Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 1812
Bin Laden vil øke antallet amerikanske velgere, slik at Bush blir gjennvalgt i 4 nye år. De bruker over 9 miliarder hver måned på krig. Skal USA bruke flere hundre miliarder hvert år på krig vil det gå galt med økonomien der borte.

Terroristene vil sikkert slå til, for å sikre gjennvalg til Bush. Når USA går tom for penger til krigføring, må de redusere pengeforbruket til staten og øke skatter og avgifter som igjen får sine ringvirkninger.

Terrorismen kan ta knekken på USA, hvertfall økonomisk. De må innstille Israel, og geriljagruppene slår til.

Vil det gå nedover med USA noen gang, er Bush mannen til det?
Meget godt poeng faktisk.
Du har faktisk så alltfor rett Voyage. WTC var av økonomiske årsaker.
De valgte ikke WTC pga mye folk, men mye penger. Og det er også kanskje derfor denne terrorismen blir slått så hardt ned på?
Hvor mye penger har USA da? Tror ikke landet blir bankrott med et første..
cyanid:
USA har allerde et underskudd som vokser hvert år
Bush sin periode har vært en av de verste periodene på lenge da det gjelder underskuddet, og krigingen hans har mye med saken å gjøre.
er spent på hva morgendagen vil bringe hvertfall.
i utgangspunktet er det spennende nok med valget i seg selv, men den sinnsyke oppmerksomheten og deltakelsen i årets valg sikrer jo et terrorist-stunt hvertfall voldsom PR og mediedekning.
Når du tenker over det - et rimelig perfekt sted å få fram et budskap på.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg vil nok tro at Bin Ladens videohilsen ikke øker oppslutningen om Bush, men heller minner folk på at Bush ikke har tatt han, og dermed at han kanskje får litt mindre oppslutning.
Kanskje marginene som gjør at Kerry vinner valget?

Uansett, så tror jeg Bin Laden bryr seg lite om det er Bush og Kerry som styrer USA. Til det er de for like!

Økonomien til USA er ikke så veldig bra for tiden, og krigsutgiftene og terrorfrykten blir det bare verre.
Så ja, jeg tror man er inne på noe når det gjelder økonomi og terrorisme.
Skylder ikke usa rimelige mye penger til endel europeiske land som de nekter å betale?
Opprinnelig postet av makari
Skylder ikke usa rimelige mye penger til endel europeiske land som de nekter å betale?
Vis hele sitatet...
Har lest om det et sted, USA hadde verdens høyeste gjeld til utlandet. Om de betaler eller ikke vet ikke jeg noe om, og det er vel lite vi kan gjøre om de skylder Norge penger.

Etter noen søk i Google kom det fram at Brasil har høyeste gjeld. Det kan være at det ikke finnes informasjon om USA selvsagt.

Men uansett:
[list=1][*]Brasil: $232,004,000,000[*]Russland: $183,601,000,000[*]Mexico: $159,959,000,000[*]Kina: $154,599,000,000[*]Indonesia: $150,875,000,000[*]Argentina: $144,050,000,000[*]Sør korea: $139,097,000,000[*]Tyrkia: $102,074,000,000[*]India: $98,232,000,000[*]Thailand: $86,172,000,000[/list=1]

Omregnet i Norske kroner blir det en del.

Norge: $0 , vi er Kreditor (men dyre avgifter har vi likevel) dessuten er vi listet som «verdens rikeste». Til motsetning de andre har vi over 1000 miliarder som disponibel saldo på konto.

