Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 679
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg fikk nylig en invitasjon, med bilde av et kunstverk på fremsiden. Signert av kunstneren også. Er det noen lov om at jeg ikke kan trykke dette opp i flere opplag? Er jo egentlig "bare en invitasjon"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg fikk nylig en invitasjon, med bilde av et kunstverk på fremsiden. Signert av kunstneren også. Er det noen lov om at jeg ikke kan trykke dette opp i flere opplag? Er jo egentlig "bare en invitasjon"
Vis hele sitatet...
Åndsverksloven.

Du kan litt grovt sagt bruke den slik du vil innan den private sfæren. Om du vil ta to kopier og gi til ungane dine er det lov.

Om du derimot vil kopiere det og bruke det på invitasjonen til bryllaupet ditt er det ikkje lov.
Er det uaktuelt å spørre kunstneren? Kan jo henne han/hun gir deg lov til å bruke bildet om du forklarer til hva og hvorfor.