Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1478
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Er det bare meg som synes at julesesongen starter tidligere hvert år?
De reklamerer for julekuler og annet juggel tidlig i oktober!
Og allerede selger bensinstasjoner julemarsipan...

Noen som føler det samme?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror bare det virker sånn, tviler på at det er en reell fare for at julen begynner før sommeren er over til slutt.
Når det er sagt syns jeg det er helt totalt meningsløst å selge julesnop og pepperkaker i midten av oktober (og lenge før) At pinnekjøttet kommer i hyllene er jo greit nok, den skal henge å tørke osv. men Hva skal vi med pepperkaker da?
Snart begynner de vel med julemusikken i oktober også.
det gjør de hvert år... velkommen etter
På kiwi på fagerstrand så selger de julemarsipan hele året!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Trådstarter
Jo takk du Tangaalf....
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
De fleste butikkene selger julesaker tidligere og tidligere for hvert år som går. I oktober så jeg magasiner som skrev om juleting, for fem år siden hadde dette vært utenkelig. Julebrus, gløgg, pepperkaker, til og med cola nissen har kommet fram allerede i starten av november!
Butikker og fabrikker gjør det for å tjene penger. Sånn har det vært de siste ti årene. For 80 år siden tror jeg ikke at dem begynte med feiringa i starten av desember, da skulle bare juleølen brygges. Om noen år starter vel julekalenderen i november.
Personlig er jeg dritt lei jula 8 uker før den starter.
Kapitalismen brer seg sakte over Norge. Det er vel ikke mange årene til Valentines Day blir en to måneders ferie.
kanskje det er snakk om å reklamere tidlig for å nå ut til alle
nordmenn innen desember?

jeg er enig i det som blir sagt, når salget begynner allerede i
oktober- da er det noen som har misforstått når juletiden
egentlig er, vi mangler jo til og med snøen.

for min egen del kan jeg si at jeg ikke kommer til å kjøpe julebrus
før i desember.
Sist endret av Little Joey; 4. november 2004 kl. 10:09.
HAH!
hvorfor ikke bare ha en avdeling til hver høytid, som er oppe og gå året rundt?
ville spart mye bry



men er lei av maset om at julen kommer tidligere og tidligere hvert år som kommer... :S
Hvem tørker pinnekjøtt forresten!?
Forresten tok de ned julelysa fra i fjor på Østbanehallen i mai. I mai ja.
Syns også starten på jula kommer fortidlig. Føler jo omtrent det er jul hele året her i mi gate..
En av naboene mine har de der "julelyspærene-whatever" over hele huset helt til juni hvert år.

So RagnaRock, get calm with it
Tja, dette er stortsett noe folk føler hvert år fordi de glemmer hvor tidlig jula kommer i året som går fra slutt til start.

Det er ikke stort med julestemning her i Oslo iallefall - jeg har sett foreløpig en juledekorasjon, og det var når jeg studerte vinduer på grunerløkka mens jeg hadde undervisning. Antar jeg burde følge med i timen

Ellers selger jo butikkene julemarsipan og alt det der, men jeg kan ikke si jeg blir så voldsomt provosert over det av den grunn. Folk får feire jul på sine egne premisser, sett i gang med feiringa i februar og jeg vil ikke bry meg så lenge jeg kan fortsette å feire to dager i året.
La merke til at RIMI her jeg bor hadde fått inn julekalendere allrede i september...
Jeg syns også at jula starter tidliger hvert år... Jeg selv får ikke julestemning før juletreene begynner og selges, man går og vurderer om man skal kjøpe det eller det treet, det begynner og lukte gran inne i huset, mamma baker og familien samles til en stor middag for å utveksle gaver og hilse og si god jul til hverandre... Julebrusen i butikkene er jo inget minus da :P
ibanez: det er jeg enig i

Julebrus er langt ifra et minus
*Nam*
Julen kommer nok litt for tidlig ja... Julemarsipanen har ingenting å gjøre i butikkene før desember sier nå jeg, nå kommer den jo i starten av oktober.. Oktober!?

For de som er enige i at julen kommer for tidlig kan dere jo ta en titt på denne siden: www.giossjulatilbake.no

Det er Fremtide i vår hender som står bak...

De har faktisk sendt en saksøking til Nidar for å selge julemarsipan allerede i Oktober.

Inne på siden kan du også skrive deg opp på en kampanje liste, hvor du viser at du er enig i at jula kommer for tidlig!
det som er kjipt er at jeg blir lei alt jule styret før den er over.
men jeg drikker ikke julebrus så da er jo det greit
Little Joey: Er du virkelig så naiv? De fleste skjønner vel at handelsstanden (eller kapitalistene om du liker det) gjør dette kun på grunn av penger. Mennene i dress tjener penger i bøtter og spann på å prakke på oss juleprodukter fra september til januar.

Opprinnelig postet av Loeve
Kapitalismen brer seg sakte over Norge. Det er vel ikke mange årene til Valentines Day blir en to måneders ferie.
Vis hele sitatet...
Kapitalismen brer seg sakte utover? Den har nok alltid eksistert. En tanke å vite hva det er, også.
går jo an å vise fingern?
la være å kjøp jule relaterte artikkler før desember
Selvfølgelig, jeg sier ikke noe annet om du leser posten min.

Og, ja, jeg venter med å kjøpe juleprodukter til advent.
Hvorfor starter julepostene på nFF så tidlig som i november?
Opprinnelig postet av Zpawn
Hvorfor starter julepostene på nFF så tidlig som i november?
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg du var ironisk.
Nei, jul er egentlig best de 10 første gangene, så går det nedover. Det er bare å innse det.

Når de prøver å holde deg i julestemning fra september til Desember, da blir du lei mot slutten. Såklart liker jeg lukten av gran og pepperkaker, men det å begynne i September er vel _litt_ tidlig, uansett hvor mye julestemning du har lagret opp. Klarer dere å holde stemningen fram til 24 Desember? Jeg mister den rundt midten av November(normalt) og så kommer den svekket tilbake 23. Desember.
Det som skal til for at produsentene ikke skal sende ut julevarene tidlig er at de ikke tjener penger på det, naturlig nok. Og sånn jeg ser det er det først når vi kjøper produktene produsentene tjener penger.
Selvfølgelig. Juleprodukter vil nok bli solgt i all tid med mindre folk går lei, og nå har det seg jo sånn at folk elsker julebrus og pepperkaker som meg, og gir jack shit i politikk og slikt
de prøver å selge jula for så mye som mulig
Fordelen med å ikke kjøpe julemarsipan selv, er at du har en grunn til å snylte på andre som kjøper