne er svært ustabil, og henger ikke godt/jevnt på trykket på kjernene, men men, om du likevell får RROD, så kontakter du bare Microsoft, fikser gratis, men må vente en stund.
Sitat av Shudo Vis innlegg
Dud, CoD Black Ops komer jo til ps3 og da.
Vis hele sitatet...
jeg skrev ikke at det var bare Xbox, står også i posten min at mange spill er multikonsoll...
Shady Banana
Quix's Avatar
Vil si at xbox er best. Selv om du må betale for nett så er LIVE bedre enn PSN. Xbox er også for ''hardcore/core'' gamers mens Ps3 er vell er en multimedia/fammilie konsoll. Og ja hvis du tar Xbox så kjøp Slim. Den er stille, innebygd WiFi og flere usb porter.

btw CoD Black Ops kommer til både ps3 og 360 men ALT til CoD Black Ops kommer først til 360. Og da mener jeg spillet og alt av maps og expansions. Dette er frem til 2012.

Og ja. RRoD skjer ikke lenger. Da er du veldig, veldig uheldig. Dette er nesten 100% sikkert.
Sist endret av Quix; 18. juni 2010 kl. 23:02.
PS3. Har hørt at det er tryggere fordi det er vanskeligere å hacke online. Fairplay! Digger kontrollen, utseende, gratis online bruk. Gjør som de FLESTE sier og gå for PS3.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Xbox 360 helt klart!
Å betale for online spilling er en lav sum å betale da kommunikasjonsdelen er mye bedre enn på PS3.
Jeg syntes kontrollen sitter bedre i hånden enn PS3, men dette er en ren vanesak og vil alltid skape uenigheter for fanboysa på begge sider.
Sist endret av Bangfish; 18. juni 2010 kl. 23:15.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Du må forsatt betale for å spille online!
Vis hele sitatet...
500 kr i året er nesten ingenting med tanke på hvor mye bedre spillene (og multiplayerordningen) er
Sitat av F4celess Vis innlegg
Xbox, mest fordi den har det beste utvalget av spill. anbefaler deg å vente på den nye versonen. den skal visst være ganske stillegående.

hvis du har tenkt til å spille mye online blir prisen på Live liten. Støy er ikke så ille som mange skal ha det til heller.

PS3 mangler de helt store spillene. de fleste spill man vil få med seg kommer til Xbox. f.eks Halo Reach, Gears Of War 3, CoD Black Ops osv. Forza 3 og Blur hvis du liker bilspill. mange populære spill er multikonsoll.

at PS3 kjører fullHD på allt tviler jeg på, hørte at Red Dead Redemtion kjører et liiite hakk bedre på Xbox enn PS3. og begge i 720p
Vis hele sitatet...

COD black ops kommer vel på ps3 :O
Sitat av fr334k Vis innlegg
COD black ops kommer vel på ps3 :O
Vis hele sitatet...
joda, er multikonsoll den...
Sist endret av F4celess; 19. juni 2010 kl. 01:13.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
PS3.

Har selv en Xbox 360, for det første koster det cash for å spille online.
PS3 har ingen online fee og er mye bedre, Xbox 360 sin vifte durer som f*** hele tia. Gå for en PS3 du, kommer an på hvilke spill du egentlig vil ha da.. Noen spill kommer bare til 360, such as Halo
Vis hele sitatet...
Du får xbox live til 10 kroner i måneden, hvem har ikke råd til det?
Og vist du har en hard-disk g installerer spillene dine på den så bråker det ikke.

Xbox 360 har også enkelte fordeler, Stimulus map packen og resurgence map packen til MW2 kom ut til xbox en måned før ps3. Personlig kjøpte jeg xbox fordi mestepaten av vennene mine har det.
Sist endret av salix; 19. juni 2010 kl. 08:25.
Har de samme konsollene som Atbx har, og jeg vil gi samme anbefalning. PS3, by far.

Etter egen erfaring kan en Xbox360 by på mer irritasjon og frustrasjon enn glede. Har så langt brent igjennom 2 Xboxer, grunnet diverse feiler og mangler. De har en ekkel tendens til å bråke mye, blir lett varme og i noen tilfeller ødelegger de CD'er. (Begge mine gjorde dette, de har ødelagt spill og filmer til en samlet verdi av 5670 kr.- Hurra!).

Du må også betale for å spille online. Det er ikke mye, men det er en prinsippsak. Layouten på 360 er også generelt ekkel.


Eneste grunnen til at jeg eier en xbox360, er det fåtallet av bra spill som slippes KUN på xbox.
Sist endret av Lille Nikotin; 19. juni 2010 kl. 08:52.
PS3
jeg har en xbox og jeg angrer at jeg kjøpte den det er veldig få bra xbox exclusives (gears of war, alan wake)og mange bra ps3 exclusives ( uncharted, god of war, metal gear solid, little big planet, heavy rain, osv..)
Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så mulig det allerede er nevnt.

Jeg ville ventet på xbox 360 slim. Denne er mindre enn andre xbox-er, mindre støy, innebygd WiFi og koster ikke stort mer enn Elite! For ikke å snakke om at det er utrolig sexy Og det er da ikke så lenge til den kommer ut, 16. juli. Jeg har allerede forhåndsbestilt på komplett.

Også har jeg hørt at ps3 også skal ta betalt for online-funksjonen. Noen som kan bekrefte dette?

Sitat av Shudo Vis innlegg
Dud, CoD Black Ops komer jo til ps3 og da.
Vis hele sitatet...
Alt av CoD frem til 2013 kommer til xbox før noen andre steder da
Sist endret av Eplekjekk; 19. juni 2010 kl. 09:31.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg



Alt av CoD frem til 2013 kommer til xbox før noen andre steder da
Vis hele sitatet...
Nei det er bare på DLC