Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1906
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ærlig talt, når jeg legger ut innlegg der jeg spør om folk har overlevd førsøk på.å dø f.eks eller skriver at jeg har planer om å ta livet mitt f.eks UTEN noe forslag til metoder osv osv, så blir det slettet? Er det virkelig så tabu at man ikke kan snakke om det ? VIRKELIG? Det er jo helt forferdelig isåfall. Kan ikke nevne ordet engang.... ikke rart folk faktisk gjennomfører det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Uten at jeg er crew: mye av greia er at vi ikke er kvalifiserte her til å rådgi.

Telefon: 116123
mentalhelse.no
Mental Helses telefon- og nettjeneste er for alle som trenger noen å snakke eller skrive med.
Døgnåpen tjeneste
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Uten at jeg er crew: mye av greia er at vi ikke er kvalifiserte her til å rådgi.

Telefon: 116123
mentalhelse.no
Mental Helses telefon- og nettjeneste er for alle som trenger noen å snakke eller skrive med.
Døgnåpen tjeneste
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke snakk om råd, det er spørsmål til folket om noen har overlevd et forsøk osv. Og hva dem gjorde i ettertid, om det blebedre osv.
Samt muligheten for nett-troll, som kan være særdeles farlig for mennesker i en så alvorlig situasjon.
Hei jeg er ingen administrator og har ikke lest noe av trådene dine, men har du vært flink/konstruktiv nok med å udype hvorfor du lager tråden og hvordan vi kan hjelpe oss med de spørsmålene du lurer på?

Vanskelig tema det med død og viss det er personlige eller psykiske ting du grubler på, så kan muligens psykolog hjelpe deg bedre enn vi.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fjellape Vis innlegg
Hei jeg er ingen administrator og har ikke lest noe av trådene dine, men har du vært flink/konstruktiv nok med å udype hvorfor du lager tråden og hvordan vi kan hjelpe oss med de spørsmålene du lurer på?

Vanskelig tema det med død og viss det er personlige eller psykiske ting du grubler på, så kan muligens psykolog hjelpe deg bedre enn vi.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev var noe beskjedent om at jeg ikke vil leve lenger, og om noen har overlevd et forsøk og om det ble bedre i ettertid og hva dem gjorde da. Så det jeg lurer på er ingen tips til metoder eller hva jeg kan gjøre for å få det bedre, men om noen her inne har opplevd å overleve et forsøk og hva som skjedde etter dette.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo ikke snakk om råd, det er spørsmål til folket om noen har overlevd et forsøk osv. Og hva dem gjorde i ettertid, om det blebedre osv.
Vis hele sitatet...
En jente jeg gikk på ungdomsskolen med slukte en haug med piller etter at foreldrene skilte seg, dog, etter å ha vært deprimert i en periode. For noen år siden, så traff jeg hun igjen i hjembygda. Hun er tydeligvis blitt rådgivende ingeniør for et middels stort firma, og har to barn. Selvmord er en permanent løsning på et midlertidig problem. Viser til informasjon gitt av robhol, ta kontakt om du sliter.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av robhol Vis innlegg
Uten at jeg er crew: mye av greia er at vi ikke er kvalifiserte her til å rådgi.

Telefon: 116123
mentalhelse.no
Mental Helses telefon- og nettjeneste er for alle som trenger noen å snakke eller skrive med.
Døgnåpen tjeneste
Vis hele sitatet...
Jeg er crew: mye av greia er at vi ikke er kvalifiserte her til å rådgi.

Telefon: 116123
mentalhelse.no
Mental Helses telefon- og nettjeneste er for alle som trenger noen å snakke eller skrive med.
Døgnåpen tjeneste
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Jeg er crew: mye av greia er at vi ikke er kvalifiserte her til å rådgi.

Telefon: 116123
mentalhelse.no
Mental Helses telefon- og nettjeneste er for alle som trenger noen å snakke eller skrive med.
Døgnåpen tjeneste
Vis hele sitatet...
Er det mulig i det heletatt da på dette forumet å skrive et innleg ang slike ting uten at det blir slettet da ? Fælt hvis det skal være så tabu ? Jeg skjønner at man ikke kan skrive om metoder og tips til å ta livet sitt, men å snakke om det/ diskutere det, må man da kunne gjøre ? F.eks slik som det innleget jeg skrev om erfaringer med overlevelse av forsøk osv ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja det kan man godt, men når man kjører på med innleggene slik du gjorde og hensikten er totalt åpenbar så er det ikke noe som vi har interesse i å ha en haug av tilskuere til. Det der får du heller diskutere med de på telefonen hos mentalhelse.no eller lignende kvalifisert instans, ikke her.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Ja det kan man godt, men når man kjører på med innleggene slik du gjorde og hensikten er totalt åpenbar så er det ikke noe som vi har interesse i å ha en haug av tilskuere til. Det der får du heller diskutere med de på telefonen hos mentalhelse.no eller lignende kvalifisert instans, ikke her.
Vis hele sitatet...
Hensikten var jo å høre om noen her inne har overlevd et forsøk... det får jeg ikke personlige svar på ved å spørre profesjonelle.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan vet du det? Hva får deg til å tro det?
De flinkeste til å svare på slikt er nettopp dem som har vært igjennom det, noe jeg tror mange av de ansatte ved slike telefoner har vært. Uansett har de hørt utrolig mange historier fra folk har vært på sitt verste, til de er på bedringens vei.
Det samme gjelder f.eks ruskonsulenter. De beste er tidligere rusmisbrukere.

Ring dem! Ønsker deg lykke til
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan vet du det? Hva får deg til å tro det?
Vis hele sitatet...
Jeg har ringt hjelpetelefon maange ganger, også vært innlagt, og dem deler ikke av egne erfaringer fordi de skal være "profesjonelle".