Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1183
er ikke helt sikker på om dette er riktig sted men...


altså, skal bestille en pakke fra asia, til 6500 nok
saken er jo da at når den kommer hit, legger tollerne på og prisen er da oppe i rundt 8000 nok.
sjappa i asia sier de kan sette ned prisen på pakken til en sum jeg ønsker. om jeg setter den til fks 3500 nok og tollerne blir mistenksome, hva kan de gjøre?
kan de ta hele den flotte pakken min?
legger de på straffegebyr?

er jo mkjedelig om de tar pakken og sender straffegebyr i posten liksom...
Dette er ikke noe problem...gjør dette bestandig når jeg bestiller deler fra usa..det du bør passe på er at de ikke setter for liten verdi..f.eks. 10 dollar på en bærbar pc.hehe da kan de bli mistenksom, å da er det tollvesenet som tar verdivurdering..ikke kult men som regel går det bra
hva skal du kjøpe?

hva for man kjøpt i asia og usa som man ikke for kjøpt i europa? hvilke asiatiske, og amerikanske nettbutikker er å stole på ? er kjente?
andreh: Fordellen med å kjøpe fra asia og usa er at det er billigere
skal kjøpe noe airsoft stasj, mye billigere i asia.

pakkens verdi i norske (uten toll osv) er 6500,-

om jeg setter den til 4000, det blir ca 5000,- med toll. burde det gå? hvor mye er vanelig og regnes for og gå greit?
Sett den ned til rundt 2-3k. Vi fikk satt en pakke airsoftutstyr til rundt 10k ned til 1,5k. alt tollvesenet kunne gjøre var å klappe på en lapp om at de ikke trodde på prisen og at vi fikk et ekstra gebyr på 400kr (2 år siden eller.no).

ps, be til alle guder om at den ikke blir sendt innom nederland, for alle våpen som passerer posten i nederland blir destruert øyeblikkelig

mm
Dumt å risikere masse dritt for å spare en halv tusenlapp
Noen venner og skal bestille noe fra USA, og verdien på det vi kjøper blir egentlig 175$. Men de som skal sende kommer til å sette den til rundt 20$ og sende som gave. Får håpe det går bra
så lenge du setter en verdi de kan tro på så går det helt greit..

Meitemark: har til dagsdato aldri sett en asiatisk webshop som sender varer gjennom posten, de aller fleste bruker dhl eller andre fraktfirma,så da burde det gå glatt gjennom nederland hvis den skal gjennom der
ScoopeX : det var vel frakt firmaet TNT som hadde problemer med dette om jeg ikke er hlet på joret... men sender man med UPS går det vist greit...

tnt hadde en sentral i nederland eller noe på den tiden. mener jeg og huske...
Opprinnelig postet av Octavian
ScoopeX : det var vel frakt firmaet TNT som hadde problemer med dette om jeg ikke er hlet på joret... men sender man med UPS går det vist greit...

tnt hadde en sentral i nederland eller noe på den tiden. mener jeg og huske...
Vis hele sitatet...
TNT eies av den nederlandske posten, så det er ganske naturlig at svært mange av deres pakker går gjennom nederland.