USA: Hadde i 1995 en gjeld på $862 billioner dollar. Som mulig vil skrives: 862,000,000,000



Brasil: $232,004,000,000
--USA: $862,000,000,000

Om dette er riktig, så har USA «litt» gjeld og skal etter alt å regne være øverst på listen. Dersom USA har så stor gjeld, bør de betale den. En kunne tro at USA har lånt penger av hele verden for å bygge sitt eget land stort og mektig med militære, offentlig og romfart på våre penger.
Sist endret av Voyage; 2. november 2004 kl. 04:14.
one billion dollar = en million dollar på norsk

Kill me if im wrong
Opprinnelig postet av Vadder
one billion dollar = en million dollar på norsk

Kill me if im wrong
Vis hele sitatet...
Nesten riktig. "A billion" er en milliard norske kroner.
Angående statsøkonomien i USA er den i vanvittig underskudd og har "alltid" vært det. Bill Clinton er den eneste presidenten etter krigen(WWII) som har hatt et positivt resultat.
Bush har jo totalt skakkjørt landet, selv om jeg skal flytte til USA ett år neste sommer..:P
Selv nixon ville jeg valgt forran Bush jr.
Godt poeng voyage.
Clinton hadde endel skandaler, men tross alt var han en veldig flink president... Imotsettning til visse andre...
ps. Sjekk ut www.georgewbush.com!!! Er ikke tillatt for Européere... Kødder ikke
old news. Og det er fordi de ønsker at all båndredden skal gå til USA. Siden de faktisk ønsker at de ifra USA skal få lov til å sjekke siden til dems yndligs kandidat.
Opprinnelig postet av solrikioo
old news. Og det er fordi de ønsker at all båndredden skal gå til USA. Siden de faktisk ønsker at de ifra USA skal få lov til å sjekke siden til dems yndligs kandidat.
Vis hele sitatet...
Og hva med disse here "Republicans Abroad" og "Democrats Abroad"?
... og etter at USA har blitt utmatta og bankerott, så vil Kina bli den store makten her i verden?
I følge en historielærer i hvertfall :S
Man kommer inn på www.georgewbush.com via ip adressen.
USA låner vel mest av sitt eget folk gjennom å utstede obligasjoner, og betaler ned renter ved å ta opp nye lån
Opprinnelig postet av charzer
Og hva med disse here "Republicans Abroad" og "Democrats Abroad"?
Vis hele sitatet...
synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, synd for dem, ....
I de siste tiårene har det for det meste vært at republikanerne har ikke vært så dyktige når det gjelder USAs økonomi. Demokratene har vært flinke til å rydde opp, spesielt Clinton som måtte rydde opp etter Bush Senior.

Hvis Kerry vinner blir nok økonomien litt ryddigere.
Tror ikke USA blir skakkjørt av krig. Det er BIG business de lux.
BNP får et skikkelig boost av all industrien som blir satt i sving av krig.
Sist endret av Troennes; 2. november 2004 kl. 11:18.
Det er det som er poenget... De kjører på med penger i sitt allerede ganske oppblåste forsvar/angrep/krigførings budsjett. Og deretter kommer saudiene og tar ut de pengene de har i bankene der borte
vet ikke helt om det hjelper USA noe særlig, men våpen og oljeindustrien tjener seg søkkrike på dette her...
Tobb: Og det betyr Norge, med massevis av verdens beste olje og verdens 11. største våpenprodusent.
USA angrep sikkert Irak fordi de hadde lite penger/merka at de kom til å få lite penger og trengte olje? Dunno jeg...mulig jeg tar helt feil :P
Montana: USA altfor lite penger og olje til å finansiere sitt enorme forbruk, så det var nok en meget viktig faktor.
Jeg blir så forbanna iritert pga bush ... en totalt taper som kommer til og ødelegge hele usa`s økonomi, og da vil det gå ut over hele verden !

Er ikke bare de der borte som vil merke det :/
Glad for at jeg bor i Norge
hmm.. meget godt poeng!
Norge har NOK 10.000 til gode pr innbyger.
Opprinnelig postet av nudo
Norge har NOK 10.000 til gode pr innbyger.
Vis hele sitatet...
mente jeg leste at oljefondet passerte 200 000NOK pr pers for ikke en stund siden i avisen..om det var det du mente(?)
Wow! Lenge siden jeg har sjekka da...