Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 8134
Lars Ulrich sucks.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Var der i går, sto på gulvet og digga. Var meget bra! Sceneriggen gjorde det vanskelig for å se noe av bandet og diskanten var rimelig vel høy. Men alt i alt var det fett!
Spilte de mye fra Crap Magnetic?

Var i Bergen og Oslo. Oslo setlisten var så tam at jeg holdt på å sovne. Bergen derimot!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Spilte de mye fra Crap Magnetic?

Var i Bergen og Oslo. Oslo setlisten var så tam at jeg holdt på å sovne. Bergen derimot!
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare søke det frem? Jeg husker ikke alle sangene, men "Nothing else matters", "Unforgiven", "Master of puppets", "Seek and destroy" samt en hel del andre gode gamle ble spilt. Jeg syns det var en sinnsykt bra konsert hvertfall selv om oppvarmingen ikke kunne sammenlignes.

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Lars Ulrich sucks.
Vis hele sitatet...
Javel?
Sist endret av kosepaa; 14. april 2010 kl. 14:27.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Kan du ikke bare søke det frem? Jeg husker ikke alle sangene, men "Nothing else matters", "Unforgiven", "Master of puppets", "Seek and destroy" samt en hel del andre gode gamle ble spilt. Jeg syns det var en sinnsykt bra konsert hvertfall selv om oppvarmingen ikke kunne sammenlignes.



Javel?
Vis hele sitatet...
http://www.setlist.fm/setlist/metall...-1bd4819c.html
Var der i går, og dere som skal dit i kveld; gled dere! Lyden er kanskje ikke den beste, men det er jo mye på grunn av at det er en fotballarena og ikke et konserthus, men selve konserten var en unik opplevelse.

Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Spilte de mye fra Crap Magnetic?
Vis hele sitatet...
That Was Just Your Life
The End of the Line
Broken Beat & Scarred
All Nightmare Long

Resten var gamle låter og en coverlåt eller to.
4 ja. Det kunne vel vært verre. Dro de i gang noen av disse eller?: Battery, Blackened, Fight Fire With Fire.
Sist endret av Pinneknurk; 14. april 2010 kl. 15:23.
Ikke i kronologisk rekkefølge.

Broken Beat & Scarred
The End Of The Line
That Was Just Your Life
All Nightmare Long
Fade To Black
Creeping Death
Blackened
Hit The Lights
Am I Evil
Seek & Destroy
One
Nothing Else Matters
Enter Sandman
Through The Never

Mulig jeg har glemt en låt.

Edit:

Unforgiven

Edit 2:

Master of puppets for pokker.. Hvordan kunne jeg glemme den
Sist endret av Beis; 14. april 2010 kl. 15:40.
Gleder meg som en unge!

Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dagbladet:
Lars Ulrich gjør en formidabel jobb bak trommene med distinkt og stram trommelyd. Bassen til Robert Trujillo romler, lite å gjøre med den.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvilken konsert Dagbladet var på, men å kalle Ulrich for en formidabel trommis.. Jaja, de om det.
Lyden sugde også mildt sagt lut, spesielt i starten. Vokalen druknet hvertfall fullstendig ut til nederste rad på sittetribunene - dog det ble bedre utover konserten, men den var fremdeles ikke i nærheten av Oslo Spektrum i 2009 som kjørte akkurat samme rigg.

Når det er sagt så er Metallica Metallica, og det fungerer på konsert - rett og slett
Spektrum og Telenor arena er jo to steder du veit lyden suger før konserten har startet. Sentrum Scene er mye bedre på lyd, men tar jo ikke inn 1/10 av fansen. De har nok prioritert mengden fans framfor perfekt lyd..
Vet noen hvor mange mennesker det var der på tirsdag og onsdag?
Var der i går, var sykt fett =)
http://www.dagbladet.no/2010/04/14/k...rena/11272428/

ca 25000. Var vel utsolgt begge dagene regner jeg med.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Beis Vis innlegg
Spektrum og Telenor arena er jo to steder du veit lyden suger før konserten har startet. Sentrum Scene er mye bedre på lyd, men tar jo ikke inn 1/10 av fansen. De har nok prioritert mengden fans framfor perfekt lyd..
Vis hele sitatet...
Synes Telenor Arena var helt ok på AC/DC. Spektrum fungerte også bra med Metallica i 2009 synes jeg. Sier jo seg selv at såppas store band ikke kan kjøre konserter med 1200 tilskuere.
Har nok noe med hvor man er plassert i rommet. Jeg sto foran både nå og i 09 og synes lyden var direkte dårlig på begge konsertene.

"Det hjelper dessuten bare litt med scene midt i det ivrigste folkehavet og et supereffektivt lasershow når lyden er aldeles kriminelt dårlig."
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10000620
Var der igår, syns det var knallfett, men er enig at lyden ikke var super. Der jeg satt så drukna gitaren til Kirk og vokalene til James store deler av tiden, det meste jeg hørte var bass og basstrommer. Gitarriffene var ofte vanskelige å tyde >.<

Men det var fortsatt helt rått!
Akustikken på Telenor arena suger noe jævlig. Står en 10m fra sena får en et bra lydbilde. Lengre bak blir lyden kastet vegg i mellom. Totalt ubrukelig plass for senter konserter er min mening
Syns lyden var grei nok, men kunne vært mye bedre også. Men selve konserten levde opp til forventningene =)
Det har nok noe med arenaen å gjøre; lyden på Valle Hovin var konge. Det var utendørs.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En liten smakebit fra telenor arena 14 April