Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1231
Jeg har i det siste hatt problemer med å få sovne, eller jeg sovner men våkner 2-3 sekunder (vil jeg tro, aner ikke tid) etter jeg har gått ifra våken tilstand og over i drømmeverden. Våkner da ganske brått, hjertet dunker som bare det, øynene spretter opp med en eneste gang og i det øyeblikket jeg våkner, så har jeg sett gang på gang at det er en svart klumpe lignende ting med bølgete haler som flyr ifra meg og blir borte. Dette har skjedd hver dag, i 1 uke, og det skjer 3-4 ganger på rad før jeg sovner og ikke våkner før neste morgen. Det er ganske creepy, men samtidig facinerende. Vet ikke om det er pga lys settingen i rommet eller ikke, men jeg vet 100% sikkert at det ikke er noe som er skapt av skygger eller lignende. Er ganske vanskelig å forklare egentlig. Kan det være hjernen som skaper dette? Har noen opplevet noe av det samme, eller noen som vet om noen andre som har sett "ting"?
Er du lamma i kroppen når du "våkner"? Hypnagogia
fth
Trådstarter
Nei, jeg er ikke lammet i kroppen, ingenting er galt med meg, alt er som normalt utenom hjerte banker og det jeg ser der og da.
Jeg så ting som liten. kan ikke ha vært mer en 3 år. sjukt at jeg husker det egentlig.
iallefall, jeg så et ansikt oppe i tak hjørne. det skjedde så ofte, og så mange ganger at jeg husker hvor ansiktet var, og hvordan det så ut. Når jeg så dette, så var jeg våken.

I ettertid så har jeg funnet ut at det var et ansikt(smilefjes) som mamma pleide å tegne! :P
fth
Trådstarter
Jeg har også opplevet dette tidligere, brått våkner og jeg husker at jeg så en gammel dame med munke lignende kappe og hette på seg som sto rett ved siden av meg, og ble borte etter 2-3 sekunder.

Jeg har røyka en del hasj i 5 år. Dette har bare skjedd da jeg ikke har røyka på ett par dager, så kan det ha noe med det å gjøre kanskje.
Sitat av fth Vis innlegg
Jeg har røyka en del hasj i 5 år. Dette har bare skjedd da jeg ikke har røyka på ett par dager, så kan det ha noe med det å gjøre kanskje.
Vis hele sitatet...

Ja, da drømmer du mye mer. Eller rettere sagt, man husker drømmene bedre. Har vært i tåka et år, og når jeg slutta ble jeg helt overveldet av drømmene mine.
fth
Trådstarter
Ja, vet at man drømmer mye mer da

Men at man våkner helt brått etter ett par sekunder når man har sovnet inn, og ser ting som er uforklarlige? Blir ikke lammet, klarer fint å bevege meg, jeg pleier å sette meg opp og tenke litt der og da, også legge meg ned igjen for å prøve å sovne, så skjer det igjen og igjen og igjen. Helt til jeg klarer å sovne helt inn uten problemer
Sitat av fth Vis innlegg
Ja, vet at man drømmer mye mer da

Men at man våkner helt brått etter ett par sekunder når man har sovnet inn, og ser ting som er uforklarlige? Blir ikke lammet, klarer fint å bevege meg, jeg pleier å sette meg opp og tenke litt der og da, også legge meg ned igjen for å prøve å sovne, så skjer det igjen og igjen og igjen. Helt til jeg klarer å sovne helt inn uten problemer
Vis hele sitatet...
Ja, høres rart ut, men når det blir sterkere av at du ikke røyker tror jeg det kan ha med drømming og bevissthetstilstanden din å gjøre. Angst?
fth
Trådstarter
Kan man få dette av angst?

Jeg slet litt med angst og dårlig selvtillit når jeg var litt yngre, er nå 22. Men har klart å overvinne det selv, og vil ikke si at jeg har noe form for angst nå. Er en sosial og åpen gutt, og er ikke redd for å snakke med fremmede eller ta kontakt noe som jeg var før.

Jeg regner med at dette må komme av at jeg slutter å røyke, på grunn av hvordan det gjorde meg som person. Men dette skremmer meg egentlig ikke, er en ganske spirituell person også, ikke religiøs eller noe sånt Så uforklarlige ting facinerer meg.