Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1776
Fant en litt "morsom" greie på DB.no.

EU håper bilder på sigarettpakker skal få flere til å slutte å røyke. fra db.no
Vis hele sitatet...
Les mer

Se bildene her!

Noen av mine favoritter:

http://europa.eu.int/comm/mediatheque/photo/select/tabac/p-010904-00-26.jpg

http://europa.eu.int/comm/mediatheque/photo/select/tabac/p-010904-00-1.jpg

Ganske ekle bilder.
Men ta det helt med ro, dette vil jo ikke bli innført i Norge, vi har jo Høybråten :P
Utrolig hva de finner på for å skremme oss røykere.. Sikkert mange som lar seg skremme, men det får da være grenser!
Jeg har faktisk ingenting imot slikt, fordi de som røyker "ordentlig" kommer til å gjøre det uansett. Dette luker bare ut de som ikke røyker "skikkelig".
Heh, heh..
Blir bare mer og mer patetisk. Er kun to ting som får et menneske til å slutte:
1. Du vil det sjøl av fri vilje
2. Du dør

Brukte alternativ 1 selv for 6 år siden, og så fanatisk som jeg er nå, så er Mullah Høybråten, bare en liten smågutt i sammenlikning. Jeg tillater ikke røyking ute på verandan min engang. Jeg har kastet alle askebegrene jeg hadde. Jeg kjøper ikke under noen omstendigheter røyk til andre, de være seg slekt eller venner. Jeg låner ihvertfall ikke bort penger til røykkjøp.. catch my drift..?
Jeg synes faktisk det bare er bra, dere røykere vet at det er helsefarlig å røyke, dette er bare for å minne dere på det.
de eneste dette her kommer til å skremme er små barn som tilfeldigvis tar enn titt på mammas røykpakke og ser et par svarte lunger...
ja men da røyker hvertfall ikke den ungen. mission accomplished.
og jeg synes faktisk ikke synd på dere røykere.
tror ikke dette vil ha noen særlig betydning for de som røyker, mer at det holder de som ikke røyker unna... folk vet hvilke skader som kan følge med, men bryr seg ikke likevel...
Loud : vi synes da ikke synd på deg heller. Men kan vi ikke velge selv hva vil vil. Røyk eller ikke. Teit å innføre "advarsel" på røykpakka i utgangspunktet da. Er vel likefør det brister om kriminalisere røyk ....
Jeg tror ikke dette kan få folk til å slutte å røyke, men da kan få folk til å hindre i å starte og røyke
Du er min venn
niigu's Avatar
Er ikke skremmende i det hele tatt, og virker antakeligvis ikke inn på så utrolig mange røykere. Er det deilig, så er det deilig.

Vi må jo ha én kontrollert måte å få balansert verdensbefolkningen på.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg støtter ideen, men det eneste som kommer til å skje er at noen begynner å tjene penger på røykpakke-etui eller noe i den dur.
Haha! Er så glad for at jeg tilfeldigvis ikke røyker, ikke nok med at det er skadelig, men nå ser det faktisk totalt ukult ut å vandre rundt med røykpakka også, tettstappa propaganda og to sløve mennesker i tillegg på pakka.
Jaja, det hindrer gjerne ikke at folk som er avhengig slutter, men det vil nok få mange ungdommer til å tenke seg om en gang ekstra før de prøver. Er skikkelig raspet opp i halsen selv i dag pga. for mye røyk, uten å være vant til å røyke. Liker litt festrøyking selv, men holder meg til prinsippene mot røyk i edru tilstand. *host host*

Snus er selvfølgelig helt greit uansett omstendigheter
Haha... Jeg har slutta! Det er det letteste jeg har gjorrt!. Fremgangsmåte; "Endelig røykfri" av Allen Carr
Dette har jo lite å si for norge, hvor vi allerede har skremsels merker på pakkene.
http://europa.eu.int/comm/mediathequ...0904-00-29.jpg
Stilen forsvinner fort med en sånn eske i lomma gitt
Faan heller, hvis det er en ting som høres ukult ut, så er det å bli impotent, akkurat det kan kanskje ha litt virkning ovenfor 14-15-åringer som har tenkt å begynne "fordi det er kult". Skjønner ikke helt hvorfor dere har så jævelig mye imot det, syns dere logoen på røykpakka er SÅ fet eller?
lol!

Jeg forstår godt at folk er negative ovenfor slike forslag. Derimot er det ikke annet enn harde fakta som vises på disse pakkene. Jeg mener derfor at dette kan forsvares.
Hm. Hvem bryr seg vel om hvordan røykpakkene ser ut. Det som er real pimp er å ha et etui i sølvfarget metall med et fett trykk på. Gjerne med innebygd lighter.

Men de bildene kan jo faktisk ha en avskrekkende effekt på mindre barn og fjortiser. Og hva er vel mer digg en å våkne fyllesjuk, prøve seg på en morrasigg og se den pakka.
Utrolig fresht å ta seg en sigg etter sexen med den øverste pakka til Windoze. Hehe.
Helvette.
Har de ikke skjønt det`?
Det er det at når det ikke er lov, da skal det prøves i vennegjengen, når du mindre da.
Så blir dette litt tøft på skolen, at den gjengen er de eneste som klarer å trekke ned uten og hoste..
hah
La nå folk få bestemme selv om de vil røyke eller ikke.. Dette her er for drøyt. Visste det ville komme, og jeg bryr meg ikke personlig, men faen heller.

Få reklamer på pakkene isteden, og gi folk billigere sigg!
Syns det her er ett bra tiltak. Tror på sikt at det her kommer til å skremme mange til ikke å begynne å røyke. Så kanskje om 30år er vi kvitt alle røykere(drøy påstand? ja, greit).
Hva med en konkuranse, hvem klarer å designe den kuleste anti-røyke røykpakken :P

Bondevik psykiske lidelser advarsel:
http://home.no.net/lotr3/img/bondevik.jpg

Erna Solbergs asylmottak røyk:
http://home.no.net/lotr3/img/erna.jpg
Sist endret av utmeldt; 23. oktober 2004 kl. 17:09.
Har sett litt på bildene nå.. Røyker selv, og mener dette tiltaket er totalt unødvendig. Kommer ikke til å slutte på grunn av noe av det som har kommet opp med fakta om røyking i det siste. Jeg har lyst til å slutte seinere, men ikke nå.

Det virker som om alle har noe mot oss "røykere". Har sett Super Size Me nå. Det hadde vært like patetisk så å lage masse vemmelige bilder hva som skjer med kroppen på junkfoodeskene.

Leave us alone!

Edit: Glemte å skrive at man ser sterke bilder på nyhetene etter barne-tv enn disse bildene!
Sist endret av sagn_jdi; 23. oktober 2004 kl. 20:28.
jeg skjønner ikke helt hvorfor folk vil ha i seg slik rusgift. For noen svake mennesker, kanskje vi burde kidnappe dem og slenge dem i store konsentrasjonsleire? De er jo tross alt bare en last for samfunnet.

Men nei. Vi er veldig humane i den vestlige verden og kunne aldri funnet på noe slik, så hvorfor ikke gjøre noe så genialt og effektivt som goatse på røykpakka?*




*Ikke trykk på lenken med mindre hjertet ditt tåler goatse og dårlig copypaste.